Stránka 3 z 20

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Napsal: 06.02.2014 23:14
od bp1
Ja ten clanek pochopil tak,ze DPF je hlavne byznys,to je prokazany.To ostatni ne.Mne je uplne jedno,jestli nekdo vykuchal nebo nevykuchal,na moje zdravi to zadny vliv nema.Kdyby me sralo,ze si nekdo vybere filr 100 km ode me,nebo jeste dal,povazoval bych se za pokrytce.Vam vadi,ze to kuchli,ne ze vypousti neco,o cem jste se docetli z novin.V ramci udrzeni zamestnanosti ucpou nejakym genialnim zarizenim casem i benzinaky,tim sem si jistej,a oduvodni to tim,ze to vypousti nejaky karcinogeni latky. Jinak ja jel i za benzinakem,z kteryho sly modry balony.soused na vyfuku v igelitovym pytlu likviduje kotata,nevim jakou emisni normou,ale funguje to.Tim chci rict,ze taky asi nevyrabite ozon.Omlouvam se,je to uplne mimo tema.Uz se k hloupostem vyjadrovat nebudu.

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Napsal: 07.02.2014 15:41
od Nicco
Tak to si cital iba nazov toho clanku a dalej si sa nedostal. To ze ty si mylis, ze ti nieco neskodi, je tvoja vec, ale nemas na to ani vzdelanie ani skusenosti a protirecis tym, ktori tvrdia nieco ine a stoja si za tym vysledkami testov, ktore jednoznacne preukazuju ako sa veci maju. Ak by to nebola pravda, ktokolvek by vyhral sudny spor s automobilkami alebo s EU, US, Japonskom, kde taketo normy platia. Dokonca Cina, kde ekologia a zdravie boli vzdy na poslednom mieste, zavadza tie iste limity a uz su na Euro4 a dve cinske mesta uz limituju registracie novych aut. Ked kedysi s naftou jazdil jeden clovek na 1000 aut a v republike bolo 20.000 aut, tak to nikto neriesil. Dnes v meste prejde rusnou ulicou 80.000 (Brno,), 100.000 (Praha) aut za den a to je uz uplne ina situacia.

http://www.autorevue.cz/praha-vystavi-s ... misni-zony

"Metropole se, stejně jako další zatížené regiony, potýká s častým překračováním imisních limitů polétavého prachu (suspendovanch částic PM10) či benzo(a)pyrenu, automobily vytvářejí v Praze emise tuhých látek ze 70 procent."
Nemusim pripominat, ze tuhe/pevne latky produkuje hlavne nafta a nafta bez filtra. Problem je tu ale ten, ze Maros dostane zelenu znamku, aj ked uz nie je EU4, ale iba EU3 a do takej zony by nemal mat pristup.

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 07.02.2014 21:08
od bp1
:puke_r: Chce se mi zvracet.

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Napsal: 07.02.2014 21:21
od foki
marosmanik25 píše:Ďalšia vec....dobre nepatríme na cestnú komunikáciu bez toho sajrajtu...a prečo mám potom povolenú kurivosť na emisnej do 1,1 a namerali mi necelých 0,5..??.
tobe merili pevne castice ? kde ?

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 07.02.2014 21:22
od foki
toto me pobavilo
Osobně pokládám DPF za projev marketingového a technického zoufalství. Je to jeden z mnoha argumentů - nikoli ten hlavní - proč bych si auto na naftu nikdy nekoupil. Celá technologie se dostala na trh v ne úplně dotaženém stavu a náklady spojené s omezenou životností jsou přeneseny na zákazníka. Ten si většinou neuvědomuje, co je to za dáreček, protože vidí jen tu nízkou spotřebu (která navíc u moderních dieselů není až tak nízká) a dojde mu to, až když je za ním vystaven mastný účet na nějakou opravu.

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 07.02.2014 21:30
od Nicco
bp1: aj mne, ale COI-ka uz na probleme pracuje.

Apropo dnes v spravach davali rekonstrukcne prace po poziari garazi v tejto novostavbe:
http://www.pluska.sk/krimi/domace-krimi ... ciach.html

Na stenach po celom objeke su sadze od horenia a mozete 3x hadat, co tam zaznelo. Objekt sa musi kompletne vycistit a sadze odstranit, lebo su rakovinotvorne :!:
Aj keby neboli? Kto z vas by tam chcel byvat medzi stenami od dymu :?: Verim ze nikto. Ale z nejakeho prazvlastneho dovodu vam to z vyfuku nevadi. Co takto si ten vyfuk zaviest do kabiny, ked to vobec neskodi?

Napada ma paradoxna situacia. Kuchac byva v tom dome, jazdi bez filtra po okoli, ale doma ked mu zadymi byt, tak to musi vycistit, lebo to skodi jeho zdraviu.
Chce se mi zvracet. :puke_r:

