Stránka 164 z 330

Re: Spotřeba

Napsal: 06.05.2010 21:37
od MATEJBALU
Ja mam na ff1 najlepsiu spotrebu okolo 2000 az 2200 ot, to mam na 3jku 50 az 55 km/h vmeste, a na 5tku to mam 85 az 95km/h +- neake drobne,ked zrychlujem tak dam plyn tak dopoly mozno na 60%, eliminujem tak ciastocne odpor klapky pri nasavani cerstveho vzduchu. A spotreba fajna 5,8 som spokojny. Raz som jazdil cisto mesto tak tyzden a vtedy to vyletelo na 7, holt vela startov , pohinani robi svoje.

Re: Spotřeba

Napsal: 06.05.2010 22:01
od maxo111
A aku mas spotrebu do 2000 ot.? Na 4.ke po meste sa da jazdit (so steklenim plynu) od 1500 ot. tak by ma zaujimalo aka je vtedy aktualka. :idea:

Re: Spotřeba

Napsal: 07.05.2010 11:07
od MATEJBALU
Neviem nemam pal pc, spotrebu mam len pocitanu z dojazdu a tankovania, inak sami nelubi ten zvuk motora pri 1500 ot, inak najvyssiu spotrebu som mal 24 l na 100 km ked som mal odfajcenu lambdu. Po vymene je fakt dobra spotreba.
:-D

Re: Spotřeba

Napsal: 07.05.2010 12:36
od maxo111
Od tych 1500 - 2000 ot. sa da rychlost v podstate len udrziavat, zaujimave ze s papierovym vzduchovym filtrom bola jazda v tomto pasme (aspon u mna) takmer nemozna. :idea:

Re: Spotřeba

Napsal: 07.05.2010 14:06
od postak
Martasak ale bude nabízet a o žádném světlu v tunelu nemluv, protože je to jasné jako facka. Četl jsem rozhovor s nějakým týpkem z Fordu a půjdou ještě níž je současný motor od koncernu 1.2TSI. Někde to mám doma založeno, bylo to ve Světu motoru a to číslo byla skoro celé na téma downsizing. Ford nemůže zůstat pozadu. Jediný dá se říct downsizingový motor od Fordu je 1.6 TDCI vyrobený ve spolupráci s TCPA. Zbytek jsou staré šuny, sice spolehlivé, ale žádný zázrak moderní techniky to není

Re: Spotřeba

Napsal: 07.05.2010 20:02
od MATEJBALU

Re: Spotřeba

Napsal: 07.05.2010 20:43
od postak
Jsem nelhal a je to tu, nahradí 1.6 bravo22

Re: Spotřeba

Napsal: 07.05.2010 21:13
od bertikcertik
Snad nemyslí tím malým motorem zrovna tento litrový a ještě k tomu tříválec, že nahradí 1.6 shocked ? No, to tedy potěš koště.

Re: Spotřeba

Napsal: 07.05.2010 21:20
od štíreček
Bertík: to koště bude mít nějakých 100kw při zachování točivého momentu jako v dvoulitru a další věc je, že to koště bude o polovinu lehčí, tudíž bude mít míň práce samo ze sebou hah

http://www.bosch.cz/press/detail.asp?f_id=775
:idea:

Re: Spotřeba

Napsal: 07.05.2010 21:33
od štíreček
Martasak: Ve městě nejde srovnávat těžkotonážní litina s hliníkem, který má teplotní management. Určitě máš taky ve svém motoru elektrické vyhřívání chladící kapaliny, takže víš, kdy auto topí a za další dvě hodiny je díky teplotní izolaci motor stále teplý, takže nejhorší je první start. DPF má svůj cyklus a když potřebuje, spustí si aktivní regeneraci.

Jinak nevím, zda se dají naše jednašestky považovat jako downsizing, myslím, že za pět let budou hodně velké, větší než dnešní dvoulitry a jak to tak sleduju a čtu zde na fóru, myslím, že o ně bude velký zájem a když bude poptávka převyšovat nabídku, víš co to znamená :lol: huraa huraa

Re: Spotřeba

Napsal: 07.05.2010 23:54
od bertikcertik
Tak snad se jim do té doby podaří ty 3-hrnky "odvibrovat".

No, mě uklidňuje, že u Fordu do toho jdou "s námořnickou rozvahou" a ještě budou raději "chvíli přemýšlet" a volit objem motoru taky s ohledem na hmotnost vozidla - viz. http://www.rozhlas.cz/motozurnal/autosa ... ava/702317.

Re: Spotřeba

Napsal: 08.05.2010 09:55
od Filous
Moje řeč větší nesmysl než co předvádí škodovka jsem ještě nezažil s těma jejich tří válcema otec má Fabii takže vím o čem mluvim a dávat 1.2 do Oktavie tak pro starý páprdy co jedou jednou o víkendu do kostela nebo pro boha na co ? To není motor to je paskvil !!! Já teda nevim ale 1.2 po městě kolem 7 litrů spotřeby kde je nějaká výhoda tak možná na pojistce ! Ještě že u fordu jsou zatím normální !!!

Re: Spotřeba

Napsal: 08.05.2010 09:57
od Filous
Drobná omluva u FORDU velké F a nebo raději vše velké ne !

Re: Spotřeba

Napsal: 10.05.2010 08:23
od martasak
Filous: tys to asi nečetl, co to povídáš o důchodcích. Tobě s 1.8 sice ne, ale 1.6kařům 74 kW ta 1.2k bude dost slušně dýchat na záda a v určitých otáčkách možná vezme roha. Protože ta 1.6ka od Forda je úplně obyč, neřešící spotřebu. Ta 1.2ka TSI je dotovaná turbem a je to docela vychytané v širokém spektru otáček. Od Forda řeší z benzíňáků spotřebu zatím jedině TI-VCT, kde ovšem převodovka není šťastně udělaná, je krátká, tipl bych si že z těch "obchodních" důvodů, které nesnáším, aby těm co jezdí dálky, prodali 1.8 a 2.0, na čem mají větší zisk.
Prostě aby spalovací motory přežily, musí zvýšit svoji účinnost. Downsizing je IMHO hlavní cesta. At si pak zákazník vybere, zda ho chce nebo ne.

Re: Spotřeba

Napsal: 10.05.2010 08:34
od martasak
Filous píše:Moje řeč větší nesmysl než co předvádí škodovka jsem ještě nezažil s těma jejich tří válcema otec má Fabii takže vím o čem mluvim a dávat 1.2 do Oktavie tak pro starý páprdy co jedou jednou o víkendu do kostela nebo pro boha na co ? To není motor to je paskvil !!! Já teda nevim ale 1.2 po městě kolem 7 litrů spotřeby kde je nějaká výhoda tak možná na pojistce ! Ještě že u fordu jsou zatím normální !!!
1. Tak srovnávat shit HTP (obyč atmosféra low-end) v poměrně těžké fábii, kde navíc hodně vozů je kombi (váží dost přes tunu), s TSI není na místě, jde o úplně něco jiného. Není 1.2ka jako 1.2ka.
2. Výhodou není povinné ručení, protože časem to bude asi jako na západě, tedy podle výkonu, ale to, že zjednodušeně řečeno menší motor v v klidových otáčkách a při nižší zátěži (při dnešním provozu už to možná většina času, např. v kolonách) bere paliva úměrně objemu motoru; takže vítězí menší motory. No a aby to utáhly v ostatních otáčkách, tak mají turbo. Otázka pochopitelně je, jestli budou zvýšené náklady na opravy, ale to se ukáže.