Stránka 166 z 330

Re: Spotřeba

Napsal: 13.05.2010 19:56
od MK2
Po městě jde spotřeba rychle nahoru, to je jasné. S tím nic neuděláš, pořád se rozjíždět a zastavovat...

Nebyla to nudná jízda, já jsem jel na spotřebu. A pozoroval jsem ty blbce co předjíždějí v takovém hustém provozu. Stejně si nikam nepomůžou :irre:

Re: Spotřeba

Napsal: 13.05.2010 20:26
od štíreček
Já osobně vidím budoucnost v elektromobilech. Ford je zatím bude nabízet jen v USA. Před asi 12lety je hrstka američanů měla v pronájmu, protože se nedaly koupit a velice si je chválili - velký zátah, zrychlení, ticho a dva kufry, jenže všechny auta stáhli, prostě politika, musel se zaplatit stávající vývoj spalovacích motorů, který byl hodně drahý a s novým vylepšeným elektromobilem přijdou na trh až teď znovu.
Já za sebe bych řekl, "výkon ničím nenahradíš", je mi vcelku jedno, co je pod kapotou, hlavně, že to jede úsporně s nějakým výkonovým potenciálem a čím menší motor, tím lehčí. Jinak spotřeba u dieslů - pokud to srovnáš v objemu, máš pravdu, ale v přepočtu na kw je to jinak. Dřív escort 1,8D 43kw, focus 1,8tddi 66kw, teď 1,6tdci 80kw - v průměru jsem jezdil se všemi auty 5,8 - 6litrů, ale se všemi se dá dostat i pod čtyři litry na delší trase při dodržování předpisů. Když srovnám 43kw v escortovi a 80kw v maxovi, vyjde mi navýšení výkonu téměř o sto procent za stejné množství paliva.

Jinak zdravím krajana valacha MK2 :nazdravi:

Re: Spotřeba

Napsal: 13.05.2010 20:31
od MATEJBALU
Hmm tak vyprazdnil som dalsiu nadrz benalu, skusal som jazdit v obci na 4ke asi 1500 ot,spotreba bola vacsia o 1l oproti mojmu priemeru. Ta 1,6 potrebuje trochu vacsie otacky, tak 2000-2200 ot. Turbo motory su tu uz dlho,ak sa nemylim tak jap. auta doma jazdia od konca 80 rokov, a to su objemy 0,6 1,0 1,5 atd, neviem kde som to cital ale su vraj spolahlive.

Re: Spotřeba

Napsal: 13.05.2010 20:36
od MK2
štíreček píše:Jinak zdravím krajana valacha MK2 :nazdravi:
Tož počkaj ogare, šak gde sa schováváš? :D

Re: Spotřeba

Napsal: 13.05.2010 22:32
od maxo111
MATEJBALU píše:Hmm tak vyprazdnil som dalsiu nadrz benalu, skusal som jazdit v obci na 4ke asi 1500 ot,spotreba bola vacsia o 1l oproti mojmu priemeru. Ta 1,6 potrebuje trochu vacsie otacky, tak 2000-2200 ot. Turbo motory su tu uz dlho,ak sa nemylim tak jap. auta doma jazdia od konca 80 rokov, a to su objemy 0,6 1,0 1,5 atd, neviem kde som to cital ale su vraj spolahlive.
Zaujimave zistenie. Vyskusam to tiez :) Na aurise 1.4 71kw sa indikator uspornej jazdy sprava trochu inak - v podstate vzdy ked nezrychlujes a motor neni brutal podtoceny, sipka ukazuje potrebu preradenia vyssej rychlosti. Myslel som ze na fofo1.6 to bude rovnake :idea:

Re: Spotřeba

Napsal: 14.05.2010 11:37
od martasak
PetrAT píše:
štíreček píše:.... Nové motory budou vždy lepší, než ty staré, přece se výrobci nebudou vracet zpět v čase.... .
Je otázka "lepší v čem?".
V průběhu kruťáku ano, ve výkonu asi také. Ale spotřeba, hmm spíše mám pocit, že v poslední době hlavně u nafty jde spíše nahoru, v životnosti asi není důvod aby tak dlouho jezdily. Emise ano, ale z druhé strany komplikovaná výroba se spoustou různých odpadů.
Osobně si myslím, že objem stále ničím nenahradíš.
Ostatně turbo éra už tady byla. Je to možná 30 let a mimochodem se turba dávala i na motorky!
Zatím, zaplať pánbůh, jdou motorky zcela opačnou cestou a obsahy se stále zvyšují.
Takže až čas ukáže co bylo správné
Nafťáci mají dnes turba všichni, to sis asi nevšiml - podle tebe bych měl mít asi 3-litrový motor, abych měli svých 80kw, ano? A vsadím se, se, kromě malých vozů - nákupních tašek to IMHO brzy budou masově dodávat všichni.

Re: Spotřeba

Napsal: 14.05.2010 11:43
od martasak
štíreček píše:Já osobně vidím budoucnost v elektromobilech. Ford je zatím bude nabízet jen v USA. Před asi 12lety je hrstka američanů měla v pronájmu, protože se nedaly koupit a velice si je chválili - velký zátah, zrychlení, ticho a dva kufry, jenže všechny auta stáhli, prostě politika, musel se zaplatit stávající vývoj spalovacích motorů, který byl hodně drahý a s novým vylepšeným elektromobilem přijdou na trh až teď znovu.
Někdo prý spočítal, že není na světě dost surovin na výrobu akumulátorů na to, aby elm. nahradil současné spalovací motory. Mně to připadá logické.
Spíš to vidím na symbiozu, ve městech více elektromobily, mimo spalovací motor, ale se zvýšenou účinností, něco jako 3-4l/100 při 80kW.

Re: Spotřeba

Napsal: 14.05.2010 17:19
od štíreček
Taky hybrid by nemusel být špatný, ale s naftou. Četl jsem pár zkušeností od lidí, kteří je mají s benzínem a spotřebu měli pořád vyšší než samotný diesel. Nevýhoda je, že ty auta jsou hodně drahé, další nevýhoda je, že i když si u nás koupíš cokoli ekologické, žádné výhody z toho neplynou, prostě bordel.

Re: Spotřeba

Napsal: 14.05.2010 20:28
od zuntak
taky si myslim jak píše petrAT,podle svých zkušeností co tu píšu jaká je tak normo spotřeba

Re: Spotřeba

Napsal: 14.05.2010 21:13
od Eidž
martasak píše: Spíš to vidím na symbiozu, ve městech více elektromobily, mimo spalovací motor, ale se zvýšenou účinností, něco jako 3-4l/100 při 80kW.
Promiň, ale zvýšenou účinnost má právě diesel oproti benzinu, tj. downsizing u benzinu je zajímavý, ale i kdyby se rozkrájeli, tak fyzikální princip nezmění. Proto se diesel bez el. ohřevu déle ohřívá - vyšší účinnost znamená menší tepelné ztráty, prostě víc energie přeměníš na mechanickou a ne tepelnou energii. Ale to moc dobře vědí, takže skutečný důvod TSI bude ještě zakopaný někde jinde.
Proto když nehoníš 1,9 TDI od koncernu, tak máš spotřebu pod 5 i ve městě - praktická zkušenost. Pokud nejezdíš jen město, tak není problém dostat průměr na 4,5. Nafty. U Octávy. Slušné, ne? pokud využiješ výkon, tak jsi někde jinde, ale Tvých vysněných 3-4l asi nebude při ostré jízdě, co? :D
Současné 1,4 benziny prostě žerou 6,5-8l, podle toho, jak jezdíš. Diesely 5,5-7,5l, podle toho, jak a co jezdíš.
A jestli se nepletu, tak Fiat Croma (2000)v dieselu měl mít spotřebu 3,9 nafty. Ale to mám jen přečtené, nemám prakticky ověřené u někoho, koho znám.

Až cena elektromobilů bude úměrná kupní síle českého člověka, tak proč ne. Ale dát skoro půl mega za mercedes smaart, hmmm, tak takhle ve vatě nejsem. :(

Re: Spotřeba

Napsal: 15.05.2010 14:45
od martasak
Eidž píše: Promiň, ale zvýšenou účinnost má právě diesel oproti benzinu, tj. downsizing u benzinu je zajímavý, ale i kdyby se rozkrájeli, tak fyzikální princip nezmění. Proto se diesel bez el. ohřevu déle ohřívá - vyšší účinnost znamená menší tepelné ztráty, prostě víc energie přeměníš na mechanickou a ne tepelnou energii.
No až jich bude víc, tak to uvidíme na monitorech spotřeby, kolik berou, ale já myslím, že to bude dost dobré. A až někomu s benzínovou obyč 1.6 "natrhne pr.el", tak uvidíte, jak to sviští.
Eidž píše: Ale to moc dobře vědí, takže skutečný důvod TSI bude ještě zakopaný někde jinde.
Proto když nehoníš 1,9 TDI od koncernu, tak máš spotřebu pod 5 i ve městě - praktická zkušenost. Pokud nejezdíš jen město, tak není problém dostat průměr na 4,5. Nafty. U Octávy. Slušné, ne? pokud využiješ výkon, tak jsi někde jinde, ale Tvých vysněných 3-4l asi nebude při ostré jízdě, co? :D
No já sám jsem po půl roce vyměnil benzín za naftu, a jsem poměrně spokojen, takže se mnou se není třeba o výhodách nafty hádat. No problém je v tom, že s EURO 4, 5 a 6 mají problémy dosáhnout požadovaných emisních hodnot, proto tam cpou podobné sračky jako DPF a ADBlue a s tím se benzíny zaobírat nemusí, EURO 5 a 6 pro benzíny normy už nezpřesňuje.
A možná víte, že s EURO 5 motory 1.9 TDI bez DPF (s PD) nebudou a budou jen common raily s DPF ? VW už to má dávno. Takže budete li jezdit dost po městě, hrozí ucpávání, takže TSI je řešení.
Eidž píše: Současné 1,4 benziny prostě žerou 6,5-8l, podle toho, jak jezdíš. Diesely 5,5-7,5l, podle toho, jak a co jezdíš.
A jestli se nepletu, tak Fiat Croma (2000)v dieselu měl mít spotřebu 3,9 nafty. Ale to mám jen přečtené, nemám prakticky ověřené u někoho, koho znám.
Naše firemní přečipovaná octa I 1.9 TDI uměla taky jezdit za 4 i méně (při dodržování limitů), když jsem ji honil žrala 6, jinak 5, takže super, až na to mravenčení levé nohy od spojky.
Ale takový motor už ti nikdo nevyrobí a nechválí. Takže vy mi tu argumentujete motory, které už se dají koupit jedině v bazaru, takže vaše argumentace moc dlouho nevydrží. Leda poslat Ala Gora, zelené ve všech stranách a hlavně v Bruselu do ř.ti, pak možná, ale to se bohužel nestane.

Re: Spotřeba

Napsal: 15.05.2010 20:04
od štíreček
Jezdit za 4-6 litrů umí i ford s novým comonnrailem, takže tady bych to s 1,9 TDI v oktávce nesrovnával. Pro někoho nevýhoda je jen ve filtru, ale pokud elektronika a ten zbytek dobře spolupracuje, zvládne jízdu i ve městě bez potíží, k tomu slouží aktivní regenerace, nemusí být nutně jen pasivní na dálkách. Mimoto už ford bude nabízet jen bezúdržbové catalytické filtry s životností 200tis km. A jak jsem již psal, PSA už nabízí repas za 7tis i s aditivem a zárukou. Takže ceny jdou rychle dolů. S tím zbytkem jen souhlas...

Re: Spotřeba

Napsal: 15.05.2010 20:22
od Eidž
Pro mě je zatím TSI stejná zhovadilost jako HTP. Funguje to. Je to moderní. Počáteční myšlenka super. Ale je to jako mezičlánek při vývoji. :D

Re: Spotřeba

Napsal: 15.05.2010 20:24
od martasak
štíreček píše: Pro někoho nevýhoda je jen ve filtru, ale pokud elektronika a ten zbytek dobře spolupracuje, zvládne jízdu i ve městě bez potíží, k tomu slouží aktivní regenerace, nemusí být nutně jen pasivní na dálkách.
Ty jsi asi nečetl thread o DPF (co jsem založil), co dělá aktivní regenerace...

Re: Spotřeba

Napsal: 15.05.2010 20:34
od martasak
Eidž píše:Pro mě je zatím TSI stejná zhovadilost jako HTP. Funguje to. Je to moderní. Počáteční myšlenka super. Ale je to jako mezičlánek při vývoji. :D
HTP je Hov.o To Pojede a je to slabý atmosférický low-end motor na poměrně těžké auto a nikdy jsem na tom nic super neviděl (a myslím že málokdo na tom kdy něco viděl), takže počáteční myšlenka na hov.o. Zřejmě ono "obsah ničím nenahradíš je dost vryté pod kůži a jak někdo vidí 1.2l tak vidí rudě. TSI je svižné, co může být problém, je spolehlivost, ale není tu dost dlouho, aby bylo dost zkušeností. A nehájím TSi, ale myšlenku downsizingu, až bude mít Ford něco podobného, budu hájit to.