Spouštění

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
silverwolf
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5701
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Startovani se spojkou nebo bez?

Příspěvek od silverwolf » 21.01.2009 12:47

Se spojkou. Vždycky.
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Obrázek

Uživatelský avatar
alexino
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1439
Registrován: 22.10.2008 11:57
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: Startovani se spojkou nebo bez?

Příspěvek od alexino » 21.01.2009 12:55

nebyl ten článek od odborníka z Ameriky? tam se totiž startuje s brzdou :D :D
"Evžen" Ford Focus II kombi r.2006, 1.8 TDCi, deep navy blue
Obrázek
Obrázek
Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113

Uživatelský avatar
mehturt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2708
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SC
Kontaktovat uživatele:

Re: Startovani se spojkou nebo bez?

Příspěvek od mehturt » 21.01.2009 12:59

ano, uz sa to tu riesilo
2013 Focus kombi
bolo: 2007 Focus kombi 1.6 Ti-VCT Ghia-X
Obrázek

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Spouštění

Příspěvek od zewl » 21.01.2009 14:05

slouceni temat :arrow:
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1693
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Startovani se spojkou nebo bez?

Příspěvek od Jemar » 21.01.2009 14:08

mehturt píše:ano, uz sa to tu riesilo
žirafak tu okopíroval nějaký článek a tam se píše toto:

Chce si to zvyknúť, ale verte, je to tak správne - štartujte bez spojky! V
autoškole síce učili niečo iné, ale štartovanie motora pri zošliapnutej
spojke dáva zabrať axiálnym ložiskám. "Z celého sveta štartujú so spojkou len Česi a Slováci," smeje sa M. Vaculík. "Má to historické dôvody - Škody
mali hustý prevodový olej a slabé akumulátory a štartéry.

Jinak celý článek je tady


Já ale i nadále zůstávám Čechem :wink: :wink:

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2773
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Spouštění

Příspěvek od Raada » 21.01.2009 17:39

Jo, tak tento clanek to byl. Zajimalo by me co je na tom pravdy. Muze me poucit nekdo s technickym vzdelanim? Nebo je ten clovek nejakej nymand a placa kraviny? :-)

Uživatelský avatar
nitram9
Nováček
Nováček
Příspěvky: 71
Registrován: 10.06.2008 09:32
Bydliště: Vysočina

Re: Spouštění

Příspěvek od nitram9 » 22.01.2009 09:46

Tohle by mě taky zajímalo :roll:
Focus Kombi II 1.8 TDCi 85kw ,Trend 10/2005

Uživatelský avatar
silverwolf
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5701
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Spouštění

Příspěvek od silverwolf » 22.01.2009 09:55

autor je šéfredaktor. K tomu snad není co dodat. :mrgreen: Nechápu proč by startér měl navíc ještě točit celou převodovku včetně ložisek a v zimě ještě se ztuhlým převodovým olejem.
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Obrázek

Uživatelský avatar
Hurvajs
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 746
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Chomutov

Re: Spouštění

Příspěvek od Hurvajs » 22.01.2009 15:00

Možná si jen myslíme, že je to bůhví jaký odpor. Třeba to je opravdu zanedbatelné. Párkrát jsem startoval bez sešláplé spojky, protože se mi nechtělo ráno sedat do auta dřív než ho ometu od sněhu a žádný rozdíl ve startování jsem nezaznamenal. Přišlo mi to úplně stejné, takže má možná autor pravdu a jde jen o starý zvyk z doby Škodověnek, který mimochodem přetrvává i u mne. :)
Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat

Obrázek

Uživatelský avatar
jarysek
Junior
Junior
Příspěvky: 402
Registrován: 24.05.2008 10:45
Bydliště: Přelouč

Re: Spouštění

Příspěvek od jarysek » 22.01.2009 15:44

Za dob,kdy jsem startoval kamion,tak to bylo vždycky bez spojky,ale tam to mělo zcela jiné důvody.Fofíka startuju téměř pokaždé se spojkou,ale je fakt,že ten rozdíl "s" nebo "bez" je zcela zanedbatelný a v první řadě záleží na kvalitě akumulátoru.A samozřejmě vždycky počkám,až mi zhasnou kontrolky,aby si počítač načetl potřebné hodnoty a mezitím "dovrčí" i benzínovbé čerpadlo.
Jarýskův krásnej Fofík---Ford Focus 1.6 16V 74kw,r.v.1999---Der blaue Teufel Obrázek Lepší je usouložit se k smrti než v domově důchodců vzpomínat na pracovní úspěchy

Uživatelský avatar
canndale
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1573
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: BA

Re: Spouštění

Příspěvek od canndale » 22.01.2009 15:59

ja som staru skodovku (mimo felicie) nikdy nemal a startujem so spojkou :D
je to proste zvyk.. ked pustam spojku pomaly po nastartovani tak zistujem ci nahodou nieje zaradena rychlost.. samozrejme ze po nastartovani automaticky skontrolujem neutral, ale je to taky maly test.. na starej felicii sa v 3ke paka hybala rovnako ako v neutrali tak tam som si nikdy nebol isty takze zvyk ostal..

.. a aj preto musim potom motor velakrat vypinat pretoze zistim ze defendlock je zamknuty :D
Toyota Highlander 2.5h
Small CX3
Ford Focus 2010, 1.6i 74kW

Uživatelský avatar
silverwolf
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5701
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Spouštění

Příspěvek od silverwolf » 23.01.2009 07:36

Myslím, že ta zátěž bez spojky tam je. Při nastartování motoru s vyšlápnutou spojkou má motor o něco vyšší otáčky a když spojku pustíte, je cítit, jak se motor zatížil a otáčky trochu klesly ( samozřejmě se zařazeným neutrálem). Aspoň já to teda tak vnímám a cítím. Vyzkoušejte.
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Obrázek

Uživatelský avatar
Hurvajs
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 746
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Chomutov

Re: Spouštění

Příspěvek od Hurvajs » 23.01.2009 15:17

No to máš pravdu, tento jev tam vnímám také, ale spíš jsem to myslel tak, že je to možná pro startér, jako takový, prkotina. Odpor tam určitě je,ale možná při startu třeba benzínového motoru, jako mám já, který celý trvá do 2s to nemá smysl řešit. Zničené axiální ložisko (pokud má autor článku pravdu) je asi větší zlo. Toť můj názor. :wink:
Ford Focus 1,8i 16V Zetec 115PS Combi Ghia r.v. 1999 Tempomat

Obrázek

Uživatelský avatar
silverwolf
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5701
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Spouštění

Příspěvek od silverwolf » 23.01.2009 15:32

No tak dobrá, tak to tedy rozseknem. Ať sem každý, kdo musel měnit axiální ložisko napíše - a při startování mačká spojku. Nejlíp by se asi k tomu mohl vyjádřit Foki :wink:
Ford Focus II, 1,6 Trend, Red Tango, r.v.2006.
Suzuki Samurai 1,3 MPi r.v.neznámý - černobílý lesní dělník
Obrázek

Uživatelský avatar
eva191
Nováček
Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SLOVAKIA

Re: Spouštění

Příspěvek od eva191 » 23.01.2009 17:25

...osobne si myslim-jednoznacne start so spojkou ,ale odbornici vravia nieco ine,co je asi pre biznis n.d. :)
FORD FOCUS 1.8 TDCi-74kw-2003,combi, silver
Obrázek
"Dal by som všetko čo viem za polovicu toho čo neviem."

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host