1,8 TDCI - plný plyn = pokles výkonu
- misoka
- Pokročilý
- Příspěvky: 951
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
kratkodobe zvysenie preplnovacieho tlaku
1.8TDCI ma nieco take ako kratkodobe zvysenie preplnovacieho tlaku, cize to moze byt aj tym, zvysi sa krutak z 280NM na 300NM , ale len na chvilu. A preto sa ti moze zdat, ze taha viacej a potom menej
FORD FOCUS mk 3 1.6 Ecoboost 2011
FORD FOCUS ST 2.5T (166 kw), 3/2008, ST3, snow white, STOCK
FORD FOCUS 2,1.6 TI-VCT (95.1kw), 10/2005, Ghia first edition
Ford Focus 2 kombi , 1.8 tdci (85kw) , 10/2005
Skoda Favorit 135 Sport 1990
FORD FOCUS ST 2.5T (166 kw), 3/2008, ST3, snow white, STOCK
FORD FOCUS 2,1.6 TI-VCT (95.1kw), 10/2005, Ghia first edition
Ford Focus 2 kombi , 1.8 tdci (85kw) , 10/2005
Skoda Favorit 135 Sport 1990
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 635
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Hodonínsko
Re: kratkodobe zvysenie preplnovacieho tlaku
To si myslím, že není o tolik, aby to člověk výrazně poznal.misoka píše:1.8TDCI ma nieco take ako kratkodobe zvysenie preplnovacieho tlaku, cize to moze byt aj tym, zvysi sa krutak z 280NM na 300NM , ale len na chvilu. A preto sa ti moze zdat, ze taha viacej a potom menej
FF1 kombi 1.6 - r.2002 310 tis km a stále to jezdí
FF2 kombi 1.8 92kw - r.2008
S-MAX 2.0 TDCI 103 kw 2014
FF2 kombi 1.8 92kw - r.2008
S-MAX 2.0 TDCI 103 kw 2014
- misoka
- Pokročilý
- Příspěvky: 951
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: kratkodobe zvysenie preplnovacieho tlaku
Myslim si , ze 20NM clovek urcite citi !!Ferino píše:To si myslím, že není o tolik, aby to člověk výrazně poznal.misoka píše:1.8TDCI ma nieco take ako kratkodobe zvysenie preplnovacieho tlaku, cize to moze byt aj tym, zvysi sa krutak z 280NM na 300NM , ale len na chvilu. A preto sa ti moze zdat, ze taha viacej a potom menej
FORD FOCUS mk 3 1.6 Ecoboost 2011
FORD FOCUS ST 2.5T (166 kw), 3/2008, ST3, snow white, STOCK
FORD FOCUS 2,1.6 TI-VCT (95.1kw), 10/2005, Ghia first edition
Ford Focus 2 kombi , 1.8 tdci (85kw) , 10/2005
Skoda Favorit 135 Sport 1990
FORD FOCUS ST 2.5T (166 kw), 3/2008, ST3, snow white, STOCK
FORD FOCUS 2,1.6 TI-VCT (95.1kw), 10/2005, Ghia first edition
Ford Focus 2 kombi , 1.8 tdci (85kw) , 10/2005
Skoda Favorit 135 Sport 1990
- hami
- Nováček
- Příspěvky: 92
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 8,(SVK-Presov)
- Kontaktovat uživatele:
U focusa I 1.8 TDCi je to zvysenie z 250 na 280Nm u focusa II 1.8 TDCi 280 na 310Nm. Ten zatah je poznat, ale je pravda, ze je tam nejaka casova "prodleva". Tazko som si na to zvikal, no teraz ked idem obiehat tak uz nejak automaticky prislapujem plyn o chvlku skor a vsetko je ako ma byt
.
Mimochodom uplne zakl. rozdiel v motoroch:
1.8 TDCi je cisto fordacky obnoveny stary motor - liatinovy blok 8-ventil
ostatne objemy TDCi je kooperacia ford +PSA - hlinikovy blok 16-ventil

Mimochodom uplne zakl. rozdiel v motoroch:
1.8 TDCi je cisto fordacky obnoveny stary motor - liatinovy blok 8-ventil
ostatne objemy TDCi je kooperacia ford +PSA - hlinikovy blok 16-ventil
Naposledy upravil(a) hami dne 16.08.2007 16:13, celkem upraveno 1 x.
focus kombi,TDCi 85kW,2002
-
- Nováček
- Příspěvky: 115
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: kratkodobe zvysenie preplnovacieho tlaku
No nevím jak u Focuse II, ale u nás je to myslím trochu méně. 250 Nm při 1850 otáčkách a overboost dovoluje krátkodobě až na 280 Nm.misoka píše:1.8TDCI ma nieco take ako kratkodobe zvysenie preplnovacieho tlaku, cize to moze byt aj tym, zvysi sa krutak z 280NM na 300NM , ale len na chvilu. A preto sa ti moze zdat, ze taha viacej a potom menej
Tak koukám, že Hami byl rychlejší.

Ford Focus Combi 1.8 TDCi, 115 HP,GHIA ,Dark Grey,2002


- misoka
- Pokročilý
- Příspěvky: 951
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
No nezavadzajme mylnymi udajmihami píše:U focusa I 1.8 TDCi je to zvysenie z 250 na 280Nm u focusa II 1.8 TDCi 280 na 310Nm. Ten zatah je poznat, ale je pravda, ze je tam nejaka casova "prodleva". Tazko som si na to zvikal, no teraz ked idem obiehat tak uz nejak automaticky prislapujem plyn o chvlku skor a vsetko je ako ma byt.
Mimochodom zakl. rozdiel v motoroch:
1.8 TDCi je cisto fordacky obnoveny stary motor - liatinovy blok 8-ventil
ostatne objemy TDCi je kooperacia ford +PSA - hlinikovy blok 16-ventil
FOFO II 1.8TDCI 280NM/300NM pri 1900otackach za minutu (a nie 280/310)
Motor ma 16Ventilov a nie 8.
Pre uplnost k tomuto motoru by som uviedol aj zbytok
styri valce v rade, DOHC, 16ventilov, hlinikova hlava a blok valcov, priame vstrekovanie so systemom common rail, viacbodove vstrekovanie, variabilna geometria lopatiek turboduchadla, medzichladic stlaceneho vzdchu, funkcia kratkodobeho prekrocenia plniaceho tlaku, elektronicke ovladanie vykonu motora a na koniec dvojhmotnostny zotrvacnik !!

FORD FOCUS mk 3 1.6 Ecoboost 2011
FORD FOCUS ST 2.5T (166 kw), 3/2008, ST3, snow white, STOCK
FORD FOCUS 2,1.6 TI-VCT (95.1kw), 10/2005, Ghia first edition
Ford Focus 2 kombi , 1.8 tdci (85kw) , 10/2005
Skoda Favorit 135 Sport 1990
FORD FOCUS ST 2.5T (166 kw), 3/2008, ST3, snow white, STOCK
FORD FOCUS 2,1.6 TI-VCT (95.1kw), 10/2005, Ghia first edition
Ford Focus 2 kombi , 1.8 tdci (85kw) , 10/2005
Skoda Favorit 135 Sport 1990
- hami
- Nováček
- Příspěvky: 92
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 8,(SVK-Presov)
- Kontaktovat uživatele:
to misoka: tak, aby som nezavadzal upresnim svoje tvrdenie. Zatial si stojim za svojim no rad sa budem mylit, pretoze by som mal modernejsi motor
, ale vysvetlenie mozes najst napr.: http://www.tipcars.com/applications/mag ... mailem=ano
BTW: letmo som sa pozrel do Tvojho zoznamu a kubatura je tam rovnaka pre 1.6 aj pre 1.8. Teketo chyby v oficialnom prospekte? No aj napriek tomu sa rad budem mylit ako som uz pisal.
Maly vynatok zo stranky:
"Motory Ford TDCi
Společné označení, různé konstrukce
Tento a jiné podobné dotazy nás přiměly udělat v problematice motorů TDCi u Fordu pořádek. Pod společným obchodním označením se ukrývají různé konstrukční řady. Dvě původní vyvinuté Fordem se dvěma novými, pocházejícími již ze spolupráce s koncernem PSA.
2001
Motor: 1,8 TDCi, 8V
Výkony: 66, 74, 85 kW
Konstrukční řada: Kent
Aplikace: Focus I (74, 85 kW), Transit Connect (66 kW), Focus II (85 kW)
Samotný základ motoru pochází z dávné historie – konkrétně z roku 1989. Poprvé se objevil v Sieřře 1,8 TD, poté ve Fiestě, Escortu či Mondeu. Tato původní verze s nepřímým vstřikováním rozhodně nebyla spolehlivá, praskaly u ní litinové hlavy válců, rozvodové řemeny, samotné motory trpěly rychlým opotřebením, ztrácely kompresní tlaky či se zadíraly.
V roce 1998 byl výrazně modernizován, dostal přímé vstřikování paliva axiálním čerpadlem Bosch VP 30, jiné písty, celkově zesílenou a přepracovanou konstrukci. O spojení klikové hřídele a čerpadla se stará řetěz, čerpadlo s vačkovou hřídelí propojuje ozubený řemen. Přímý vstřik znamená výrazně nižší tepelné namáhání, takže ač stále litinová, tak již hlava válců nepraská. V této verzi měl motor označení TDDi a výkon 66 kW (na některých zahraničních trzích byla prodávána i 55 kW verze).
Koncem roku 2000 dostal tento motor vstřikování common-rail Delphi a obchodní označení TDCi. Vstřikovací zařízení, které se ve větších motorech mondea TDCi postaralo o jejich problematickou pověst, zde překvapivě nezlobí. V menším motoru není totiž zejména čerpadlo tolik namáháno. Na kvalitu nafty (hlavně mazivost) je čerpadlo Delphi samozřejmě hodně citlivé, takže pozor na neznačkové čerpací stanice. Častěji se však vyskytuje jiná závada – zanesený EGR ventil, který se zde mění s částí sacího potrubí, takže nejde o levnou záležitost. Závada se projevuje značnou kouřivostí.
Po modernizaci na Euro IV bude motor 1,8 TDCi (85 kW) používán i pro současný focus, a to ve spojení s manuální převodovkou. Normu Euro IV totiž splní bez filtru pevných částic. Na ekologicky smíšlející trhy bude 1,6 TDCi (81 kW) s filtrem ..."

BTW: letmo som sa pozrel do Tvojho zoznamu a kubatura je tam rovnaka pre 1.6 aj pre 1.8. Teketo chyby v oficialnom prospekte? No aj napriek tomu sa rad budem mylit ako som uz pisal.
Maly vynatok zo stranky:
"Motory Ford TDCi
Společné označení, různé konstrukce
Tento a jiné podobné dotazy nás přiměly udělat v problematice motorů TDCi u Fordu pořádek. Pod společným obchodním označením se ukrývají různé konstrukční řady. Dvě původní vyvinuté Fordem se dvěma novými, pocházejícími již ze spolupráce s koncernem PSA.
2001
Motor: 1,8 TDCi, 8V
Výkony: 66, 74, 85 kW
Konstrukční řada: Kent
Aplikace: Focus I (74, 85 kW), Transit Connect (66 kW), Focus II (85 kW)
Samotný základ motoru pochází z dávné historie – konkrétně z roku 1989. Poprvé se objevil v Sieřře 1,8 TD, poté ve Fiestě, Escortu či Mondeu. Tato původní verze s nepřímým vstřikováním rozhodně nebyla spolehlivá, praskaly u ní litinové hlavy válců, rozvodové řemeny, samotné motory trpěly rychlým opotřebením, ztrácely kompresní tlaky či se zadíraly.
V roce 1998 byl výrazně modernizován, dostal přímé vstřikování paliva axiálním čerpadlem Bosch VP 30, jiné písty, celkově zesílenou a přepracovanou konstrukci. O spojení klikové hřídele a čerpadla se stará řetěz, čerpadlo s vačkovou hřídelí propojuje ozubený řemen. Přímý vstřik znamená výrazně nižší tepelné namáhání, takže ač stále litinová, tak již hlava válců nepraská. V této verzi měl motor označení TDDi a výkon 66 kW (na některých zahraničních trzích byla prodávána i 55 kW verze).
Koncem roku 2000 dostal tento motor vstřikování common-rail Delphi a obchodní označení TDCi. Vstřikovací zařízení, které se ve větších motorech mondea TDCi postaralo o jejich problematickou pověst, zde překvapivě nezlobí. V menším motoru není totiž zejména čerpadlo tolik namáháno. Na kvalitu nafty (hlavně mazivost) je čerpadlo Delphi samozřejmě hodně citlivé, takže pozor na neznačkové čerpací stanice. Častěji se však vyskytuje jiná závada – zanesený EGR ventil, který se zde mění s částí sacího potrubí, takže nejde o levnou záležitost. Závada se projevuje značnou kouřivostí.
Po modernizaci na Euro IV bude motor 1,8 TDCi (85 kW) používán i pro současný focus, a to ve spojení s manuální převodovkou. Normu Euro IV totiž splní bez filtru pevných částic. Na ekologicky smíšlející trhy bude 1,6 TDCi (81 kW) s filtrem ..."
focus kombi,TDCi 85kW,2002
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
- misoka
- Pokročilý
- Příspěvky: 951
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Ahmed píše:U toho 1,8 TDCi maji napsany obsah 1560 a rekl bych, ze v ceskem prospektu tam je napsane, ze to je 8V a ne 16.
toto mas z ceskeho ford.cz
1.8 Duratorq TDCi 1753 cm3 Řadový čtyřválec / SOHC / 8ventilový / vysokotlaký systém přímého vícebodového vstřikování paliva typu common rail / turbodmychadlo s proměnlivou geometrií, mezichladič a funkce krátkodobého zvýšení plnicího tlaku turbodmychadla / elektronicky řízená škrtící klapka / dvouhmotový setrvačník 85 kW (115 k) při 3700 min-1 280 / 300* Nm při 1900 min
Cize ako vravis ty....idem im hned aj napisat , smejdom , ze to tam maju zle a ospravedlnujem sa , ze som zavadzal asi ja

