Re: Spotřeba
Napsal: 02.05.2010 09:21
Martasek ty si ma nepochopil. Snazil som sa Marosovi povedat, ze s tazsim autom (Mondeo vs. Focus) a vyssim objemom motora (1.8 vs. 1.6) nebude mat po meste pri jazde rovnakym stylom rovnaku spotrebu. Jeho uvaha vychadzala z aktualnej nemaranej spotreby na focuse a vyrobcom udavanej spotreby Mondea. O downsizingu rec nebolamartasak píše:Silně bych nesouhlasil, řekl bych, že díky downsizingu, což někteří výrobci už pochopili, to miminálně není lineární (např VW TSI 1.2 a 1.4). Ale u Fordů si budeme muset počkat, navíc Ecoboosty zatím budou 2011 zatím jen jako high-end, bohužel.maxo111 píše:Neboj, na Mondeu budes mat po meste rovnakym stylom este o nieco vacsiu spotrebu. Objem motora a hmotnost auta neoseres![]()
Takže bych navrhoval to známé "obsah ničím nenahradíš" vypustit definitivně ze slovníku podobně jako "špenát obsahuje velké množství železa".
A modleme se, aby to Ford pustil do světa co nejrychleji. Konkurence už to dokázala.
Ale ked ste uz zacali, tak vyjadrim svoj nazor aj k nemu. Niekam vyvoj motorov smerovat musi, ked sa nenajde ekologickejsi sposob osobnej dopravy, musi postacit aspon snazit sa o znizenie emisii a spotreby. To male turbomotory splnaju. V aute nizsej strednej triedy typu Focus atd. by bola urcite prijemnejsia jazda s 1.2 TSI ako s 1.6 s rovnakym vykonom. Dovod ? Krutiaci moment. Turbo ho ma konstantny v sirokom otackovom spektre, atmosfera ma vrchol v 1 bode. Spotreba - kazdemu musi byt jasne, ze ked sa clovek pokusi o uspornu jazdu v 1.2 a 1.6, ktory motor na tom bude lepsie. Na druhu stranu pri nejakej 140 km/h celkom slusne papa aj 1.6 => 1.2TSI viac urcite nezozere. To nie je ako jazda s 1.2 HTP kde pri 140km/h ide motor takmer na hranici svojich moznosti.
Dalsia stranka je spolahlivost. Ta bude rovnaka ako pri inych motoroch s turbom. Dnes stoji nove turbo na VW 1.8T nejakych 500-600 Eur. S podobnou sumou bude musiet kupec 10-rocneho jazdeneho 1.2TSI (rovnako ako kazdeho ineho turbomotoru) pri kupe pocitat aby nebol sklamany.