..............to není to samé , příklad:pokud jedeš se zařazenou rychlostí a z nějakého důvodu ti chcípne za jízdy motor ( třeba dojde palivo) , stále se točí čerpadla posilovačů , motorem hnaným od náhonů kol a máš možnost korigovat řízením i brzdit do úplného zastavení vozu . A to je rozdíl oproti chcípnutí motoru při volnoběhu bez zařazené rychlosti .ballu píše:matys: není to pravidlem, dle stavu vozovky, přehlednosti, většinou převažuje brzdění motorem, protože Mondeo se i na nepatrném kopečku dovede hezky rozjet i bez motoru.
Jinak motor nezhasíná,když počítáš s tímto, tak ho nemáš v pořádku, protože při pohybu auta a vyřazeném kvaltu, ŘJ o něco zvyšuje volnoběh. To znamená, že i nemůžeš jet z kopce protože počítáš s tím, že ti auto přestane brzdit, to je to samé.
Spotřeba
- matys
- Pokročilý

- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: Spotřeba
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST



-
ballu
- Test driver

- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Spotřeba
Když je auto v pohybu, tak jde sice s větší silou točit volantem a na to abych bezpečně zajel s autem ke krajnici to stačí. U posilovače brzdění je zpětný ventil, který ještě jedno sešlápnutí brzdy ikdyž motor nejede , zvládne aniž bys poznal že motor zhasl, a tak stálým bržděním se zastaví na bezpečně na krajnici. Jestli se pedál povolí, tak již posilovač nepomůže.
Nejsem zastáncem jízdy bez kvaltu, ale jsou možnosti mírných sjezdů , kde na konec cesty nedohlídneš , tak proč těch 3 km nevyužít, když 500 m na každou stranu cesty ani traktor ani živáček.
Nejsem zastáncem jízdy bez kvaltu, ale jsou možnosti mírných sjezdů , kde na konec cesty nedohlídneš , tak proč těch 3 km nevyužít, když 500 m na každou stranu cesty ani traktor ani živáček.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
Bullitt
- Pokročilý

- Příspěvky: 653
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Spotřeba
Já občas vyřazuju, protože musím - Focus s tímhle motorem nemá moc inteligentně řešené vypínání paliva - otáčky musí být skoro na 3000ot a klesat, teprve potom úplně vypíná palivo - jinak pořád trochu paliva dávkuje, takže motor brzdí hodně málo(z většího kopce skoro vůbec, ne-li trochu zrychluje) a já bych musel k tomu šlapat na brzdu. V tomhle zlatej Escort.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba
matys: co je na jezdeni na neutral nebezpecneho? urcite tu nikdo nesjizdi hory na neutral, ale na D1 z kopcu vyrazuji bezne, na 5ku to zpomaluje a na neutral to zrychlo nekam na 140-150 a tam to drzi. Kdyz si vezmu, ze ten motor na neutral bere treba 1,5l/hod, tak pri 150 je to 1l/100km, to je urcite lepsi, nez troska plynu na petku. a mimochodem, nerika se, ze pri kritickym brzdeni se slapne i na spojku? takze o te nebezpecnosti je to otazka
navic se setri neutralem patrne i dvouhmotak...
navic se setri neutralem patrne i dvouhmotak...
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- postak
- Test driver

- Příspěvky: 2143
- Registrován: 22.11.2008 15:55
- Bydliště: Třinec
Re: Spotřeba
To si napsal moc krásněGiggo píše: Každopádně o vlivu jízdy na spotřebu se toho dá napsat štosy. Každej si jezdí dle svýho. Někdo jezdit umí jinej neumí. Vidíš to na silnici pořád.. rovinka týpek to roztáhne, aby v zápětí brzdil, protože ho vyleká zatáčka, za ní to znova roztáhne, ale v zápětí brzdí, protože je tam obec![]()
Jezdit pomalu i rychle se musí umět. Stejně jako parkovat atd...
Nikoho samozřejmě nebudu učit ani nutit svůj styl, každý máme nějaký, ale rozhodně vím jednu věc. Brzda provozu rozhodně nejsem, to vím zcela určitě
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba
typek na kufru,to taky nesnasim. uz jsem parkrat nejaky vytahnul na semaforech ven...samozrejme to nedelam, kdyz vidim ze tam sedi 2+ 
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- postak
- Test driver

- Příspěvky: 2143
- Registrován: 22.11.2008 15:55
- Bydliště: Třinec
Re: Spotřeba
Sám to nědělám, protože vím, že mě to stojí akorát zbytečně nervy, benzín atd. proto to taky nemám rád.Ma.rt píše:typek na kufru,to taky nesnasim. uz jsem parkrat nejaky vytahnul na semaforech ven...samozrejme to nedelam, kdyz vidim ze tam sedi 2+
Ale abych nezapomněl, jakou máte spotřebu když se teď relativně oteplilo
- Cogito
- Junior

- Příspěvky: 483
- Registrován: 20.02.2011 23:37
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
no já mám focuse teprv pár týdnů a zatím mi to vychází tak na 8,5l (bajvočko). Ale myslím, že až se uklidním, tak to bude míň
přecijenom přesednout z feldy jednobodu, to člověku nedá
navíc ty nájezdy (bez nájezdů) co jsou na R7, tam plynulé rozjezdy fakt nehrozí 
kladenské stříbro se sosákem na benzín 1.6 16V trend, 3-doors hatchback, r.v. 2000, Suntek 35, 16" Goodyear Hydragrip / Simota filter


