Stránka 3 z 6

Re: Jak jezdit s 1.8 TDCI na nejmenší spotřebu.

Napsal: 29.07.2008 08:22
od zewl
gave123 píše:....Co ma prekvapuje tak podla mojho prepoctu mam vzdy o 0,5 l/100km vyssiu spotrebu ako ukazuje pocitac.
Pocitac 5,0 l/100km
prepocet 5,5 l/100km

Ma niekdo podobne skusenosti?
Dakujem
Gabo
gave123: mrkni sem :wink:

Re: Jak jezdit s 1.8 TDCI na nejmenší spotřebu.

Napsal: 23.09.2008 13:18
od CODY
Palubní počítač nemám, takže musím přepočítávat vždy. A mám stále o 0,5l/100km víc, než bych chtěl :D

Re: Jak jezdit s 1.8 TDCI na nejmenší spotřebu.

Napsal: 05.10.2008 19:44
od a4552
Zdravím, já mám sice fofo jen krátce, ale ta spotřeba mě fakt překvapila. Zatím mi to vychází cca 6,0 litru, a to jezdím docela svižně. Ve městě 60, mimo tak 120, a dálnice 160. Takže bomba.

Re: Jak jezdit s 1.8 TDCI na nejmenší spotřebu.

Napsal: 05.10.2008 22:20
od Vewehr
a4552 píše:Zdravím, já mám sice fofo jen krátce, ale ta spotřeba mě fakt překvapila. Zatím mi to vychází cca 6,0 litru, a to jezdím docela svižně. Ve městě 60, mimo tak 120, a dálnice 160. Takže bomba.
6,0 je pěknejch. Já mám po 2500 km 6,15 a to taky nejezdím tak, že bych se škudlil o každý deci. Většinou jezdím kolem 1600 - 2000 ot., což např. po městě znamená na trojku. 4 dávám jen na okruhu. Nějak mi není milé točit motor kolem 1400 ot. Navíc mám rád rezervu, aby člověk mohl rozumně zrychlovat nebo přibržďovat motorem.

BTW, přihoď si podpis :wink:, ať všichni vědí, jaký FoFo jsou nejhezčí :lol:.

Re: Jak jezdit s 1.8 TDCI na nejmenší spotřebu.

Napsal: 06.10.2008 07:34
od panther7
Za cca 8000km spotřeba 5,5, hodně dělaly dálnice ted také sem tam město dálnice otáčky -+2500, ve městě většinou -+80, a otáčky -+2000 rychlost 4

Re: Jak jezdit s 1.8 TDCI na nejmenší spotřebu.

Napsal: 06.10.2008 07:54
od Vewehr
Po městě +- 80? Na spotřebu ideální, ale na kolik Tě vyjde ujetý km po započtení pokut :wink:?

Re: Jak jezdit s 1.8 TDCI na nejmenší spotřebu.

Napsal: 06.10.2008 08:19
od panther7
Skoro po celé Pha je to OK, okruh jižní spojka 80, sem tam nějaké omezení na 50, ale jinak většinou je to OK, ale já sem bral spíše okruhy a cesty co jezdím já :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Jak jezdit s 1.8 TDCI na nejmenší spotřebu.

Napsal: 06.10.2008 08:57
od risomas
Njnizsie co som odpozoroval tak sa da ist okolo 3l na 4. alebo 5. Otacky pod 1500 ale chce to len udrzovat rychlost na rovnike. Inak ja jazdim tiez za 6 (80% dialnica 150kmh,20% mesto).

Re: Jak jezdit s 1.8 TDCI na nejmenší spotřebu.

Napsal: 06.10.2008 09:11
od Vewehr
To panther7:
Nedávno jsem jel po jižní spojce taky zhruba 80 ... ale m/hod. I když výhodu to mělo. Člověk si mohl odskočit za provozu a nikdo netroubil :D.

To risomas:
Přesně tak, jen udržovat na rovince, ale jak chce člověk trochu hnout rychlostí hore či dole tak musí hned řadit. To mi prostě nesedí.

Já toho taky po městě tolik nenalítám (cca. 20 % času). V HK jezdím většinou jen na kole, popř. s kočárkem sociálem, ale zbytek jen státovky. Na Prahu moc nejezdím, tak nemám ani roční dálniční známku.

Re: Jak jezdit s 1.8 TDCI na nejmenší spotřebu.

Napsal: 10.10.2008 18:03
od kako
Pan Ikrinsky napisal knihu- Jazdime hospodarne. Pred vela rokmi som si kupil a osvojil jeho rady. Rozpisuje kolko sily ide na odpor roznych veci, ktore su dane. Ja som si vybral sposob jazdy. Je to velmi poucne. Pohynanie v 1. prejst par metrov, dat 2..Stlacit plyn do polovice az 2/3, preradit pri takych otackach, ktory uz znesie motor na preradenie vysieho stupena. Napr. 2.-2000 ot., 3.-1500ot. Takto az po 5. V 5. pozvolna tlacit plynovy pedal, pomaly zrychlovat az na pozadovanu rychlost. Podla neho cim viac je zatazeny motor, tym je hospodarnejsi. Dokonca, ze sa moze jazdit od takych otacok co uz motor ide hladko,netrha. Samozrejme toto sa da ked je motor zahriaty. Aj ja si teraz meriam spotrebu, na 1500 km mi zatial vychadz 4,9l, je to mix. jazda, skor svizna. Chcem najazdit 3-4 tis. km. a to uz bude presnejsie meranie. Na escorte TD mi vychadzalo medzi 5.2 - 5.7.

Re: Jak jezdit s 1.8 TDCI na nejmenší spotřebu.

Napsal: 10.10.2008 18:36
od Parťák
To Kako: příručka, jak píšeš, byla napsána před lety - takže nevím, co na to můžou říkat dnešní moderní commonraily, setrvačník turba atd., napři EGR ventil se má otvírat právě při nízkých otáčkách, kdy se motor "dusí", takže by se tím výkon spíš snižoval a tím by i měla spotřeba naopak růst, nehledě na to, že potom vůbec nepotřebuješ to turbo, které zabírá až výš. Je ale pravda, že by se motor pro nízkou spotřebu neměl moc vytáčet - ale zase: všeho s mírou :wink: .

Re: Jak jezdit s 1.8 TDCI na nejmenší spotřebu.

Napsal: 10.10.2008 20:04
od kako
Samozrejme to treba vycitit. Na starom esc. turbo zacal tahat od 1900 ot, no nie stale je potrebny ten turbo efekt. Kludne som jazdil aj na aj na 1500 ot., rovnomerna rychlost, malo plynu. Po 3 a pol roka som predal a nic sa motoru ani turbu nestalo. Hoci kedy aj s novou ockavkou som si rozdal na zrychlenie do stovky po obci alebo predbiehani a to aj do v tedy kym som ho nepredal. Fofo 2 mam len 3 mesiace, je to iny motor. Bez problemov taha uz od 1300 ot., vyuzivam vacsinou od 1500 ot. po rovine, do kopca samozrejme inac jazdim.

Re: Jak jezdit s 1.8 TDCI na nejmenší spotřebu.

Napsal: 10.10.2008 22:28
od jamaka
kako - skoda ze nemas na palubnom pocitaci okamzitu spotrebu. tak by si videl ako je lepsie jazdit na tychto Ci motoroch. Tym nehovorim, ze ja tak jazdim, ja tam vzdy vidim 10 a aj viac :)

Re: Jak jezdit s 1.8 TDCI na nejmenší spotřebu.

Napsal: 11.10.2008 13:46
od tomason
to máš na pedálu cihlu co :lol: občas mě to taky chytne třeba mě chtěl předjet s Kia Ceed kombi přes plnou čáru a tři auta při vjezdu na dálnici tak sem ho zkusil ,jak mu to jede neměl šanci on tam měl benzín v kopci to hned vzdal :twisted: TDCIza 8000km od plné do plné 6,3 na 100Km

Re: Jak jezdit s 1.8 TDCI na nejmenší spotřebu.

Napsal: 12.10.2008 22:58
od panther7
já co mám tak zatím za 8500km sem stále na spotřebě 5,5 dle PC, podle spiritu viz dole 5,8, co dělá hlavně spotřebu ve městě jsou kolony a popojížděčky viz. zrovna já dle posledního vysledku sem měl spotřebu 6,12-kolony Pha+dálnice-to pak se můžeš snažit sebevíc, motor šetřit a všechny poučky jdou dopr.... :oops: :oops: