Stránka 196 z 330
Re: Spotřeba
Napsal: 18.01.2011 09:24
od V12
ballu :

Re: Spotřeba
Napsal: 18.01.2011 09:49
od matys
Zdravím pánové...............pokud by se přidaly rychlostní stupně do převodovky ,musel by se změnit poměr ve stálém převodu ,aby se mohl využívat max.kroutící moment na všech rychlostních stupních a ne, aby 6tý stupeň byl jen na jízdu z kopce.
Když porovnáte maximální rychlostní limity 5ti a 6ti stupňových převodovek,tak zjistíte , že jsou stejné , akorát ,že 6ti kvalt se musí častěji řadit , pro využití max. kroutícího momentu a ne ,zbytečného přetáčení motoru ,ale k tomu by bylo zapotřebí i přidat stádo koní .
(mám na mysli benzínové motory - nafta má jiný (vyšší - dostačující) kroutící moment).
Re: Spotřeba
Napsal: 18.01.2011 10:12
od Cowley
No, za mne by se s tim urcite dalo pohnout - jezdil jsem s autama ktery mely horsi pruzne zrychleni a nebyla to zadna tragedie. 1.5t bezne obsazeneho fokusu tech 100 koni zvlada vcelku bez problemu. Kazdopadne tahle uprava je zatim jenom ve stadiu uvah, precijenom mam dost tesne po zaruce
Ad provoz ve meste: osobne si myslim ze v Praze by nejvic prospelo serizeni semaforu

Re: Spotřeba
Napsal: 18.01.2011 10:19
od V12
matys :
Tomu motoru pomoze iba lahsia karoseria, nic ine. Bud to bude tocit 4000 rpm, alebo sa v pripade 6 kvaltu aj v miernych kopcoch uradis k smrti, pricom prinos v podobe nizsej spotreby je dost otazny. Kombinacia 74kW a takmer 1.3 tony vahy je jednoducho zla. Vyhovovala, ked sa mohlo jazdit iba 110. Keby ten motor mal vacsi krutiak - aspon 200 Nm pri 3000 rpm, sestka ma vyznam. A toto sa da jedine s turbom. Hned ked budem mat cas, poobzeram sa po normach pre dialnice a z toho skusim vypocitat pozadovany krutiaci moment auta tazkeho 1.3 tony, resp. 1.8 tony maximalnej celkovej hmotnosti tak, aby bolo schopne jazdit na 3000 az 3300 rpm.
Cowley :
Neodporucam. Stupne spotreba. Pretoze to sucastne zvladanie 1.5 tony je zabezpecene podradovanim a tocenim do vysokych otacok. Ked predlzis staly zaber, dynamika neprijemne klesne. Upravovat IV. a V. nema zmysel, nic nedocielis, iba castejsie radenie, vacsie vytacanie IV. a zvysenie spotreby. Vzhladom na charakter motora je ta prevodovka poskladana optimalne, to mi ver. Problem je inde - 74 kW na 1.3 tony vahy...
Ked som si pozeral ostatne benzinove 1.6, vsetky maju maximalny krutiak okolo 160 Nm, vcetne toho najlepsieho - Toyoty ValveMatic s vykonom 97 kW. To znamena, ze by vsetky mali problem s dialnicnym kopcom a dlhsim prevodom. Vysoky vykon dosahuju az v maximalnych otackach, kde sa jazdi mozno 2% celkoveho casu. Objem je v pripade atmosferickych motorov jednoducho nenahraditelny. Hemi V8 rulez !!!
Re: Spotřeba
Napsal: 18.01.2011 10:42
od maxo111
Prave o ten kratsi staly prevod v 6st prevodovke ide. Ver mi ze je rozdiel podradit na Aurise pri dialnicnom kopceku z 6 do 5 a motor zostane na 5ke pruzny, ako ked na focuse s dlhym stalym prevodom podradis z 5 do 4 a stale sa nic nedeje a na dialnici

musis radit za 3 aby sa to rozhybalo.
Re: Spotřeba
Napsal: 18.01.2011 11:05
od matys
maxo111.............u tebe je právě poznat, že máš těžší stálý převod ( 3,82 ) .Já mám 4,06 a už je to svižnější na zrychlení i tah . Proto jsem psal, že při přidání rychlostních stupňů by bylo potřeba zlehčit stálý převod aspoň na 4,3 ,aby se zvýšila pružnost vozu .
Re: Spotřeba
Napsal: 18.01.2011 11:22
od maxo111
Zdielam tvoj nazor

Re: Spotřeba
Napsal: 18.01.2011 12:39
od V12
matys & maxo111 :
Aka je maximalka vasich aut ? Na ktorom kvalte ju dosiahnete ? Ak sa totiz prezenie dlzka prevodu a ten je prirychly, znizi sa maximalna rychlost v dosledku poklesu krutiaceho momentu v otackach nad bodom jeho vrcholu. Ked je naopak prikratky, motor dosiahne maximalne otacky a dalej uz nejde. Preto ma zaujima specialne maxov FF1 s dlhym stalym prevodom. Predpokladam, ze maximalku dosiahne uz na IV.
Re: Spotřeba
Napsal: 18.01.2011 12:52
od maxo111
Maximalku na 4. resp. 5. stupen mam doteraz neotestovanu. Maximalka na 3. stupni po obmedzovac, obutie 195/60/r15, bola presne 155 km/h podla GPS. Rovnako predpokladam ze 5ku nerozgulam na viac ako 4. (mozno tak v solnej pusti

)
Re: Spotřeba
Napsal: 18.01.2011 13:10
od matys
V12 + maxo111.............dle tabulky v Návod k použití Fofo I by dosažení maximální rychlosti na 4. i 5.rychlostní stupeň měly být skoro shodné kolem 185km/hod (ovšem při rozdílném dosažení otáček).
4ka by šla do maxima,ale 5ce se už moc nechce .
Re: Spotřeba
Napsal: 18.01.2011 15:55
od jackdaws
Re: Spotřeba
Napsal: 18.01.2011 17:11
od V12
jackdaws :
Ten, co pisal do lidovek musel byt veeelmi velky nepriatel dieslov. Vacsi ako ja
Staci kupit novy diesel a minimalne 2 roky alebo urcity pocet kilometrov je od platenia oprav pokoj

Vo vseobecnosti daju diesle s dobrou starostlivostou pokoj do cca 150 tisic km, potom
mozu nastat problemy.
Po 250 tisic km problemy budu, to je iste ako smrt. A budu hooodne drahe. Najvacsia tragedia je v tom, ze vacsina dieslov v SK a CZ bazosoch ma prave okolo 200 tisic km...
Re: Spotřeba
Napsal: 18.01.2011 20:13
od LamB_17
ten clanek "proc nekupovat diesel" nekdo psal tak pred 15 rokama ne?

Re: Spotřeba
Napsal: 18.01.2011 20:46
od Ma.rt
V12 píše:matys :
Tomu motoru pomoze iba lahsia karoseria, nic ine. Bud to bude tocit 4000 rpm, alebo sa v pripade 6 kvaltu aj v miernych kopcoch uradis k smrti, pricom prinos v podobe nizsej spotreby je dost otazny.
pokud by sestka tocila 3500, tak i na D1 to tu karu na sestku vytahne. Dalsi vec: nemame jen D1, jsou jine dalnice a rychlostni silnice, kde kopce nejsou a tam by sestka byla paradni.
O spotrebe neni duvod pochybovat, ta sestka by zrala min. tak o pul litru na sto mene. Ne ze by me to vytrhlo, ale k zahozeni to neni, nemluve o lepsi pohode v aute... 4000 ot. uz jsou asi slyset
otazka je, o kolik by to auto bylo drazsi a zda by se to tedy vyplatilo.
Dobry priklad je v Mondeu 1.8 SCi
Re: Spotřeba
Napsal: 18.01.2011 22:09
od jackdaws
LamB_17 píše:ten clanek "proc nekupovat diesel" nekdo psal tak pred 15 rokama ne?

to keby sme supli do fora - temy kde si VY benzinaci hajite svoje... by si prisli na svoje
ja som mal predtym benzina ale diesel sa mi paci viac