Jaký motor pro Focus kombi?
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Jaký motor pro Focus kombi?
FFII 1.8i aj 2.0i ma retaz...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- MaxSand
- Nováček
- Příspěvky: 149
- Registrován: 29.01.2012 16:31
Re: Jaký motor pro Focus kombi?
V12 píše:FFII 1.8i aj 2.0i ma retaz...
No se mi zdálo

- foki
- Admin
- Příspěvky: 19256
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký motor pro Focus kombi?
mouse píše:Foki prodává 2.0 FF II kombi
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 18&t=32391
u prvniho jsou i fotky .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Jaký motor pro Focus kombi?
Zetec remen, duratec retez.
Do mesta bude stacit cokoli, i ta 1.6 bude v pohode. A cim mensi objem, tim lepsi spotreba na to mesto. Mimo mesto, tim spis na dalnici, bude znat, ze 1.6 pojede malo, bude se muset tocit, zvlast kdyz pojede vic lidi. Dalnicni kara to nebude...tam urcite 1.8 nebo dvoulitrik. Zase ne ze by s 1.6 neslo jezdit po dalnici, tim se nechci nikoho dotknout
Ale pruzne zrychleni bude horsi, bude dele trvat nez se to "rozebehne" a bude potreba vice radit.
Rozdil oproti felicii se casem smaze a bude se ti zdat, ze to stejne nejede
Spotreba 1.8 oproti 1.6 bude mit minimalni rozdil pri beznem uzivani, kdyz budes chtit, tak ten pullitr hrave stahnes stylem jizdy, cili tohle bych neresil.
Jo a 1.6 s tim variabilnim necim je vykonnejsi pri vysokych otackach, ktere, jak jsi psal, nebudes chtit moc vyuzivat, podle me je tento motor zbytecny, je jen na okrasu, aby bylo videt na papire, ze to je novejsi a "lepsi", ale ono to bude spis stejne.
Flexifuel je zajimava varianta, kdyby se neco takovyho nachomejtlo za slusnou cenu, tak proc ne. Obyc motor neco lihu taky zvladne, ale FFL pobere bez poskozeni E85 v pohode a tam uz se to cenove vyplati, kdyz je tahle vlastnost v aute "zadarmo". Lepsi nez pak bojovat s plynem, kterej muze delat problemy nez se to vychyta.
Cili 1.6 v poho na takove to domaci jezdeni, je to nejcastejsi motor, neurazi, neprekvapi, je spolehlivy, servis bude nejlevnejsi ze vsech ostatnich.
Na caste dalky spis silnejsi, ale je jich mene. Ten nicotny rozdil ve spotrebe je par kacek a odmenou budou kone navic.
Dvoulitr od fokiho by me teda vubec neurazil
Do mesta bude stacit cokoli, i ta 1.6 bude v pohode. A cim mensi objem, tim lepsi spotreba na to mesto. Mimo mesto, tim spis na dalnici, bude znat, ze 1.6 pojede malo, bude se muset tocit, zvlast kdyz pojede vic lidi. Dalnicni kara to nebude...tam urcite 1.8 nebo dvoulitrik. Zase ne ze by s 1.6 neslo jezdit po dalnici, tim se nechci nikoho dotknout

Rozdil oproti felicii se casem smaze a bude se ti zdat, ze to stejne nejede

Spotreba 1.8 oproti 1.6 bude mit minimalni rozdil pri beznem uzivani, kdyz budes chtit, tak ten pullitr hrave stahnes stylem jizdy, cili tohle bych neresil.
Jo a 1.6 s tim variabilnim necim je vykonnejsi pri vysokych otackach, ktere, jak jsi psal, nebudes chtit moc vyuzivat, podle me je tento motor zbytecny, je jen na okrasu, aby bylo videt na papire, ze to je novejsi a "lepsi", ale ono to bude spis stejne.
Flexifuel je zajimava varianta, kdyby se neco takovyho nachomejtlo za slusnou cenu, tak proc ne. Obyc motor neco lihu taky zvladne, ale FFL pobere bez poskozeni E85 v pohode a tam uz se to cenove vyplati, kdyz je tahle vlastnost v aute "zadarmo". Lepsi nez pak bojovat s plynem, kterej muze delat problemy nez se to vychyta.
Cili 1.6 v poho na takove to domaci jezdeni, je to nejcastejsi motor, neurazi, neprekvapi, je spolehlivy, servis bude nejlevnejsi ze vsech ostatnich.
Na caste dalky spis silnejsi, ale je jich mene. Ten nicotny rozdil ve spotrebe je par kacek a odmenou budou kone navic.
Dvoulitr od fokiho by me teda vubec neurazil

