klimatizace a výkon(aneb jak vám to jede do kopce)

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Uživatelský avatar
Realife
Junior
Junior
Příspěvky: 373
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Realife » 23.07.2007 14:40

587
Naposledy upravil(a) Realife dne 05.02.2015 19:25, celkem upraveno 1 x.

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 23.07.2007 21:25

Dany píše:
chmelko píše:proti tomu efektu aspon u mna pomaha V-power..
mimochodom teraz testujem V-power racing a dam vediet ako som dopadol:-)
Tak to určitě dej, já ač jsem měl pistoli již dvakrát připravenou v ruce, tak jsem to vždy ze strachu vzdal. Chtěl bych ho vyzkoušet jak to jede. Navíc mám SMART kartu a tuším že je tam na litru o bod víc, než u V-power.
takže už to celkom dokažem porovnat..
normal benzin:auto ok, pro zapnutej klime mierne vibracie do pedalu, do kopca katastrofa s klimou..

Vpower: super zatahy odspoda, klimu skoro nieje poznat, prijde mi ako by sa zvýšil krutiaci moment a auto si necha viac libit..od 160 sa ale aspon podla mna Vpower chova ako normal benzin :?

Vracing: na začiatku som nepoznal žiadné zmeny celkom sklamanie, v nízkych otáčkach sa chová identicky ako Vpower (všetko subjektivne pocity, žiadne testy na brzde pod). je pravda ale že som fakt nepoznal, či mam zapnutu klimu alebo nie..
čo ma ale prekvapilo..nad 160 zetec uplne kludne zrychluje dalej, a podržte sa..na rovine ho zastavila ručička na 210km 8O zetec 1.6...

ale teraz prijde to naj, v tiahlom kopci som z neho uplne v pohode na 3 do kopca vytiahol 140 pri cca.6200otáčkach a frajer v druhom pruhu na audi A4 avant 1.9TDI skrátka nemal šancu a bolo vidno ako tlačí na pilu..

takže dovolím si tvrdit, že skrátka aspon moj zetec poznal rozdiely tých 3typov benzínu a každý sa chová uplne inak a robí v podstate iné auto...

osobne by som najradšej zostal u Vpower racing ale ceny skoro 35korun ma nuti vybrat zlatu strednu cestu ktorou je Vpower..

ešte dost vážne premýšlam skusit rozne 98 benzíny od iných firiem či pocity budu podobné..

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 23.07.2007 21:53

Pokud si clovek opravdu vsima svojeho auta a vi, jak se kdy chova, tak rozdil v palivu pozna. Ja jsem ten V-Power Racing zkousel taky na Peugeotu 205 a rozdil jsem pocitil a vice mene vsichni, co mi rikali, ze ho zkouseli.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 23.07.2007 22:01

je to fakt zvláštne..hlavne tie testy, že to nerobí s autom nič..ale s vodičom evidentne ano :lol:
ešte ma napada...pamate ako sa chovala taká škodovka na sytič? tak také niečo...skratka, každy to musí zažit aby mohol kritizovat...
neviem z čoho to je,ale viem, že je to dost ine ako normal benzin

Uživatelský avatar
FII
Nováček
Nováček
Příspěvky: 34
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od FII » 25.07.2007 11:40

Jestli to třeba spíš není v tom, že SHELL benzín dováží, není přimíchávaný a má konstantní složení. Podle údajů výrobce i odborníků by měla být výhřevnost všech benzínů stejná, oktanové číslo řeší jen sklon k detonacím. Já SHELL netankuju, ale pokud natankuju kdekoliv na západ od našich hranic, auto viditelně ožije. Jinak ještě u vybraných pump PAPOIL se prodává 102 oktanový TEXACO 102 racing cca 46 kč/l. Zkoušel jsem ho v závodní motorce a žádný rozdíl proti 98 jsem nepoznal stejně jako VRACING.
Focus II kombi benzín 1.6 74kw, jeans

Uživatelský avatar
Jiri02
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 588
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jiri02 » 25.07.2007 12:58

IMHO neni vylouceno, ze "zapadni" benziny, po kterych "auto ozije", maji nejake jine prisady, nez ty, co se staci z nasich rafinerii. Pokud auto "ozije", pak by mohlo jit o nejak prisadami optimalizovany prubeh spalovani, nebo take o sugesci. Vybavuje se mi, jak jsem pred mnoha a mnoha lety mel pocit, ze kdyz natankuji BA90 v Sedlcanech do motorky CZ 175, tak ze jede mnohem lepe, nez na BA90 odjinud. Ono kdyz se jede z kopce, tak to obvykle lepe akceruje.
Pokud by benzin mel vetsi vyhrevnost, pak by mela poklesnout spotreba – pri stejnych provoznich podminkach.
Vice oktanu snizuje nachylnost k detonacim zejmena pri nizkych otackach. Plativalo (ale dnes je to dost mozna kompenzovano prisadami), ze ale viceoktanovy benzin hori pomaleji, nez s nizsim oktanovym cislem.
Zalezi take na typu motoru. S 105 s V-Power Racing tezko pojede lepe. Zetec je ale radove vice sofistikovany, ma automatickou regulaci predstihu podle cidla klepani a pod. Presto od vysokooktanovych benzinu necekam zazraky.
Zpet k tematu, pokud brzdim motorem se zapnutou klimou, tak brzdi velmi znatelne vice. Na jizde to zas tak neni znat, ale znat to je.
FoFo II, Combi, 1,6 Ti-VCT Kumulovana spotreba (od zacatku provozu):Obrázek

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misoo » 26.07.2007 15:57

Jiri02 píše:IMHO neni vylouceno, ze "zapadni" benziny, po kterych "auto ozije", maji nejake jine prisady, nez ty, co se staci z nasich rafinerii.
... hlavne tie "zapadne" paliva neobsahuju jednu "nasu" prisadu : H2O :evil: :lol:

Uživatelský avatar
mansart
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1051
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Poddvorov

Příspěvek od mansart » 28.07.2007 18:22

zewl píše:no ja si davam s klimou bacha akorat na rozjezdy, kdyz jsem mel Fofa ze zacatku, tak mi parkrat zdechlo na krizovatce :oops: nez jsem si na to zvyknul. Ale jinak pri jizde to temer nepocituju, ze by to nejak hur jelo... Na zadni to postavim i tak :twisted:
Úplně s tebou souhlasím!!! Mám to úplně sejně,hlavně jak si říkal ze začátku,pořád mi to zdechávalo než sem si zvyk že tomu musím přidat.
Benzín je v tomhle strašně v nevýhodě.....
P.S. zewl - přečti si spotřebu :)
FF combi, 1,8 TDDi (66Kw); 2000
Obrázek

Uživatelský avatar
laser
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Brno

Příspěvek od laser » 29.07.2007 22:09

Najezdil jsem teď v těch vedrech přes 1000 km ve čtyřech lidech s plným kufrem s klimou naplno a ten rozdíl tam je, je to línější chce to řadit nižší rychlostní stupeň a držet to ve vyšších otáčkách. Co mě překvapilo je spotřeba 7,2 l/100 km.
Focus combi, 1,6, 74 kw, rv.2014,
[img:n8o74c0w]https://www.focus.kvalitne.cz/.gif[/img:n8o74c0w]

Uživatelský avatar
mosad
Junior
Junior
Příspěvky: 347
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od mosad » 31.07.2007 11:43

A jak Tě to překvapilo ? Ok nebo jsi naštvaný
Ford Focus kombi GHIA, 1,6 ZETEC SE (100k), r.v. 02/2000, moondust silver
Obrázek
Ford Fiesta Flair, 1.3, 44kW, r.v. 03/1998, červená

Uživatelský avatar
mansart
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1051
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Poddvorov

Příspěvek od mansart » 31.07.2007 12:32

mosad píše:A jak Tě to překvapilo ? Ok nebo jsi naštvaný
Myslím,že je hodně spokojený
FF combi, 1,8 TDDi (66Kw); 2000
Obrázek

Uživatelský avatar
TDCi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 143
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Michalovce

Příspěvek od TDCi » 31.07.2007 15:57

TripleJay píše:
Stava píše:Presne jako u me, jen jsem jel jinam :wink:. Dle vyjadreni zkusenejsich, citlive snizeni vykonu se tyka spise benzinu a TDDi.
Potvrdzujem. Cesta z Chorvatska, plne auto ludi + kufor, vkuse klima, ziadny ani subjektivny pokles vykonu 8)
Vivat TDCi! :twisted: :lol:
Rovnaká skúsenosť z cesty do a z Chorvátska.Klíma pustená celú cestu= vyššia spotreba cca 6,5 l/100 km.
Ford Focus Comfort Plus kombi 11/04 1,8 TDCi 100 PS colorado red
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
laser
Nováček
Nováček
Příspěvky: 119
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Brno

Příspěvek od laser » 31.07.2007 16:49

Se spotřebou jsem byl spokojený. Favorit bral víc a míň se do něj vešlo...
Focus combi, 1,6, 74 kw, rv.2014,
[img:n8o74c0w]https://www.focus.kvalitne.cz/.gif[/img:n8o74c0w]

Uživatelský avatar
Skubi
Test driver
Test driver
Příspěvky: 11856
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skubi » 31.07.2007 18:30

laser píše:Najezdil jsem teď v těch vedrech přes 1000 km ve čtyřech lidech s plným kufrem s klimou naplno a ten rozdíl tam je, je to línější chce to řadit nižší rychlostní stupeň a držet to ve vyšších otáčkách. Co mě překvapilo je spotřeba 7,2 l/100 km.
mám podobnou zkušenost :wink:
FF kombi 1,6 74 kW sériová GHIASOC, 00/01, modrá metlaSkubi´s family car
Obrázek
Obrázek
Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!

Uživatelský avatar
Ferris
Nováček
Nováček
Příspěvky: 83
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: PN\SVK

Příspěvek od Ferris » 31.07.2007 21:10

s klimou ci bez, ide to to rovnako 8) aj spotreba sa drzi na 6l 8O
1,8 TDCi 85kw, K&N air filter, Eibach springs

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 4 hosti