1,8 TDCI - plný plyn = pokles výkonu

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Gold
Nováček
Nováček
Příspěvky: 115
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Gold » 08.08.2007 22:00

Já tenhle problém nemám.Když sešlápnu plyn na podlahu a motor má alespoň 1500 ot\min, tak táhne prakticky okamžitě.
Ford Focus Combi 1.8 TDCi, 115 HP,GHIA ,Dark Grey,2002
Obrázek

Uživatelský avatar
misoka
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 951
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

kratkodobe zvysenie preplnovacieho tlaku

Příspěvek od misoka » 15.08.2007 14:58

1.8TDCI ma nieco take ako kratkodobe zvysenie preplnovacieho tlaku, cize to moze byt aj tym, zvysi sa krutak z 280NM na 300NM , ale len na chvilu. A preto sa ti moze zdat, ze taha viacej a potom menej
FORD FOCUS mk 3 1.6 Ecoboost 2011
FORD FOCUS ST 2.5T (166 kw), 3/2008, ST3, snow white, STOCK
FORD FOCUS 2,1.6 TI-VCT (95.1kw), 10/2005, Ghia first edition
Ford Focus 2 kombi , 1.8 tdci (85kw) , 10/2005
Skoda Favorit 135 Sport 1990

Ferino
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 635
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Hodonínsko

Re: kratkodobe zvysenie preplnovacieho tlaku

Příspěvek od Ferino » 15.08.2007 16:42

misoka píše:1.8TDCI ma nieco take ako kratkodobe zvysenie preplnovacieho tlaku, cize to moze byt aj tym, zvysi sa krutak z 280NM na 300NM , ale len na chvilu. A preto sa ti moze zdat, ze taha viacej a potom menej
To si myslím, že není o tolik, aby to člověk výrazně poznal.
FF1 kombi 1.6 - r.2002 310 tis km a stále to jezdí
FF2 kombi 1.8 92kw - r.2008
S-MAX 2.0 TDCI 103 kw 2014

Uživatelský avatar
misoka
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 951
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: kratkodobe zvysenie preplnovacieho tlaku

Příspěvek od misoka » 15.08.2007 18:29

Ferino píše:
misoka píše:1.8TDCI ma nieco take ako kratkodobe zvysenie preplnovacieho tlaku, cize to moze byt aj tym, zvysi sa krutak z 280NM na 300NM , ale len na chvilu. A preto sa ti moze zdat, ze taha viacej a potom menej
To si myslím, že není o tolik, aby to člověk výrazně poznal.
Myslim si , ze 20NM clovek urcite citi !!
FORD FOCUS mk 3 1.6 Ecoboost 2011
FORD FOCUS ST 2.5T (166 kw), 3/2008, ST3, snow white, STOCK
FORD FOCUS 2,1.6 TI-VCT (95.1kw), 10/2005, Ghia first edition
Ford Focus 2 kombi , 1.8 tdci (85kw) , 10/2005
Skoda Favorit 135 Sport 1990

Uživatelský avatar
hami
Nováček
Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 8,(SVK-Presov)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hami » 15.08.2007 18:30

U focusa I 1.8 TDCi je to zvysenie z 250 na 280Nm u focusa II 1.8 TDCi 280 na 310Nm. Ten zatah je poznat, ale je pravda, ze je tam nejaka casova "prodleva". Tazko som si na to zvikal, no teraz ked idem obiehat tak uz nejak automaticky prislapujem plyn o chvlku skor a vsetko je ako ma byt :D .
Mimochodom uplne zakl. rozdiel v motoroch:
1.8 TDCi je cisto fordacky obnoveny stary motor - liatinovy blok 8-ventil
ostatne objemy TDCi je kooperacia ford +PSA - hlinikovy blok 16-ventil
Naposledy upravil(a) hami dne 16.08.2007 16:13, celkem upraveno 1 x.
focus kombi,TDCi 85kW,2002

Gold
Nováček
Nováček
Příspěvky: 115
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: kratkodobe zvysenie preplnovacieho tlaku

Příspěvek od Gold » 15.08.2007 18:35

misoka píše:1.8TDCI ma nieco take ako kratkodobe zvysenie preplnovacieho tlaku, cize to moze byt aj tym, zvysi sa krutak z 280NM na 300NM , ale len na chvilu. A preto sa ti moze zdat, ze taha viacej a potom menej
No nevím jak u Focuse II, ale u nás je to myslím trochu méně. 250 Nm při 1850 otáčkách a overboost dovoluje krátkodobě až na 280 Nm.