je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
- MaxSand
- Nováček
- Příspěvky: 149
- Registrován: 29.01.2012 16:31
Re: Jaký motor pro Focus kombi?
No můj "nový" focus už by měl být v republice
Nakonec jsem zadal, že chci 1.6 buď klasiku nebo variabil. Zrovná byla velmi hezká GHIA za celkem pěkný peníze, tak je to 1.6 TI-VCT. Zprostředkovatel říkal, že super stav, VCT v pohodě. Nic nerachotí po startu, bez rzi, ghia tudíž parádní výbava. Nakonec jsem se rozhodl pro 1.6, právě proto, že budu jezdit hlavně po městě a po okreskách. Na dálnice se skoro nedostanu. I tak mě těší, že je to variabil, protože když to člověk potřebuje, tak ten výkon tam je, jinak se dá jezdit jak s klasikou 1.6
Zatím předběžná fotka. Až bude doma, bude toho víc

EDIT : Jinak co mě celkem překvapilo, tak to že jsem říkal dovozci, že řemen u těch VCT se mění už při 120 tis Km (viděl jsem to tuším někde na foru), což se mu zdálo trochu dívné tak volal, do autorizovaného servisu v česku a ještě dva handlery v německu a všichni mu řekli, že u VCT se mění řemen až po 180 tis. km. Takže jen tak pro informaci pro ostatní. Jinak se bavili i o VCT a ten mechanik v česku ( mimochodem taky má VCT) říkal, že pokud tam člověk mění olej každý rok nebo po 20 tis. ( interval podle fordu je 2 roky nebo 20 tis km), tak je to VCT v pohodě a nemá se mu moc co stát. Ale věřím, že je pár případů, kdy se to stalo i mimo to že se olej měnil.


Zatím předběžná fotka. Až bude doma, bude toho víc


EDIT : Jinak co mě celkem překvapilo, tak to že jsem říkal dovozci, že řemen u těch VCT se mění už při 120 tis Km (viděl jsem to tuším někde na foru), což se mu zdálo trochu dívné tak volal, do autorizovaného servisu v česku a ještě dva handlery v německu a všichni mu řekli, že u VCT se mění řemen až po 180 tis. km. Takže jen tak pro informaci pro ostatní. Jinak se bavili i o VCT a ten mechanik v česku ( mimochodem taky má VCT) říkal, že pokud tam člověk mění olej každý rok nebo po 20 tis. ( interval podle fordu je 2 roky nebo 20 tis km), tak je to VCT v pohodě a nemá se mu moc co stát. Ale věřím, že je pár případů, kdy se to stalo i mimo to že se olej měnil.
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Jaký motor pro Focus kombi?
Peknej kousek, pekna barva, pekny kola. VCT pro dobrej pocit proc ne, nejakej kun navic tam bude v pripade nutnosti. Urcite budes spokojenej, minimalne ze zacatku
Remen asi stejne driv nebo pozdejc vymenis a pak uz se k tomu treba ani nedostanes, takze nema cenu s tim otalet v pripade, ze nemas jistotu. I tech 120tis je slusnej interval. Nektery retezovy duratecy by mohly zavidet
Hlavni je, aby to jezdilo, aby ses na to auto mohl spolehnout. Nejaky nesmysly jako spotrebu nema cenu moc resit. To zacnes resit az se zacnes nudit a nebudes mit na tom aute do ceho pichnout a nebudou te financne vysavat jiny veci.
Tak at to jezdi

Remen asi stejne driv nebo pozdejc vymenis a pak uz se k tomu treba ani nedostanes, takze nema cenu s tim otalet v pripade, ze nemas jistotu. I tech 120tis je slusnej interval. Nektery retezovy duratecy by mohly zavidet

Hlavni je, aby to jezdilo, aby ses na to auto mohl spolehnout. Nejaky nesmysly jako spotrebu nema cenu moc resit. To zacnes resit az se zacnes nudit a nebudes mit na tom aute do ceho pichnout a nebudou te financne vysavat jiny veci.
Tak at to jezdi

je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
- MaxSand
- Nováček
- Příspěvky: 149
- Registrován: 29.01.2012 16:31
Re: Jaký motor pro Focus kombi?
Díky. Ono právě, že teď mě to celkem finančně vysálo, takže doufám, že min. rok do toho nebudu muset nic investovat
No uvidime. Každopádně jsem měl štěstí, protože večer si měl pro něho přijet nějaký němec, ale byl jsem rychlejší 


