tomv píše:Zdarec,
jen se vrátím zpět k těm 18" zajímají mě vaše zkušenosti z mondea. Je to na naše silnice už fakt moc nízká pneu nebude z mondea na těchto kolech kostitřas a nebude víc trpět podvozek?
Díval jsem se na rozdíl výšky pneu u 205\55\ 16" a 225\40\ 18" a je to 2,1cm (11,1cm oproti 9cm) to se mě nezdá zase takovej rozdíl.
Zdarec, ted na léto jsem si udělal trochu vítr v pěněžence a koupil jsem si na svoje Mondeo 2004, Tomason TN6 8,5, ET40, a pneu GOODYEAR EAGLE F1 GSD3 225/40 R18 92Y/ZR. Prodejce mě varoval, že vzhledem k ET by bylo možná potřeba udělat úpravy podběhů,lemů blatníků. Nasadil jsem je ted na auto a vzledem k tomu že orig. disky mají ET 52,5 tak mě kola trochu, no trochu víc vylízají ven, ale jinak pohoda jazz. Nikde to neškrtá nedře, spíš naopak mám ted mezi kolem a lemem blatníku docela velký mezery (asi opticky díky nízkoprofilovým pneu) vepředu 8cm a vzadu 10cm, tak uvažuju že tam dám pružiny se snížením 35mm, aby to nevypadalo tak blbě.
No a ještě k tvé otázce samozřejmě, že podvozek trpí víc na 18" než na 16", taky ta jízda přes nerovnosti už není moc komfortní, nepatrně se zvýší spotřeba a docela citilně se sníží akcelerace na širších gumách aspon to tak vidím, cítím já. No a když přejdeme k té plusové stránce, jak si říkaj kola dělaj auto, takže mnohem líp auto vypadá na větších kolech, dále se na širších gumách zlepší ovládání, to zvlášť pocítíš v zatáčkách, ale musíš si zvážit co je pro tebe lepší. Jestli celej týden máš auto naložený až po strop a vozíš rodinu, tak bych řekl, že přednější bude komfort víc než dobrej pocit z toho jak auto sedí v zatáčkách. V případě, že seš na tom stejně jako já a jezdíš v autě sám nebo max ve 2, v kufru máš pár lahváčů, balíček sušenek, v peněžence přebytek několika tisíc a v koutku duše chuť řezat zatáčky, nejspíš sáhneš po 18" kolech.
No a jak tady píše většina těch co na 18" jezdí, neboj se toho, není to zase takovej horor,většina těch co to zkusila si myslím, že se k menšímu rozměru nevrací.
Já osobně jsem s 18" spokojen, relativně. A modlím se, aby jsme dohnaly západní evropu ne jenom s cenama benzínu, ale i kvalitou silnic.
Toť je moje troška do mlýna.