Spotřeba

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Spotřeba

Příspěvek od V12 » 23.01.2011 10:56

Ja osobne by som nad zmenou staleho prevodu nespekuloval. Ta prevodovka je na moznosti motora 1.6i urobena perfektne, lepsie sa to uz jednoducho neda. Su to tisice hodin jazdnych testov a tisice pocitacovych simulacii. Co myslite, preco ma FFI uplne ine prevody (dlhsie) ako FFII ? Odpoved je jednoducha - FFII ma rovnaky motor a o 200 - 300 kilo vahy viac. S prevodmi z FFI by mal dynamiku nalozenej HTP a pritom by zral ako tank. Pretoze keby clovek chcel ako tak akcelerovat, musel by podradit z 5 na 3 a hnat ho do cerveneho. Takto to proste nejde. A nastupuju testy testy a este raz testy, ako tie prevody vyladit vzhladom na motor a kasnu. A zopakujem to - k momentovo - vykonovej charakteristike 1.6i (najcastejsia motorizacia v FFII) a hmotnosti je to idealne. No kedze pri 130 to toci skoro 4000 rpm, to auto sa nehodi na dialnicu. Sestka by otacky znizila, no motor by bol viac namahany a tak by si pravdepodobne viac cucol, v lepsom pripade by spotreba zostala rovnaka. A keby nebol z tej sestky benefit, nikto to nekupi. Malo by to jediny prinos - znizenie hluku a to tu uz spomenute bolo. Jednoducho motor so 150 Nm sestku v 130 km/h na dialnici efektivne neutoci.
Predlzenim staleho prevodu by sa tomu autu vyrazne ubrala dynamika. A nikto z nas nechce, aby ho na okreske dala do smutku HTP. Ja by som tu potupu znasal dost tazko. O to vacsie bolo moje uspokojenie, ked som s Fobiou 1.2TSI 63 kW vyskolil Focusa II 1.6i takym sposobom, ze sa ma chalan na parkovisku pytal, ci to mame RS-ku :hah: A to Focusu v zakrutach nepomohol ani jeho zazracny podvozok (co z toho, ze drzal stopu, no nezrychloval ?). Zatial co on striedal 2-3, ja som isiel na 3 bez jedineho preradenia. Cca 170 Nm na cca 1100 kg hmotnosti a s idealnym prevodom sa postaralo o ostatne. Aj o celkovu velmi prijatelnu spotrebu. Preto klobuk dole pred inziniermi z VW, v tomto pripade downsizing zafungoval uplne skvelo. Negativa preplnanej 1.2 tu popisovat nebudem, to sem nepatri.
Takze podciarknute a zratane - namiesto zmeny staleho prevodu treba uvazovat o zmene auta. Ina cesta nie je. Ani 2.0i s dlhsimi prevodmi nebude mat spotrebu nizsiu ako 1.6i - jeho kone treba nakrmit. Zaroven ale spotreba nebude ani velmi vyssia, aby z toho cloveka bolela hlava. Ak mu samozrejme nebude stupat na krk. No pozitok z jazdy bude niekde uuuuplne inde. Ked chce niekto nizku spotrebu, potrebuje lahke auto. Je pritom takmer jedno ake. Do 100 km/h je aerodynamicky odpor dost maly, no rastie so stvorcom rychlosti. Takze auto s aerodynamikou otvorenej skrine na saty tiez nie, aj keby malo 500 kilo. Fyzika sa oklamat neda.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od Ma.rt » 23.01.2011 11:20

Ted tedy nemam cas na hledani, ale ze by rozdil mezi fofoI a II byl 200-300kg??? To mi tedy prijde ulitle...
Jinak vymenu staleho prevodu na svem aute uz jsem absolvoval na skodovce, slo o zmenu cca o 8%. Vsechny kopce jsem jel na stejnou rychlost jako predtim, dynamika sice dolu o neco asi sla, ale ja to nepozoroval, ale hlavne na dalnici nebyl hluk v aute. Spotreba mozna sla dolu o 0,2 na sto, kazdopadne se s tim jezdilo prijemneji.
Porovnavat turbo benzin s atmosferakem je mimo misu, navic nakupni taska typu fabie by se mela porovnavat s jinymi nakupnimi taskami.
Veta "to auto sa nehodi na dialnicu" je asi nadnesena, nekomu ty otacky mohou vyhovovat, ale v zasade souhlasim. Pro auto nizsi stredni tridy je to ale ostuda... jak s tim jezdi v D na dalnici, to bych chtel videt :)
A otazka, jestli motor utoci sestku... samozrejme ze ano. My, co tu to obhajujeme, tak rikame, ze sestku bysme uzivili na udrzeni stale rychlosti a na to tech 150Nm staci bez problemu. Ja mam 170Nm, o neco tezsi auto, na petku pri 130 asi 3500 a jedu to na trosku plynu. I na D1 to do kopce zrychluje, ale za moc to sice nestoji, tak to nedelam. FofoII se 150Nm by tenhle prevod sneslo bez problemu.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5661
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Spotřeba

Příspěvek od petulak » 23.01.2011 11:37

V12--v záadě s tebou souhlasím, ale: když chci třeba novou televizi za 30 000. a nemám na ni, tak nekoupím. Když mi /žere auto 12l/ nejezdím,když na to mám,tak koupím benzín/naftu/ a jezdím. Nebudu řešit stálej převod, nebo 5.-6. stupen rychlostky ,ale jezdím.Na to,aby to žralo co nejméně je výrobce. Když budu chtít jezdit,za co nejmín, koupím si motokolo. Od spotřeby a odstupnování převodů je tu stále jen výrobce. Proto zkušebáci ve ŠKODOVCE musejí třeba za noc najet 840 km, kde se mimo jiné testuje i spotřeba. Vim,o čem mluvím, v roce 1974, jsem si to tam vyzkoušel. U fokusu, nemáš moc možností s převodovkou i se stálým záběrem./myslím tím prodlužovat převody a nebo zkracovat-v civilní sekci/. Dojíždím do práce cca-5km.Když jedu u nás v Liberci MHD-dám za lístky denně 32kč. Myslíš,že když jedu fofem,projedu 1l benzínu,za 33.50? PLUS úspora času,tam a zpět. :shocked: To je jen můj názor.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5096
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Spotřeba

Příspěvek od Anduril » 23.01.2011 11:42

Rozdil mezi FF1 a FF2 1.6 je asi tak necelych 100kg, + samozrejme podle vybavy a motoru.
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
Cowley
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1145
Registrován: 15.09.2008 11:44
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od Cowley » 23.01.2011 12:18

V12: no, mne prave nejde o skoleni ostatnich a kdo v cem mne predjizdi je mi taky vcelku fuk. Ja chci na delsich cestach udrzet rozumny jizdni komfort. Auto taky menit nehodlam - FoFo tak jak je mi vyhovuje docela dobre. Takze zbejva cesta upravy tech par kompromisu co nadelali ve fabrice smerem k tomu co vyhovuje mne. Treba nepotrebuju tolik silnou jednicku, protoze netaham prives. O petce uz byla rec.
Prehazeni prevodovky mi pripada zbytecne slozity (i kdyz cestu upravy jenom petky bych si asi taky umel predstavit, ale nevim komu bych zadal vyrobu kolecek). Jinak u zmeny staleho prevodu taky nebude moc velka variabilita moznosti, predpokladam, ze kvuli geometrii zubu je to tak +-2-3 zoubky. To by mohlo mit ten pozadovany efekt, navic by mohlo jit sehnat originalni kolo.
FoFo II Colection 1.6 74kW Turnier 2007 Obrázek
FoFo III Titanium 1.5 110kW 2017 Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Spotřeba

Příspěvek od V12 » 23.01.2011 13:08

Mart :
Sestku to utoci, no podla mna nie s nizsou spotrebou. A o to ide. Prave preto to tu sestku nema. Okrem toho na 99% vyskusali, co sa dialo pri pouziti povodnych prevodov z FFI. Kedze FFII ma prevody ine, tie povodne z nejakeho dovodu nevyhovovali. Jednoducho FFII 1.6i je v tejto podobe najlepsi a nase amaterske spekulacie o sestke ci zmene staleho zaberu nikam nevedu, pretoze na FFII su aj tak nezrealizovatelne :(
Nepaci sa mi Tvoje podcenovanie Fabie, keby sa tolko nekradli, na 1.2TSI 77kW uz jazdim :ble2: Aj tu spotrebu ma lepsiu, ako Focus...

Cowley :
Na zmenu staleho prevodu potrebujes vymenit obe ozubene kolecka. Jedno nestaci. A pre FFII a jeho staly zaber 4.06 iny par nezozenies. Nie som si isty, ci by pasoval ten z FFI, no predpokladam, ze nie.

