Pletete hrušky s jablkama, v žádném případě největšího zrychlení nedosáhnete v okolí max. výkonu, ale v rozsahu otáček ploché křivky krouťáku. Když to převedu na mého 2,0 L tak největší zrychlení mám od 4000 - 5500 ot, a v tomto rozmezí se musí řadit. Vytáčená dvojka na 6000 ota výše má menší zrychlení než trojka ve 4500 ot. a při tomto přeřazení cítíte, jak vás i ta trojka nakopne, což před přeřazením dvojka v 6 tis ot ztrácela zrychlení. Jinak propočet síl je jednoduchý , vynásobte krouťák v daných otáčkách těmito otáčkama, a zjistíte, že u nafty krouťák nějakých 300 krát otáčky , je menší síla , než 190 krát 4500ot. Proto u benzínu je krouťák ve vyšších otáčkách v rozmezí 1500 ot a u nafty v nižších a v rozmezí kolem 700 ot. To je vše o tom , co se dvě stránky dohadujete.

Ke srovnání sil na motoru a na kolech benzínu a nafty je pak přizpůsoben stálý převod a jednotlivé kvalty.
Proto u závoďáků je snaha dosáhnout nejvyššího krouťáku co nejblíže největšímu výkonu, to znamená co největším otáčkám. Tam když to vynásobíte , tak vyjde jiný tah na branku. Proto závoďák do 3000 ot má sílu Trabanta a nejede, ale nad tyto točky a srovnou křivkou krouťáku, na kterou se ladí motor, se stává z auta ďábel.
