Stránka 3 z 5
Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání
Napsal: 20.08.2009 16:51
od killerhammer
uznavam, ze je to v manualoch k autam, hlavne slabsim motorom resp. lacnejsim autam
ja osobne to napr. uz v manuale vobec nemam, a ked som sa pytal v servise na zabeh, bolo mi povedane, ze 2.5T sa nemusi zabiehat

myslim, ale ze aj klasicky zabeh uz dnes nema na motor taky vplyv ako v minulosti a v manualoch sa to zostava skorej zo zotrvacnosti z dob minulych alebo kvoli uvodnej bezpecnosti
urcite nie je dobre auto hned zatazovat, aj kvoli tomu, ze okrem motora mas v aute aj nove brzdy, pneumatiky, elektroniku a kopec dalsich veci a doba zabehu ta v podstate chrani, keby ti napr. zlyhalo nieco z tychto veci

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání
Napsal: 20.08.2009 17:40
od Anndy
aj k focusu je nejaky zabeh v manuale spominany.
Tak isto som nekde cital (tusim auto.idnes.cz), kde nejaky motorar z MB hovori o tom, ze v podstate dnesne motory (urcite ich ) su schopne fungovat hned po nastartovani v maximalnych otackach (teda nie staly rezim, ale proste vytocit, ked potrebujes)
Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání
Napsal: 20.08.2009 18:11
od pbjun
No i starou skodovku si mohl vytocit po prvnim startu

Ale motor se tim defakto nicil... Vsecko se musi usadit... Je fakt ze vyrobce dovoluje prodejcum 4x vynulovat tacho (do stavu 200km) takze teoreticky muzou mit auta najeto i 800km pri prodeji a nikdo to nepozna... Ja osobne sem mel motor z krabice ani jednou nebyl nastartovany - teprve po cca 1000km se smyly maziva ktera byla pouzita pro uchovani a prvni start motoru - v oleji se objevila oranzova barva ktera je primesi v tech mazivech. Z tohoto usuzuji ze je dobre motory zajizdet...
Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání
Napsal: 20.08.2009 18:38
od Johnyy
záběh se tu řeší už jinde:) docela mě překvapuje, že to bbj vydržel 1600km.. a taky jsem zvědavý jaký to bude mít rozuzlení
Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání
Napsal: 20.08.2009 19:11
od bbj
Ohledně zjíždění - při předávání auta o tom nepadlo ani slovo (zato mi pán ukázal, kde je rádio a tak podobně....). V manuálu je napsáno, že do 1500 km se nesmí jezdit a řadit příliš rychle a motor se nemá točit do příliš velkých otáček (přesně znění teď nevím, ale hodně podobně).
Auto jsem nijak zvlášť nezajížděl, měl jsem jen na paměti, že ho nebudu hnát k omezovači, pochopitelně. Parkrát jsem mu šlápl na krk, ale odřazoval jsem maximálně ve 3500-4000. Ale to byla spíš výjimka. Od nějakých 200 km mě čekala jízda po dálnici a tam jsem těch 3500-4000 ot. jel konstatně, což jinak nejde (rychlost 120-130). Nechce se mi věřit, že se s novým autem na dálnici nesmí a že jsem ho tím "zničil". Přinejmenším mě na to nikdo neupozornil.
Takže bych to spíš tipoval na vadné čidlo VCT, jak tu už někdo uváděl... Ještě abych doplnil - názornější, než dálniční kopec je, že auto pořádně nebere ani na jedničku, dvojku. Ono se rozjede, duní, ale do zad netlačí.
Poslední dobou mám pocit, že se to zlepšuje (vlastně si tím jsem jist), ale pořád to není ono (ono = alespoň jako FF1 s 1,6).
Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání
Napsal: 20.08.2009 19:55
od killerhammer
bbj, nic si pri zabehu neurobil zle, nic si neznicil ty sam
odmeraj si stovku (10.9s), auto uz mas zabehnute a podla toho sa zariad
alebo na brzdu, ale ta je draha
alebo sa skus dohodnut s niekym z fora co ma 1.6 ti-vct, stretnite sa a odmerajte zrychlenia, napr. dynamicke 60-120 na trojke a pod

