Spotřeba

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Spotřeba

Příspěvek od ballu » 18.01.2011 23:25

Ma.rt: na šestku po rovinkách je hezká představa, ale dnešní provoz je přidávání ubírání plynu a tam po ubrání, následuje potřebné zrychlení pro vyjetí zpoza tiráku , a to by následovalo nutné podřazení, což nyní na pětku od 140km/hod to již zrychluje lépe než na vytočenou čtverku. V dnešní době, když nejedu v levém pruhu 160-180, tak musím neustále přejíždět levý pravý, zpomalovat a zrychlovat, tak nevím , kolik bych i já km po cestě využil té šestky. Pak musí být počítáno i s touto variantou, že od určitého odporu na kolech , jak vlivem odporu převodového poměru nebo mírným kopečkem na motor, tak do určitého výkonu by žrala šestka více, než odlehčená pětka. Tam pak opravdu má velký vliv obsah, než oturbované babety ve vyších otáčkách, do kterých se stejně s šestkou nedostanou a budou rády na maximálce někde pod 190. Na pětku by vytáhly více. :lol:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Spotřeba

Příspěvek od V12 » 19.01.2011 13:51

Ma.rt píše: Dobry priklad je v Mondeu 1.8 SCi
Zly priklad - je to 1.8 a ten ma v nizkych otackach citelene vyssi krutiak (a tym aj vykon). napriek tomu sa o nom na viacerych miestach pise, ze s tempomatom ma na VI. problem.
Jeden zo zdrojov :

Kód: Vybrat vše

http://www.auto.cz/ford-mondeo-1-8-sci-ve-jmenu-chude-smesi-01-2004-364
Citujem :
Na pokyny pedálu plynu reaguje agregát dvěma způsoby: v pásmu do přibližně 3500 otáček se díky solidnímu a plynulému zátahu dá srovnat s dvoulitrovými motory, přičemž hluk motoru je v interiéru dobře izolován.

Definitivní verdikt o tom, že tento motor je primárně určen pro klidnou, svižnou a úspornou jízdu na dlouhé vzdálenosti, obstarává převodovka. Ta je standardně šestistupňová, přičemž pátý a šestý stupeň jsou rychloběhy par excellence. Ve 140 km/h na pátý stupeň točí motor 4000 ot/min, na šestku pak jen lehce nad 3000 ot/min. Výše uvedená hranice tlumeného hluku při 3500 otáčkách znamená, že ticho může ve voze vládnout až do 170 km/h. Při ustálené rychlosti na dálnici je ale nutné počítat s tím, že tempomat si jízdu na nejvyšší stupeň nenechá do kopce líbit a je nutno podřazovat.


Toto s Peugeotom 307 SW 1.6 80kW HDI nepoznam, napriek jeho o 16 kW nizsiemu vykonu :Dancer:
ballu píše:...že od určitého odporu na kolech , jak vlivem odporu převodového poměru nebo mírným kopečkem na motor, tak do určitého výkonu by žrala šestka více, než odlehčená pětka...
Toto je aj moj nazor napriek tomu, ze FFII je o cosi lahsi, nez Mondeo.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od Ma.rt » 19.01.2011 20:02

chlapi, ctete to poradne... :mrgreen:
ja necekam, ze sestka pojede kopec nekopec, nemame jen D1, jine dalnice a R-silnice jsou i celkem rovinate.

ballu: zpoza tiraku ti je nanic i petka, pokud jedes 90 za tirakem, tak sotva za ctyri a spis za tri, pokud se chces vejit do najake skuliny v levem pruhu; ani diesely nejedou porad na sestku, ta je to ale spis o vyuzitelnych otackach, nez nedostatku Nm; ale rozumim tvemu argumentu
Ano, sestka by zrala vic do kopce, ale znovu musim rici, ze ja bych sestku uzivil hlavne na jinych dalnicich, nez je D1; navic ja si vybiram i hodiny, kdy je mensi provoz a tu sestku by rozhodne uzivil. Ted nevim, jestli je to Kia Ceed nebo Hyundai i30, ale pridavaji do 1.6ky (ja vim, vyssi vykon, ale kolem 3-4 tis. ot. to bude podobne jako jine 1.6ky) sestku a to tak, ze ji proste pridaji, 1-5 jsou stejne, tak jak byly predtim. To je podle me spravny krok.

V12: dtto..necekam, ze by to jelo do kopcu na D1

btw kdyz se jezdilo v S125-136, pak ve Favoritech, tam byly docela tezke prevody a kolikrat jsem se docela divil, co to na petku vyjede. 74kW na 1,3t je oproti tomu letadlo.

ale je to o tom, kdo jak jezdi a co ocekava, ja jezdim v klidu a nejake obcasne prerazeni mi nevadi.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Spotřeba

Příspěvek od ballu » 20.01.2011 10:24

Ma.rt: to máš pravdu, ale zde to probíráme globálně vše pro i proti jestli vůbec v dnešním provozu se šestka uživí. Hodnotit šestku jen na volné cestě s její max. využitím , by bylo jednodtrané, protože na některých okrskách se dá jet i na ní ale většinou pro provoz a samajama :mrgreen: je i ta pětka pomalu jako udržovací kvalt. :( Pak dochází k tomu, že do manuálu napíšou za použití šestikvaltu spotřebu XY ale realita je někde jinde, tam pak pomalá pětka udělá větší spotřebu , a každý se diví. Tak to bylo myšleno. :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Spotřeba

Příspěvek od V12 » 20.01.2011 12:36

Ma.rt píše:Ted nevim, jestli je to Kia Ceed nebo Hyundai i30, ale pridavaji do 1.6ky (ja vim, vyssi vykon, ale kolem 3-4 tis. ot. to bude podobne jako jine 1.6ky) sestku a to tak, ze ji proste pridaji, 1-5 jsou stejne, tak jak byly predtim. To je podle me spravny krok.
Soferoval som 100 konove lahke Punto so 6 kvaltom, viezol sa s Toyotou Yaris 1.33 VVT taktiez 6 kvalt a aby som povedal pravdu, sestka sa hodila fakt iba na udrziavanie rychlosti na rovine. Motory s krutiakom pod 170 Nm pri 3000 rpm s nou vela vody nenamutia, hlavne ked su v tazkych autach.

Prave z tohto dovodu Fofo s motorom 1.6 a 1.8 nema sestku - bola by takmer k nicomu, vacsia prevodovka by bola tazsia, zlozitejsia a predovsetkym drahsia, nizsia spotreba by nevykompenzovala jej vyssiu cenu. Je ale skoda, ze sestku nema FFII 2.0i.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Cowley
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1145
Registrován: 15.09.2008 11:44
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od Cowley » 20.01.2011 14:36

Ja to vidim podobne jako Ma.rty - delsi streky jezdim ustalenou rychlosti na tempomat, a kdyz to neni po D1, byva to docela plynule. Presne v techhle pripadech by se mi "udrzovaci" 6ka hodila - podobne, jako je v nekterejch oktavkach. Spotreba az tak nehraje roli (pri pul litru by to na nadrz dalo cca 50 kilaku navrch...), spis ten hluk by se moh snizit.
FoFo II Colection 1.6 74kW Turnier 2007 Obrázek
FoFo III Titanium 1.5 110kW 2017 Obrázek
Obrázek

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od Ma.rt » 20.01.2011 19:05

jojo, presne tak jsem to myslel. Ja kdyz treba jedu po R10, tak ta byva v pohode, kopce zadny. Ja treba jedu na petku 130 jen na trosku plynu, sestka by bodla.
Manualum a merenim spotreby dle normy moc neverim co se tyce srovnani 5-ti a 6-ti kvaltu, protoze pokud vim, podle norem se pri mereni spotreba radi jen petka, sestka nikoliv. Je to ale padly na hlavu.
tak myslim, ze jsme se tu celkem nakonec shodli :mrgreen:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Spotřeba

Příspěvek od V12 » 20.01.2011 20:25

Cowley :
Mas pravdu, sestka by riesila hluk priam excelentne.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Ac1D
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 758
Registrován: 29.06.2010 18:10
Bydliště: Zdar n/S
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba

Příspěvek od Ac1D » 20.01.2011 21:51

pred FoFo sem mel Favorita a tam taky 6tka chybela ale aerodynamicky hluk hrave prekryl zvuk pretoceneho motoru jenze kazdy auto neni jak lednicka na kolech tak 6tka by prospela tiche jizde a nizsi spotrebe.
Focus kombi TDCI,85KW,2008
Focus kombi TDDI,66KW,2004

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od Ma.rt » 22.01.2011 12:28

to jsi mel asi nejakyho z pozdejsich let,ale ty prvni s motorem 136 tocily 3500 pri 130 a to byl hodne tezky prevod na ten motor
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Cowley
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1145
Registrován: 15.09.2008 11:44
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od Cowley » 22.01.2011 12:33

Ma.rt píše:jojo, presne tak jsem to myslel. Ja kdyz treba jedu po R10, tak ta byva v pohode, kopce zadny. Ja treba jedu na petku 130 jen na trosku plynu, sestka by bodla.
Manualum a merenim spotreby dle normy moc neverim co se tyce srovnani 5-ti a 6-ti kvaltu, protoze pokud vim, podle norem se pri mereni spotreba radi jen petka, sestka nikoliv. Je to ale padly na hlavu.
tak myslim, ze jsme se tu celkem nakonec shodli :mrgreen:
Super, ted uz zbejva jenom vymyslet co s tim. 6-kvalty nejsou moc casty, a netusim jestli je to vubec zamenitelny. Proto mi pripada jako pruchodejsi zmena stalyho prevodu. Co vy na to?
FoFo II Colection 1.6 74kW Turnier 2007 Obrázek
FoFo III Titanium 1.5 110kW 2017 Obrázek
Obrázek

