Motorový olej pro Focus - informace na str.1

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
Johny181
Junior
Junior
Příspěvky: 418
Registrován: 07.12.2013 22:13
Bydliště: Klobouky u Brna

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od Johny181 » 22.06.2015 05:32

to jaro72pm: nějak tě tvé odpovědi nerozumím.Já mám taky v zimě i v létě téměř denně krátké trasy, ale nikdy kvůli tomu nebudu nechávat motor ohřívat na volnoběh.Prostě nastartuji a jedu a když je motor studený tak se k němu tak chovám než se ohřeje,rozhodně to nebudu točit.A nebudu jezdit vždy aspoň 30km abych ohřál i olej na provozní teplotu :-D :-D Nebo nevím cos tím myslel?To že se motor na volnoběh ohřívá mnohem pomaleji než normální jízdou je jasný.A to že motoru svědčí běžet při provozní teplotě taky snad ne?
FOFO 1.5 110kw :arrow: 134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact
Obrázek
FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold :arrow: -byl
9let sloužil bez zaváhání
:palec_nahoru:

George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od George V. » 22.06.2015 06:55

Noo, ono s tím zahříváním to není tak jednoznačné - motor netočit. Naopak, já si myslím že mu víc škodí trápení na nízké otáčky pod velkou zátěží. Já třeba, když vyjíždím, tak mám asi po 400m táhlý kopec. Je to v obci, takže 50km/h. Dal by se v pohodě vyjet i na 4-ku. Ale proč trápit motor? Jezdím ho na 3-ku. A protože na ten kopec najíždím z křižovatky, musím řadit. Řadím tedy tak, abych se při přeřazení nedostal pod 2000ot...

Já se obecně snažím jezdit spíše ve vyšších otáčkách, podle sluchu. Řadím tak, jak jsem psal výše, do kopce auto netrápím na nízké otáčky. A spotřeba, kupodivu, není o moc vyšší. A motoru to zřejmě svědčí, viz. spotřeba oleje...
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Uživatelský avatar
jarod72pm
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2217
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od jarod72pm » 22.06.2015 08:19

to Johny181 : Myslím si že právě po nastartování okamžitě trápit motor a jeho vůle bude spíš horší než chvilku počkat a pak se rozumně rozjet kdy už pracovní část motoru pracuje v blíž "pracovních" teplotách , to než kontrolka chlazení ukáže "zahřátý" motor který s teplotou motoru je spíš +- odhad.
To by mé popojížĎky jak říkáš zničili brzo motor ale opak je pravdou ,jistě pozoruji díky vyšším otáčkám na volnoběh jinou spotřebu ale nikoli ničení motoru , já právě proto hledal optimální hustotu a viskozitu oleje pro krátké trasy pro "ideální" promazání a zachování filmu oleje na třecích částech motoru , to jak mechanicky funguje tu nemusíme probírat.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Uživatelský avatar
Johny181
Junior
Junior
Příspěvky: 418
Registrován: 07.12.2013 22:13
Bydliště: Klobouky u Brna

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od Johny181 » 22.06.2015 17:10

to George V: šak ano to je právě to chování ke studenému motoru jak sem to napsal, jasný že když je studený tak to nebudu drtit na 4 do kopce pod velkou náloží 50km/h.To tady ani nikdo nepíše, já nwm vy jste snad natvrdlí?Napasal jsem že zahřívat auto na volnoběh je blbost(neohřeje se ani za 15 min v zimě), lepší je ho ohřát plynulou jízdou a než se motor aspoň trochu ohřeje tak se k němu tak chovat.To znamená nepodtáčet,(taky se snažím aby při přeřazení neklesly otáčky pod 2tis.)Nevytáčet motor zbytečně (než se ohřeje aspoň trochu ho netočím přes 3 tis. to není někdy potřeba ani s ohřátým)A dlouhodobě nedržím otáčky přes 2.5tis. ot aspoň prvních pár km záleží samozřejmě na okolní teplotě a na podmínkách a profilu trasy.A to že to někdy nejde dodržet nebo že to tak někdo nedělá neznamená to že se hned motor zničí.BTW zkus tam mít 3. cca 2.5 tis.ot. kolik pojedeš km/hod ?? Já myslím že akorát těch 50 tak nwm o co jde? :D

to jarod72pm:
To by mé popojížĎky jak říkáš zničili brzo motor ale opak je pravdou
To jako že ti to ten motor vylepšuje nebo co? :D Zkus někdy vedle sebe postavit stejné motory se stejným nájezdem třeba 250tis km a jeden jezdil jen krátké trasy, kde se vetšinou ani neohřál na provozní teplotu a ještě mu majitel nakládal za studena nebo ho naopak podtáčel a trápil ho s velkou zátěží v příliž nízkých otáčkách a druhý jezdil jen dlouhé trasy s postupným ohříváním motoru tak jak se to má a většinu km ujel při provozní teplotě.Který myslíš že na tom bude lépe co se týče opotřebení?To je prostě holý fakt s tím nic neuděláš :D přečti si třeba něco z tohodle
http://www.naseinfo.cz/auto-moto/jak-oh ... nobehem-ne
http://auto.idnes.cz/jak-si-pri-zimnim- ... aktual_fdv
http://www.autoweb.cz/nedovolte-zime-ab ... vase-auto/
FOFO 1.5 110kw :arrow: 134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact
Obrázek
FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold :arrow: -byl
9let sloužil bez zaváhání
:palec_nahoru:

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13549
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od stano. » 22.06.2015 17:41

Podtacanie motora nie je dobre ani ked je zahriaty. Nici ho to.

