Stránka 191 z 330
Re: Spotřeba
Napsal: 04.01.2011 16:34
od V12
Postak :
Tych 160 bolo na GPS alebo iba na tacho ?
Co sa tyka predbiehania - v dnesnej hustej premavke treba naozaj predbiehat rychlo bez ohladu na spotrebu.
Re: Spotřeba
Napsal: 04.01.2011 16:41
od postak
Je jasné, že laboratorní měření, ze kterých vychází automobilka je většinou na hony vzdálené tomu, co nabízí skutečnost, ale tvrdím, že se dá jezdit úplně v pohodě pod 7 litrů.
A navíc, jde o jednu z nejlepších 1.6 na trhu, možná i nejlepší, pokud se budem bavit o nepřeplňovaných motorech. A může se mnou klidně někdo nesouhlasit. To jsem si nevymyslel, to je prostě fakt

Re: Spotřeba
Napsal: 04.01.2011 16:52
od postak
V12 píše:Postak :
Tych 160 bolo na GPS alebo iba na tacho ?
Co sa tyka predbiehania - v dnesnej hustej premavke treba naozaj predbiehat rychlo bez ohladu na spotrebu.
160 na tacho, takže je jasné, že podle GPS to bude trochu méňě. Podle mých zkušeností co mám s Garminem mi ukazuje o necelých 10 km/h méně. Tipl bych, že je to takových 7km/h.
Opravdu nepatřím mezi ty, kdo má přepnutý BC na spotřebu a místo před sebe a za sebe, se čumí na BC. Prostě jsem se naučil jezdit s Fofíkem tak jak jezdím a odpovídá tomu i spotřeba. Předjíždění musí být co nejrychlejší, tím pádem i bezpečné.
Je jasné, že když jsem auto koupil před dvěma rokama, řádil jsem s ním trochu víc a měl jsem i trochu vyšší spotřebu, která byla po roce zhruba 7,2. Letos přes léto jsem ji dostal pod 7. Poslední 2 tankování jsou za 7,23 resp. 7,36, jednou dokonce v -18 mrazech a poslední 2tis. km už se střešním boxem na střeše.
Já se opravdu nechci s nikým hádat, ale ať si každý sáhne do svědomí, že díky tomu podvozku, co má Fofo, jezdí možná trochu jinak, než kdyby měl strach, že se v zatáčce překlopí. Tohle by mělo sloužit hlavně k tomu, aby tohle vlákno jakož i ostatní sloužilo. Takže co člověk, to názor, ale prostě tvrdím, že za 7 litrů se dá jezdit úplně v pohodě. Samozřejmě né s kombíkem a pětičlennou posádkou

Re: Spotřeba
Napsal: 04.01.2011 16:57
od V12
postak píše:
A navíc, jde o jednu z nejlepších 1.6 na trhu, možná i nejlepší, pokud se budem bavit o nepřeplňovaných motorech. A může se mnou klidně někdo nesouhlasit. To jsem si nevymyslel, to je prostě fakt

Toto Tvoje tvrdenie platilo 10 rokov dozadu
Titul najlepsej 1.6 na trhu na moj obrovsky fordacky zial patri Toyote - ValveMatic 1.6 96 kW. Na tomto motore trochu zamrzi nizky krutiak iba 160 Nm, no stale je to lepsie, nez dychavicna 1.6 74 kW umierajuca po 4500 rpm. Aj motor Kia 1.6 92 kW je po vsetkych strankach lepsi. Najlepsia jednasvestka od Forda je TiVCT 88 kW montovany do Fiesty Mk. VII, uvidime ale, ako bude na tom so zivotnostou tej mechaniky zmeny casovania. Klasicky motor 1.6 74 kW je sice spolahlivy, no vyborny ani nahodou. Sorry.
S dlhodobou spotrebou 7/100 suhlasim, pretoze ten motor je zbytocne vytacat, nicomu to nepomoze, iba to potom zerie travu okolo cesty.
Re: Spotřeba
Napsal: 04.01.2011 17:10
od Nicco
V12 píše:
Postak :
Tak toto sa s tebou hadat budem. Titul najlepsej 1.6 na trhu na moj obrovsky fordacky zial patri Toyote - ValveMatic 1.6 96 kW. Na tomto motore trochu zamrzi nizky krutiak iba 160 Nm, no stale je to lepsie, nez dychavicna 1.6 74 kW umierajuca po 4500 rpm. Aj motor Kia 1.6 92 kW je po vsetkych strankach lepsi. Najlepsia jednasvestka od Forda je TiVCT 88 kW montovany do Fiesty Mk. VII, uvidime ale, ako bude na tom so zivotnostou tej mechaniky zmeny casovania. Klasicky motor 1.6 74 kW je sice spolahlivy, no vyborny ani nahodou. Sorry.
S dlhodobou spotrebou 7/100 suhlasim, pretoze ten motor je zbytocne vytacat, nicomu to nepomoze, iba to potom zerie travu okolo cesty.
Kazdy preferuje nieco ine. Aj Kia dostala z 1.4 nejakych 8? kw v Ceede MK1, ale malo malo Nm, takze ked si auto nalozil, uz nevladalo, takze v MK2 uz ma vyssi krutak ale mensi vykon.
Dobre motory ma aj Honda, chudobna zmes, ked nie je auto zatazene a ostra vacka nad 4000otacok.
Nikto rad toci flexkou ala superbike, niekto ma radsej Harleya. TiVct som nejazdil, ale za novy sa priplacalo pomerne dost a podla nazorov mimo fora, ked som auto kupoval, sa neodplatil postrehnutelnym rozdielom v dynamike a mal v praxi o malo vyssiu spotrebu. Nie vsetko, co je v cenniku za priplatok, za ten priplatok skutocne stoji.
Re: Spotřeba
Napsal: 04.01.2011 17:50
od V12
Nicco :
Pri beznej jazde rozdiel medzi 74 kW a TiVCT naozaj nie je. Ani pocitovo, ani rychlostne, ani spotrebou. Karta sa obracia, ked jednemu aj druhemu sliapnes na krk. So 74 kW motorom to nepohne, iba huci, vrci, netaha a zerie ako tank. TiVCT tiez huci, vrci a zerie ako tank, no na rozdiel od 74 kW neunavne taha az takmer do obmedzovaca. Charakteristikou je cistokrvny sportovec. Celkovo mu k nemu ale chyba takych 20 koni vykonu. To by bolo uplne idealne.
Pre vysvetlenie - v kratkom casovom odstupe som jazdil s 2 FFII 74 kW, jednym FFI 74 kW (asi po totalke, pretoze bol nejako divne polepeny, mal kratku prevodovku z FFII) a jednym TiVCT, takze ich mozem celkom dobre porovnat. Z FFII som bol vyslovene sklamany - po precitani stovak prispevkov, ako je to auto zive a dynamicke (vcetne odbornych testov) bola moja predstava uuuplne ina. Velmi ma prekvapil prave TiVCT nizkou spotrebou pri kludnej jazde a slusnym zatahom nad 5000 rpm. Myslim, ze TiVCT za ten priplatok rozhodne stoji.
Re: Spotřeba
Napsal: 04.01.2011 21:27
od LamB_17
postak píše:...ale co se týče motoru 1.6 Duratec 74 KW, tak ten motor nemá absolutně chybu a může si myslet každý co chce. Co se týče spolehlivosti, tak je to pravý japonec od Yamahy...
skoda ze i ostatni soucastky motoru, nejsou japonske, to bych pak nemel ten uzasne znamej problem s otackama
postak píše:...Co se týče výkonu, naprosto dostačující, kdo v autě nesedí každý den a nevozí pětičlennou rodinu...
presne tak ne nadarmo se tomu rika rodinej motor
postak píše:...tak spotřebu po dvou letech mám 6,99 l/100km...
napriklad ja jezdim dene cca 18 km tam 18 zpet z toho 3-4 km pres centrum Brna, obcas uvaznu v nejake kolone, kdyz hodne mrzne necham motor tocit na volnobeh i trebas 3-5 min, styl jizdy normalni az sporivy a hlavne se snazim jezdit inteligentne, brzdit motorem, pozvolna dojizdet na cervenou abych nemusel radit za jedna atd a zatim jezdim za 7,6 l, a nemyslim si ze by to bylo moc, proste to mesto udela svoje, dofam ze se v lete dostanu taky spis k tem 7 l
Re: Spotřeba
Napsal: 04.01.2011 23:25
od PetrAT
V12 má pravdu. 1,6 74kW po sešlápnutí skutečně řve, žere a nejede
Motor jako takový je snad i spolehlivý
Ale mě znova vypověděla hydraulika spojky. Jednou v záruce a nyní tesně po záruce
Odhad opravy 12t . A tím pro mě spolehlivost fordů končí
A způsob jak se řeší záruční problémy svědčí o přístupu fordu k zákazníkům
Re: Spotřeba
Napsal: 05.01.2011 07:22
od V12
LamB_17 píše:
postak píše:...Co se týče výkonu, naprosto dostačující, kdo v autě nesedí každý den a nevozí pětičlennou rodinu...
presne tak ne nadarmo se tomu rika rodinej motor
Sorry, ale na tomto som sa dobre zasmial. Rodinne auto je auto, do ktoreho supnem prave tu 4 - 5 clennu rodinu, k tomu nejaku tu batozinu a vyrazim na cestu. A aby som pri dialnicnej 130 (GPS) s aktivnym tempomatom nemusel radit v kazdom kopceku. A aby sa dalo v aute rozpravat a deti vzadu mohli spat. To je moja predstava rodinneho auta, ktoru FFII so 74 kW motorom nesplna ani v jednom bode

.
Tuto debatu o 74 kW zaklincujem jednou skusenostou - v jednom z tych FFII 74 kW ktore som skusal bola ako spolujazdec baba od predajcu. A ta mi hovorila - ved pridajte aby ste videli, ako to auto ide. A ja jej na to : Madam, mam tam 130, stvorku a plny plyn, viac to do tohto kopceka (R1 - vyjazd z Nitry smerom na TT) nepojde...
Re: Spotřeba
Napsal: 05.01.2011 11:01
od Nicco
V12 píše:
Pre vysvetlenie - v kratkom casovom odstupe som jazdil s 2 FFII 74 kW, jednym FFI 74 kW (asi po totalke, pretoze bol nejako divne polepeny, mal kratku prevodovku z FFII) a jednym TiVCT, takze ich mozem celkom dobre porovnat. Z FFII som bol vyslovene sklamany - po precitani stovak prispevkov, ako je to auto zive a dynamicke (vcetne odbornych testov) bola moja predstava uuuplne ina.
Tie testy porovnavali europske 1.6ky - 8v od VW, Opel, Renault, .... a vyslo im, ze to bude asi najlepsia 1.6ka na trhu v tom case, za tie peniaze. Samozrejeme, ze 1.6/8x TDCi alebo 1.6/9x CRDi bude jazdit lepsie a za menej, ale porovnavali sa iba motory rovnakej kategorie.
Musim povedat, ze 1.6i vo Focuse ma podobnu pocitovu dinamiku, ako Fiesta 1.25i, ale zase je poznat vyssie Nm a vacsi objem motora. Skoda, ze som si neviedol podrobnu statistiku, ked som mal Fiestu, spotreba mi pride podobna aj ked je Focus vacsie auto.
V12 píše:
Sorry, ale na tomto som sa dobre zasmial. Rodinne auto je auto, do ktoreho supnem prave tu 4 - 5 clennu rodinu, k tomu nejaku tu batozinu a vyrazim na cestu. A aby som pri dialnicnej 130 (GPS) s aktivnym tempomatom nemusel radit v kazdom kopceku. A aby sa dalo v aute rozpravat a deti vzadu mohli spat. To je moja predstava rodinneho auta, ktoru FFII so 74 kW motorom nesplna ani v jednom bode
Este nedavno bolo rodinne auto v strednej EU auto nizsej triedy s trojvalcom. Dnes to je auto nizsej strednej triedy s klimou a zakladnym 1.6i za 300.000czk.
V12 píše:
Velmi ma prekvapil prave TiVCT nizkou spotrebou pri kludnej jazde a slusnym zatahom nad 5000 rpm. Myslim, ze TiVCT za ten priplatok rozhodne stoji.
Ja myslim, ze za toto to nestoji. V katalogu to vyzera dobre, vacsi vykon a o deci mensia spotreba, ale som zvedavy, kto by si za to priplatil, ked by mu povedali, ze rozdiel je iba nad 5000ot.
Re: Spotřeba
Napsal: 05.01.2011 11:07
od Nicco
PetrAT píše:V12 má pravdu. 1,6 74kW po sešlápnutí skutečně řve, žere a nejede
Motor jako takový je snad i spolehlivý
Ale mě znova vypověděla hydraulika spojky. Jednou v záruce a nyní tesně po záruce
Odhad opravy 12t . A tím pro mě spolehlivost fordů končí
A způsob jak se řeší záruční problémy svědčí o přístupu fordu k zákazníkům
Hydraulika spojky? Kolko tam mas najazdene? Jazdis iba mesto?
Re: Spotřeba
Napsal: 05.01.2011 12:01
od V12
Nicco píše:V12 píše:
Velmi ma prekvapil prave TiVCT nizkou spotrebou pri kludnej jazde a slusnym zatahom nad 5000 rpm. Myslim, ze TiVCT za ten priplatok rozhodne stoji.
Ja myslim, ze za toto to nestoji. V katalogu to vyzera dobre, vacsi vykon a o deci mensia spotreba, ale som zvedavy, kto by si za to priplatil, ked by mu povedali, ze rozdiel je iba nad 5000ot.
S predoslym (testy, rodinne auto) suhlasim, no s tymto nie. Zvez sa s TiVCT, trochu ho poprehanaj a nazor na priplatok zmenis. Focus ma tak dobry podvozok, ze montovat donho motor 1.4i a 1.6i 74kW je rovnaky hriech, ako ked krasna kocka zomrie ako panna.
Ad klima a 1.6i 74 kW - ked som pri 90 km/h (@2700 rpm) a miernom protivetre zapol klimu, rychlost padla na 80. Nemam k tomu co dodat.
Re: Spotřeba
Napsal: 05.01.2011 12:12
od Anduril
Jdete s tim uz nekam

Tohle je vlakno o spotrebe, prestante prosim podnecovat reakce od V12, protoze je to zcela zbytecne. Uz je to tu v nekolika vlaknech, porad dokola.. Nebo at to nekdo presune do jednoho vlakna a tam se hadejte
PS: Neni to tak davno, co V12 psal o tom, jak je spatne tocit motor do vysokych otacek, protoze to je nepohodlne a motor se nici. A ted tu pise o tom, jak je TiVCT super, kdyz zabira nad 5k rpm

Re: Spotřeba
Napsal: 05.01.2011 12:30
od V12
Tu sa nebavime, ci to motoru robi dobre alebo zle. Ide len a len o spravanie. Svoj nazor na vytacanie motora som vobec nezmenil a trvam na tom, ze mi to je proti srsti. No zaroven musim priznat, ze TiVCT ide na 5k rpm velmi pekne na rozdiel od klasiky 1.6i, ktora iba huci, zerie a netaha.
Ale vratme sa k povodnej teme.
Re: Spotřeba
Napsal: 05.01.2011 15:19
od Iudex
A pôvodná téma je spotreba 1,6ky. Ja by som to zosumarizoval tak, že je to primerane smädný motor, ako každý benzín veľmi závislý na citlivosti nohy na plyne. Dá sa s ním jazdiť za slušné cifry, ale etalón v spotrebe to zďaleka nie je (o výkonových parametroch radšej pomlčím). Na toto konštatovanie mi stačí vlastná skúsenosť s plne porovnateľnými autami, na ktorých som jazdil: terajší FoFo kombi 1,6 74 kW priemer 7,1 l, predošlá Octavia II 1,6 75 kW 6,5 l (a to bol prosím predpotopný dvojventil). Ostatne o tom, ako si stojí Forďácka 1,6 Duratec si stačí kliknúť na spritmonitor.de, kde porovnateľné motory majú poväčšine lepšiu spotrebu.