Stránka 188 z 330

Re: Spotřeba

Napsal: 26.12.2010 22:46
od LamB_17
i kdyz sem tu vasi diskuzi jen tak prelitnul, musim rict ze po 4 mesicich provozu s FF1 1,6 benzin jezdim za 7,66 l/100 km, z 80% to je trasa 18 km tam 18 zpet a z poloviny jedu mesto kde je opravdu mnoho semaforu, obcas si postojim i v mensi kolone (kdo zna Brno, Koliste, Krenova tak vi :D ) takze musim rict ze se spotrebou jsem spokojen, posledni mereni sice ukazalo spotrebu 8,36 l/100km ale to je diky tem mrazum co byly (uz sem startoval i pri -20 C) takze necham motor klidne i 3-5 minut bezet na volnobeh. Takze zatim sem se spotrebou spokojeny

Pred svátkama sem zase byl na Dolni Morave zalyzovat si a jeli sme ve 4 lidech + lyzarska vybava nacpana dovnitr auta a motor me nijak nezklamal, do 150 az 160 km/hod zrychluje bez nejakych vetsich caviku, jedine na co si porad nemuzu zvyknout ze pri predjizdeni tam musim proste mit minimalne 3000 ot jinak se proste nic nedeje

a pokud tu nekdo jezdi v 2.0 TDCi a pak sedne do jedna svestky tak se nemuze divit ze si pripada jak v historickym kocare :mrgreen: a jinak jestli chcete poznat co znamena kdyz vas auto zatlaci do sedacky bezte se svest napriklad v BMW GT 550i, to potom pochpoite co to opravdu znamena kdyz vas auto zatlaci do sedacky :ble2:

Edit: jinak spotrebu pocitam a tankuju vzdy do plne, nemam PP

Re: Spotřeba

Napsal: 27.12.2010 07:27
od V12
Jazdim na kadejakych autach, preto si myslim, ze mozem objektivne porovnavat. No po nabehani cca 50 kilometrov s dvoma FF II 1.6i 74 kW som zistil, ze to auto ide tak, ako moje predosle slabsie, no podstatne lahsie auta, ktore v dialnicnych kopcoch udrzali 130 iba s vypatim vsetkych sil a bol problem rychlo a bezpecne predbehnut kamion iduci 80. Nikoho nechcem ani urazit tvrdenim, ze jazdi za Aviou. No pokial sa chce s 74 kW FFII dostat do spotreby 6/100, nemoze ho vytacat, co ma za nasledok mizernu dynamiku. Ano, uznavam, ze sa to moze dat - od Avie si necham vacsi odstup a plynule zrychlujem az do okamihu, kym som na jej urovni. Problem je ale hned na zaciatku - na nasich preplnenych cestach to takto jednoducho nejde - ten odstup mi hned niekto ukradne a strci sa tam. Nepomahalo nic ine, iba podradit, dat plny plyn a co najrychlejsie tu Aviu mat za chrbtom. Takto ale spotreba dost rychlo rastie, inak vcelku usporny uz spomenuty Ignis tymto stylom zral 8/100 a to bola skora jar, takze klima nesla. Otec s nim dokaze v lete podliezt 6l/100 km iba otravnou dochodcovskou jazdou do 2500 rpm, takze aj po dialnici ide iba 85 a je brzda a zdroj problemov. Takze jednoducho neverim tvrdeniam, ze takmer o 1/3 tazsi FF II s motorom starsim o 1 generaciu (sorry fordaci) s objemom o 20% vacsim no podstatne lepsou aerodynamikou dokaze v zmiesanom rezime jazdit s rovnakou spotrebou beznym tempom. Ta spotreba sa dosiahnut da, no jazdou v style EKO rally.

Re: Spotřeba

Napsal: 27.12.2010 08:20
od V12
LamB_17 píše:... a jinak jestli chcete poznat co znamena kdyz vas auto zatlaci do sedacky bezte se svest napriklad v BMW GT 550i, to potom pochpoite co to opravdu znamena kdyz vas auto zatlaci do sedacky :ble2:
Slabota, posad sa do motokary so 125ccm Rotaxom a sekvencnym 6-kvaltom. Stovku mas za 3 a pol sekundy. To je zrychlenie :cooler: Ak mas kamikaze sklony, skus SuperKart s Twinrotaxom, ma to cca 110 koni a aj s pilotom 180 kilo. Z nula na sto za 2.5 az 2.8 sekundy...

Sorry za uplne OT :oops:

Re: Spotřeba

Napsal: 27.12.2010 09:27
od Dreede
Pridám moje posledné skúsenosti. Posledné 2 mesiace robím inú trasu ako posledný rok. 5km do práce namiesto 30km. A ostatok jazdím prakticky všetko diaľnica 115km/h na tacho alebo v niekoľko km dlhej kolóne 80-90km/h. Spotreba sa mi zdvihla z priemerných 6,3 na 6,6. No ako posledný mesiac ráno mrzne stúpla približne o ďalšie 0,4L, s výsledným priemerom 7. Všetky spotreby merané z plnej nádrže a odpisu km.

Jazdená trasa má podľa mňa hlavný vplyv na výslednú spotrebu. Mával som predtým 6-6,3L, teraz je vyššia, ale vo výsledku je to jedno pretože najazdím výrazne menej kilometrov.

K dynamike 1.6 16V.
V robote mám FF2 1.6 74kW, 1.6TiVCT 85kW a doma FF1 1.6 74kW. Z mojich skúseností FF2 1.6 74kW je klasická 1.6, nad 5500 sa už oplatí točiť jedine v kritickej situácii. Od 4000 ťahá lineárne, no rozhodne NEzrýchľuje viac a viac a po 5500 vädne. No 1.6TiVCT sa do 4000 správa rovnako ako 74kW, ale potom nastáva gradujúce zrýchľovanie až do 6000 s príjemnym zvukom a nie bručaním 74kW. Nakoniec môj FF1 74kW pocitovo svižnejší ako FF2 74kW hoci má ťažšie prevody. Pri 140km/h cca 3600ot/min, no má to aspoň výhodu, že v takej kolóne buchnem 3 a predbieham v kľude bez spomalenia do 140km/h.
Chcel by som FF1 s 1.6TiVCT 85kW ale s mojim dlhším sprevodovaním :cooler:

Re: Spotřeba

Napsal: 27.12.2010 10:25
od MK2
Dreede píše:Chcel by som FF1 s 1.6TiVCT 85kW ale s mojim dlhším sprevodovaním :cooler:
Stačí vyměnit hlavu motoru z Ti-VCT plus nějaké serepetičky kolem a je to :D

Re: Spotřeba

Napsal: 27.12.2010 10:36
od Gromik
V12 píše:Gromik :
Ta odchylka spotreby je do plusu (PP ukazuje viac) alebo do minusu ?
Je to tak půl na půl, jednou ukáže PP o 0,1-0,2l méně, jednou o 0,1-0,2l více, než si vypočtu "plná-plná".

Nicméně, ty odchylky jsou tak malé (tak 75% je 0,1l, 25% 0,2l, větší rozdíl jsem ještě neměl), že mohou být klidně způsobeny na straně tankovací pistole a PP tak může ukazovat přesně a mírně chybné bude měření výpočtem "plná-plná" - díky různým pistolím.

Re: Spotřeba

Napsal: 27.12.2010 12:51
od V12
Dreede píše: K dynamike 1.6 16V.
V robote mám FF2 1.6 74kW, 1.6TiVCT 85kW a doma FF1 1.6 74kW. Z mojich skúseností FF2 1.6 74kW je klasická 1.6, nad 5500 sa už oplatí točiť jedine v kritickej situácii. Od 4000 ťahá lineárne, no rozhodne NEzrýchľuje viac a viac a po 5500 vädne. No 1.6TiVCT sa do 4000 správa rovnako ako 74kW, ale potom nastáva gradujúce zrýchľovanie až do 6000 s príjemnym zvukom a nie bručaním 74kW. Nakoniec môj FF1 74kW pocitovo svižnejší ako FF2 74kW hoci má ťažšie prevody. Pri 140km/h cca 3600ot/min, no má to aspoň výhodu, že v takej kolóne buchnem 3 a predbieham v kľude bez spomalenia do 140km/h.
Chcel by som FF1 s 1.6TiVCT 85kW ale s mojim dlhším sprevodovaním :cooler:
Preto som uz kdesi napisal, ze TiVCT je maly zazrak. A co je najzaujimavejsie (a tiez sa to tu uz pisalo), drviva vacsina papierovo 85 kW TiVCT ma na valcoch 90 - 92 kW so skutocnym vrcholom krivky krutiaku nie na 4000 rpm, ale niekde hodne vyssie. Uz si na ten graf nepamatam, no spomienky na jazdu s TiVCT mam stale zretelne. Svojim spravanim je tento motor typicky sportovec - podradis, das to az na podlahu a toci a toci a toci az do obmedzovaca bez vyraznej straty tahu. K dokonalosti mu chyba iba vacsi krutiak v oblasti 2000 - 3000 rpm a sestka. To by potom bola parada. TiVCT je ukazka toho, ako urobit motor, ktory je v nizkych az strednych otackach usporny a vo vyssich zaroven sportovy. Len keby ta mechanika bola trochu trvacnejsia a vydrzala do vymeny remena.

Re: Spotřeba

Napsal: 27.12.2010 17:24
od masky
K dokonalosti mu chyba iba vacsi krutiak v oblasti 2000 - 3000 rpm a sestka. To by potom bola parada.
Souhlasím, tu šestku by to chtělo jako sůl....

Re: Spotřeba

Napsal: 27.12.2010 17:26
od maxo111
Inak povedane, chcelo by to motor a skrinu z Aurisa 1.6: 97kw valvematic a 6 kvalt :wink:

Re: Spotřeba

Napsal: 27.12.2010 19:24
od LamB_17
maxo111 píše:Inak povedane, chcelo by to motor a skrinu z Aurisa 1.6: 97kw valvematic a 6 kvalt :wink:
ale to uz by nebyl ford ale japonec :D

zrovna tuhle sme se s kamosem bavili (asi bude kupovat novy vuz nejpravdepodobneji nejakou 1,6 v benzinu) tak rikal ze Fiat Stillo se dela s timhle motorem s 6 rychlostnim stupnem, na dalnici to musi byt fajn pokud nikam nespechas a spotreba asi bude taky nizsi...

Re: Spotřeba

Napsal: 27.12.2010 19:44
od Dreede
LamB_17 píše: ale to uz by nebyl ford ale japonec :D ...
Však "ford" 1.6 74kW je predsa japonec, konkrétne od Yamahy, spravený na zákazku Fordu. 8)

Re: Spotřeba

Napsal: 27.12.2010 19:52
od maxo111
LamB_17 píše: zrovna tuhle sme se s kamosem bavili (asi bude kupovat novy vuz nejpravdepodobneji nejakou 1,6 v benzinu) tak rikal ze Fiat Stillo se dela s timhle motorem s 6 rychlostnim stupnem, na dalnici to musi byt fajn pokud nikam nespechas a spotreba asi bude taky nizsi...
Pokial viem, Stilo sa uz davnejsie nevyraba a pochybujem ze by mal toyotacky motor :wink:
Segra ma ten motor v Aurise a je to vcelku pohodka. Zivy a usporny ... skoda ze riadenie je trochu preposilovane a celkovo menej "sportove".

Re: Spotřeba

Napsal: 27.12.2010 21:52
od Nicco
Dreede píše: ... Nakoniec môj FF1 74kW pocitovo svižnejší ako FF2 74kW hoci má ťažšie prevody. Pri 140km/h cca 3600ot/min, ...
Chcel by som FF1 s 1.6TiVCT 85kW ale s mojim dlhším sprevodovaním :cooler:
ja by som chcel prevodovku z FF1 a nepotrebujem ani 6ku :palec_nahoru:

Re: Spotřeba

Napsal: 27.12.2010 21:58
od Nicco
maxo111 píše:
LamB_17 píše: zrovna tuhle sme se s kamosem bavili (asi bude kupovat novy vuz nejpravdepodobneji nejakou 1,6 v benzinu) tak rikal ze Fiat Stillo se dela s timhle motorem s 6 rychlostnim stupnem, na dalnici to musi byt fajn pokud nikam nespechas a spotreba asi bude taky nizsi...
Pokial viem, Stilo sa uz davnejsie nevyraba a pochybujem ze by mal toyotacky motor :wink:
Segra ma ten motor v Aurise a je to vcelku pohodka. Zivy a usporny ... skoda ze riadenie je trochu preposilovane a celkovo menej "sportove".
Fiat Powertrain robia genialne motory, ci uz JTD/MultiJet, Fire, T-Jet, MultiAir alebo novy dvojvalec TwinAir! Ja stale hovorim, motor z Fiata a podvozku Forda, to by bolo auto :palec_nahoru:

Re: Spotřeba

Napsal: 27.12.2010 22:32
od gepetto
presne ako hovoríš...posledné 3 roky som jazdil s Fiat Marea 1.6 16v a na ten motor nedám dopustiť,ťahá až do obmedzovača a z 0-100 dá za 10,5s.Spotrebu som mal od 6,5 do 8l max.