Andurill :
Hmotnostny rozdiel som prehnal - FFII 1.6i vazi 1227 kg, FFI 2.0i 1146kg. Rozdiel medzi FFII 1.6i a 2.0i je cca 80 kg, ked bude taky isty aj pri FFI, tak FFI 1.6i by mal mat hmotnost okolo 1060 kg. Takze by to cinilo okolo 160 kg, co je cca 14% rozdiel. A to je bez zvysenia krutiaceho momentu hodne citit, takze to bolo potrebne kompenzovat lahsimi prevodmi.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Spotřeba

Příspěvek od pbjun » 23.01.2011 13:19

K te 6tce - ja bych na fofu I co mam bral hned 6tku, ale zpusobem ze by prevody ktere tam jsou ted zustaly a jen by se pridal dalsi desli prevod... Tedka co sem naposledy jel po dalnici tak sem jel cca 300km rychlosti 150 - 170 a porad by to jelo dal a dal, ale otacky uz byly dost vysoko a zbytecne to rve... Ale sem si jisty ze ta 1,6 co mam by vpoho sestku utahla a bylo by to fajn, ale zatim sem nedokazal zjistit, za jakych podminek by se tam dala nacpat treba prevodovka ST170...

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Spotřeba

Příspěvek od V12 » 23.01.2011 13:48

pbjun :
Jedine aj s motorom...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
lubomir.stastny
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 30.04.2010 22:38

Re: Spotřeba

Příspěvek od lubomir.stastny » 23.01.2011 14:00

6 bych na dálnici taky velice uvítal.
Focus II 1,6 Trend Plus

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Spotřeba

Příspěvek od pbjun » 23.01.2011 14:01

Tak mam informace ze na 1,8 a 2,0 by to melo jit bez potizi (clovek ktery jezdi zavody do vrchu) ale motor 1,6 nezna tak nevi jestli by to paslo, nejspis by musela jit i spojka, setrvak, urcite lanovody, kulisa... ale to uz je takova cenovka ze se to nikdy nevrati zpet...

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Spotřeba

Příspěvek od V12 » 23.01.2011 14:31

Ak to ide na 1.8i, malo by to ist aj na 1.6i, pretoze oba v serii pouzivaju rovnaku prevodovku IB5. A ked je to tak, ako to tvrdil Tvoj znamy, technicky by nic nemalo branit montazi 6kvaltu na 1.6i. No ako by to dopadlo, ani srnka netusi. Osobne si myslim, ze Ta zastavi aj najmensi kopcek na ceste a budes tam musiet strcit patku. To iste plati aj o protivetre. No mozem sa mylit.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5661
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Spotřeba

Příspěvek od petulak » 23.01.2011 14:36

pbjun píše:Tak mam informace ze na 1,8 a 2,0 by to melo jit bez potizi (clovek ktery jezdi zavody do vrchu) ale motor 1,6 nezna tak nevi jestli by to paslo, nejspis by musela jit i spojka, setrvak, urcite lanovody, kulisa... ale to uz je takova cenovka ze se to nikdy nevrati zpet...
No, vidíš- a vo toooom too je. Fabrika ti špajsku vybavila,tím to co se v Evropě jezdí. :mrgreen: :mrgreen:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Spotřeba

Příspěvek od pbjun » 23.01.2011 14:45

Tak 1,6 ma zasadni rozdil oproti 1,8 a to ze ten motor je naopak. Nevim jak je na 1,8 treba starter, ale ja ho mam vepredu a znamy rikal ze to by mohl byt nejvetsi problem... Ale kazdopadne financne se to nevyplati, prevodovka cca 10 k tomu komplet spojka a setrvak - dejme tomu dalsich 12, tahla, kulisa 4 a prace a sem hrubo ke 30... A to nepocitam poloosy ktere by nejspis musely jit taky...

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od Ma.rt » 23.01.2011 20:14

V12: Podcenovanie Fabie.. Ja ji nepodcenuji z motoroveho hlediska, ten 1.2TSI je dobry motor, skoda, ze ford v tomhle zaspal, ale je to nakupni taska, nic vic.
jestli by sestka zrala mene, nebo ne, asi tezko prokazeme, podle me 3500ot pri 130km/h by prineslo usporu oproti 4000ot. ale to se muzeme dohadovat porad dokola :D
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
černý.fikus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 92
Registrován: 16.04.2008 21:37
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od černý.fikus » 24.01.2011 20:33

jen k tomu fokalu I - je jen minimalne lehci nez jednasest dvojka. ty dlouuhe prevody v te jedne verzi jednasestky jsou mozna dobre kdyz clovek jede sam a jeste vazi 20kg, ale jel sem s tim, hodne nalozeny pravda, nejakym prusmykem a stoupani, ale nic vrazedneho a byl sem uplne nestastny. vytocit dvojku do revu, sup trojka... neudrzelo ji, znova a znova a znova. fakt des. to auto na tak dlouhe prevody musi mit. objem anebo turbo.
FoFo II 2.0

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host