Stránka 206 z 330
Re: Spotřeba
Napsal: 18.03.2011 12:16
od matys
ballu píše:matys: není to pravidlem, dle stavu vozovky, přehlednosti, většinou převažuje brzdění motorem, protože Mondeo se i na nepatrném kopečku dovede hezky rozjet i bez motoru.
Jinak motor nezhasíná,když počítáš s tímto, tak ho nemáš v pořádku, protože při pohybu auta a vyřazeném kvaltu, ŘJ o něco zvyšuje volnoběh. To znamená, že i nemůžeš jet z kopce protože počítáš s tím, že ti auto přestane brzdit, to je to samé.

..............to není to samé , příklad:pokud jedeš se zařazenou rychlostí a z nějakého důvodu ti chcípne za jízdy motor ( třeba dojde palivo) , stále se točí čerpadla posilovačů , motorem hnaným od náhonů kol a máš možnost korigovat řízením i brzdit do úplného zastavení vozu . A to je rozdíl oproti chcípnutí motoru při volnoběhu bez zařazené rychlosti .
Re: Spotřeba
Napsal: 18.03.2011 16:41
od ballu
Když je auto v pohybu, tak jde sice s větší silou točit volantem a na to abych bezpečně zajel s autem ke krajnici to stačí. U posilovače brzdění je zpětný ventil, který ještě jedno sešlápnutí brzdy ikdyž motor nejede , zvládne aniž bys poznal že motor zhasl, a tak stálým bržděním se zastaví na bezpečně na krajnici. Jestli se pedál povolí, tak již posilovač nepomůže.
Nejsem zastáncem jízdy bez kvaltu, ale jsou možnosti mírných sjezdů , kde na konec cesty nedohlídneš , tak proč těch 3 km nevyužít, když 500 m na každou stranu cesty ani traktor ani živáček.

Re: Spotřeba
Napsal: 18.03.2011 18:32
od Bullitt
Já občas vyřazuju, protože musím - Focus s tímhle motorem nemá moc inteligentně řešené vypínání paliva - otáčky musí být skoro na 3000ot a klesat, teprve potom úplně vypíná palivo - jinak pořád trochu paliva dávkuje, takže motor brzdí hodně málo(z většího kopce skoro vůbec, ne-li trochu zrychluje) a já bych musel k tomu šlapat na brzdu. V tomhle zlatej Escort.
Re: Spotřeba
Napsal: 18.03.2011 20:36
od Ma.rt
matys: co je na jezdeni na neutral nebezpecneho? urcite tu nikdo nesjizdi hory na neutral, ale na D1 z kopcu vyrazuji bezne, na 5ku to zpomaluje a na neutral to zrychlo nekam na 140-150 a tam to drzi. Kdyz si vezmu, ze ten motor na neutral bere treba 1,5l/hod, tak pri 150 je to 1l/100km, to je urcite lepsi, nez troska plynu na petku. a mimochodem, nerika se, ze pri kritickym brzdeni se slapne i na spojku? takze o te nebezpecnosti je to otazka
navic se setri neutralem patrne i dvouhmotak...
Re: Spotřeba
Napsal: 18.03.2011 21:04
od postak
Giggo píše: Každopádně o vlivu jízdy na spotřebu se toho dá napsat štosy. Každej si jezdí dle svýho. Někdo jezdit umí jinej neumí. Vidíš to na silnici pořád.. rovinka týpek to roztáhne, aby v zápětí brzdil, protože ho vyleká zatáčka, za ní to znova roztáhne, ale v zápětí brzdí, protože je tam obec
Jezdit pomalu i rychle se musí umět. Stejně jako parkovat atd...
To si napsal moc krásně

Já to samozřejmě respektuji a dávám přednost raději tomu, když jede někdo rychleji, nez pomaleji, ale nemám rád týpky, kteří se lepí na zadek a dávají ti najevo, brzdíš mě tak uhni i když v obci jedu 60, rovinka, přehled atd.
Nikoho samozřejmě nebudu učit ani nutit svůj styl, každý máme nějaký, ale rozhodně vím jednu věc. Brzda provozu rozhodně nejsem, to vím zcela určitě

Re: Spotřeba
Napsal: 19.03.2011 09:08
od Ma.rt
typek na kufru,to taky nesnasim. uz jsem parkrat nejaky vytahnul na semaforech ven...samozrejme to nedelam, kdyz vidim ze tam sedi 2+

Re: Spotřeba
Napsal: 20.03.2011 16:30
od postak
Ma.rt píše:typek na kufru,to taky nesnasim. uz jsem parkrat nejaky vytahnul na semaforech ven...samozrejme to nedelam, kdyz vidim ze tam sedi 2+

Sám to nědělám, protože vím, že mě to stojí akorát zbytečně nervy, benzín atd. proto to taky nemám rád.