FORD FOCUS mk 3 1.6 Ecoboost 2011
FORD FOCUS ST 2.5T (166 kw), 3/2008, ST3, snow white, STOCK
FORD FOCUS 2,1.6 TI-VCT (95.1kw), 10/2005, Ghia first edition
Ford Focus 2 kombi , 1.8 tdci (85kw) , 10/2005
Skoda Favorit 135 Sport 1990
FORD FOCUS ST 2.5T (166 kw), 3/2008, ST3, snow white, STOCK
FORD FOCUS 2,1.6 TI-VCT (95.1kw), 10/2005, Ghia first edition
Ford Focus 2 kombi , 1.8 tdci (85kw) , 10/2005
Skoda Favorit 135 Sport 1990
- hami
- Nováček
- Příspěvky: 92
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 8,(SVK-Presov)
- Kontaktovat uživatele:
Riadil si sa prospektom a nikto necaka, ze v oficialnych veciach bude bordel.
Ex-kolega kupoval FOFO II s motorom 1.8 TDCi ako mam ja vo FOFO I takze sme sa tomu dost venovali. Dovtedy som si aj ja myslel, ze je to novy motor Ford+PSA. No aj ked je to iba 8V pri 85 kW taha velmi slusne
a ja som s motorom velmi spokojny.
Ex-kolega kupoval FOFO II s motorom 1.8 TDCi ako mam ja vo FOFO I takze sme sa tomu dost venovali. Dovtedy som si aj ja myslel, ze je to novy motor Ford+PSA. No aj ked je to iba 8V pri 85 kW taha velmi slusne

focus kombi,TDCi 85kW,2002
- misoka
- Pokročilý
- Příspěvky: 951
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Taktiezhami píše:Riadil si sa prospektom a nikto necaka, ze v oficialnych veciach bude bordel.
Ex-kolega kupoval FOFO II s motorom 1.8 TDCi ako mam ja vo FOFO I takze sme sa tomu dost venovali. Dovtedy som si aj ja myslel, ze je to novy motor Ford+PSA. No aj ked je to iba 8V pri 85 kW taha velmi slusnea ja som s motorom velmi spokojny.

FORD FOCUS mk 3 1.6 Ecoboost 2011
FORD FOCUS ST 2.5T (166 kw), 3/2008, ST3, snow white, STOCK
FORD FOCUS 2,1.6 TI-VCT (95.1kw), 10/2005, Ghia first edition
Ford Focus 2 kombi , 1.8 tdci (85kw) , 10/2005
Skoda Favorit 135 Sport 1990
FORD FOCUS ST 2.5T (166 kw), 3/2008, ST3, snow white, STOCK
FORD FOCUS 2,1.6 TI-VCT (95.1kw), 10/2005, Ghia first edition
Ford Focus 2 kombi , 1.8 tdci (85kw) , 10/2005
Skoda Favorit 135 Sport 1990
- hami
- Nováček
- Příspěvky: 92
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 8,(SVK-Presov)
- Kontaktovat uživatele:
firemne mame octavie II 1.9 TDI asi 77kW, to sa neda porovnat a to radsej nespominam ten fakt traktorovy zvuk co TDI vydava. No uplne najhorsi zvuk maju fabie 1.4 TDI (3-valce). Nieco medzi kosackou a zahradnym traktorom.
Nase TDCi je oproti tomu velmi kultivovany motor ...
Nase TDCi je oproti tomu velmi kultivovany motor ...
focus kombi,TDCi 85kW,2002
- polkiboj
- Junior
- Příspěvky: 226
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovensko, Liptovský Mikuláš
- Kontaktovat uživatele:
- PePe_tdci
- Junior
- Příspěvky: 275
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti