bliká kontrolka žhavení
- KoDeath
- Nováček
- Příspěvky: 107
- Registrován: 04.12.2012 15:06
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: bliká kontrolka žhavení
Ahoj, tak také přispěji se svou závadou do mlýna...při sobotní cestě po D1 jsem se sešlápnul plyn auto cuklo a po chvilce jsem si všiml, že začala blikat kontrola..klasika. Motor jsem zhasnul a znova natočil a pohoda. To se mi stalo ještě asi 3x, se spolujezdcem - mechanikem jsme zkoumali, při čem to dělá. Při včerejší cestě zpět jsem zkusil natankovat Vervu (před tím tam byla nafta z Shellky Fuel Save), jestli to nepomůže...nepomohlo. Co jsme tedy tak vypozorovali, že při prudkém přidání plynu v zátěži spadne motor do nouzáku při cca 2800ot./min. Když jsem přidal plyn jen trochu a nechal auto pozvolna zrychlovat, tak tak jsem se dostal i přes 3000ot./min. (160km/h) a v pohodě - žádný nouzák. Všechny filtry a olej měněny zhruba před 14 dny. Jinak auto jede hezky bez nějaký větších problémů, startuje na první otočení, po zahřátí motor krásně klape. Další závada co tam je, tak je špatná servopumpa, ale to by s tím nemělo mít nic společného.
Tak mě napadlo, jestli to třeba nemůže způsobovat děravá hadice mezi turbem a IC, jak se to tu někde řešilo.
Tak mě napadlo, jestli to třeba nemůže způsobovat děravá hadice mezi turbem a IC, jak se to tu někde řešilo.
Ford Mondeo Mk. III kombi - r.v. 2002 | 2.0TDCI - 96kW | Ghia || Author Traction 2010 White
- gabriiel
- Junior
- Příspěvky: 213
- Registrován: 01.12.2012 19:47
- Bydliště: Chrudim
Re: bliká kontrolka žhavení
Me bylo receno od technika, ktery nedavno resil stejny problem, ze moje potize (pri razantnim pridani plynu treba pri predjizdeni hodi nouzak a jede to bez turba, nebo druhe startovani cca 5 minut po prvnim startovani a chyta to jen na 600 otacek az pak asi po 15 vterinach chytne klasickych 850-900) muze byt zpusobeno dvema cinitelama - spatna ridici jednotka (pomuze bud upgrade software nebo vymena), nebo spatny vstriky. V patek to jede na "zarucni" prohlidku, tak pak az to spravi, dam vedet, co to bylo.
Ale naftou to nebude, zkousel jsem jak benzinu vervu, tak agip dieseltech a ted aktualne tam je shell v-power nitro+. Nouzak to hazelo na vsech. Cisteni palivove soustavy probehlo jednou s BG 244 a jednou s TEC 2000. To cisteni asi nejaky efekt melo, auto je o dost tissi a kultivovanejsi. Az na ty nouzaky...
Ale naftou to nebude, zkousel jsem jak benzinu vervu, tak agip dieseltech a ted aktualne tam je shell v-power nitro+. Nouzak to hazelo na vsech. Cisteni palivove soustavy probehlo jednou s BG 244 a jednou s TEC 2000. To cisteni asi nejaky efekt melo, auto je o dost tissi a kultivovanejsi. Az na ty nouzaky...

Ford Focus MKIII TR Easy 2013 | 1.0 EcoBoost | 74 kW | 
Ford Galaxy MKIII Titanium 2012 | 2.2 TDCi | 147 kW |

Ford Galaxy MKIII Titanium 2012 | 2.2 TDCi | 147 kW |

- gabriiel
- Junior
- Příspěvky: 213
- Registrován: 01.12.2012 19:47
- Bydliště: Chrudim
Re: bliká kontrolka žhavení
Tak v tom pripade by ta baterka mela byt v pohode, jestli ji menili pred 1-2 rokama...ACEMajky píše:gabriiel - varta fakt neni baterka z prvovyroby (prvovyroba je motorcraft kdyz uz)
Ford Focus MKIII TR Easy 2013 | 1.0 EcoBoost | 74 kW | 
Ford Galaxy MKIII Titanium 2012 | 2.2 TDCi | 147 kW |

Ford Galaxy MKIII Titanium 2012 | 2.2 TDCi | 147 kW |

-
- Test driver
- Příspěvky: 4257
- Registrován: 16.12.2009 13:04
Re: bliká kontrolka žhavení
KoDeath vypadá to na vstřiky,tím že to táhne bez pádu při pomalém zátahu by se teoreticky dalo vyloučit turbo i čerpadlo.Jistota bude ale opravdu jen diagnostika přes kabel.
Až to bude hadice tak to nejen uvidíš černým dýmem(motoru chybí vzduch) tak i zvukem podobným do vysavače a jalovým výkonem takže ta to nebude.
Až to bude hadice tak to nejen uvidíš černým dýmem(motoru chybí vzduch) tak i zvukem podobným do vysavače a jalovým výkonem takže ta to nebude.
- KoDeath
- Nováček
- Příspěvky: 107
- Registrován: 04.12.2012 15:06
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: bliká kontrolka žhavení
Možná se pletu (nebo si to nechci připustit
), ale když by byly špatné vsřiky, tak by celkově chod motoru nebyl "plynulý", špatně by startoval a problémy by se projevovali při jakýchkoliv otáčkách nebo ne? nejsem mechanik, takže jen odhaduji 


Ford Mondeo Mk. III kombi - r.v. 2002 | 2.0TDCI - 96kW | Ghia || Author Traction 2010 White
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4036
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: bliká kontrolka žhavení
Špatný vstřiky můžou bejt "ucpaný" a vracet více nafty zpět než mají a proto to spadne do nouzáku při plným plynu...
- KoDeath
- Nováček
- Příspěvky: 107
- Registrován: 04.12.2012 15:06
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: bliká kontrolka žhavení
a když by byl jeden nebo více vstřiků ucpaný, tak by se to nijak neprojevovalo při volnoběhu/rozjezdu/klidné jízdě/rychlé jízdě (plynule do vyšších otáček)? Myslím si, že by se nějaké problémy projevily i jinde. Přijde mi zvláštní, že by se takto projevovala závada na vstřiku na jinak klidném a kultivovaném motoru. samozřejmě se nehádám, asi to jen nechápu 

Ford Mondeo Mk. III kombi - r.v. 2002 | 2.0TDCI - 96kW | Ghia || Author Traction 2010 White
- gabriiel
- Junior
- Příspěvky: 213
- Registrován: 01.12.2012 19:47
- Bydliště: Chrudim
Re: bliká kontrolka žhavení
Taky tak premyslim, treba u me nechapu, ze kdyz tomu fakt vohulim hned po znovunastartovani ve stavu "citove rozladenosti" po tom co to zablikalo, tak se dostanu na 200 km/h a ani to necukne, tahne to celou dobu. Cekal bych, ze to u 3000 ot/min uz blbe vstrikuje a lehne, ale ono nic, jede to. Jen kdyz jedu po dalnici a musim pribrzdit a pak to zase roztahnout, tak to zhulaka... dokonce kdyz jedu tempomatovych 130, pak to zbrzdim na 80 a dam reset tempomatu, tak to zatahne na 130 behem chvilky a v pohode, kdyz to same udelam s nohou na plynu, tak to zablika a zhulaka.KoDeath píše:a když by byl jeden nebo více vstřiků ucpaný, tak by se to nijak neprojevovalo při volnoběhu/rozjezdu/klidné jízdě/rychlé jízdě (plynule do vyšších otáček)? Myslím si, že by se nějaké problémy projevily i jinde. Přijde mi zvláštní, že by se takto projevovala závada na vstřiku na jinak klidném a kultivovaném motoru. samozřejmě se nehádám, asi to jen nechápu
Ale jak rikam, zitra to jede k doktorovi, tak uvidime, co bude mit za diagnozu

Ford Focus MKIII TR Easy 2013 | 1.0 EcoBoost | 74 kW | 
Ford Galaxy MKIII Titanium 2012 | 2.2 TDCi | 147 kW |

Ford Galaxy MKIII Titanium 2012 | 2.2 TDCi | 147 kW |

- KoDeath
- Nováček
- Příspěvky: 107
- Registrován: 04.12.2012 15:06
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: bliká kontrolka žhavení
přesně tak..ještě doplním, že jsem mu včera "naložil" ve městě (agresivnější rozjíždění, řazení až po 3000ot./min.) při studeném motoru...stydím se za to, celou cestu jsem se autu omlouval a sliboval dobrou naftu na večeři
... všechno úplně bez problému, žádný nouzák, pěkný zátah...tak nevím..jsem zvědav, co ti poví diagnostika. já stále čekám, jestli kolega doma najde BT OBD, abych to napíchl a koukl nejdřív sám, než budu platit v servisu 


Ford Mondeo Mk. III kombi - r.v. 2002 | 2.0TDCI - 96kW | Ghia || Author Traction 2010 White
- gabriiel
- Junior
- Příspěvky: 213
- Registrován: 01.12.2012 19:47
- Bydliště: Chrudim
Re: bliká kontrolka žhavení
Predbezne info: na diagnostice nenasli zadny problem (tomu se divim, kdyz to hazelo nouzak, ale budiz), respektive prej jsou jen nizsi tlaky na vstrikovani, nez maji byt. V servisu vycistili turbo, zkontrolovali ridici jednotku a to je vse prej OK. Takze posilaji vstriky na testovani, katastroficky scenar zni - repas. Ja spis kvuli malemu tlaku podezrivam cerpadlo, ale moje dohady, kdyz se tomu prd rozumim, berte s rezervou
Co si mysli zdejsi zkusenejsi?

Co si mysli zdejsi zkusenejsi?
Ford Focus MKIII TR Easy 2013 | 1.0 EcoBoost | 74 kW | 
Ford Galaxy MKIII Titanium 2012 | 2.2 TDCi | 147 kW |

Ford Galaxy MKIII Titanium 2012 | 2.2 TDCi | 147 kW |

- gabriiel
- Junior
- Příspěvky: 213
- Registrován: 01.12.2012 19:47
- Bydliště: Chrudim
Re: bliká kontrolka žhavení
Ford Focus MKIII TR Easy 2013 | 1.0 EcoBoost | 74 kW | 
Ford Galaxy MKIII Titanium 2012 | 2.2 TDCi | 147 kW |

