Stránka 168 z 330

Re: Spotřeba

Napsal: 21.05.2010 01:08
od netlink
Mám škodu 125 a v zimě 10 děsný :D

Re: Spotřeba

Napsal: 21.05.2010 17:49
od petulak
netlink píše:Mám škodu 125 a v zimě 10 děsný :D
:bebng: :bebng: Asi jsem vedle. :dih: :dih:

Re: Spotřeba

Napsal: 21.05.2010 18:31
od štíreček
martasak píše:Já se nedistancuji od ničeho, píšu čistou pravdu a nic než pravdu, jen neodpovídám za následné zdravotní psychické problémy po odhalení pravdy. :mrgreen: .
Tak nám popiš svou pravdu, my budem jen rádi, když se dozvíme něco z Tvých praktických zkušeností s DPF filtrem. :mrgreen:

Re: Spotřeba

Napsal: 24.05.2010 21:44
od ProctoR
Ahoj vsem,
Mam FF 1999 1.6 16V 74kW.
Myslim, ze mam neco s lambdou, ale chtel bych to s Vami jeste pred jejim nakupem probrat.

Dneska jsem zjistil, ze mam spotrebu 11,6l/100km (je pravda, ze mam ale 16" 215 kola :(, ale to by snad nemusel byt takovy problem)

Mel jsem to na diagnostice u znamyho a jediny problem, ktery nasel bylo vyhrivani lambdy, tak nevim poradte, prosim. Jak jsem se s nim bavil, tak se jeste dival do nejakyho special programu a videl na schematu pripojeni lambdy dokonce s nejakou pojistkou, ale ja nevim, zda je to mozny a pokud ano, kde bych pojistku mohl zkontrolovat zda nerupla a tim jednoduse vyresit muj "zrout" problem bez velky investice do novy lambdy. Dival jsem se i do nejakych "Jak na to" manualu, ale o lambde jsem nic poradnyho nenasel.

Diky za jakoukoliv odpoved!

D.

Re: Spotřeba

Napsal: 24.05.2010 23:52
od Bullitt
Pokud se nepletu 1.6 má lambdu jednu, tak se dá dobře ověřit funkce - nejlíp na osciloskopu(případně měřákem-voltmetrem, ale musí měřit rychle). Za běhu musí tzv. cyklovat, tedy napětí kmitá mezi necelou nulou(chudá směs) až skoro k 1V(bohatá směs), rychlost cyklování se mění podle režimu a otáček, na volnoběh kmitne třeba jednou nebo několikrát za sekundu, pak se to zrychluje. Brzdí-li motor z otáček(bez paliva), tak bude ukazovat nulu, potom obvykle od nějaké hranice sešlápnutí plynu naopak bohatou směs.
Lambda musí začít cyklovat brzy po startu, k tomu je tam to vyhřívání, to jí i potom udržuje ve správné teplotě. Bez vyhřívání(či špatně vyhřívající) nebude správně fungovat, případně až za dlouho nebo až s vyšším zatížením motoru(teplejší spaliny). Vyhřívání má svojí pojistku, měla by to být č.18(10A) v poj.skříňce v motoru. Při studené lambdě tam jde pár ampérů(nevím přesně), pak se proud snižuje(vyhřívání pozistorem).
Mně se na minulém autu stalo, že lambda byla stará a jako zanesená(líná) - necyklovala nebo jen občas a pomalu. Začala cyklovat až když jsem motoru dal napít(párkrát pořádně vytočit), ale pak sonda zase "usnula". Výsledek byla vyšší spotřeba za běžné jízdy, ale šla dolů při hodně dynamické jízdě mimo město.

Re: Spotřeba

Napsal: 25.05.2010 09:35
od George V.
...jak hodně se mohu spolehnout na PP co se týká průměrné spotřeby?

Auto mám nové, kupováno s "nájezdem" 5km, první plná nádrž. Spotřebu mi to ukazuje kolem 8,3l/100km (palivoměr fous nad 1/2, ujeto asi 285km). Jezdím hlavně kolem komína (do 8km), hodně i s klimou, plus 5x trasa 20km.

Co se týká převodovky, tak jsou zřejmě kratší kvalty. Při 100km/h to točí skoro 3000 na pětku, ale zase na druhou stranu zátah "jak bejk" z nízkých otáček (ve srovnání s Escortem s "dlouhou převodovkou" :) ), takže po městě běžne courám na čtyrku. Zvykám si na jinej styl jízdy, ale docela mám obavu ze spotřeby na delší trase. Tady byl Escort jedinečnej. Na kilo točil lehce přes 2500ot a o motoru jsem ani nevěděl, co se týká hluku. Což se o FOFO říci nedá...

Re: Spotřeba

Napsal: 25.05.2010 10:13
od Gromik
Na palubní PC je docela spoleh - já tankuji do plné, vymažu průměrnou a pak výpočtem kontroluji a rozdíly jsou +- 0,1-0,2L a ty přikládám spíš různým tankovacím pistolím (a s tím různé množství natankovaného paliva), než že by palubák "kecal"

Spotřeba ve městě letí a na krátkých trasách letí hodně rychle nahoru (obvzláště s klimou), ale na delších trasách půjde dolů, buď v klidu ... při pohodovém tempu v rychlostních limitech není problém i pod 6l, při svižnějším tempu 100-110km/h, předjíždění mívám tak 6,5L.

Co se týče dálnice, jel jsem teď Zlín - Plzeň - Zlín, na dálnici jsem jel většinu času tachometrových 140kmh a celkový průměr po 800km byl krásných 7.5L :-) .. bylo to ve dvou lidech a batožina v kufru.

Re: Spotřeba

Napsal: 25.05.2010 10:23
od George V.
...taky máš tak krátký kvalty?

Re: Spotřeba

Napsal: 25.05.2010 11:20
od Gromik
Řekl bych že jo, bude to stejné. Při tachometrových 140km/h na dálnici točí motor 4.000 otáček, což se někomu může zdát hodně, ale zase to má výhodu, že mám v tu chvílí plný krouťák a není problém na to v případě potřeby šplápnout a Fofík ochotně vystřelí a jede ... ale tak při 180 mi přijde že mu dojde dech :-)

Re: Spotřeba

Napsal: 25.05.2010 16:33
od postak
George V. píše:...jak hodně se mohu spolehnout na PP co se týká průměrné spotřeby?

Auto mám nové, kupováno s "nájezdem" 5km, první plná nádrž. Spotřebu mi to ukazuje kolem 8,3l/100km (palivoměr fous nad 1/2, ujeto asi 285km). Jezdím hlavně kolem komína (do 8km), hodně i s klimou, plus 5x trasa 20km.

Co se týká převodovky, tak jsou zřejmě kratší kvalty. Při 100km/h to točí skoro 3000 na pětku, ale zase na druhou stranu zátah "jak bejk" z nízkých otáček (ve srovnání s Escortem s "dlouhou převodovkou" :) ), takže po městě běžne courám na čtyrku. Zvykám si na jinej styl jízdy, ale docela mám obavu ze spotřeby na delší trase. Tady byl Escort jedinečnej. Na kilo točil lehce přes 2500ot a o motoru jsem ani nevěděl, co se týká hluku. Což se o FOFO říci nedá...
Musíš ten motor pořádně zajet a spotřeba se bude ustalovat. U syrového motoru to není špatná spotřeba a vzhledem k tomu, jaké jezdíš trasy na základě toho co popisuješ se mi zdá ta spotřeba dobrá. Určitě půjde níž a až vezmeš rodinku na výlet někam za město a trasa bude delší než 20 km, určitě se ve spotřebě najdeš. Každá trasa do 20 km ti udělá se spotřebou mazec :wink: Nemluvím o městu.

Re: Spotřeba

Napsal: 25.05.2010 16:39
od MK2
George V: když máš uplně nový motor tak spotřebu, prosím, vůbec neřeš... až budeš mít aspoň 5000 km tak to můžeš začít sledovat, ikdyž i to je brzo :wink:

Re: Spotřeba

Napsal: 25.05.2010 20:02
od štíreček
George V: motor si po záběhu sedne, ale hodně záleží, jak se k němu budeš teď chovat. Na záběh bych doporučoval delší trasy, trckačky po městě s nezahřátým novým motorem jsou to nejhorší...

Re: Spotřeba

Napsal: 25.05.2010 21:38
od Ma.rt
George V. píše: Co se týká převodovky, tak jsou zřejmě kratší kvalty. Při 100km/h to točí skoro 3000 na pětku, ale zase na druhou stranu zátah "jak bejk" z nízkých otáček (ve srovnání s Escortem s "dlouhou převodovkou" :) )
Mluvis mi z duse. Escort bylo super auto na jezdeni, pri 140 tocil 3500 a ani jsem o motoru nevedel a i ten zatah byl rozumnej. Dneska vsichni prevodujou do pomala, to je fakt sileny... ma to nepriznivy vliv na spotrebu a asi i na zivotnost, motor toho natoci vice a podle me zbytecne

Re: Spotřeba

Napsal: 26.05.2010 06:14
od George V.
Dovolím si oponovat. Na spotřebu pro ježdění mimo dálnici (!!!) jsou kratší kvalty určitě lepší. S Escortem jsem po městě jezdil takřka výhradně za tři, s fofíkem bez problémů za 4 i 40km/h... Vezmi si třeba auta stejné generace, Escort Mk. VII a Mondeo Mk. II se stejným motorem (1,6 16v) (to Mondeo má lehčí převod). Spotřeba pro Mondeo v papírech psaná nižší, reálně taktéž (má ho švagr, mohu porovnávat).

Naopak, tím, že jede motor ve vyšších otáčkách (ono to zas tak o moc víc není, cca o 500ot/min) se "paradoxně" opotřebovává méně. Při uvažování potřeby stejného momentu na kolech je při použití lehčích převodů požadován nižší moment od motoru, což má za "následek" nižší namáhání pístové skupiny...

Chtělo by to šestku :D

Re: Spotřeba

Napsal: 26.05.2010 08:21
od maxo111
George V. píše:
Chtělo by to šestku :D
Presne, kratsie prevody a 6 stupen je ten spravny liek. Zachova sa pruznost motora + na 6. stupni sa da ist aj na dialnici relativne usporne.