Stránka 178 z 330
Re: Spotřeba
Napsal: 12.08.2010 06:31
od George V.
...no ono taky záleží na vlastním výkonu motoru; čím silnější motor, tím se klima na spotřebě projeví méně. S 1,8 TDCi to musí být brnkačka

Re: Spotřeba
Napsal: 12.08.2010 06:51
od Eidž
Ale je poznat, že klima jede. Je to takové tupé a jako bez výkonu - hlavně od 1800 do 2200-2400 ot.
Asi to bude chtít příště ještě něco silnějšího

Re: Spotřeba
Napsal: 12.08.2010 07:15
od George V.
...ona je taky otázka, jestli ten projev je opravdu daný příkonem klimatizace (ta bude max. do 5kW - spíš míň, podle mne na vychlazení auta musí stačit výkon běžné domácí lednice, což není ani 1kW). Já mám spíše podezření, že ten motor schválně otupí ŘJ a to kvůli chlazení...
Re: Spotřeba
Napsal: 13.08.2010 11:50
od PetrAT
u 1,6 benzín je okamžitě poznat jestli jedeš s klimou a nebo bez
Po zapnutí klimy je motor tupý
Re: Spotřeba
Napsal: 13.08.2010 18:13
od Ma.rt
jo, to je u me stejny, ale jak se uz jen udrzuje teplota, tak uz je to v poho. Ona ta klima naplno asi 5kW zrat bude a jelikoz u 2000ot. motor nema papirovy vykon, ale treba jen 35kW, tak to je sakra znat
Re: Spotřeba
Napsal: 16.08.2010 09:51
od George V.
...no zrovna kolem 2000ot. mi to přijde tak nějak stejné; ten motor je tupý v celém spektru otáček, moc se mu nechce za plynem. A jelikož se zde ozývají i kolegové s poněkud vyššími výkony motoru, já bych to spíš viděl na to chlazení (a "úmyslné" omezení výkonu ŘJ). Také si všímám ještě jedné věci, a to čím je venku tepleji, tím je motor se zapnutou klimou "tupější".
Re: Spotřeba
Napsal: 16.08.2010 13:22
od petulak
George V. píše:...no zrovna kolem 2000ot. mi to přijde tak nějak stejné; ten motor je tupý v celém spektru otáček, moc se mu nechce za plynem. A jelikož se zde ozývají i kolegové s poněkud vyššími výkony motoru, já bych to spíš viděl na to chlazení (a "úmyslné" omezení výkonu ŘJ). Také si všímám ještě jedné věci, a to čím je venku tepleji, tím je motor se zapnutou klimou "tupější".
Je to tak, naše klimy berou dost na výkonu motoru.

Re: Spotřeba
Napsal: 16.08.2010 16:52
od maxo111
Treba digi klimu. Ta si vie regulovat vykon a po pociatocnom vychladeni uz tolko nezere ...
Re: Spotřeba
Napsal: 16.08.2010 19:54
od ballu
Při práci klimatizace na plný výkon je odpor na řemenici kompresoru klimatizace stejný u všech motorizací. Rozdíl je jen ten, že ŘJ snižuje při tomto výkonu klimatizace výkon motoru asi o 20-30% pro uchlazení klimatizace a motoru součastně . Pak nastává rozdíl , 20% ze 145 koní je jiná než u 90 koní se kterýma řidič při předjíždění počítá. K tomu se ještě přidá, že tento výkon nemá motor v rozsahu všech otáček. Nejlépe je na tom automatická klimatizace, která vychladí a pak jen temperuje, což ŘJ obnoví výkon motoru.

Re: Spotřeba
Napsal: 16.08.2010 20:02
od maxo111
Nechapem preco by RJ znizovala vykon motora. Ved na chladenie ani hned nezopne druhy ventilator. Alebo sa mylim ?
Re: Spotřeba
Napsal: 16.08.2010 20:40
od ballu
Protože termostat má zvláštní okruh svého vyhřívání. Při prudkém přidání plynu ŘJ předpokládá navýšení teploty, na což nečeká a s předstihem otevře průtok na plný výkon. Když teplotu nepodchytne tak pustí komplet celou saharu.To však při teplotách kolem třicítky, v kolonách nebo při tahnutí karavanu.

Re: Spotřeba
Napsal: 16.08.2010 22:13
od MK2
Re: Spotřeba
Napsal: 16.08.2010 22:32
od Bullitt
Podle mě se ŘJ určitě nějak "hrabe" do řízení motoru při zapnutí klimy(a nemyslím jenom hlídání či zvýšení volnoběhu, aby motor s klimou nechcípal), protože můj stálý problém s nepadajícíma otáčkama při řazení/vyřazení začne být mnohem častější(a to velmi výrazně), jakmile zapnu klimu.
Re: Spotřeba
Napsal: 17.08.2010 06:43
od George V.
...no ješte mne napadl jeden testik, jak ověřit skutečný příkon klimatizace - zkuste si ji zapnout, a nebo naopak vypnout na nějakém dlouhém padáku se zařazeným kvaltem. O kolik se auto zpomalí, resp. zrychlí. Já jsem si to zkusil několikrát a mám dojem, že to bylo nepatrné, takřka neznatelné...
Re: Spotřeba
Napsal: 17.08.2010 08:32
od Mira
takže kolik vlastně ta klima žere na sto
jel jsem teď cvičně jednu "ekonomickou" nádrž, protože jsem byl zvědav jestli jsem ještě schopen se dostat pod 7l/100. Styl max. do 3000-3500 ot., cca 20% dálnice + 20 % klima a spotřeba
6,64l/100. Myslím, že slušný.