Stránka 3 z 3
Napsal: 20.11.2007 07:40
od Skubi
giacomo píše:Startovaci spray obsahuje hlavně éter ..pro LIAZky a AVIE v zimně téměř nutnost ..ale nevím, jestli bych si to lajzl na FF ..protože je fakt, že to jde docela natvrdo když se tomu stříkne ..
no jistě víte, že za hluboké totality se v armádě a nejen tam používalo ke startování blbuvzdorného vozidla P-V3S v třeskutých mrazech éterových bombiček a upustilo se od toho kvůli poškozování motorů, páč jeden start na bombičku se rovnal zhruba 500 startům normálním

Napsal: 20.11.2007 07:56
od ajvn
Ještě k té tabulce - jestli ji dobře chápu, tak ta první část je vlastní žhavení a ta druhá je doba, po kterou žhavič funguje ještě po nastartování. Ale je to jen můj dohad - italsky nepanimaju

Napsal: 20.11.2007 07:58
od ajvn
aha, takže jsem se skoro strefil - díky powermax
Napsal: 20.11.2007 08:49
od JVT
Díky všem za odpovědi.
Naftový filtr se měnil před 5tkm, spíš to vypadá na ty žhaviče. Baterka se mě zda relativně silná, ale pro jistotu si ji taky nechám změřit.
Znovu dík, valím s ním k doktorovi.
-honza
powermax
Napsal: 20.11.2007 13:19
od chylo
Mam to chapat tak ze to este zhavi na plne pecky 1-3 min ? Alebo je to myslene tak ze tolko trva kym je tepli ale v podstate sa postupne ochladzuje. Viem ze zhavy este aj po zhasnuti kontrolky ale netusil som ze az tak dlho.
Napsal: 20.11.2007 18:25
od pelen
pre-riscaldamento .... predehrivani (ulehcuje start)
post-riscaldamento ... dohrivani (ulehcuje chod motoru tesne po startu)
Re: powermax
Napsal: 20.11.2007 20:28
od Ahmed
chylo píše:Mam to chapat tak ze to este zhavi na plne pecky 1-3 min ? Alebo je to myslene tak ze tolko trva kym je tepli ale v podstate sa postupne ochladzuje. Viem ze zhavy este aj po zhasnuti kontrolky ale netusil som ze az tak dlho.
Vem merak, dej ho na zhavici svicku, nastartuj auto a uvidis

Re: powermax
Napsal: 20.11.2007 20:41
od Jozkablack
Ahmed píše:chylo píše:Mam to chapat tak ze to este zhavi na plne pecky 1-3 min ? Alebo je to myslene tak ze tolko trva kym je tepli ale v podstate sa postupne ochladzuje. Viem ze zhavy este aj po zhasnuti kontrolky ale netusil som ze az tak dlho.
Vem merak, dej ho na zhavici svicku, nastartuj auto a uvidis

Už jsem to sem někam psal. Ale ještě jednou. Mě to na žárovku (jednoduchá zkošečka) ukáže například u Fiesty že po zhasnutí kontrolky to žhaví ještě cca 10vteřin (léto) a teď dokonce cca15vteřin (měřeno při -5st°C) A to je přesně to žhavení který potřebuju pro start, hlavně u starý Fiesty, jak je tomu u Focuse jsem ještě nezkoušel, neb zatim startuje jak z praku! Ale když jsem si koupil Fiestu, tak hned s prvnímy mrazy byl problem

Startoval jsem tak že hned po zhasnutí kontrolky jsem otočil klíčkem. Pak mi motorář řekl to o tom brzkym zhasínání kontrolky a najednou byl problem fuč. Počkám až zhasne kontrolka, napočítám do deseti a otočim klíčkem!
Takže Ahmed má pravdu....změřit si to, ale myslim že u Focuse to je asi potřeba až v třeskutých mrazech

Napsal: 20.11.2007 21:37
od pelen
Pokud jsou vetsi mrazy, tak nazhavit a nestartovat. Po chvilce nazhavit znovu a pak startovat.

Napsal: 20.11.2007 21:55
od Jozkablack
No doufám že tyhle experimenty u Focuse nikdy nebudu potřebovat, ale u Fiesty z roku 90 s nejmíň povedeným dieslem kterej tehdy byl na trhu, mám všechny tyhle pokusy za sebou a mohu dodat že má Pelen pravdu!