-
- Nováček
- Příspěvky: 20
- Registrován: 23.02.2008 12:45
Re: Jaký motor pro Focus kombi?
Zdravím. Mám stejnou otázku jako v nadpise. Ale rozmluví mi někdo diesel??
Chci koupit Focus II kombi po faceliftu. To znamená r.v. 2008-2010, cena do 200tis.kč, najeto do 200tis km, automatická klimatizace + vyhřívání předního skla. To jsou věci, který dost zůží výběr auta z bazarů na pár kusů. Najedu ročně cca 10 tis km, většina cest do práce každý den (10km tam a zpět), proto bych taky rád aby auto rychle topilo + zbytek od okresek až po dálnice. . Rozhoduji se mezi benzinem 1.8 (spotřeba oproti 1.6 benzin jen o trošku větší, výkonově o dost více) a dieselem (vím špatným) 1.6 TDCi 80kW, popřípadě 1.8TDCi 85kW (bude nejspíš topit ze všech nejhůře).
Při ceně benzinu i nafty 35kč/l projedu na palivu za rok u 1.8 Benzinu 28 700kč. U motoru 1.6TDCi (80kW) 19 950kč. Průměrné spotřeby jsem vyčetl ze spritmonitor.de. Předpokládám že auto nebudu mít méně než 7 let (můj průměr výměny auta). Takže na motoru 1.6TDCi u šetřím oproti 1.8 benzinu za 1 rok na palivu 8750kč, tzn. za 7 let cca 61tis kč. [/u]Plus zanedbatelné vyšší pov. ručenní u benzinu cca o 500kč ročně (7 let, dalších 3500kč navíc) - ale i to jsou peníze. Celkem tedy provoz auta s 1.8 benzinem vyjde za 7 let o nějakých 65tis kč dráže.
Když tedy koupím auto 1.6TDCi které bude mit papírově najeto 150tis km, můžu témě jistě do budoucna počítat s výměnou turba i DPF. Když zůstaneme jen u motoru, myslíte si, že dám za údržbu a opravy u TDCi (během 7 let a dalších 70tis km) právě o těch 65tis kč navíc než u benzinu 1.8?? Nebo opravdu u průměrného auta s 1.6 TDCi během 70tis km přijdou opravy a údržba na více něž 65 tis kč???? Tedy prosím o radu, jaký motor je pro mě provozně i cenově lepší.
Ještě jsem zapomněl dodat, že momentálně je při mojich parametrech výběr u 1.8 benzinu v bazarech minimální (dnes jsem našel asi 2 kusy) oproti 1.6 TDCi (více než 10 aut) a hlavně ceny u těchto benziňáků jsou o dalších 10tis kč vyšší než u TDCi. Tedy další plus pro naftu...
Chci koupit Focus II kombi po faceliftu. To znamená r.v. 2008-2010, cena do 200tis.kč, najeto do 200tis km, automatická klimatizace + vyhřívání předního skla. To jsou věci, který dost zůží výběr auta z bazarů na pár kusů. Najedu ročně cca 10 tis km, většina cest do práce každý den (10km tam a zpět), proto bych taky rád aby auto rychle topilo + zbytek od okresek až po dálnice. . Rozhoduji se mezi benzinem 1.8 (spotřeba oproti 1.6 benzin jen o trošku větší, výkonově o dost více) a dieselem (vím špatným) 1.6 TDCi 80kW, popřípadě 1.8TDCi 85kW (bude nejspíš topit ze všech nejhůře).
Při ceně benzinu i nafty 35kč/l projedu na palivu za rok u 1.8 Benzinu 28 700kč. U motoru 1.6TDCi (80kW) 19 950kč. Průměrné spotřeby jsem vyčetl ze spritmonitor.de. Předpokládám že auto nebudu mít méně než 7 let (můj průměr výměny auta). Takže na motoru 1.6TDCi u šetřím oproti 1.8 benzinu za 1 rok na palivu 8750kč, tzn. za 7 let cca 61tis kč. [/u]Plus zanedbatelné vyšší pov. ručenní u benzinu cca o 500kč ročně (7 let, dalších 3500kč navíc) - ale i to jsou peníze. Celkem tedy provoz auta s 1.8 benzinem vyjde za 7 let o nějakých 65tis kč dráže.
Když tedy koupím auto 1.6TDCi které bude mit papírově najeto 150tis km, můžu témě jistě do budoucna počítat s výměnou turba i DPF. Když zůstaneme jen u motoru, myslíte si, že dám za údržbu a opravy u TDCi (během 7 let a dalších 70tis km) právě o těch 65tis kč navíc než u benzinu 1.8?? Nebo opravdu u průměrného auta s 1.6 TDCi během 70tis km přijdou opravy a údržba na více něž 65 tis kč???? Tedy prosím o radu, jaký motor je pro mě provozně i cenově lepší.
Ještě jsem zapomněl dodat, že momentálně je při mojich parametrech výběr u 1.8 benzinu v bazarech minimální (dnes jsem našel asi 2 kusy) oproti 1.6 TDCi (více než 10 aut) a hlavně ceny u těchto benziňáků jsou o dalších 10tis kč vyšší než u TDCi. Tedy další plus pro naftu...

Ford Focus II FL Combi, 2.0 107kW LPG, 2008
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2773
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: Jaký motor pro Focus kombi?
Pri 10km trase se ti diesel nema sanci zahrat a nebude ti v zime topit. Teda pokud je tech 10km po rovine. Zda se mi na tohle spektrum jizd uplna blbost porizovat si diesel, notabene jeste s DPF. Ten ucpes za chvili, protoze nebudou probihat regenerace. Takze si kup urcite benzinaka, klidne tu 1,6. V tom rozdilu jsi zapomnel zapocitat ten DPF nekolikrat, dale jeste vstriky. Tim, ze regenerace nebude probihat do konce tak se ti bude zvysovat hladina oleje a ten se bude kratkyma jizdama znehodnocovat. Nasledne odejde turbo atd.
Diesel s DPF na kratky trasy nebrat a s najezdem nad 150tis. km uz tuplem ne.
Diesel s DPF na kratky trasy nebrat a s najezdem nad 150tis. km uz tuplem ne.
- MaxSand
- Nováček
- Příspěvky: 149
- Registrován: 29.01.2012 16:31
Re: Jaký motor pro Focus kombi?
Na 10 tis ročně se ti diesel nevyplatí. Fakt limit je těch 20tis ročně. Já jsem teda šel
a pokud chceš šetřit, tak si pořiď plyn, ten je u mně taky v plánu. Tu spotřebu ber s rezervou, na těch 10km se ti dostane výš než je průměr na sprintu. Dá se jezdit i za 6,5 s dvoulitrem, ale pořádně dlouhé trasy(viz. tuším uživatel V12
), na těch krátkých tě to sežere
já mám při popojíždění teď na rehabko cca 1km trasu spotřebu tak 15l/100km
u těch 10km počítej tak s 8l/100km u 1.6. U 1.8 bych to viděl ještě o litr, litr a půl výš. Spotřeba 1.8 je stejná jako 2.0.
Jinak k faktu, že 1.8 moc není. Nech si ho dovézt. V německu jich najdeš mraky
Foki by mohl o něčem vědět 




Jinak k faktu, že 1.8 moc není. Nech si ho dovézt. V německu jich najdeš mraky


- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2773
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: Jaký motor pro Focus kombi?
Neargumentoval bych rocnim najezdem. Jde spise o skladbu cest a tam plati, ze diesel se vyplati pri delsich jizdach, kdy se ma sanci poradne zahrat a nejde do kopru diky regeneracim.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4974
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký motor pro Focus kombi?
Slovo nafta neber vůbec do pusy s tvým ježděním kolem komína.U tebe jedině benzin a pokud nejezdíš často hodně naloženej stačila by ti i obyč 1,6 a tady už máš větší výběr,navíc to i celkem rychle topí.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
- MaxSand
- Nováček
- Příspěvky: 149
- Registrován: 29.01.2012 16:31
Re: Jaký motor pro Focus kombi?
To potvrzuju. Topí rychle, ale na 90st se dostává dost dlouho 

-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Jaký motor pro Focus kombi?
Tak jen pro predstavu, jaka bude spotreba s benzinem, jezdim ted podobne trasy 7km tam a 7km zpet, oboji se studenym startem a prumer za tuhle cestu tam a zpet je ted mezi 8 a 8,5. A to jedu rychlosti mezi 50 a 70 km/h, v celkem rovinate oblasti. Diesel pojede tuhle trasu tak za 6,5 minimalne, ten se ani neohreje a zavani to prusvihem 

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Ac1D
- Pokročilý
- Příspěvky: 758
- Registrován: 29.06.2010 18:10
- Bydliště: Zdar n/S
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký motor pro Focus kombi?
Diesel ti na 10km trase nebude topit ani nahodou ono i u benzinu to nebude zadna slava a jestli si potrpis na teplo poohledni se aby auto melo pridavne topeni (bufik).
Spocitane km vs uspora podle tabulek vypada pekne ale studenej diesel zere podobne jak benzin a jezdeni "kolem komina" to kondici u naftaku moc neprida.
Vem benzinaka a spis nez co ma v sobe za motor koukej v jakym je stavu,ono na 10km sice dvoulitrik bude zrat trochu vice nez 1.6 ale zabavu s nim uzijes mnohem vic a na dovolenou ci stehovani se ty konici navic hodi
Spocitane km vs uspora podle tabulek vypada pekne ale studenej diesel zere podobne jak benzin a jezdeni "kolem komina" to kondici u naftaku moc neprida.
Vem benzinaka a spis nez co ma v sobe za motor koukej v jakym je stavu,ono na 10km sice dvoulitrik bude zrat trochu vice nez 1.6 ale zabavu s nim uzijes mnohem vic a na dovolenou ci stehovani se ty konici navic hodi

Focus kombi TDCI,85KW,2008
Focus kombi TDDI,66KW,2004
Focus kombi TDDI,66KW,2004
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti