Stránka 169 z 265
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 24.06.2015 06:07
od George V.
vitr73 píše:a to ho vytocis do 3 tisic ot. i v zime pri -15 stupnich kdyz je motor stejne studenej? ....tak od tebe bych auto nechtel kupovat..to mne prijde jako uz docela prasecina kdyz to jeste nemuze byt namazany....mne prijdou i ty automaticke otacky na sitic v mrazu(+- 1500ot) taky umyslnej utok vyrobce na zivotnost motoru...
...takže raději šudlat 1500 do kopce? No já ho při -15 klidně vytočím (proto přeci používám předepsanou mazací vodičku, ne

); při těch 3000 je potřeba houby moment, čili jsou malé spalovací tlaky, navíc i olejové čerpadlo víc tlačí... Naopak při 1500 jsou velké spalovací tlaky, vlivem nedostatečné teploty i horší spalování, tudíž mi nespálený benzín krásně naředí olej, což je při krátkých jízdách ideální stav

.
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 24.06.2015 11:02
od ballu
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 24.06.2015 11:47
od George V.
...tohle je jasné (jestlipak to ale platí i při +35?

), ale tady řešíme studený motor...
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 24.06.2015 14:33
od vitr73
tak nez se aspon trochu ohreje motor tak ja max do 2 tisic a hned radim..uz jen treba kvuli prevodovce ktera se vevnitr maze jen rozstrikem oleje kdyz zadne cerpadlo nema(nemluvim o automatu) ..a na blaboly ze studene prevodovce dost ublizuje beh motoru na volnobeh-ze se nemaze... blbost! ty kola se v ni netocej kdyz bezi motor?
motor to ma jednodussi kdyz ma olejove cerpadlo...
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 24.06.2015 14:46
od stano.
V prevodovke sa toci len horny hriadel. Spodny s kolesami a diferencial sa netoci. Preto nema co vyhadzovat olej na horny hriadel. Asi tak je to myslene.
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 24.06.2015 15:07
od ballu
Psal se rok 1979 a já zajel ze školy do Otrokovic na přejímku aut na Barumku. Hodinu jsem stál vedle Kvaizara a Kotka , kteří kecali s Dolejším. Bylo to samozřejmě o autech ale o čem konkrétně si již nepamatuji. Proč o tom píši, byl jsem svědkem sundání Š130RS z přepravního autobusu . Kvaizar to nakopl a já myslel , že se z toho zvuku pobluji. Motor se háral na všechny strany. Ale přibývajícím časem začal běžet kultivovaněji. Celou dobu 30 minut, nikdo nevlezl do auta aby zatrilkoval plynem jen sem tam se podíval na budíky a kecali vedle něj . Po té půl hodině sedli do stotřicítky a vyrazili na přejímku takovým způsobem, že to spíše připomínalo start erzety.
Co z toho plyne? přesně co píši , co nejvíce zahřát na místě..........jinak by udělali pomalý pomalý okruh kolem gumárny, aby prohřáli motor i převodovku. A o co se liší nadupaná 130RS oproti našim kárám , ničím jen mají navíc pár ekokurvítek a dementních pouček v manuálu, jak zahřívat studený motor po startu. Asi ve sportovním oddělení vědí moc dobře proč zahřít na místě. Nebo i dnešní špišková technika dělá zahřívací kola kolem parkoviště????

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 24.06.2015 15:13
od stano.
Skusal si sa niekedy viezt na takom aute do 2500otacok?
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 24.06.2015 15:52
od ballu
Ne,od 2000 ot má volnoběh

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 24.06.2015 15:57
od stano.
Ved prave. Pri takych otackach sa ani neda rozbehnut, motor zdochne. Takze ta pokojna jazda na ohrev motoru by prebiehala v akom pasme? 4-5 tis. otacok? Tak by som veru ohrievat motor nechcel.
Takze stale si presvedceny o tom, ze tie motory su rovnake?
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 24.06.2015 16:07
od ch4ser
Ja jsem na starém golfu IV 1.6 benzin nechával v zimě i auto na volnobeh klidně hodinu, rad sem usedal do vyhřátého vozu.... O spotřebě nemluvim ta byla vysoká, ale komfort byl komfort. Auto mi nalitalo 280 tisíc a pak sem ho prodal. Olej to téměř nezralo a měnil sem ho tehda po 10 tisících 5w40. V návodu bylo taky psáno pomalou jízdou zahrat na provozni teplotu. A to jsem ani ten motor tolik nešetřil jak ted na focusu....
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 24.06.2015 17:34
od Johny181
Ano ballu má pravdu jakmile se olej ohřeje na 120 stupňů tak má 120 stupňů i když venku mrzne nebo je pařák

Jenom to ohřívání bude rozdílně dlouho trvat.Olej bych nechal olejem, ten pokud používáte správný je udělaný tak aby dostatečně mazal i v těch -30stupnich ihned po nastartování.Ohřívání potom postupně řídne, klade v motoru menší odpor až dosáhne svého optima při provozní teplotě cca. 100 stupňů viskozitou při této teplotě je určeno letní číslo oleje.tj např to 30 když je olej např.5W30 nebo 10W30 naopak to první číslo s W je právě zimní číslo oleje které je dáno zase jeho čerpatelností při nízké teplotě, uvádí se až -35 stupňů.Ale pak je tady ještě takzv.HTHS viskozita olejeHTHS viskozita se měří při 150 °C a dává informace v podstatě o síle (tloušťce) mazacího filmu při této teplotě. Normální HTHS viskozita má hodnoty vyšší než 3,5 mPa.s, některé moderní oleje, zejména typu longlife, mají HTHS viskozitu sníženou na 2,9-3,5 mPa.s. Čím je hodnota HTHS viskozity vyšší, tím silnější je povrchový olejový film. Každý výrobce automobilu tím, že doporučí určitou výkonovou úroveň oleje (ACEA, VW, GM, Ford a další specifikace), současně také určuje minimální hodnotu HTHS viskozity oleje.Tak nwm co jeste jako chtěli říct tím že právě proto tam máme tu mastnou vodičku?Jako že tenčí mazací film vám ten motor lépe ochrání když budete točit motor za studena?

Ale pryč od olejů .Tady jde hlavně o tu rozdílnou tepelnou roztažnost různých materiálů a to že se ohřívájí nestejnomerně.A pak by se taky mohlo stát že se rožhavenej píst nevejde do podstatně pomaleji ohřívaných vložek válců v bloku motoru

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 24.06.2015 17:40
od stano.
Ako vidim, ani ty si nepochopil ironiu a

v mojom prispevku o vodicke

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 24.06.2015 17:41
od petulak
[quote="ballu"]Psal se rok 1979 a já zajel ze školy do Otrokovic na přejímku aut na Barumku. Hodinu jsem stál vedle Kvaizara a Kotka , kteří kecali s Dolejším. Bylo to samozřejmě o autech ale o čem konkrétně si již nepamatuji. Proč o tom píši, byl jsem svědkem sundání Š130RS z přepravního autobusu . Kvaizar to nakopl a já myslel , že se z toho zvuku pobluji. Motor se háral na všechny strany.
Byla, to soutěžní, kde je /byla / vačka 280/300.
na okruhy se dávala 300/300--nebo, já jsem měl, 300/320.
to, pak na "volnoběh" neudržíš pod 2000ot. 
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 24.06.2015 17:48
od petulak
[quote="stano."]Skusal si sa niekedy viezt na takom aute do 2500otacok?
Já-jo, 7 let.

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 24.06.2015 17:53
od stano.
To viem

Len tuto ballu porovnava nase motory s tymto