nema zmysel spekulovat a cakat
auto po 1500 km uz musi podavat skoro 100% vykon

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání
Napsal: 20.08.2009 21:10
od Anndy
Aby to neboli len nereálne očakávania. Lebo tá 1.6 ka do sedadlá netlačí nikdy.
Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání
Napsal: 20.08.2009 21:56
od bbj
Anndy píše:Aby to neboli len nereálne očakávania. Lebo tá 1.6 ka do sedadlá netlačí nikdy.
K tomu jen opakuji, že vlastním i FF1 s 1.6. A ta na dvojku a trojku tahá krásně, přitom má výrazně delší převody. Báječné auto. Ale to vám tady na fóru asi nemusím vykládat.
Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání
Napsal: 21.08.2009 05:48
od zirafak
Niekde bude vazne chyba.Bol som totiz skoro 3 roky majitelom prvej generacie so 74 KW 1,6-tko,ktoru dodnes povazujem za vyborne auto a ked som sa rozhodoval pri kupe druhej generacie akymotor,tak som sa mozno s mensimi obavami rozhodol pre 85KW verziu.
U mna sa vobec nepotvrdili a tento motor je vyrazne lepsi,hlavne vo vyssich otackach a rychlostiach.Nakolko stale prvu generaciu s tymto motorom jazdi aj moj brat a rodicia,mam moznost obcas presadnut a porovnat.Oba su podstane lenivsie,ako ten moj v terajsej generacii.Pre zmenu mali moznost oni jazdit moju 2 generaciu a velmi si pochvalovali,ze auto je ovela zivsie v celom spektre otacok.
Fakt nieco u teba nebude ok

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání
Napsal: 21.08.2009 07:14
od bee
Na vykonovu brzdu (naklad asi 30 eur) a reklamovat
Na papieri sa ukaze kde je problem (porovnavat mas s kym

) a potom Ta nemozu odbit pokrcenim pliec.

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání
Napsal: 21.08.2009 08:35
od pbjun
Musim souhlasit se vsemi, po 1500km uz je motor zajety a nebal bych se tomu poradne slapnout, hod tam jedna dva a do max ot a musi to letet! Dyt fofo II je o cca 200kg tezsi nez fofo I ale ma o 11kW vic a to se musi poznat! Navic je to variabil, ten by mel byt celkove zivejsi! Reklamace a hotovo, vubec bych se s nima o tom nebavil...
Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání
Napsal: 21.08.2009 18:41
od karco
zabeh je diskutabilna vec a skor prezitok nasich otcov

, ak autu daco skodi tak to je studene kratke jazdy , tocenie za studena a hlavne debilne dlhe vymeny oleja , 1,6 Ti-VCT musi ist ako z praku, spravne tu bolo napisane skus auto dat na valce nech ti zmeraju priebeh krutaku od 4 tis to musi ist

, potom servis , k tomu postupnemu vykonu to akoze z fabriky mi daju auto 80 ps po 1500km to bude 90ps a po 3000m uz plnych 115??? ci kolko auto leze z pasu s plnym vykonom

Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání
Napsal: 21.08.2009 19:01
od bbj
Příští týden se pokusím dostat do servisu a bude jasno.
Kromě toho se mi nelíbí i jiné věci, ale proti tomu motoru jsou to prkotiny. Tak třeba mi namontovali levý světlomet asi o 3mm výš, než pravý. Když se zepředu podívám na auto, je to dost vidět - pod levým světlem je půl centimetru díra. Ono celkově slícování na FF2 nic moc, když se dívám na ulici po autech tak mi přijde, že se to po posledním faceliftu zhoršilo.
Při prvním použití mi taky odešla 12V zásuvka v kufru, resp. doufám, že jen pojistka...snad se to nebude opakovat po každém použití.
Škoda, že je ve FF2 výrazně měně prostoru pro řidiče ve srovnání s FF1. Asi daň za zpřísňující se bezpečnostní předpisy. Holt se otlačeným kolenům nevyhnu teď už ani ve FF...
Ještě že má to auto tak božský podvozek...
Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání
Napsal: 31.08.2009 10:14
od Johnyy
tak jak? co servis?
Re: 1,6 Ti-VCT - obrovské zklamání
Napsal: 31.08.2009 11:03
od bbj
Zatím nic, dostanu se tam až v sobotu 12.9.
Nicméně, abych se ujistil ve svých subjektivních pocitech, provedl jsem zatím pár měření pružnosti...
40-60 km/h
2st - FFI 2,7s - FFII 3,5s
3st - FFI 4,6s - FFII 5,5s
4st - FFI 7,4s - FFII 6,5s
50-80 km/h
3st - FFI 6,5s - FFII 8s
4st - FFI 11,3s - FFII 9s
80-100 km/h
4st - FFI 6,3s - FFII 7,5s
5st - FFI 9s - FFII 8,5s
FFI = Focus I 1,6 74kw kombi
FFII= Focus II 1,6 85kw kombi
Rozdíl je výrazně ve prospěch FFI, navzdory tomu, že má nejen papírově nižší výkon, ale i delší kvalty. Až na čtyřku a pětku je pružnější FFII - tam už je opravdu ta délka kvaltů znát.
Neměřil jsem vždy na stejném úseku a za stejných podmínek, ale snažil jsem se vždy to provést na rovném úseku. Při opakovaném měření bych myslím dosáhl podobných výsledků. K měření jsem použil aplikaci GPS Performance.