- Giggo
- Zkušený

- Příspěvky: 1215
- Registrován: 06.02.2011 09:43
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba
Spotřebu stejnou, protože mám furt zimáky. S letníma očekávám nárůst spotřeby (širší rozměr .. tedy jestli dojdou).
V podstatě nejezdím krátký trasy, nákup, do práce atd nic z toho, takže je mi jedno jestli je zima nebo teplo, protože auto se zahřeje a jedu nějakou svou běžnou cestu což je tak 100 a víc km.
V podstatě nejezdím krátký trasy, nákup, do práce atd nic z toho, takže je mi jedno jestli je zima nebo teplo, protože auto se zahřeje a jedu nějakou svou běžnou cestu což je tak 100 a víc km.
Mondik IV. 2011 2.0 TDCi 120kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW
- C-Maxis
- Zkušený

- Příspěvky: 1866
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Spotřeba
Spojka se vyslapuje kvuli zajisteni co nejlepsi adheze kol a tomu "pripojeny motor" tezko pomuze. Takze prevazuje to PLUS z jistejsi adheze pred MINUS nevyuzitim brzdneho ucinku motoru. Navic se ti nestane, ze ti krizovym bzdenim chcipne motor a ty zrovna budes potrebovat urychlene akcelerovat - prejezd, zustanes v protismeru ... Ale je jasne, ze dulezitejsi je v tu chvili to brzdeni/adheze, nez zajistit chod motoru.Ma.rt píše:... a mimochodem, nerika se, ze pri kritickym brzdeni se slapne i na spojku? takze o te nebezpecnosti je to otazka...
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba
no kdyz uz budu chtit nekam ujet, tak je asi rychlejsi vrazit tan z neutralu trojku, nez z petky, pripadne na petku slapnout... ale to je jedno. proste neplati, ze je vzdy vyhodnejsi jet s kvaltem, neutral je mnohdy setrnejsi a i uspornejsi, jen je potreba vedet kdy
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- postak
- Test driver

- Příspěvky: 2143
- Registrován: 22.11.2008 15:55
- Bydliště: Třinec
Re: Spotřeba
C-Maxis píše:Spojka se vyslapuje kvuli zajisteni co nejlepsi adheze kol a tomu "pripojeny motor" tezko pomuze. Takze prevazuje to PLUS z jistejsi adheze pred MINUS nevyuzitim brzdneho ucinku motoru. Navic se ti nestane, ze ti krizovym bzdenim chcipne motor a ty zrovna budes potrebovat urychlene akcelerovat - prejezd, zustanes v protismeru ... Ale je jasne, ze dulezitejsi je v tu chvili to brzdeni/adheze, nez zajistit chod motoru.Ma.rt píše:... a mimochodem, nerika se, ze pri kritickym brzdeni se slapne i na spojku? takze o te nebezpecnosti je to otazka...
Když už je řeč o vyšlapnutí spojky v kritickém okamžiku, tak říkám jednoznačně vyšlápnout spojku, brzdit a pokud už hrozí srážka, tak každopádně čelem.
Kdysi jsem podobnou situaci zkoušel asi v 60km/h, zkusit brzdit bez vyšlápnutí spojky. Chtěl jsem vědět, jak se auto zachová. Že ti motor pomůže, na to zapomeň. Byl jsem připravený na všechno.
Byla navíc zima, tzn. mírně zasněžená cesta, brzda, motor chcíp, bloknutá kola, smyk jako prase. Okamžitě jsem za jízdy točil motor startováním, naštěstí chytl, ale nechtělo se mu, takže brzdit s vyšlápnutou spojkou, jednoznačně
- C-Maxis
- Zkušený

- Příspěvky: 1866
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Spotřeba
To je prave ta ztrata adheze diky motoru. Motor ovlivnuje otaceni kol a ani nemusi byt chciply.postak píše: Kdysi jsem podobnou situaci zkoušel asi v 60km/h, zkusit brzdit bez vyšlápnutí spojky...
...Byla navíc zima, tzn. mírně zasněžená cesta, brzda, motor chcíp, bloknutá kola, smyk jako prase
Neutral v tu chvili je taky OK, ale musi tam uz byt, ne ze se o nej staram v krizi. To zablokovani teda castecne resi ABS, ale zrovna na snehu to muze byt problem i v kombinaci ABS/ESP.
Taky casto vyrazuji- D1, pokud mam jet treba 2 km dolu, nebo i po rovine, kdyz vidim, ze budu zastavovat a motor by prilis spomalil uz v 1/2 a pod.
A jeste maly bonus, ze se brzdenim motorem clovek nedostane na prilis nizke otacky, ktere nemam rad dvouhmotak.
-
MK2
- Test driver

- Příspěvky: 4585
- Registrován: 01.09.2008 20:30
- Bydliště: Kolín, Nedašov
Re: Spotřeba
Kolín - Nedašov 321 km, 0 až 14 °C, cesty 1. třídy, průjezd přes spoustu obcí a měst (Brno, Zlín).
Průměrná spotřeba podle palubního počítače 5,6 L
Průměrná spotřeba podle palubního počítače 5,6 L
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW
-
odass
- Nováček

- Příspěvky: 67
- Registrován: 12.03.2011 13:22
- Bydliště: Holíč SR
Re: Spotřeba
Ja jazdim vecsinou po meste + do prace 7 km hore dole a na 1,8 benzin spotreba 8,4/100
Naposledy upravil(a) odass dne 24.03.2011 20:18, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti


