Stránka 165 z 330
Re: Spotřeba
Napsal: 10.05.2010 08:37
od martasak
štíreček píše:
Jinak nevím, zda se dají naše jednašestky považovat jako downsizing, myslím, že za pět let budou hodně velké, větší než dnešní dvoulitry a jak to tak sleduju a čtu zde na fóru, myslím, že o ně bude velký zájem a když bude poptávka převyšovat nabídku, víš co to znamená

huraa huraa
Za downsizing se to dá považovat v tom smyslu, že kdybys měl stejný výkon dosáhnout bez turba, potřeboval bys o dost větší naftová motor (netroufám si říct jak velký).
Re: Spotřeba
Napsal: 11.05.2010 06:24
od Eidž
2 martasak - válcuješ nás svým názorem, že TSI je the best off. OK, ale klídek
Jenže on většinou jede delší trasu a potom bere dalšího, otočít, vrací. To je jiný režim, než start - ujedu 4 km a vypnu to. Za 9 hodin to zase nastartuju a jedu zpět.
Pokud by pro ně byl diesel nevýhodný, tak jej nemají...
Re: Spotřeba
Napsal: 11.05.2010 08:07
od martasak
"válcuješ nás svým názorem, že TSI je the best off. OK, ale klídek

"
Vůbec ne. Ale podobný motor by neměl v nabídce chybět. Zato bych neplakal, kdyby odstranili motor 1.6 obyč (nemluvě o 1.4), ten by měl být nahrazen TI-VCT. Kia Ceed už má
v základu motor s variabilním časováním ventilů.
Re: Spotřeba
Napsal: 11.05.2010 11:19
od sid
ano kia Ceed má opravdu v základu takový motor , ale 1,4 a zde jsou jeho parametry :
Motor:
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1396
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 80 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 137 / 5000
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 187
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.6 / 5.2 / 6.1
ten krouťák a to v 5000/ot /vím ,že se s tím opakuji/ už takový zázrak není,
to fordí 1,6 má 150Nm a myslím , že níž s tím se bude jezdit pohodlněji
Re: Spotřeba
Napsal: 11.05.2010 14:01
od postak
Hoši málo kaše jste ještě snědli. Martasak má pravdu, určitě tady nefandí škodovce nebo koncernu VW, já taky ne, jen říkám, že touhle cestou půjde i Ford a nebude to trvat dlouho. Rok, nanejvýš dva a s atmosférama je konec. Opět zdůrazňuji, že kdo bude chtít větší objem, pořád bude ale s turbem. A záleží na tom, kdo si to auto bude kupovat.

Re: Spotřeba
Napsal: 11.05.2010 16:40
od štíreček
Přesně tak, ale že by jezdilo méně aut se neobávám, i ti největší odpůrci downsizingu do toho půjdou, pokud nevymění auto za kolo. Nové motory budou vždy lepší, než ty staré, přece se výrobci nebudou vracet zpět v čase. Navíc dědula který jezdí v neděli do kostela nebude jezdit oktávkou ani v dvoulitru ani v TSI, na to si koupí podstatně menší vůz. Je fakt, že TSI pod zátěží je žralok, ale při běžné jízdě se s ním bude jezdit o hodně lépe, díky tahu odspodu. A kdo bude chtít využívat celý potenciál půjde do úsporné nafty.
Re: Spotřeba
Napsal: 11.05.2010 18:02
od petulak
Re: Spotřeba
Napsal: 11.05.2010 18:44
od zuntak
u nafty řadit tak kolem 1800ot,a benzín tak kolem 2500ot. asi tak bych tto viděl a hlavně taky podle sluchu aby to moc neřvalo nebo to nebylo podtočené a taky sii myslim záleží na obsahu čím vyšší obsah tím se řadí v menších otáčkách protože to má záběr Nm někde jinde
Re: Spotřeba
Napsal: 11.05.2010 20:25
od štíreček
Nezáleží na obsahu ani na výkonu, ale na průběhu točivého momentu motoru, který má každý jinak položený. Otáčky při přeřazení by měl spadnout do oblasti někde kolem maxima krouťáku, tam má motor nejvíc síly, nejmíň práce a nejmenší spotřebu. Tady má jasně TSI navrch oproti klasice...
Re: Spotřeba
Napsal: 11.05.2010 21:27
od postak
Taky hodně záleží na jízdním stylu a novinářské recenze bych bral značně s rezervou.

Jeden, tím myslím novinář, kterému zrovna nezáleží na tom, jakou bude mít spotřebu, a že ji bude mít vždy větší,

bude šlapat po plynu a jezdit dejme tomu za 10,

tak naproti tomu druhý bude s klidem jezdit za polovic a do cíle dojedou za skoro stejný čas.

To je úděl motorismu a VY co hledáte silné a objemné motory a jezdíte brzda plyn, budete mít akorát větší spotřebu, nic víc. Asi jsem to málo rozvinul, ale šofér, který má rozum v hrsti bude jezdit úsporněji.

Re: Spotřeba
Napsal: 12.05.2010 06:23
od Eidž
Čas TSI prověří.
Re: Spotřeba
Napsal: 13.05.2010 16:47
od MK2
295 km trasa, naprostá většina silnice 1. třídy, několik obcí a měst, průměrná rychlost 54 km/h, pomalý provoz, teplota cca 18 °C, motor 1,6 Ti-VCT, 17" kola (Goodyear NCT5) a průměrná spotřeba dle palubního počítače 5,7 l
Re: Spotřeba
Napsal: 13.05.2010 17:06
od maxo111
nj to su de facto na spotrebu idealne podmienky

Ja som mal tiez poslednu spotrebu 6.32 ale netvrdim ze to zere tak malo - staci sa pozriet na dlhodobu v profile

Re: Spotřeba
Napsal: 13.05.2010 19:39
od PetrAT
štíreček píše:.... Nové motory budou vždy lepší, než ty staré, přece se výrobci nebudou vracet zpět v čase.... .
Je otázka "lepší v čem?".
V průběhu kruťáku ano, ve výkonu asi také. Ale spotřeba, hmm spíše mám pocit, že v poslední době hlavně u nafty jde spíše nahoru, v životnosti asi není důvod aby tak dlouho jezdily. Emise ano, ale z druhé strany komplikovaná výroba se spoustou různých odpadů.
Osobně si myslím, že objem stále ničím nenahradíš.
Ostatně turbo éra už tady byla. Je to možná 30 let a mimochodem se turba dávala i na motorky!
Zatím, zaplať pánbůh, jdou motorky zcela opačnou cestou a obsahy se stále zvyšují.
Takže až čas ukáže co bylo správné
Re: Spotřeba
Napsal: 13.05.2010 19:43
od PetrAT
[quote="MK2"] Věřím, že to na okreskách zajedeš. Ale stačí courání po městě a nebo vyrazit na dálnici a jsi jinde.
Asi to musela být dost nudná jízda, co ?
