Stránka 173 z 187

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 16.02.2021 23:35
od maxik25
a tím se to potvrdilo :roll:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 16.02.2021 23:49
od enjoy
Tak ve tvém světě určitě :mrgreen:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.02.2021 00:00
od kPetr
smoula píše: 16.02.2021 18:08 Neskutečné, jaké zvířata dělá z lidí vlastnění starého atmosférického motoru :shocked: :D
Já bych řekl, že zvířata dělá z lidí v poslední době spíš karanténa, Home Off a zkrátka nucený dlouhý pobyt doma v této za*rané době, neboť to už trvá moc dlouho :ble2: .

Než jsem přečetl všechny dnešní příspěvky v tomhle tématu, no pěkná porce :mrgreen: . Já si myslím, že je úplně jedno kdo jakej má v autě motor, každej tam má to, co mu vyhovuje. Důležitější je, kdo sedí za tím volantem :D

Porovnávat výkony je hezké, ale i těm oturbeným oktávkám jsem už mnohokrát se svou obyčejnou atmoškou 1.8 ukázal zadní světla a zmizel jim, když se mě někdo například lepí na zadek nebo mě jinak vytočí. Ford má zase výhodu, že má lepší podvozek. Jinak jasně, že na dálnici mají proti mě ty oturbené octávky úžasné zrychlení a pokud chce a umí to, tak mě natrhne zadek s přehledem. Já třeba musím oproti nim víc řadit, ale mě to baví a tak mě to vůbec nevadí.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.02.2021 06:42
od Karel2
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/ne ... -to-stalo/?
Premyslel jsem, jestli to dat sem, ci do tematu vyvoje, myslim ale, ze to ukazuje "problem" vseobecne, cim novejsi a modernejsi auto, plne elektroniky a buhvi ceho, tim vetsi problem v budoucnu, tenhle clanek ukazuje financni problem se servisem "novych" a nejnovejsich aut, dovolim si rici, ze stara, starsi auta, co tuhle vybavu a eko- elektroniku nemaji, by byl ten celkovy ucet podstatne nizsi. Vim bezpecnost, priroda atd. ale je to preci porad o penezich a nejen o vykonu ci spotrebe. :nixw:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.02.2021 08:01
od ZaQik
nechapu, proc si tu nekteri mysli, ze jeho typ motoru je lepsi z duvodu, ze tomu druhemu "ukaze zadni svetla" ... to je vam vsem kolem 20 let? nebo snad druha miza?
ja mam motor takovy, o kterem si myslim, ze me vzdy a vsude doveze (i zpet :) ) v ramci zakonem danych omezeni a mych ridicskych schopnosti :oops:

takze na nasich silnicich s obci za kazdou zatackou je asi uplne jedno, co je pod kapotou :nixw:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.02.2021 08:11
od Ma.rt
Presne :palec_nahoru:
Navíc jestli ma auto 80 nebo 100kW, tak ty rozdily nejsou tak velke, aby 20kW navic umoznilo nejake blbnuti navic a predjizdeni je třeba porad dobre planovat.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.02.2021 08:22
od ZaQik
Karel2 píše: 17.02.2021 06:42 https://www.autoforum.cz/zajimavosti/ne ... -to-stalo/?
Premyslel jsem, jestli to dat sem, ci do tematu vyvoje, myslim ale, ze to ukazuje "problem" vseobecne, cim novejsi a modernejsi auto, plne elektroniky a buhvi ceho, tim vetsi problem v budoucnu, tenhle clanek ukazuje financni problem se servisem "novych" a nejnovejsich aut, dovolim si rici, ze stara, starsi auta, co tuhle vybavu a eko- elektroniku nemaji, by byl ten celkovy ucet podstatne nizsi. Vim bezpecnost, priroda atd. ale je to preci porad o penezich a nejen o vykonu ci spotrebe. :nixw:
koukni se, co odeslo:
Nejprve se porouchal plynový pedál, posléze pak čelní stěrače. Následoval katalyzátor včetně dvou lambda sond, potřebná byla revize brzd a airbag vyslal zprávu o svém selhání.

tohle vsechno je bezna vybava, nic extra navic ... chtelo by to videt puvodni seznam oprav, kde vetsinu ceny bude tvorit prace v nemeckem servisu .. proto jsou auta po 150kkm prodavana na vychod ... i v clanku priznavaji, ze do 200kkm to bylo bezproblemove auto

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.02.2021 08:27
od Sentik
kPetr píše: 17.02.2021 00:00 Já bych řekl, že zvířata dělá z lidí v poslední době spíš karanténa, Home Off a zkrátka nucený dlouhý pobyt doma v této za*rané době, neboť to už trvá moc dlouho :ble2: .
:palec_nahoru:
Souhlas, tolik nerváků jsem kolem sebe neviděl už ani nepamatuju ... všem nám to leze na mozek :mrgreen:

Jinak téma samozřejmě o ničem, stejně to tu nikdo nebere vážně, ale zajímalo by mě - zastanci jediných správných a nesmrtelných atmosfér, co půjdete koupit ted, až budete vybírat nový auto?

Jo aha, vrátíme se na začátek, že nový auta jsou pro buržousty a jediny spravny je to 10+ let starý.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.02.2021 08:28
od Stanley_vy
ZaQik píše: 17.02.2021 08:01 ja mam motor takovy, o kterem si myslim, ze me vzdy a vsude doveze (i zpet :) ) :oops:
Já taky. :palec_nahoru:
ZaQik píše: 17.02.2021 08:01 takze na nasich silnicich s obci za kazdou zatackou je asi uplne jedno, co je pod kapotou :nixw:
Ma.rt píše: 17.02.2021 08:11 Presne :palec_nahoru:
Navíc jestli ma auto 80 nebo 100kW, tak ty rozdily nejsou tak velke, aby 20kW navic umoznilo nejake blbnuti navic a predjizdeni je třeba porad dobre planovat.
A proto, jak jsme videli včera v diskuzi, většina dnes raději šáhne po příjemnějším turbomotoru. :wink:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.02.2021 08:47
od Ma.rt
Sentik píše: 17.02.2021 08:27
kPetr píše: 17.02.2021 00:00 Já bych řekl, že zvířata dělá z lidí v poslední době spíš karanténa, Home Off a zkrátka nucený dlouhý pobyt doma v této za*rané době, neboť to už trvá moc dlouho :ble2: .
:palec_nahoru:
Souhlas, tolik nerváků jsem kolem sebe neviděl už ani nepamatuju ... všem nám to leze na mozek :mrgreen:

Jinak téma samozřejmě o ničem, stejně to tu nikdo nebere vážně, ale zajímalo by mě - zastanci jediných správných a nesmrtelných atmosfér, co půjdete koupit ted, až budete vybírat nový auto?

Jo aha, vrátíme se na začátek, že nový auta jsou pro buržousty a jediny spravny je to 10+ let starý.
Já nevím, jestli to tu čteš, nebo děláš hloupýho. Tady nikdo netvrdí, že atmosféry jsou jediné správné, naopak, druhá strana tvrdí, že atmosféry už dnes nemají opodstatnění. Napíšu to znovu..dřív byl atmobenzín správnou alternativou pro krátké trasy a nízké nájezdy. I přes vyšší spotřebu měl provozní náklady nakonec nižší (už jen díky nižší pořizovačce a dále následným levným servisem), protože pro naftu je tenhle režim (o to víc s dpf) zabiják. Nyní tato alternativa chybí. Díky nesmyslným emisním limitům, jejichž plnění se odehrává jen na papíře (je spousta článků s porovnáním, o kolik vylítl za poslední roky rozdíl mezi deklarovanou a skutečnou spotřebou), jednoduché levné atmošky skončily. To, že moderní motory s turbem a hlavně s přímým vstřikováním tyhle krátké cesty moc nedávají, o tom se asi dohadovat nemusíme.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.02.2021 08:56
od Sentik
Ma.rt píše: 17.02.2021 08:47.... druhá strana tvrdí, že atmosféry už dnes nemají opodstatnění. ......
Ony hlavně už dneska nejsou...

Proto se tě zeptám znova, páč místo odpovědi se mi dostalo stati úplně o ničem, co bys šel dneska koupit?

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.02.2021 09:09
od kingdave
Mazda má atmosféry,ne?

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.02.2021 09:12
od ZaQik
ford mustang taky :)

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.02.2021 09:13
od Ma.rt
Ty jednoduché asi nejdou a my zastánci tvrdíme, že je to chyba. K ekologii to rozhodně nijak nepřispívá.
Dnes bych si asi vybral 7-místný SMax 2.0 TDCi.
Anebo ten Mustang a jel bych vždycky s nákladem a spolucestujícími nadvakrát :D

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.02.2021 09:14
od stano.
Akoze nie su? Mazda ma atmo, ale nie jednoduchu. Toyota tiez. Suzuki ma jednoduche atmo v Ignise a Swifte. A potom auta ako Mustang, modely od Dodge, Cadilacu, Chrysleru, dalej Bentley, Ferrari, Lambo, atd.