Pověsím se někomu za prdel, pokud jede 30 nebo 40 v obci a před ním nikdo a chci ho předjet, ale ne, pokud jede pár aut přede mnou a všichni jedou v obci 60, dám si rozestup 30 metrů, prostě na pohodu
Ale abych nezapomněl, jakou máte spotřebu když se teď relativně oteplilo

Já ve Fofíkovi od minulého týdne neseděl, stojí venku na letních gumách (už)

a venku 20cm sněhu

Re: Spotřeba
Napsal: 20.03.2011 19:41
od Cogito
no já mám focuse teprv pár týdnů a zatím mi to vychází tak na 8,5l (bajvočko). Ale myslím, že až se uklidním, tak to bude míň

přecijenom přesednout z feldy jednobodu, to člověku nedá

navíc ty nájezdy (bez nájezdů) co jsou na R7, tam plynulé rozjezdy fakt nehrozí

Re: Spotřeba
Napsal: 21.03.2011 12:11
od Giggo
Spotřebu stejnou, protože mám furt zimáky. S letníma očekávám nárůst spotřeby (širší rozměr .. tedy jestli dojdou).
V podstatě nejezdím krátký trasy, nákup, do práce atd nic z toho, takže je mi jedno jestli je zima nebo teplo, protože auto se zahřeje a jedu nějakou svou běžnou cestu což je tak 100 a víc km.
Re: Spotřeba
Napsal: 21.03.2011 16:25
od C-Maxis
Ma.rt píše:... a mimochodem, nerika se, ze pri kritickym brzdeni se slapne i na spojku? takze o te nebezpecnosti je to otazka...
Spojka se vyslapuje kvuli zajisteni co nejlepsi adheze kol a tomu "pripojeny motor" tezko pomuze. Takze prevazuje to PLUS z jistejsi adheze pred MINUS nevyuzitim brzdneho ucinku motoru. Navic se ti nestane, ze ti krizovym bzdenim chcipne motor a ty zrovna budes potrebovat urychlene akcelerovat - prejezd, zustanes v protismeru ... Ale je jasne, ze dulezitejsi je v tu chvili to brzdeni/adheze, nez zajistit chod motoru.
Re: Spotřeba
Napsal: 21.03.2011 20:30
od Ma.rt
no kdyz uz budu chtit nekam ujet, tak je asi rychlejsi vrazit tan z neutralu trojku, nez z petky, pripadne na petku slapnout... ale to je jedno. proste neplati, ze je vzdy vyhodnejsi jet s kvaltem, neutral je mnohdy setrnejsi a i uspornejsi, jen je potreba vedet kdy
Re: Spotřeba
Napsal: 22.03.2011 20:30
od postak
C-Maxis píše:Ma.rt píše:... a mimochodem, nerika se, ze pri kritickym brzdeni se slapne i na spojku? takze o te nebezpecnosti je to otazka...
Spojka se vyslapuje kvuli zajisteni co nejlepsi adheze kol a tomu "pripojeny motor" tezko pomuze. Takze prevazuje to PLUS z jistejsi adheze pred MINUS nevyuzitim brzdneho ucinku motoru. Navic se ti nestane, ze ti krizovym bzdenim chcipne motor a ty zrovna budes potrebovat urychlene akcelerovat - prejezd, zustanes v protismeru ... Ale je jasne, ze dulezitejsi je v tu chvili to brzdeni/adheze, nez zajistit chod motoru.
Když už je řeč o vyšlapnutí spojky v kritickém okamžiku, tak říkám jednoznačně vyšlápnout spojku, brzdit a pokud už hrozí srážka, tak každopádně čelem.
Kdysi jsem podobnou situaci zkoušel asi v 60km/h, zkusit brzdit bez vyšlápnutí spojky. Chtěl jsem vědět, jak se auto zachová. Že ti motor pomůže, na to zapomeň. Byl jsem připravený na všechno.
Byla navíc zima, tzn. mírně zasněžená cesta, brzda, motor chcíp, bloknutá kola, smyk jako prase. Okamžitě jsem za jízdy točil motor startováním, naštěstí chytl, ale nechtělo se mu, takže brzdit s vyšlápnutou spojkou, jednoznačně

Re: Spotřeba
Napsal: 22.03.2011 21:00
od C-Maxis
postak píše:
Kdysi jsem podobnou situaci zkoušel asi v 60km/h, zkusit brzdit bez vyšlápnutí spojky...
...Byla navíc zima, tzn. mírně zasněžená cesta, brzda, motor chcíp, bloknutá kola, smyk jako prase
To je prave ta ztrata adheze diky motoru. Motor ovlivnuje otaceni kol a ani nemusi byt chciply.
Neutral v tu chvili je taky OK, ale musi tam uz byt, ne ze se o nej staram v krizi. To zablokovani teda castecne resi ABS, ale zrovna na snehu to muze byt problem i v kombinaci ABS/ESP.
Taky casto vyrazuji- D1, pokud mam jet treba 2 km dolu, nebo i po rovine, kdyz vidim, ze budu zastavovat a motor by prilis spomalil uz v 1/2 a pod.
A jeste maly bonus, ze se brzdenim motorem clovek nedostane na prilis nizke otacky, ktere nemam rad dvouhmotak.
Re: Spotřeba
Napsal: 24.03.2011 14:12
od MK2
Kolín - Nedašov 321 km, 0 až 14 °C, cesty 1. třídy, průjezd přes spoustu obcí a měst (Brno, Zlín).
Průměrná spotřeba podle palubního počítače
5,6 L

Re: Spotřeba
Napsal: 24.03.2011 14:43
od odass
Ja jazdim vecsinou po meste + do prace 7 km hore dole a na 1,8 benzin spotreba 8,4/100