Stránka 3 z 6
Napsal: 17.12.2007 15:59
od Fokal
Tak s tou hřídelí mě to moc nepotěšilo

Na kolik tě taková oprava přišla? Kdyby to bylo jenom tuhý, tak by to šlo, ale spíš mě štve, že tam ta dvojka nechce skočit a pak tam nakonec skočí a chroupne, trošku se přenášejí vibrace i do řadicí páky. Pořád si myslim, že olej po 5ti letech už nemůže mít svoje 100% vlastnosti, jako když je novej. Monžá mě někdo vyvede z omylu. Ty vibrace by mohly nasvědčovat i špatný kulise. Nejlepší by bylo, kdyby se vyjádřil třeba Foki

Napsal: 17.12.2007 18:34
od abe
stálo to kolem 2200kč. Je pravda, že jsem měl problém za studena zařadit hned po sešlápnutí spojky.Nejhorší to bylo na křižovatce jak blikla zelena na semaforu a já jsem musel zařadit jedničku
Napsal: 17.12.2007 19:50
od Fokal
Tak to mě zase funguje jednička dobře, ale dvojka je to samý v bledě modrym. No tak mám 1 tip, co by to mohlo být, dík

Napsal: 17.12.2007 19:52
od Fokal
A co ostatní, myslíte, že by pomohla ta výměna oleje, případně kulisy?

Napsal: 18.12.2007 20:30
od martinsk
Mne to ale robí len pri prvom zaradení, potom už bez problémov. Proste keď naštartujem a chcem dať spiatočku - výjazd z garáže, potom je to už bez akýchkoľvek problémov.
Napsal: 18.12.2007 22:18
od Fokal
To vypadá, jako kdyby si tam měl jenom něco zatuhlýho, třeba nějakou tu hřídel a nebo kulisu, i když abych se přiznal, tak pořádně nevim, jak se projevuje, když je špatná kulisa

Napsal: 19.12.2007 10:48
od abe
Ale musím, říct že 2,3 a 5 stupeň to není to pravé ořechové.Ale největší problém byl za studena zařadit 1 nebo R, to že ostatní rychlosti nic moc to byla jen lehká záležitost oproti 1,R (děs a hrůza)

Napsal: 19.12.2007 22:55
od Fokal
To si řikám taky, že na tom ještě nejsem tak úplně nejhůř, když mi to jde jenom ztuha
Opravdu nikdo nemá zkušenosti s výměnou oleje v převodovce?

Napsal: 20.12.2007 20:28
od hasart
Já jsem měnil kvůli hlučnosti.Nejdřív jsem zkusil někaký obyč mogul,který se nám válel v práci a pak jsem koupil u forda.Žadný rozdíl po zahřátí jsem nepoznal,jen ten mogul když bylo auto studené,tak ty kvalty šli pěkně ztuha,po zahřátí stejný jak origoš.
Napsal: 20.12.2007 21:30
od Fokal
hasart: možná jsem špatně četl nebo jsem to nepochopil, ale pomohla ti výměna oleje v převodovce s tuhostí řazení? Samozřejmě tim myslim origo olej od Forda

Napsal: 20.12.2007 23:20
od hasart
Já jsem ho měnil kvůli hlučnosti převodovky-žádná změna.Jinak mě tam jdou kvalty dobře,a ať jsem tam nalil obyč.mogul,nebo orig ford,tak řazení šlo po zahřátí motoru ůplně stejně.Jen při studeném motoru,bylo poznat že ten mogul je huščí a šlo hůř řadit.
Napsal: 20.12.2007 23:51
od Fokal
Tak teď jsem ještě víc znejistil, jestli ho teda mám nechat měnit nebo ne, asi se na to vykašlu

Napsal: 21.12.2007 09:57
od Maros
Zdravím všechny,
já mám podobný problém. Už když jsem koupil FOFO, tak šlo řazení mírně ztuha, ale po tom půl roce mi to přijde horší a horší. Projevuje se to podobně jako u vás. Jednička jde v pohodě, na dvojku jsou občas slyšet zuby (hlavně při studeném motoru) a trojka je asi největší horor. Hlavně při podřazování z 4 na 3 musím na páku opravdu zabrat, aby tam skočila. Z 5-3 jsem to zkoušel párkrát a zkoušet už to nebudu (téměř nemožný)

Pro zařazení zpátečky po nastartování musím v polovině případů popojet lehce dopředu na 1 a až pak řadit R. Začíná mě to hodně otravovat. Jeden mechanik mi tvrdil, že to může být jak kulisa, tak i "hnutý lanka". V nejhorším případě to prý signalizuje výměnu spojky

Napsal: 21.12.2007 10:11
od hasart
Fokal píše:Tak teď jsem ještě víc znejistil, jestli ho teda mám nechat měnit nebo ne, asi se na to vykašlu

Každopádně výměnou nic nezkazíš a dá se to udělat doma před barákem.Otazka půl hodiny.
Napsal: 21.12.2007 10:34
od Fokal
Maros: mě už to taky začíná pěkně otravovat, protože to tam musim vždycky rvát tu dvojku přes takovej odpor, že už mě to přestává bavit

ty to máš možná ještě trošku horší o tu trojku. Zkus seřídit řazení dole pod plastovym krytem na převodovce, třeba ti to trochu pomůže, mě to ale nepomohlo buď vůbec nebo minimálně

Spojku mám relativně dost novou (25 tis.), takže jedině ta kulisa je reálná. Nevíš co myslel mechanik přesně tim pojmem "hnutý lanka"?
hasart: ty sis olej měnil sám? ale vždyť tam neni výpustní šroub ne? Nebo si ho nějak odsál?