Stránka 169 z 330
Re: Spotřeba
Napsal: 26.05.2010 08:49
od George V.
MK2 píše:George V: když máš uplně nový motor tak spotřebu, prosím, vůbec neřeš... až budeš mít aspoň 5000 km tak to můžeš začít sledovat, ikdyž i to je brzo

...neřeším spotřebu, primárně mne zajímalo, nakolik se mohu spolehnout na PP

Re: Spotřeba
Napsal: 26.05.2010 10:26
od Dreede
Geaorge V.: A aký je rozdiel v tom, že teraz ideš pri takmer rovnakých otáčkach za 4 a pri dlhšom sprevodovaní na 3? Ja vidím jedine výhodu v tom, že nekvaltujem každú chvíľu. A k tej 6ke ... Dostal by si 5ty stupeň starých dlhých prevodoviek. Takže najprv píšeš, že to škodí a potom napíšeš, žeby to bodlo, tak

. To je detto ako 5. stupeň v 1.8tdci je rovnako dlhý so 6. stupňom v peugeot 308 1.6HDI... jediný rozdiel je v tom, že v 308 kvaltuješ a kvaltuješ.... nevidím význam
Podľa mňa dnešné krátke prevodovky v 1.6 sú práve preto aby si ľudia zvolili silnejšiu motorizáciu s dlhšími kvaltami.
Re: Spotřeba
Napsal: 26.05.2010 10:51
od George V.
...no problém je, že při stejných otáčkách nejedu. U Escorta byla 4 moc "dlouhá", takže se 50 dalo akorát lechtat po rovině, ale kopečky, nebo akcelerace nic moc (Zetec byl pod 2500ot. docela mrtvej). Ve FoFo je to něco mezi, ale FoFo 4 je spíš blíže ke 4 v Escu, než ke 3. Navíc má motor lepší průběh krouťáku a lepší management v nízkých otáčkách (Zetec snad ani neměl knock-senzor). A co se týká šestky, já bych jí posadil trochu vejš, tak, aby se dala optimálně použít právě jen na dálnici ve 130km/h. Stávají pětka mi do 100km/h vyhovuje, aspoň se nemusí tolik podřazovat při předjíždění a dá se na ní jet i 70...
Re: Spotřeba
Napsal: 26.05.2010 11:41
od maxo111
Dreede píše:Geaorge V.: A aký je rozdiel v tom, že teraz ideš pri takmer rovnakých otáčkach za 4 a pri dlhšom sprevodovaní na 3? Ja vidím jedine výhodu v tom, že nekvaltujem každú chvíľu. A k tej 6ke ... Dostal by si 5ty stupeň starých dlhých prevodoviek. Takže najprv píšeš, že to škodí a potom napíšeš, žeby to bodlo, tak

. To je detto ako 5. stupeň v 1.8tdci je rovnako dlhý so 6. stupňom v peugeot 308 1.6HDI... jediný rozdiel je v tom, že v 308 kvaltuješ a kvaltuješ.... nevidím význam
Podľa mňa dnešné krátke prevodovky v 1.6 sú práve preto aby si ľudia zvolili silnejšiu motorizáciu s dlhšími kvaltami.
Dam si ti previest na mojom Fofo s dlhsim stalym prevodom a uvidis ten rozdiel. Na dialnici pri 130km/h mi toci motor sice menej otacok (nizsia spotreba ?), vykupene je to ale horsou dynamikou na kazdom prevodovom stupni => ajtak kvaltujes kazdu chvilu lebo motor nevladze.
K slabemu motoru by mi logicky pasovala prevodovka s vacsim poctom kratsich prevodov, s narastajucim objemom (Nm) by sa dala zvladnut aj dlhsia s 5. rychlostami.
Paradoxne u benzinovych FF1 to bolo naopak. 1.6 mali rozvodovku 4.06 a 3.82 (otras, motor sa tazko dostava do otacok, ale zato na 3. stupni ide po obmedzovac 155km/h podla GPS), 1.8 iba 4.06 (tu by sa dlhsi staly prevod osvedcil lepsie a dalo by sa jazdit usporne) a 2.0 mala celu prevodovku z dizla a pri 130 km/h na 5. stupen tocila o cca 1000ot./min viac ako moja 1.6

Re: Spotřeba
Napsal: 26.05.2010 11:52
od George V.
maxo111 píše: Paradoxne u benzinovych FF1 to bolo naopak. 1.6 mali rozvodovku 4.06 a 3.82 (otras, motor sa tazko dostava do otacok, ale zato na 3. stupni ide po obmedzovac 155km/h podla GPS), 1.8 iba 4.06 (tu by sa dlhsi staly prevod osvedcil lepsie a dalo by sa jazdit usporne) a 2.0 mala celu prevodovku z dizla a pri 130 km/h na 5. stupen tocila o cca 1000ot./min viac ako moja 1.6

...to bude asi překlep u 2.0, ne

? Já bych to bral spíš tak, že když měla 2.0 převodovku z dieselu, tak bude točit o 1000 míň...?
Re: Spotřeba
Napsal: 26.05.2010 12:05
od maxo111
Prevodovka je tam sice z dizlu, ale na dizli ma tazsi staly prevod ako dali do 2.0.
Nieco malo o tom je tu:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... &sk=t&sd=a
Vecer to pozriem presnejsie.
Re: Spotřeba
Napsal: 26.05.2010 17:02
od Bullitt
George V.: Bohužel, Ford moc nezvládnul propojení 2.0 benzín s převodovkou, motoru by slušel delší převod jednoznačně.
Cituji sám sebe:
Bullitt píše:Já trochu nechápu, proč Focus 2.0 má stálý převod pouze 4,06. Navíc má(stejně jako 1.8 diesely) MTX75 převodovku(1.4/1.6/1.8 mají iB5), která je sama o sobě o trochu kratší(8-10%), naštěstí pětka je skoro stejná(0,756 IB5 a 0,77 MTX75). Nicméně vzhledem k točivému momentu 2.0 by mu mnohem lépe slušel delší stálý převod(3,82 nebo delší), nebo aspoň delší pětka, jak psal Ma.rt. Třeba při jízdě po dálnici by motor nemusel tolik točit(130km/h je už 3500 ot.) a utáhnul by to, navíc 2.0 není extra tichý nad 3000ot.(nebo ve focusu blbě odhlučněný). Naštěstí po dálnici jezdím málo, takže mně osobně to zas tak nevadí a tohle kratší zpřevodování dává spolu s motorem slušnou dynamiku.
Při 3000ot./min vychází rychlosti na pětku(195/60 R15):
2.0 s převodem 4,06: 111km/h
1.6 s převodem 4,06: 113km/h
1.6 s převodem 3,82: 120km/h
Re: Spotřeba
Napsal: 26.05.2010 18:14
od Dreede
maxo111 píše:
Dam si ti previest na mojom Fofo s dlhsim stalym prevodom a uvidis ten rozdiel. Na dialnici pri 130km/h mi toci motor sice menej otacok (nizsia spotreba ?), vykupene je to ale horsou dynamikou na kazdom prevodovom stupni => ajtak kvaltujes kazdu chvilu lebo motor nevladze.
K slabemu motoru by mi logicky pasovala prevodovka s vacsim poctom kratsich prevodov, s narastajucim objemom (Nm) by sa dala zvladnut aj dlhsia s 5. rychlostami.
Paradoxne u benzinovych FF1 to bolo naopak. 1.6 mali rozvodovku 4.06 a 3.82 (otras, motor sa tazko dostava do otacok, ale zato na 3. stupni ide po obmedzovac 155km/h podla GPS), 1.8 iba 4.06 (tu by sa dlhsi staly prevod osvedcil lepsie a dalo by sa jazdit usporne) a 2.0 mala celu prevodovku z dizla a pri 130 km/h na 5. stupen tocila o cca 1000ot./min viac ako moja 1.6

Ja mám dlhšiu prevodovku a v práci mám fofo 2 s kratšou prevodovkou, takže to porovnávam priamo. Keby aj teraz boli na výber stále prevody tak berem dlhší. Medzimesto sa stále čvardám v kolónach, kde predbiehanie pre mňa nemá význam a keď už chcem niečo predbehnúť potiahnem 3kou celý rad bez preraďovania. Dediny a mestá ťahám pianko na 4.ke s ručičkou atakujúcou 60km/h.
Pri fofo2 už viem, že 2.0 má dlhšiu prevodovku a na 5ke točí to čo staré dlhšie prevodovky. Neviem ako je na tom 1.8 92kW ...

Re: Spotřeba
Napsal: 26.05.2010 18:25
od V12
Bullitt :
Podla mojich vypoctov by potom 2.0i mal pri 6500 otackach urobit 206 km/h. Skusal to uz niekto ? Pretoze s takto kratkymi prevodmi musi 2.0i s prehladom zotriet 2.0 TDCi, ktory ale na tachometrovych 200 km/h toci cca 4000 otacok, nad ktore uz nejde, pretoze vykon zacina klesat. Vrchol vykonu je prave na 4000 rpm.
Re: Spotřeba
Napsal: 26.05.2010 20:20
od Ma.rt
George V. píše:Dovolím si oponovat. Na spotřebu pro ježdění mimo dálnici (!!!) jsou kratší kvalty určitě lepší. S Escortem jsem po městě jezdil takřka výhradně za tři, s fofíkem bez problémů za 4 i 40km/h... Vezmi si třeba auta stejné generace, Escort Mk. VII a Mondeo Mk. II se stejným motorem (1,6 16v) (to Mondeo má lehčí převod). Spotřeba pro Mondeo v papírech psaná nižší, reálně taktéž (má ho švagr, mohu porovnávat).
Naopak, tím, že jede motor ve vyšších otáčkách (ono to zas tak o moc víc není, cca o 500ot/min) se "paradoxně" opotřebovává méně. Při uvažování potřeby stejného momentu na kolech je při použití lehčích převodů požadován nižší moment od motoru, což má za "následek" nižší namáhání pístové skupiny...
Chtělo by to šestku

obecne delsi kvalty jsou uspornejsi pri normalni jizde v beznem terenu, naopak v kopcovitem jsou na spotrebu lepsi kratsi, uz skodovka delala do S120 horsky staly prevod 4,44, bezny byl 4,22.
Jinak co popisujes ve meste ma logiku, ale je to jen jeden vybrany rezim.
1,6 v mondeu mela jinak naprogramovanou RJ, jestli se nemylim, dokonce nektere verze mely myslim 70kW, ale jestli to mas vyzkousene, pak je to asi pravda, ale nebude to zprevodovanim.
opotrebeni - pokud nekdo bude jezdit porad s plnym plynem, tak motor asi na dliouhych kvaltech opravdu odrovna drive, ale pri normalni jizde to tak nebude.
No a sestikvalt - to by bylo opravdu super reseni, mne to pri 130 toci 3500, kdybych mel sestku se 3000, bylo by to super a jeste by to do mirnych kopcu melo dostatek sily.
Re: Spotřeba
Napsal: 26.05.2010 21:09
od maxo111
Dreede píše:
Ja mám dlhšiu prevodovku a v práci mám fofo 2 s kratšou prevodovkou, takže to porovnávam priamo. Keby aj teraz boli na výber stále prevody tak berem dlhší.
Aj ty mas vo ff1 staly prevod 3.82? Bol som v tom ze ff1 1.6 po facelifte mali vsetky 4.06.
Re: Spotřeba
Napsal: 26.05.2010 22:22
od Dreede
maxo111 píše:
Aj ty mas vo ff1 staly prevod 3.82? Bol som v tom ze ff1 1.6 po facelifte mali vsetky 4.06.
Áno mám dlhú prevodovku a je to dokonca jeden z posledných dopredajových modelov keď sa už predávali fofo2.
Re: Spotřeba
Napsal: 27.05.2010 06:10
od George V.
Ma.rt píše: 1,6 v mondeu mela jinak naprogramovanou RJ, jestli se nemylim, dokonce nektere verze mely myslim 70kW, ale jestli to mas vyzkousene, pak je to asi pravda, ale nebude to zprevodovanim.
...no a čím to teda bude? Mondeo HB je o nějakých 100kg těžší, než Escort v kombíku. Pravda, švagr má psaných 70kW, ale já tam v Escortu určitě přesně 66kW neměl (bylo tam víc). A to s tím švagr jezdí po městě mnohem víc, než já.
EDIT: "katalogové údaje": Ford Mondeo 1,6 HB 1328kg spotřeba 5,7/10,5/7,7 (s pneu 195/60R15), převod 4,06 - zdroj
http://mondeo.fordclubs.org/
Ford Escort 1,6 Kombi 1999 1122kg spotřeba 6,5/10,8/8,2, převod 3,82 - zdroj - můj velký TP
Tak kde je ten čokl sakra zakopanej?

Re: Spotřeba
Napsal: 27.05.2010 14:04
od petulak
Tak kde je ten čokl sakra zakopanej?
Asi tam, jako u volnoběžných otáček: taky nevím kde

Re: Spotřeba
Napsal: 27.05.2010 21:00
od Ma.rt
no mam k tomu nejake vyhrady
- ruzni ridici maji ruznou spotrebu, to muze byt rozdil az litr na sto
- staly prevod nic nerika o celkovem prevodu. zalezi jeste na velikosti kol a prevodech na jednotlivych rychlostech
- a pak muze byt motor na escortu v lepsim stavu nez v mondeu.
jak jsem psal, v kopcich jsou lehci prevody uspornejsi, jinak je to naopak
sam jsem mel S125, kde je staly prevod 4,22,pri GO prevodovky jsem si tam nechal dat 3,9 ze S13X, protoze se zrovna zvysovala max. rychlost na dalnicich na 130. S tezsim prevodem jsem sel asi o 0,2l dolu mereno na desetitisicich km.