Uživatelský avatar
jarod72pm
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2217
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od jarod72pm » 22.06.2015 21:41

Ale ano podtáčet je blbost stejně jako ho tlačit hned do vysokých otáček , souhlasím s tím že zezačátku 2 až 3 tis otáček stačí . Jen v té zimě když nastartuji hned neřadím a nejedu prostě si počkám aspoň chvilku ať se pracovní část motoru aspoň trochu ohřeje.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

ch4ser
Nováček
Nováček
Příspěvky: 103
Registrován: 17.08.2013 12:02

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od ch4ser » 22.06.2015 21:47

Tak nějak jsem to dělal i já. Došel k autu, nastartoval. Oškrábal komplet všechny okna, popřípadě odházel od sněhu. Nebo když nebylo co, tak jsem aspoň nastartoval, napsal moji a tak po 1 minutě cca vyjel pomalu vpřed opatrně. A v zimě ani netočil neboť jsem jezdil 30 km a to se ani neohřál olej na plnou provozní teplotu. V létě jsem i jezdil druhou cestou kde bylo potřeba vytočit i do 4 tisíc do kopce....
Ford Focus 2017 1.6. Duratec Ti-VCT 77 kW

George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od George V. » 23.06.2015 15:40

Když ho vytočím studený i přes tři tisíce bez enormní zátěže, tam mu nijak extra neuškodím. A to bohužel do kopce musím abych se po přeřazení dostal nad dva tisíce. Pokud bych ho šudlal pod dva, tak mu škodím víc... Jen tohle jsem chtěl říct... :)
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od vitr73 » 23.06.2015 17:28

a to ho vytocis do 3 tisic ot. i v zime pri -15 stupnich kdyz je motor stejne studenej? ....tak od tebe bych auto nechtel kupovat..to mne prijde jako uz docela prasecina kdyz to jeste nemuze byt namazany....mne prijdou i ty automaticke otacky na sitic v mrazu(+- 1500ot) taky umyslnej utok vyrobce na zivotnost motoru...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od ballu » 23.06.2015 21:36

Vaříte zde jen z vody, tekutý olej maže v teplotách plus , mínus , i než se zahřeje na pracovní teplotu. Motor se nezahřívá pro to, aby se ohřál olej na pracovní teplotu ale pro to, aby teplotní diletace mechanických částí se dostala na předepsané hodnoty vůlí............. :bebng:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13549
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od stano. » 23.06.2015 21:53

Predsa mame v motoroch vodicku. Ta sa pod nulou meni na normalny olej. Kde je teda problem? :mrgreen:

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od vitr73 » 23.06.2015 22:18

no presne...dobrej olej maze stejne pri -20 jako +150 stupnich...ale prave jde o teplotni roztaznost materialu...napr ..hlinik ma vetsi roztaznost nez jemnozrnna litina z cehoz lze odvodit ze pist teplem "napuchne" daleko vic a daleko driv nez treba vlozka valce..a prave v tomhle case by mnel byt dobre mazan aby se nepridiral tzn motor chvilku po nastartovani neni dobre tocit kdyz po sobe behaji 2 tepelne uplne jinak roztazne materialy...si myslim tedy...ale zas je fakt ze ve vyrajtovanym motoru kde pisty uz ve valcich delaji kotrmelce je to uz jedno... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od enjoy » 23.06.2015 22:24

ballu píše:Vaříte zde jen z vody, tekutý olej maže v teplotách plus , mínus , i než se zahřeje na pracovní teplotu. Motor se nezahřívá pro to, aby se ohřál olej na pracovní teplotu ale pro to, aby teplotní diletace mechanických částí se dostala na předepsané hodnoty vůlí............. :bebng:

A já vždycky myslel, že se motor ohřívá kvůli tomu, že účinnost spalovacího motoru je maximálně do desítek % a zbytek se mění na teplo. Tak ne no :mrgreen:
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od enjoy » 23.06.2015 22:29

vitr73 píše:no presne...dobrej olej maze stejne pri -20 jako +150 stupnich...ale prave jde o teplotni roztaznost materialu...napr ..hlinik ma vetsi roztaznost nez jemnozrnna litina z cehoz lze odvodit ze pist teplem "napuchne" daleko vic a daleko driv nez treba vlozka valce..a prave v tomhle case by mnel byt dobre mazan aby se nepridiral tzn motor chvilku po nastartovani neni dobre tocit kdyz po sobe behaji 2 tepelne uplne jinak roztazne materialy...si myslim tedy...ale zas je fakt ze ve vyrajtovanym motoru kde pisty uz ve valcich delaji kotrmelce je to uz jedno... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Někdy jsem vážně rád, že už si z tý strojárny skoro nic nepamatuju, protože bych byl nucen tu dělat chytrýho.
Ale k věci.. jednou jsem s escortem dělal dojem na holku, v zimě. Za studena. za 8 minut bylo hotovo a stálo mě to pak 12 tisíc.
Takže ano, studený motor netočit :D . I když u stávajícího 2.0i už z toho mám poněkud lepší pocit a dovolím mu klidně nad 3 tisíce otáček, zas tak úzkoprsý nejsem :mrgreen:
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od vitr73 » 24.06.2015 02:37

To ja taky nejsem..... ale nerad bych si skurvil motor abych ho jako mechanik musel opravovat.... to mne nikdo nezaplati a zadarmo se mne hrabat v nejaky rachotine teda nechce. ...ale je fakt ze uz stari zidove hlasali ze i prodelek je taky kseft....akorad ze takovej kseft moc nebavi ani nevynasi...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů