Ma.rt píše:V12:no...4000 ot pri 130km/h Ti prijde "pridlhe"???
to je kratka almara jak prase. to se nedivim, ze tam nekterym lidem chybi sestka. na rovine na dalnici by se v pohode uzivila
Na co tymto reagujes ? Nejako tomu nerozumiem. Ved som pisal :
FFII ma prevody praveze lahke
a to znamena, ze su kratke. Keby mal tazsie - teda dlhsie, tak by stratil na dynamike, ze by ho dala na lopatky aj Fobia HTP (brrr, az ma mrazi pri takej predstave)
Ta sestka by na rovinatej dialnici mohla byt uzitocna. Problem je ale v tom, ze 1.6i (aj TiVCT) ma pod 3000 rpm nizky krutiaci moment, takze by bolo nutne caste radenie. Zviezol som sa s Puntom Sport (1.4i, 6kvalt). To auticko je lahucke, takze ide podstatne lepsie ako Focus, no VI. je pouzitelna naozaj len na rovine a za bezvetria, staci fakt mierne stupanie a radis V. Akekolvek predbiehanie v 90tke si vyzaduje podradenie az na IV., inak je to nebezpecne. Preto VI. s 1.6i / TiVCT by dopadla rovnako, ako v Punte. Tuto istu skusenost ma kolega s Toyotou Yaris 1.33VVT, tiez je to 6kvalt a podla jeho slov sa sprava presne rovnako, ako to Punto. Je ale velmi otazne, ci by sa naklady vrazene do prevodovky vratili v podobe nizsej spotreby. A s hmotnostou 1.3 tony (FFII) o tom trochu pochybujem. Pretoze :
- na V. v 4000 rpm (cca 130 km/h) je k dispozicii maximalne 60 kW vykonu
- vykon potrebny na prekonanie aerodynamickeho odporu je 21 kW, ked pridam ostatne pasivne odpory, bude to cca 30 kW
- pouzitim VI. by otacky klesli napr. na 3000 rpm, tu je ale k dispozicii cca 40 kW
Z uvedeneho vyplyva, ze na prekonavanie pridavnych odporov v podobe stupania, protivetra alebo akceleracie je k dispozicii rezerva iba 10 kW, co je pri tejto rychlosti uz velmi malo. Vzhladom na to, ze motor by bezal na 3/4 vykonu je otazne, ci by spotreba nebola vacsia, nez na V., kde motor bezi v oblasti maxima krutiaku a teda najefektivnejsie, no hlavne na 1/2 vykonu. Dlhodobymi experimentami by sa mozno nasiel vhodny taky prevodovy pomer, aby klesla spotreba. Je ale otazne, ci by sa to vyplatilo.