Tak, aby bylo zase trochu jasněji:
Mám ve svém FF motor Zetec-S 1,6 16V ,auto má rok výroby 12.1999 a podle
tacháče najeto 167000km. Kupoval jsem ho předloni se stavem ca 160000km.
Motor je bohužel trochu hlučný - už jsem tady o podobném stavu četl několikrát,
ale že bych našel rozumnou odpověď, to tedy NE! Motor se po zahřátí (když mu
klesnou otáčky na standardních ca 800),ve volnoběhu vrtí a buble jak diesel,auto
se mírně třepe.... Tak jsem se rozhodl podívat se, jak vypadají vačky a ventily
(Jestli není zakopaný pes tam).Sundal jsem víko, jsou tam pod vačkami klasické
PODLOŽKY.Změřil jsem měrkou všechny vůle, na sacích i výfukových ventilech
jsou vůle naprosto v pořádku (viz hodnoty v Etzoldovi). Jeden výfukový ventil
byl malinko těsnější, ale v toleranci. Po neděli snad doplním nějaké fotky.Takže,
v tomto problém není a jak vidět, i motor s nejméně 160000 natočených km může
mít ventily seřízené dobře.
Jinak, rozvoďák jsem měnil hned po koupi, loni jsem dával nové svíčky Motorcraft
vzdálenost elektrod jsem kontroloval včera (O.K.), svíčky jsou suché .... Před
pár měsíci mně jeden známý udělal diagnostiku.Na motoru, na lambdě - žádná chyba.
Vypsalo to chyby dvě : P1650-spínač tlaku posilovače řízení mimo rozsah, P1709-
spínač park neutral mimo rozsah. Nevím o těch chybách nic bližšího,ta první by
snad teoreticky mohla mít nějakou souvislost s během motoru při volnoběhu, ale
zatím marně sháním nějaké bližší info. Výfuk jsem měl kompletně dole na podzim,
dával jsem nový zadní díl, kontrolovla vlnovec, těsnost ... Pak bylo auto na emisích
před technickou, emise v pořádku. Olej mám 5W-40, měněný předloni,měnil jsem
taky vzduchový filtr ..... Nenapadá někoho na co se ještě podívat ? Už mě to
štve. A jezdit k Henrymu, když technici ani neví, že ten motor NEMÁ Hydraulická
zdvihátka (o čemž jsem se v Brně ve 2 servisech přesvědčil

) - co to má
za smysl .....
AL