Tak koukám, že Hami byl rychlejší. :D
Ford Focus Combi 1.8 TDCi, 115 HP,GHIA ,Dark Grey,2002
Obrázek

Uživatelský avatar
misoka
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 951
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misoka » 15.08.2007 18:38

hami píše:U focusa I 1.8 TDCi je to zvysenie z 250 na 280Nm u focusa II 1.8 TDCi 280 na 310Nm. Ten zatah je poznat, ale je pravda, ze je tam nejaka casova "prodleva". Tazko som si na to zvikal, no teraz ked idem obiehat tak uz nejak automaticky prislapujem plyn o chvlku skor a vsetko je ako ma byt :D .
Mimochodom zakl. rozdiel v motoroch:
1.8 TDCi je cisto fordacky obnoveny stary motor - liatinovy blok 8-ventil
ostatne objemy TDCi je kooperacia ford +PSA - hlinikovy blok 16-ventil
No nezavadzajme mylnymi udajmi
FOFO II 1.8TDCI 280NM/300NM pri 1900otackach za minutu (a nie 280/310)
Motor ma 16Ventilov a nie 8.

Pre uplnost k tomuto motoru by som uviedol aj zbytok
styri valce v rade, DOHC, 16ventilov, hlinikova hlava a blok valcov, priame vstrekovanie so systemom common rail, viacbodove vstrekovanie, variabilna geometria lopatiek turboduchadla, medzichladic stlaceneho vzdchu, funkcia kratkodobeho prekrocenia plniaceho tlaku, elektronicke ovladanie vykonu motora a na koniec dvojhmotnostny zotrvacnik !!

Obrázek
FORD FOCUS mk 3 1.6 Ecoboost 2011
FORD FOCUS ST 2.5T (166 kw), 3/2008, ST3, snow white, STOCK
FORD FOCUS 2,1.6 TI-VCT (95.1kw), 10/2005, Ghia first edition
Ford Focus 2 kombi , 1.8 tdci (85kw) , 10/2005
Skoda Favorit 135 Sport 1990

Uživatelský avatar
hami
Nováček
Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 8,(SVK-Presov)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hami » 16.08.2007 16:02

to misoka: tak, aby som nezavadzal upresnim svoje tvrdenie. Zatial si stojim za svojim no rad sa budem mylit, pretoze by som mal modernejsi motor :) , ale vysvetlenie mozes najst napr.: http://www.tipcars.com/applications/mag ... mailem=ano

BTW: letmo som sa pozrel do Tvojho zoznamu a kubatura je tam rovnaka pre 1.6 aj pre 1.8. Teketo chyby v oficialnom prospekte? No aj napriek tomu sa rad budem mylit ako som uz pisal.

Maly vynatok zo stranky:
"Motory Ford TDCi
Společné označení, různé konstrukce

Tento a jiné podobné dotazy nás přiměly udělat v problematice motorů TDCi u Fordu pořádek. Pod společným obchodním označením se ukrývají různé konstrukční řady. Dvě původní vyvinuté Fordem se dvěma novými, pocházejícími již ze spolupráce s koncernem PSA.

2001
Motor: 1,8 TDCi, 8V
Výkony: 66, 74, 85 kW
Konstrukční řada: Kent
Aplikace: Focus I (74, 85 kW), Transit Connect (66 kW), Focus II (85 kW)

Samotný základ motoru pochází z dávné historie – konkrétně z roku 1989. Poprvé se objevil v Sieřře 1,8 TD, poté ve Fiestě, Escortu či Mondeu. Tato původní verze s nepřímým vstřikováním rozhodně nebyla spolehlivá, praskaly u ní litinové hlavy válců, rozvodové řemeny, samotné motory trpěly rychlým opotřebením, ztrácely kompresní tlaky či se zadíraly.
V roce 1998 byl výrazně modernizován, dostal přímé vstřikování paliva axiálním čerpadlem Bosch VP 30, jiné písty, celkově zesílenou a přepracovanou konstrukci. O spojení klikové hřídele a čerpadla se stará řetěz, čerpadlo s vačkovou hřídelí propojuje ozubený řemen. Přímý vstřik znamená výrazně nižší tepelné namáhání, takže ač stále litinová, tak již hlava válců nepraská. V této verzi měl motor označení TDDi a výkon 66 kW (na některých zahraničních trzích byla prodávána i 55 kW verze).
Koncem roku 2000 dostal tento motor vstřikování common-rail Delphi a obchodní označení TDCi. Vstřikovací zařízení, které se ve větších motorech mondea TDCi postaralo o jejich problematickou pověst, zde překvapivě nezlobí. V menším motoru není totiž zejména čerpadlo tolik namáháno. Na kvalitu nafty (hlavně mazivost) je čerpadlo Delphi samozřejmě hodně citlivé, takže pozor na neznačkové čerpací stanice. Častěji se však vyskytuje jiná závada – zanesený EGR ventil, který se zde mění s částí sacího potrubí, takže nejde o levnou záležitost. Závada se projevuje značnou kouřivostí.
Po modernizaci na Euro IV bude motor 1,8 TDCi (85 kW) používán i pro současný focus, a to ve spojení s manuální převodovkou. Normu Euro IV totiž splní bez filtru pevných částic. Na ekologicky smíšlející trhy bude 1,6 TDCi (81 kW) s filtrem ..."
focus kombi,TDCi 85kW,2002

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 16.08.2007 18:47

U toho 1,8 TDCi maji napsany obsah 1560 a rekl bych, ze v ceskem prospektu tam je napsane, ze to je 8V a ne 16.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
misoka
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 951
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misoka » 16.08.2007 19:05

Ahmed píše:U toho 1,8 TDCi maji napsany obsah 1560 a rekl bych, ze v ceskem prospektu tam je napsane, ze to je 8V a ne 16.

toto mas z ceskeho ford.cz

1.8 Duratorq TDCi 1753 cm3 Řadový čtyřválec / SOHC / 8ventilový / vysokotlaký systém přímého vícebodového vstřikování paliva typu common rail / turbodmychadlo s proměnlivou geometrií, mezichladič a funkce krátkodobého zvýšení plnicího tlaku turbodmychadla / elektronicky řízená škrtící klapka / dvouhmotový setrvačník 85 kW (115 k) při 3700 min-1 280 / 300* Nm při 1900 min

Cize ako vravis ty....idem im hned aj napisat , smejdom , ze to tam maju zle a ospravedlnujem sa , ze som zavadzal asi ja :oops:
FORD FOCUS mk 3 1.6 Ecoboost 2011
FORD FOCUS ST 2.5T (166 kw), 3/2008, ST3, snow white, STOCK
FORD FOCUS 2,1.6 TI-VCT (95.1kw), 10/2005, Ghia first edition
Ford Focus 2 kombi , 1.8 tdci (85kw) , 10/2005
Skoda Favorit 135 Sport 1990

Uživatelský avatar
hami
Nováček
Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 8,(SVK-Presov)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hami » 17.08.2007 08:37

Riadil si sa prospektom a nikto necaka, ze v oficialnych veciach bude bordel.
Ex-kolega kupoval FOFO II s motorom 1.8 TDCi ako mam ja vo FOFO I takze sme sa tomu dost venovali. Dovtedy som si aj ja myslel, ze je to novy motor Ford+PSA. No aj ked je to iba 8V pri 85 kW taha velmi slusne :) a ja som s motorom velmi spokojny.
focus kombi,TDCi 85kW,2002

Uživatelský avatar
misoka
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 951
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misoka » 17.08.2007 09:21

hami píše:Riadil si sa prospektom a nikto necaka, ze v oficialnych veciach bude bordel.
Ex-kolega kupoval FOFO II s motorom 1.8 TDCi ako mam ja vo FOFO I takze sme sa tomu dost venovali. Dovtedy som si aj ja myslel, ze je to novy motor Ford+PSA. No aj ked je to iba 8V pri 85 kW taha velmi slusne :) a ja som s motorom velmi spokojny.
Taktiez :)
FORD FOCUS mk 3 1.6 Ecoboost 2011
FORD FOCUS ST 2.5T (166 kw), 3/2008, ST3, snow white, STOCK
FORD FOCUS 2,1.6 TI-VCT (95.1kw), 10/2005, Ghia first edition
Ford Focus 2 kombi , 1.8 tdci (85kw) , 10/2005
Skoda Favorit 135 Sport 1990

Uživatelský avatar
hami
Nováček
Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 8,(SVK-Presov)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hami » 17.08.2007 09:46

firemne mame octavie II 1.9 TDI asi 77kW, to sa neda porovnat a to radsej nespominam ten fakt traktorovy zvuk co TDI vydava. No uplne najhorsi zvuk maju fabie 1.4 TDI (3-valce). Nieco medzi kosackou a zahradnym traktorom.
Nase TDCi je oproti tomu velmi kultivovany motor ...
focus kombi,TDCi 85kW,2002

Uživatelský avatar
polkiboj
Junior
Junior
Příspěvky: 226
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko, Liptovský Mikuláš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od polkiboj » 17.08.2007 13:23

To si myslím. A podla mna ma najkrajsi zvuk od 2500-3200ot/min to je nádhera. Ked sa rozbieham na dialnici tak si vypnem radio a vychutnavam si ten zvuk. To sa neda zaplatit ani MasterCard
Ford Focus kombi, 1.8 TDCi 74kW 100PS, r.v. 12/2003, bleck metla

Uživatelský avatar
PePe_tdci
Junior
Junior
Příspěvky: 275
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PePe_tdci » 17.08.2007 15:18

Polkiboj: :D To já musim jezdit s rádiem abych motor slyšel co nejmíň..
Před Fofem jsem jezdil na Hondě CB 500 než mě jeden debil sejmul.. dvouválec, zvuk při 10 000ot. se nedá popsat, tak fofík mi trošku trhá uši 8)
Ford Focus 1,8 TDCI, 85kW, 5dv., 2003
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti