Stránka 18 z 19
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 10.02.2010 15:47
od Vewehr
Je fakt, že v extrémních teplotách blízkých filtrovatelnosti nafty se může rozdíl 2um vs. 5um filtru projevit. Proste malé krystalky, co jiné filtry pustí, mohou přicpat jemnější filtr.
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 10.02.2010 21:34
od pelen
Hranice filtrovatelnosti nafty podle DIN EN 590:
od 15.4. do 30.9. 0°C
od 1.10. do 15.11. -10°C
od 16.11. do 28.2. -20°C
od 1.3. do 14.4. -10°C
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 10.02.2010 21:48
od Lari
Já ten samej den při těch mrazech(bylo tady asi -22),tankuju jen vervu v Náměšti nad Osl. a taky zhoustla natolik,že se to TDCi nelíbylo a chcípalo s blikajícím žhavením.Po oteplení všechno OK..

)
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 10.02.2010 21:56
od kaminek
Lari píše:Já ten samej den při těch mrazech(bylo tady asi -22),tankuju jen vervu v Náměšti nad Osl. a taky zhoustla natolik,že se to TDCi nelíbylo a chcípalo s blikajícím žhavením.Po oteplení všechno OK..

)
A to má Verva vydržet -26 ,tak ať mi ještě někdo říká ,že do ní lejt další aditiva je blbost

aditiv v České naftě není nikdy dost.
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 10.02.2010 22:03
od Lari
Já nelil,ale už leju...

Bral jsem Vervu jako nesmrtelnou...

Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 10.02.2010 23:34
od Radekjo
Já beru naftu všude a pravidelně jezdím do Vrbna pod Pradědem kde teploty jdou pod dvacet.
Starty bez problémů. Žhaví se asi osm vteřin po prvním krátkém (žádné dlouhé točení) nastartování jdou otáčky na 1000 a po chvíli klesnou na 750 a jedu.

Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 11.02.2010 07:17
od tomason
kaminek píše:Lari píše:Já ten samej den při těch mrazech(bylo tady asi -22),tankuju jen vervu v Náměšti nad Osl. a taky zhoustla natolik,že se to TDCi nelíbylo a chcípalo s blikajícím žhavením.Po oteplení všechno OK..

)
A to má Verva vydržet -26 ,tak ať mi ještě někdo říká ,že do ní lejt další aditiva je blbost

aditiv v České naftě není nikdy dost.
Aditiva nejsou všemocná
Poučenější motoristé obvykle slyšeli něco o aditivech, takzvaných depresantech, která mají zlepšit tekutost a filtrovatelnost nafty v zimním období. Víra v deklarované účinky je v populaci značná, ovšem skutečnost závisí na mnoha faktorech.
Výstižnější název pro aditiva je: modifikátory krystalické struktury parafinů. Pokud jsou v naftě přidány, tak se netvoří prostorově objemné krystaly ve tvaru dubového listu, ale pouze menší kuličky, které filtr ucpávají pomaleji.
Pokud je ale parafinů v naftě příliš, tak i ty filtr rychle ucpou. Navíc účinků aditiv rády využívají už samotné rafinerie, protože je to levnější postup než zvyšovat objem neparafinických petrolejových frakcí, na něž je obrovský odbyt v leteckých palivech. Další zvyšování jejich koncentrace v naftě individuální aditivací uživatelem již nejenže nepřináší žádný pozitivní efekt, ale může dosáhnout i opaku - i aditivy lze totiž pohonné hmoty "předávkovat".
Základním předpokladem dobrého účinku aditiv je jejich přidání do nafty dříve, než vůbec proces vytváření krystalů započne, obvykle při asi -7 ºC. Proto pokud se pro nějaké to zimní aditivum rozhodnete, aplikujte je před natankováním a nutné též je, aby daná čerpací stanice měla zásobníky s naftou pod zemí (nadzemní zásobníky jsou časté u dvorových čerpacích stanic v areálech bývalých JZD).
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 11.02.2010 20:03
od Sharone
už jsem to tady někde psal. Beru je Vervu, bud z Náměště nebo z Telče při cca -25 venku mi to po cca 12 km zdechlo (pěkná zrada). Takže od ted jakto padne -20 nikm nejedu

ani s vervou
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 11.02.2010 20:42
od tomason
-25 pojede ten co má vyhřívanej filtr jinak asi ne Arktická nafta je asi jen na horách a jen v opravdu velkém mrazu rafinerie šetří ,kde může a petrolej nám sežerou letadla.Ta filtrovatelnost není měřená na 2um a tím je to dané prostě neprojde garáž to jistí.
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 11.02.2010 20:51
od Robertilos
Sharone>říkal jsem si to samé, jak uhodí -20, tak to nebudu ani zkoušet. Půjčím si starou felicii a budu bez starostí jezdit dokud se neoteplí

Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 11.02.2010 20:53
od tomason

Tak jak uhodili mrazy tak sem Favorita nastartoval asi na po sedmé a přimrzla mi voda v chladiči

Pak sem málem vařil.
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 11.02.2010 20:56
od Robertilos
Já jsem měl k dispozici zmiňovanou felicii a ta chytala studená na první převalení motoru a po rozjezdu žádné škubání - prostě slast! Chvíli jsem si užíval benzínové výhody

Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 11.02.2010 21:35
od pelen
Uz 5 let jen focusem a to i v zime. Parkuji celorocne venku. Filtr paliva menim vzdy pri 2. vymene motoroveho oleje.
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 14.02.2010 17:17
od Radekjo
Poprvé jsem vyzkoušel Vervu. Opravdu byl motor tišší a spotřeba paliva byla asi o půl litru/100 méně. Tankoval jsem na Rudné za 30 Kč. Dojezd byl 128 Km a natankoval jsem 41 litrů.
Re: zimní starty 1.8TDci
Napsal: 16.02.2010 11:04
od Rumbo
tomason píše:-25 pojede ten co má vyhřívanej filtr jinak asi ne Arktická nafta je asi jen na horách a jen v opravdu velkém mrazu rafinerie šetří ,kde může a petrolej nám sežerou letadla.Ta filtrovatelnost není měřená na 2um a tím je to dané prostě neprojde garáž to jistí.
Vyhrievany filter.. ako zistim ze ten moj je vyhrievany alebo ano?