Stránka 3 z 4
Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Napsal: 14.05.2009 15:17
od Nedbik
Tonda B: V tom případě je to zbytečné "plýtvání" a stejnou službu udělají klasické kotouče bez drážek, pokud jezdím "jako člově"

Pořád se rozmýšlím, jestli jít do Ate nebo do origo Ford (což jsou myslím Motorcraft), aby když už do toho zainvestuji, to bylo to pravé. Každopádně moc díky za rady a názory!!!

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Napsal: 14.05.2009 16:03
od Wolf2
podobný problém jsem měl na Fiestě XR2i ,nebrzdilo to dobře ,při dlouhodobém brzdění to přestalo brzdit, vyměnil jsem přední kotouče za Brembo Max ,desky Jurid ,pak ještě novou brzdovou kapalinu DOT 5.1 ,ještě utěsnění netěsnosti na podtlakovém vedení na posilovač a auto po této výměně pokaždý při sešlápnutí brzdového pedálu šlo na čumák ,prostě paráda

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Napsal: 14.05.2009 16:42
od richisan
Tonda-B píše:No a funguje vůbec posilovač brzd?
Šlápni na brzdový pedál.
Pak nastartuj motor.
Pedál by měl tak o 1 cm slézt dolů, pokud je posilovač funkční.
Dnes som to skusal a pedal sa ani nepohol

. No na druhej strane sa mi nezda, ze by bol posilnovac nefunkcny. Ked som skusal brzdit z kopca s vypnutym motorom (len specialne na to, aby som zistil rozdiel

), tak tam rozdiel bol...Pri vypnutom motore som ledva zabrzdil. Hmm

Kotuce a dosky su skvele, no mam taky pocit, ze s tym posilnovacom nie je vsetko OK

Viete mi poradit, v com to moze byt?
Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Napsal: 15.05.2009 10:02
od Nedbik
To richisan: A jak si to zkoušel? Nejprve musíš při vypnutém motoru několikrát sešlápnout brzd.pedál, až Ti úplně ztvrdne (ten pedál, samozřejmě

) a jde jen velice těžko sešlápnout. Poté teprve provedeš ten postup - šlápneš na pedál, držíš ho sešlápnutý a nastartuješ. Pedál by se měl o něco "pro¨padnout" a hlavně by měl jít mnohem lehčeji sešlápnout. Pokud při nastartovaném motoru jde pedál sešlápnout "lehce" na první sešlápnutí, ale na každé další jde hůře, znamená to buď nějakou netěsnost v podtlakové části posilovače (hadička od vývěvy, membrána v posilovači) nebo je samotná vývěva již natolik opotřebovaná, že nestačí vytvářet dostatečný podtlak. Tak to zkus...

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Napsal: 15.05.2009 11:24
od richisan
Nedbik: No, nevyzera to dobre

. Presne takto som to skusal (bol tvrdy

) a nic. Vobec sa nepohol...Urcite ale funguje, len ucinok nie je dostatocny

Mam moznost robit s tym nieco, alebo ist do servisu?

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Napsal: 15.05.2009 12:27
od Nedbik
No, jak jsem Ti psal - zkontroluj hadičku od vývěvy k posilovači, to Tě nic nestojí. Jestli není někde prodřená, nebo třeba napůl vypadlá. Pokud se Ti bude zdát OK, tak ji vytáhni z posilovače (součástí té hadičky bude plastové kolínko se zpětným ventilem, tak tento ventil musíš opatrně "vytrhnout" z posilovače)-před tím ale několikrát zašlapej na brzd.pedál, aby si vyšlapal podtlak a hadička, resp.kolínko šlo lépe vyndat. Když to budeš mít vyndané, tak buď si sám nastartuj nebo ať Ti někdo nastartuje a zkus prstem, jak moc ta vývěva "cucá" - přilož na konec hadičky prst a ucítíš, jakou silou se Ti snaží vsát prst - podtlak musí být dosti znatelný. Pokud bude vývěva dobře "sát" a tím pádem ani hadička bude OK, závada bude zřejmě přímo v posilovači. Kolik máš vůbec najeto km?
Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Napsal: 15.05.2009 12:32
od richisan
Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Napsal: 15.05.2009 13:52
od Nedbik
Ten postup, co jsem Ti popsal je právě na to, aby si nemusel nic, nebo téměř nic rozebírat a demontovat. Ale jak tak píšeš, asi bude lepší, aby si se obrátil na někoho zkušenějšího. Zkus pohledat nebo dát dotaz tady fóru, jestli nebydlí nějaký zručnější člen kousek od Tebe. A nebo opravdu nějaký ten servis, ale aby Tě netahali za nos...

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Napsal: 15.05.2009 14:23
od richisan
OK

A kde sa nachadza ta vyveva?
Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Napsal: 15.05.2009 18:48
od Tonda-B
Obvykle na bloku místo rozdělovače...
Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Napsal: 15.05.2009 21:02
od richisan
Super, aj na TDCi je teda tam?Tak sa na to pojdem teda mrknut

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Napsal: 17.05.2009 10:34
od racetiger
Obavam se, ze pri prerusovanem brzdeni co je psano nekde vyse,tohle fordi delaji celkem dost,nestiha se dofouknout,kazdy ford co jsem mel(sierry scorpio a ted focus) to delal.
Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Napsal: 19.05.2009 07:28
od Nedbik
Tak mám nový poznatek, bohužel špatný

- zkoušel jsem na místě při nastartovaném motoru pořádně šlápnout na pedál a co se nestalo, pedál se začal propadat až téměř na doraz. Při normálním běžném "jemném" brzdění to není vůbec poznat, protože se na pedál nevyvíjí téměř žádný tlak a vzniklý brzdný účinek stačí pro běžnou situaci. Když ale dojde na krizovou situaci a na pedál se tím pádem "dupne", chilku to brzdí, než se vlastně pedál propadne a přestane vyvíjet tlak. Jenže v krizové situace člověk většinou nesleduje pohyb pedálu, ale snaží se to ubrzdit i očima

. Takže zřejmě celý problém s brzdami je v hlavím brzdovém válci. Máte někdo podobnou zkušenost? Výměna mě asi nemine...

Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Napsal: 20.05.2009 10:33
od fplisek
Nedbik a nemůžeš to mít zavzdušněný? To by tomu obpovídalo
Re: Vadnutí brzd při intenzivním brzdění, slabý účinek
Napsal: 20.05.2009 15:00
od Nedbik
Podle mě to nemůže být zavzdušněné a jestli ano, tak právě kvůli tomu válci. Když jsem měnil vzadu "prasátka", tak jsem to samozřejmě kompletně odvzdušňoval, a už při tom se mi zdál ten pedál nějaký divný, ale bubliny už tam žádné nebyly. Navíc už před rokem na STK mi technik říkal, že se mi malinko propadá pedál, ale že mi to ještě dá. Takže asi to bude opravdu ono. Kdyby to bylo zavzdušněné, tak by to za normápních podmínek brzdilo až na více sešlápnutí, ale mě to brzdí hned. Jen při tom krizovém brzdění, kdy na pedál dupeš ze všech sil, se zřejmě kapalina přepouští přes opotřebené gumičky nebo vyběhaný samotný válec. Zkusím ho asi vyměnit a uvidím.
Říká Vám někomu značka brzdové hydrauliky CIFAM