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 07.02.2014 21:36
od foki
Následovat by mělo zpřísnění emisních kontrol, dále pak především proškolení personálu na odhalování odstraněných DPF filtrů a zároveň také proškolení a dostatečné nástroje pro Policii ČR, která bude majitele automobilů za odstraněný filtr DPF pokutovat. Malé srovnání se zbytkem Evropy je určitě nutné. Naši sousedé v Německu jsou o několik kroků před námi a emisní politika je zde velmi důležitá. Filtry DPF tam mají již všechny nové dieselové automobily, dokonce jdou ještě dál a jsou již tendence na zavedení filtru i pro benzínová vozidla. Stanice emisních kontrol jsou vybavena i proškolena a to i na moderní motory a všechny typy měření. Všechny tyto kontroly podporuje legislativa a platné zákony. Pokud by snad majitel vozu či pracovník kontroly chtěl nějaké nařízení obejít, hrozí vysoké pokuty a v případě pracovníka kontroly i doživotní zákaz činnosti.
Ačkoliv ohledně odstraňování DPF i náš zákon hovoří jasně a to ve smyslu, že po odstranění filtru DPF se automobil stává nezpůsobilý k dalšímu provozu. Doposud však není dost kontrolních pracovišť, která by se tímto problémem zabývala a tak bohužel pro majitele takových vozů nehrozí skoro žádný postih, který by je nutil filtry neodstraňovat a to minimálně vysokými pokutami. Emisní kontroly by sice velmi lehko mohly poznat, zda je filtr odstraněn, ale jen málokterá se filtry pevných částic zabývá takto do hloubky. Avšak i tento neuspokojivý stav emisní legislativy v České republice by se měl změnit. Novým impulsem ke změně situace je novela zákona, která umožňuje městům zavést tzv. „nízkoemisní zóny“, kam by právě vozy s odstraněným filtrem DPF mohly mít omezený nebo zakázaný vjezd.

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 07.02.2014 22:09
od foki
to vita : mam v technicaku 195/60-15 , ale jsou drahé tak jsem sehnal za dobre 225/45-15 muzu s tim jezdit ? je to zpusobile ?

vyjedu na silnici a v zatacce se mi guma probrousi o blatnik dostanu smyk , vjedu na chodnik , kde srazim zenu s ditetem , bhuzel neprezijou . co kdyby to byla tvoje rodina , taky by jsi schvaloval to ze muzu nazout cokoliv co vyjde vyhodneji ?

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 07.02.2014 23:38
od bp1
Nicco,co ma tohle spolecnyho s vykuchanym filtrem viti-k nebo nekoho jinyho,to fakt nevim.Myslenkovym pochodum nekterych lidi fakt nerozumim,asi jsem fakt malo vzdelanej.Ja chtel prapuvodne jen rict,ze do r.2010 vyrabely saze i 66 a85kw,ty ti ale nevadi,protoze na to maji zelenou znamku na znacce.Nemel bych ti vadit ani ja,protoze vyrabim saze legalne.Mimochodem,kdybych mel dpf,taky nekucham,rovnou prodavam.Aproto si myslim,ze je to jen jejich vec,kazdej strujcem svyho stesti.jestli nekolik procent z x naftaku kuchne nebo ne,je uplne jedno,neohrozi to ani tebe ani mne,ale asi ses zvyklej srat se do lidi,tady je to anonymni a velmi jednoduchy.Jinak tu hadici si zkus zavest sam,nemelo by ti to ublizit,protoze z benzinaku nejdou mastny saze,pouze zdravi prospesny rajsky plyn.Apokud to prezijes,navstevuj kurzy sebeovladani a ber leky pravidelne.

Re: 1,6TDCI - podfouknuty vstrik

Napsal: 08.02.2014 00:11
od zdenek34
Nicco píše: A pozor, to som este nazacal o NOx emisiach z nafty - znamy to chlorovy alebo kysly smrad, tak casto cititelny v mestach kde sa dechtaky pomaly posuvaju v kolonach a motory nedokonale spaluju palivo.

Nicco, kolik produkuje Tvůj motor NOx, to víš?

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 08.02.2014 09:32
od stano.
Za odstraneny DPF sa maju brat papiere. Vyhlaska na to je. Pravidla platia pre vsetkych a vsetci ich maju dodrziavat. Bodka.

A vy hrdinovia, chodte sa buchat do hrude do Rakuska alebo do Nemecka. Su vzorom asi vsetkych postkomunistickych krajin v strednej a vychodnej Europe. Ale toto je jasny dokaz toho, ze sa k nim nikdy ani len nepriblizime.

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 08.02.2014 09:57
od miki21
.. jen se zeptám, jak dlouho musí průměrný rakušák pracovat, aby si nechal do auta namontovat nový dpf? :wink: Srovnáváte hrušky s jabkama pánové.Je to jen chyták na prachy a další "kurvítko" v autě. Jaká ekologická zátěž je to ten dpf vyrobit a poté neškodně zlikvidovat, stejně tak katalyzátory. Je to jako zakázaovat obyčejné žárovky, že ty superekologické jsou plné rtuti a jiných sraček a že jejich výroba a likvidace je daleko nákladnější, to už je jaksi jedno. Však se to dělá někde v Číně, tak to nám nevadí.
Ono myslet ekologicky je pěkné, ale je třeba na to všechno koukat tak nějak s rozumem.

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 08.02.2014 10:12
od stano.
Preco potom chcu jazdit na rovnakych autach ako Rakusaci a Nemci? Zarabaju 3x menej a chcu mat rovnake auta. Tak asi maju aj peniaze na ich zivenie.

Ziarivky su svinstvo. Takisto DPF filter ako taky nie je zrovna neskodny, co sa zlozenia tyka. Tam ide skor o to, ze ten bordel, ktory zachyti a vypali je ovela vacsi ako svinstvo, ktore ma v sebe. To iste s katom.

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 08.02.2014 10:34
od Eidž
Nicco: problematiku škodlivých látek se snaží řešit normy EURO, které jsou přísnější a přísnější. Shodneme se na tom?

Takže co je lepší EURO III nebo EURO IV?

A může být EURO IV jen s DPF filtrem nebo i bez DPF filtru? (Myslím z výroby.)

A bavíme se o dieselech.

Jinak si výfuk do kabiny zaveď i z benzíňáku, když je o tolik lepší, než diesel, ale to je jiný příběh.... :mrgreen:

Re: Skodliva nafta, EGR, DPF, SCR a emisne limity

Napsal: 08.02.2014 10:55
od djdekl
Ford motor 1.8 z roku 123 ma 4ku bez dpf ne