Ford Galaxy MKIII Titanium 2012 | 2.2 TDCi | 147 kW |

-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 19.01.2013 13:58
Re: bliká kontrolka žhavení
Zdravím, přidal bych se taky s problémem, který tady popisujete, ale já mám mírně modifikovaný, jehož popis tady ještě nebyl. Mondeo 2006 TDCi 85 KW jsem koupil 2010, dovoz z DE. Mělo to při dovozu do ČR 55 tis. km, pokud to nestočili po cestě. Podle Cebie km v ČR odpovídaly. Auto jsem koupil a krátce na to začalo cukat až se jednou zastavilo. Odtah do servisu, vyměna palivového filtru, čidla otáček a zejména EGR. Uplynuly dva roky, tak nějak jsem se naučil jezdit s naftou v zimě, včas před zimou měnit filtry atd. No letos, když jsem vše provedl, se mi stalo, že při jízdě mi začala blikat kontrolka žhavení, ale na jízdu a výkon to nemělo vliv. Auto jelo stále stejně. No po nastartování vše OK. Další blikání po 5 dnech, ale opět jízda bez závad. Jel jsem do servisu a prej dle PC chyba na EGR. Když jsem jim řekl, že jsem jej před dvěma lety měnil, tak prej je to zajímavé, že se to projevilo znovu. Místo výměny mám přijet a provedou čištění a kontrolu celkové el.instalace a souvisejících částí.
A mě zajímá, kdo z Vás má opakované problémy s EGR ventilem? Mě auto jezdí přes léto a v teplotách lehce kolem 0 st. C. bez problémů. Vždy, když přijde zima a s ním teploty pod bod mrazu, tak začínají vždy problémy, auto parkuji venku. Nechápu ale, proč se vrací problém s EGR. Auto však při jízdě nyní nijak necuká, jezdí úplně normálně. Dávám aditiva, pal. filtr jsem měnil před 3 měsíci. Máte nekdo informace o tom, na co se zaměřit při kontrole, co by mohlo způsobit opakované závady EGR? Není přeci možné, aby tak drahá součást motoru vydržela cca. 2 roky - a cca. 80 tis. km a pak byla zralá na výměnu! Nyní mi svítí kontrolka motoru a dnes se dokonce přidalo 2x blikání žhavení. Příští týden jedu na číštění, tak mi to snad vydrží.
Díky moc za rady všem.
A mě zajímá, kdo z Vás má opakované problémy s EGR ventilem? Mě auto jezdí přes léto a v teplotách lehce kolem 0 st. C. bez problémů. Vždy, když přijde zima a s ním teploty pod bod mrazu, tak začínají vždy problémy, auto parkuji venku. Nechápu ale, proč se vrací problém s EGR. Auto však při jízdě nyní nijak necuká, jezdí úplně normálně. Dávám aditiva, pal. filtr jsem měnil před 3 měsíci. Máte nekdo informace o tom, na co se zaměřit při kontrole, co by mohlo způsobit opakované závady EGR? Není přeci možné, aby tak drahá součást motoru vydržela cca. 2 roky - a cca. 80 tis. km a pak byla zralá na výměnu! Nyní mi svítí kontrolka motoru a dnes se dokonce přidalo 2x blikání žhavení. Příští týden jedu na číštění, tak mi to snad vydrží.
Díky moc za rady všem.
- foxos hifonics
- Pokročilý
- Příspěvky: 503
- Registrován: 28.09.2009 20:16
- Bydliště: Plzeň
Re: bliká kontrolka žhavení
Tak me fordacka diagnostika zjistila ze je spatnej 4vstrik tak se to se to asi hazelo kvuli tomu do nouzaku.
ex Ford mondeo 2.0 TDCI 96kw 2003
Mazda 6 2.3 benzín 122kw 2005 -40
Mazda 6 2.3 benzín 122kw 2005 -40
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: bliká kontrolka žhavení
2 Evžen: jen dle údajů z Tvého textu:
- auto jsi koupil a mělo 55 tis. km
- výměna EGR
- teď jsi najel 80 tis. km a divíš se, že EGR je na výměnu
Pokud km nelžou, tak jsi na vyměněný EGR v ČR najel o 25 tis. km víc!
Jinak já mám EGR od dovozu zaslepený. Emise bez potíží hluboko pod hranicemi limitů. Což spíš svědčí o kondici motoru a výfukové cesty jako celku.
U dieselu je fajn občas vypálit saze. Tj. když máš vše dobře prohřáté, tak to chvilku držet na 4 tis./ot. až 4,5 tis./ot.
Jestli to člověk furt dusí ve městě na 2 tis./ot., tak hold se saze usazují. A proto tam vlastně dávají EGR a nově DPF, aby to tyto části zachytilo a nešly ven.
- auto jsi koupil a mělo 55 tis. km
- výměna EGR
- teď jsi najel 80 tis. km a divíš se, že EGR je na výměnu
Pokud km nelžou, tak jsi na vyměněný EGR v ČR najel o 25 tis. km víc!
Jinak já mám EGR od dovozu zaslepený. Emise bez potíží hluboko pod hranicemi limitů. Což spíš svědčí o kondici motoru a výfukové cesty jako celku.
U dieselu je fajn občas vypálit saze. Tj. když máš vše dobře prohřáté, tak to chvilku držet na 4 tis./ot. až 4,5 tis./ot.
Jestli to člověk furt dusí ve městě na 2 tis./ot., tak hold se saze usazují. A proto tam vlastně dávají EGR a nově DPF, aby to tyto části zachytilo a nešly ven.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 19.01.2013 13:58
Re: bliká kontrolka žhavení
Ahoj Eidži, já jsem auto kupoval v proběhu cca. 93 tis. km. V 55 tis. km podle Cebie přišlo do republiky. Jsem asi 3 majitel celkově a teď mám najeto něco málo přes 170 tis. km. Mě jde spíše o to, že taková celkem drahá součástka se musí měnit co dva roky, zejména tedy na mém autě. Ptám se proč a logicky z toho odvozuji, že asi bude problém někde v motoru, který způsobuje závadu na EGR. Otec, který má nafťáky již cca. 10 let, tak nikdy neměl takový problém. Jen jendou jedinkrát na P 307 první generace mu praskl setrvák či co to bylo. Jinak prostě nic a pořád jezdí. Jen občasné tradiční mouchy na el. instalaci, ale nikdy se nestalo, že by mu tam něco blikalo nebo ho auto někde nechalo. Proč tedy se mi na tomto modelu už podruhé pokazil EGR? To mě zajímá, jestli má někdo s tímto zkušenost a měl-li již někdy někdo tuto závadu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti