Spotřeba
- Mudr.Hematolog
- Nováček

- Příspěvky: 95
- Registrován: 24.06.2010 23:40
Re: Spotřeba
V12......Ano nie je to ziadna zavodna rychlost pri spotrebe 6L, ale nejdes nijak pomaly pod MPR, alebo ze by si sa vliekol za aviou, alebo inym pomalym telesom.
Samozrejme s 1,6 nemozes ocakavat akceleraciu, alebo iny udaj ako napr. s ST........o tom ziadna reč
A to ze Ignis je rychlejsi alebo sviznejsi, je trocha z cestne, lebo Ignis na tom s akceleraciou az tak dopbre nie je......a je to auto o triedu nizsie.
Samozrejme s 1,6 nemozes ocakavat akceleraciu, alebo iny udaj ako napr. s ST........o tom ziadna reč
A to ze Ignis je rychlejsi alebo sviznejsi, je trocha z cestne, lebo Ignis na tom s akceleraciou az tak dopbre nie je......a je to auto o triedu nizsie.
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba
V12:no porovnavat 1.6 s vyhonenou 1.33 neni asi uplne koser... a tomu FoFoII by fakt slusela delsi petka, pobral by to uplne v pohode. jak byly super dlouhy prevody v escortu 1.6 66kW a jezdilo to pekne...
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- V12
- Test driver

- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Spotřeba
Hematolog :
Ver tomu, ze na sprint 0-100 Ignis Focusu II so 74 kW vyprasi kozuch kedy chce a kde chce. A v pruznom zrychleni takisto. Dovod je jednoduchy - lepsi pomer vykon/hmotnost a VVT - nad 4500 otacok nezvadne ako 1.6i 74 kW a konstantne taha az do 6000 rpm. Tie auta su velmi popluvane a znevazovane, no ked to s nim clovek vie, silnejsi super je velmi neprijemne prekvapeny. Mam s nim najazdenu spustu kilometrov, chcel som ho dokonca aj kupit (1.5/73 kW 4x4), no po skusenostiach s otcovym som od toho musel upustit - bol pre nas primaly, okrem toho chcem auto s urcitym bezpecnostnym standardom a to bohuzial Ignis nie je.
A k tej spotrebe - maximalne plynulou jazdou okolo MPR ta spotreba taka byt moze bez problemov. No v realnej premavke sa uz nejazdi ustalenou rychlostou - to platilo 10 rokov dozadu, ked na cestach nebolo tolko aut a ani tolko blbcov. Predlzovanie akehokolvek manevra v zaujme minimalizovania spotreby zacina byt nebezpecne.
Ma.rt :
Esco vazilo tonu, preto jazdilo pekne. Focus je skoro o 300 kilo tazsi.
EDIT :
Akceleracia 0-100 :
Ignis 1.3 69kW - 11.5s
FFII 1.6i 74kW - 11.9s
Ver tomu, ze na sprint 0-100 Ignis Focusu II so 74 kW vyprasi kozuch kedy chce a kde chce. A v pruznom zrychleni takisto. Dovod je jednoduchy - lepsi pomer vykon/hmotnost a VVT - nad 4500 otacok nezvadne ako 1.6i 74 kW a konstantne taha az do 6000 rpm. Tie auta su velmi popluvane a znevazovane, no ked to s nim clovek vie, silnejsi super je velmi neprijemne prekvapeny. Mam s nim najazdenu spustu kilometrov, chcel som ho dokonca aj kupit (1.5/73 kW 4x4), no po skusenostiach s otcovym som od toho musel upustit - bol pre nas primaly, okrem toho chcem auto s urcitym bezpecnostnym standardom a to bohuzial Ignis nie je.
A k tej spotrebe - maximalne plynulou jazdou okolo MPR ta spotreba taka byt moze bez problemov. No v realnej premavke sa uz nejazdi ustalenou rychlostou - to platilo 10 rokov dozadu, ked na cestach nebolo tolko aut a ani tolko blbcov. Predlzovanie akehokolvek manevra v zaujme minimalizovania spotreby zacina byt nebezpecne.
Ma.rt :
Esco vazilo tonu, preto jazdilo pekne. Focus je skoro o 300 kilo tazsi.
EDIT :
Akceleracia 0-100 :
Ignis 1.3 69kW - 11.5s
FFII 1.6i 74kW - 11.9s
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Gromik
- Pokročilý

- Příspěvky: 930
- Registrován: 22.07.2008 08:46
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
Dovolím si vmísit se do debaty pár postřehy z 2,5-letého provozování 1,6-tky 74kW
- nad 4500 ot. rozhodně nevadne
v mém případě je to právě naopak, až tady pořádně zatáhne a pak začíná ta pravá sranda
- papírová spotřeba není z oblasti sci-fi a dá se za to jezdit i svižným tempem. Rozhodně se člověk nemusí loudat.
- nejmenší spotřebu 5,7l jsem dosáhnul na trase Zlín - Lednice a zpět, což není daleko od papírových 5,5l mimo město.
- můj celkový průměr 7,7 je tak vysoký proto, že jezdím každý den 10km do práce a po cestě je dobrých 15 semaforuů
... což teď v zimě má za následek i 9,5 l/100.
- delší trasy (výlety) jezdívám za 6,5l a to se nebojím občas motor vytočit, hlavně při předjíždění
- dálnice při dodržování 130km/h jezdívám za 7,4l ... to, že PĚTKA točí při 130-140 těch 4.000ot. považuji za plus, protože je k dispozici maximum krouťáku a když je třeba předjet, stačí jen přidat a do nějakých 170kmh to svižně jede, dál už moc ne.
Celkově, stejně jak tu zmínil postak jsem s tímto motorem spokojen. Je to takový univerzál, který dokáže při klidné jízdě jet ekonomicky ale když je potřeba, tak umí i zatáhnout - zde už sice žere i travu u silnice, ale každá sranda něco stojí
- nad 4500 ot. rozhodně nevadne
- papírová spotřeba není z oblasti sci-fi a dá se za to jezdit i svižným tempem. Rozhodně se člověk nemusí loudat.
- nejmenší spotřebu 5,7l jsem dosáhnul na trase Zlín - Lednice a zpět, což není daleko od papírových 5,5l mimo město.
- můj celkový průměr 7,7 je tak vysoký proto, že jezdím každý den 10km do práce a po cestě je dobrých 15 semaforuů
- delší trasy (výlety) jezdívám za 6,5l a to se nebojím občas motor vytočit, hlavně při předjíždění
- dálnice při dodržování 130km/h jezdívám za 7,4l ... to, že PĚTKA točí při 130-140 těch 4.000ot. považuji za plus, protože je k dispozici maximum krouťáku a když je třeba předjet, stačí jen přidat a do nějakých 170kmh to svižně jede, dál už moc ne.
Celkově, stejně jak tu zmínil postak jsem s tímto motorem spokojen. Je to takový univerzál, který dokáže při klidné jízdě jet ekonomicky ale když je potřeba, tak umí i zatáhnout - zde už sice žere i travu u silnice, ale každá sranda něco stojí
- V12
- Test driver

- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Spotřeba
To, ze ten motor nevadne nad 4500 si zistil ako ? Odhadujes podla toho, ako tlaci do sedadla ? Pretoze exaktne merania z valcov hovoria nieco uuuplne ineGromik píše: - nad 4500 ot. rozhodně nevadnev mém případě je to právě naopak, až tady pořádně zatáhne a pak začíná ta pravá sranda
![]()
Ano, za 6.7 (kombinovana spotreba z technickeho listu) sa s nim jazdit bez problemov urcite da.Gromik píše: - papírová spotřeba není z oblasti sci-fi a dá se za to jezdit i svižným tempem. Rozhodně se člověk nemusí loudat.
Podla PP, alebo podla skutocneho tankovania ? Mne PP meria o 0.5 az 0.7 l menej, nez je realita.Gromik píše: - nejmenší spotřebu 5,7l jsem dosáhnul na trase Zlín - Lednice a zpět, což není daleko od papírových 5,5l mimo město.
Suhlasim bez vyhrad...Gromik píše: - můj celkový průměr 7,7 je tak vysoký proto, že jezdím každý den 10km do práce a po cestě je dobrých 15 semaforuů... což teď v zimě má za následek i 9,5 l/100.
- delší trasy (výlety) jezdívám za 6,5l a to se nebojím občas motor vytočit, hlavně při předjíždění
Hmmm, nazvat 25 sekundove zrychlenie zo 130 na 170 sviznym je dost velka odvahaGromik píše: - dálnice při dodržování 130km/h jezdívám za 7,4l ... to, že PĚTKA točí při 130-140 těch 4.000ot. považuji za plus, protože je k dispozici maximum krouťáku a když je třeba předjet, stačí jen přidat a do nějakých 170kmh to svižně jede, dál už moc ne.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Konik
- Test driver

- Příspěvky: 2980
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
Mně taky nepřijde, že by ten motor nad 4500 otáček motor nějak vadl, ale je to jen můj subjektivní pocit. Je pravda, že podle grafu začíná od této hodnoty krouťák klesat (Celkem logicky, když papírové maximum je ve 4000 otáčkách.), výkon ale pořád roste
http://www.rototestinstitute.com/popup/ ... artsID=424
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba
Kde jsi to nasel? ja vidim cca 170kg. Ale pravda, focus je s kW/kg na tom trosku hure, nicmene ta zmena prevodu tomu neodpovida. sneslo by to delsi.V12 píše: Ma.rt :
Esco vazilo tonu, preto jazdilo pekne. Focus je skoro o 300 kilo tazsi.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- V12
- Test driver

- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Spotřeba
Konik :
Nemienim tu opat rozoberat, co pohana auto - vykon alebo krutiak (priamo ani jedno ani druhe
), na tu temu tu uz bola mela niekolkokrat, nechcem ju vyvolat znova. Okrem toho je to uz uplne OT.
Ma.rt :
Moje Esco TD Mk.VII malo v technicaku pohotovostku 1010 kg, predpokladam, ze benzinak je o nejakych par desiatok kil lahsi. Fofo II 1.6i ma 1227 kg.
Nemienim tu opat rozoberat, co pohana auto - vykon alebo krutiak (priamo ani jedno ani druhe
Ma.rt :
Moje Esco TD Mk.VII malo v technicaku pohotovostku 1010 kg, predpokladam, ze benzinak je o nejakych par desiatok kil lahsi. Fofo II 1.6i ma 1227 kg.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Konik
- Test driver

- Příspěvky: 2980
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
Neboj, vim jaky je rozdil mezi vykonem a kroutakem. Ty jsi zacal o grafu, tak jsem hodil odkaz a jen popsal co na nem vidim
Ale to uz jsme opravdu OT.
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)
-
andy2214
- Nováček

- Příspěvky: 7
- Registrován: 26.12.2010 16:26
Re: Spotřeba
Ahoj, mohl by tu někdo jen pro ověření uvést, za kolik jezdí s ST220 po Praze ? ( jiná města pro mne nemají význam, z mé zkušenosti není co se týče provozu město jako město
)
Samozřejmě že jsem si to už zjištoval a proto očekávám spotřebu 11-13 litrů ( jezdím převážně po širším centru Prahy - Vršovice, Vinohrady, Holešovice ).. A kolik si spolkne při tempomatových 130-140km/h na šestku na dálnici? ( počítám 8-9 )
Samozřejmě že jsem si to už zjištoval a proto očekávám spotřebu 11-13 litrů ( jezdím převážně po širším centru Prahy - Vršovice, Vinohrady, Holešovice ).. A kolik si spolkne při tempomatových 130-140km/h na šestku na dálnici? ( počítám 8-9 )
- postak
- Test driver

- Příspěvky: 2143
- Registrován: 22.11.2008 15:55
- Bydliště: Třinec
Re: Spotřeba
Gromik to napsal asi tak jak jsem to myslel já, píše mi z duše. V12 ty máš 2.0 TDCi tak nemůžeš srovnávat 1.6 Duratec a svůj 2.0 TDCi. A jestli ses snažil mě urazit, že jezdím za Aviema, tak prosím. Neznáš mě, neznáš můj řidičský styl, tak nemluv. Sedím za volantem každý den, jezdím s větším autem než je osobák, taky tam mám TDCi, tak prosím nesrovnávej.Gromik píše:Dovolím si vmísit se do debaty pár postřehy z 2,5-letého provozování 1,6-tky 74kW
- nad 4500 ot. rozhodně nevadnev mém případě je to právě naopak, až tady pořádně zatáhne a pak začíná ta pravá sranda
![]()
- papírová spotřeba není z oblasti sci-fi a dá se za to jezdit i svižným tempem. Rozhodně se člověk nemusí loudat.
- nejmenší spotřebu 5,7l jsem dosáhnul na trase Zlín - Lednice a zpět, což není daleko od papírových 5,5l mimo město.
- můj celkový průměr 7,7 je tak vysoký proto, že jezdím každý den 10km do práce a po cestě je dobrých 15 semaforuů... což teď v zimě má za následek i 9,5 l/100.
- delší trasy (výlety) jezdívám za 6,5l a to se nebojím občas motor vytočit, hlavně při předjíždění
- dálnice při dodržování 130km/h jezdívám za 7,4l ... to, že PĚTKA točí při 130-140 těch 4.000ot. považuji za plus, protože je k dispozici maximum krouťáku a když je třeba předjet, stačí jen přidat a do nějakých 170kmh to svižně jede, dál už moc ne.
Celkově, stejně jak tu zmínil postak jsem s tímto motorem spokojen. Je to takový univerzál, který dokáže při klidné jízdě jet ekonomicky ale když je potřeba, tak umí i zatáhnout - zde už sice žere i travu u silnice, ale každá sranda něco stojí
To o té šestce máš pravdu, ale samozřejmě že tomu odpovídá kompresní poměr, zpřevodování apod. A to, že točí při 130km/h skoro 4000otáček, není pro tento motor smrtelné. Na to si přišel kde
- Gromik
- Pokročilý

- Příspěvky: 930
- Registrován: 22.07.2008 08:46
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
V12 píše:To, ze ten motor nevadne nad 4500 si zistil ako ? Odhadujes podla toho, ako tlaci do sedadla ? Pretoze exaktne merania z valcov hovoria nieco uuuplne ineGromik píše: - nad 4500 ot. rozhodně nevadnev mém případě je to právě naopak, až tady pořádně zatáhne a pak začíná ta pravá sranda
![]()
![]()
No, takhle, tvrdit o 1,6 že tlačí do sedadla by bylo opravdu naivní
Tankuju vždy do plné a s každou nádrží mažu průměrnou spotřebu na PP. Při dalším tankování kontroluji údaj na PP a s tím, co mi vyjde výpočtem. V mém případě je odchykla vždy max. 0,2l, takže PP naprosto důvěřuji.V12 píše:Podla PP, alebo podla skutocneho tankovania ? Mne PP meria o 0.5 az 0.7 l menej, nez je realita.Gromik píše: - nejmenší spotřebu 5,7l jsem dosáhnul na trase Zlín - Lednice a zpět, což není daleko od papírových 5,5l mimo město.
Opět, můj subjektivní názor a zkušenosti s několika jízd po dálnici. Při 130km/h nemám potřebu nijak podřazovat a 5st. v pohodě táhne a auto svižně reaguje.V12 píše:Hmmm, nazvat 25 sekundove zrychlenie zo 130 na 170 sviznym je dost velka odvahaGromik píše: - dálnice při dodržování 130km/h jezdívám za 7,4l ... to, že PĚTKA točí při 130-140 těch 4.000ot. považuji za plus, protože je k dispozici maximum krouťáku a když je třeba předjet, stačí jen přidat a do nějakých 170kmh to svižně jede, dál už moc ne.Voz, ktory to zvladne za 15 sekund ma potom ake zrychlenie ? Raketove ?
P.S. Uvedené zkušenosti se týkají auta s 2 osobami (já a přítelkyně). Pokud do auta přískočí další 2-3 lidi, tak pak už se s 1,6 dá jezdit pouze "vychutnávačku".
- V12
- Test driver

- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Spotřeba
Gromik :
Ta odchylka spotreby je do plusu (PP ukazuje viac) alebo do minusu ? Na vacsine vozov mam skusenost, ze PP ukazuje spotrebu nizsiu, rekord drzala stara sluzobna Octavka 1.6 MPI - vykazala spotrebu 6.6 l/100 km, skutocnost podla tankovania okolo 8l/100 km. Naftaky boli presnejsie, odchylka bola okolo 0.2 l/100 km ako v Tvojom pripade, samozrejme menej ako skutocnost. Terajsi sluzobny Peugeot 307 SW 1.6 HDI 80 kW ukazuje o 0.2 viac ako v skutocnosti.
Ta odchylka spotreby je do plusu (PP ukazuje viac) alebo do minusu ? Na vacsine vozov mam skusenost, ze PP ukazuje spotrebu nizsiu, rekord drzala stara sluzobna Octavka 1.6 MPI - vykazala spotrebu 6.6 l/100 km, skutocnost podla tankovania okolo 8l/100 km. Naftaky boli presnejsie, odchylka bola okolo 0.2 l/100 km ako v Tvojom pripade, samozrejme menej ako skutocnost. Terajsi sluzobny Peugeot 307 SW 1.6 HDI 80 kW ukazuje o 0.2 viac ako v skutocnosti.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba
No ja nasel udaj 1080kg pro 1.6 sedan. Ale jelikoz esco uz nemam, nemohu v TP overitV12 píše:Konik :
Nemienim tu opat rozoberat, co pohana auto - vykon alebo krutiak (priamo ani jedno ani druhe), na tu temu tu uz bola mela niekolkokrat, nechcem ju vyvolat znova. Okrem toho je to uz uplne OT.
Ma.rt :
Moje Esco TD Mk.VII malo v technicaku pohotovostku 1010 kg, predpokladam, ze benzinak je o nejakych par desiatok kil lahsi. Fofo II 1.6i ma 1227 kg.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 3 hosti