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Spotřeba

Příspěvek od ballu » 22.01.2011 13:57

Je to jak s autem pro závody do vrchu, mění se stálý převod dle kopce. Představte si, že se změnou stálého převodu pelášíte po rovince jedna báseň. Pak přijedete pod úpatí Krkonoš, začnou stoupáky a vracečky a nevíte jestli točit dvojku na pěti tisících nebo dusit trojku, nebo prohodit kolo na stálém převodu. To co ušetříte na rovince, to dvakrát tolik prodrbete v sebemenším kopci. Vše je o kompromisu a ten již montuje přímo automobilka , jen v tom rozdílu, že si zákazník může vybrat. Třeba kombajna který bude stále naložený jako servisní vozidlo, nebude volit určitě těžší variantu převodu, a naopak obchodník s kufříkem nebude jezdit na lehčí převod, to lze vybrat v salonu. Vše však záleží, kde půjde každé auto na vývoz, rovinatost, průměrné teploty ,nastavení podvozku, vybavení. Pak se jako ojeté dostanou k nám / zápis v TP neznamená, že jen tam auto jezdilo/ a tak se sejde veškerá produkce automobilky na jedné hromadě ojetin. Jen si vybrat. :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od Ma.rt » 22.01.2011 21:14

o stalym prevodu se tu sice koukam mele dokola :mrgreen: ale prevod na kolech je jen jeden a je dan soucinem prevodu staleho a na jednotl. rychlosti. Stalym prevodem menim prevody na vsech rychlostech soucasne a pak si lze hrat s kolecky jednotl. prevodu (je to jako bych mel na kole vzadu petikolecko a vepredu si hral s tim, jak velky tac pouzit, to je ten staly prevod).
u zavodu do vrchu se opravdu jednoduse zmeni staly prevod a auto je jakztakz pripravene, dokonce uz za ery stodvacitek se dal poridit staly prevod 4,4, ktery byl urceny do hor.
Podle meho nazoru - pokud chci dlouhou petku, pak je treba zvetsit rozestupy mezi jednotlivymi rychlostmi (to staly prevod neudela - tady asi ballu nechapes, co staly prevod dela, protoze kdyz dvojka ma 5000 a preradim, tak trojka toci napr.3500 a pri zmene staleho prevodu zase 3500... akorat, ze tenhle moment, kdy dvojka ma 5000 a trojka 3500 bude pri jine rychlosti, staly prevod nechava relativni rozestupy mezi kvalty stejne).
Dobre to mel na muj vkus reseny escort, tam byl docela velky skok mezi jednickou a dvojkou,ale to tolik nevadi, protoze dvojka si to vzdycky pobere. Trojka uz byla rychlejsi, nez je zvykem.
U Mondea benzinu jsou 1,2,3 relativne kratke, ctyrka je docela daleko od trojky a tim je prostor dat pomerne rychlou petku. Jinak se to udelat asi neda,proste nekde ten skok mezi nejakymi rychlostmi bude. Rychla jednicka neni dobra pro spojku, to se casem projevi, takze jednicka kolem 3000ot pri 20-25km/h, pak si zvolim, jak chci mit rychlou petku a zbytek se zvoli nejak sikovne (napr. aby pri 50km/h ve meste motor na nejaky kvalt tocil neco rozumneho)
Dalsi vec je ta, ze kolecka od prevodovky maji pocet zubu kolem 30? Takze ty kombinace nejsou uplne nekonecne.
Ve skodarnach se dalo jeste pohrabat a sehnat aspon jiny staly prevod (byly celkem 3), dneska uz to asi tak jednoduche neni
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Spotřeba

Příspěvek od Ma.rt » 22.01.2011 21:16

Cowley: ano, mas pravdu, zmena staleho prevodu je nejjednodussi, jen je treba dat pozor na tu jednicku, aby se nezrychlila tak, ze budes nicit nadmerne spojku.
Viz napr.Mondeo 1.8 81kW, ktere ma rychlejsi staly prevod nez 1.8 92kW/2.0 107kW, ale jestli si dobre pamatuji, zpomalili radsi jednicku, asi uz to byla moc velka zatez pri rozjezdech
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Spotřeba

Příspěvek od ballu » 23.01.2011 09:20

Neboj, chápu to, proto jsem psal, že jedině nechat stálý převod pomalší, rozestupy kvaltů zanechat jen přidat šestku o 500 ot níže. Má reakce byla spíše jen na ůpravu stálého poměru kdy ponížím , nebo pvýším všechny kvalty stejným poměrem, a tím buď získávám na rovince a ztrácím v kopcích nebo naopak. :)
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 0 hostů