Stránka 17 z 38
Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo
Napsal: 25.07.2013 14:07
od Marod22
Tak potom dobre

..díky chlapci

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo
Napsal: 25.07.2013 14:13
od V12
Akoze dobre ? Co ste sa zbesnili ? Ak to ide z vyfuku, mam kontrolni otazku :
Ako sa dostane nespalena nafta do vyfuku ?
No predsa cez vadny (pocuravajuci sa) vstrekovac ! Prve zdvihy poriadne viazne a chcije do valca poriadne davky nafty. Vysledok je pach nespalenej nafty vo vyfukovych plynoch a potencialny pruser v podobe ohnutej ojnice, ked tomu vstreku zadrbe poriadne. Az tak by som sa z toho nesmial. Moznoze aj moje kachle mali prave tento problem. Motor vobec nebral olej, stale ho bolo rovnako, pretoze sa nariedoval naftou (a to som nemal DPF). Jeden vstrek bol hotovy uplne. Po vymene vsetkych styroch sa startovanie a studeny beh motora dost zlepsil, ale stale to nebolo optimalne a podozrenie padlo na ohnutu ojnicu v dosledku opakovanych vznieteni velkeho mnozstva nafty v spalovacom priestore pri kazdom startovani...
Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo
Napsal: 25.07.2013 16:25
od marcel.tokar
Tri vstrekovace som mal podfuknute. V januari ked boli vonku a vkladali ich spet tak vraj vymenili len medene podlozky, v manuale neni ze by trebalo menit a gumene simeringy. Tak tie nemenili. To je oficialny postoj citroen servisu. Moj nazor-co sa skorej pri vyberani vstrekov poskodi, gumeny simering, ci medena podlozka? No asi guma, nie?
Niekedy ma prekvapuju mechanici.
Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo
Napsal: 25.07.2013 16:31
od Marod22
V12 píše:Akoze dobre ? Co ste sa zbesnili ? Ak to ide z vyfuku, mam kontrolni otazku :
Ako sa dostane nespalena nafta do vyfuku ?
No predsa cez vadny (pocuravajuci sa) vstrekovac ! Prve zdvihy poriadne viazne a chcije do valca poriadne davky nafty. Vysledok je pach nespalenej nafty vo vyfukovych plynoch a potencialny pruser v podobe ohnutej ojnice, ked tomu vstreku zadrbe poriadne. Az tak by som sa z toho nesmial. Moznoze aj moje kachle mali prave tento problem. Motor vobec nebral olej, stale ho bolo rovnako, pretoze sa nariedoval naftou (a to som nemal DPF). Jeden vstrek bol hotovy uplne. Po vymene vsetkych styroch sa startovanie a studeny beh motora dost zlepsil, ale stale to nebolo optimalne a podozrenie padlo na ohnutu ojnicu v dosledku opakovanych vznieteni velkeho mnozstva nafty v spalovacom priestore pri kazdom startovani...
Ty a nemôže to byť smrat spálenej nafty? Ako rozoznám smrad spálenej nafty od nespálenej?

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo
Napsal: 25.07.2013 19:52
od V12
Kazdy diesel citit po spalenej nafte. To je OK. Ak smrdi po nespalenej, je pruser. A ked sa jedna o commonrail, tak je to pruser na druhu a to cele krat poriadne masna oprava.
A ako rozoznat pach spalenej / nespalenej nafty ? Jednoducho - otvor nadrz a cuchni si. Ak pri vyfuku zacitis to iste...
Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo
Napsal: 25.07.2013 20:41
od marosmanik25
Tak potom sa opravujem...nesmrdi mi to potom nespalena nafta lebo inak vonia od nadrzi a inak ked nastartujem....ale to len sem tam..a ten pach je taky ani neviem ako by som opisal taky kysly...ale urcite nie ako od nadrze takze myslim ze je to potom v pohode podla toho ako to opisuje V12...zatial nemam ani nic okolo strekov..klop klop..su pekne hrdzave..

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo
Napsal: 25.07.2013 21:04
od Marod22
kyslý...to je to správne slovo...možno ešte trochu štiplavý

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo
Napsal: 25.07.2013 21:16
od marosmanik25
presne taký..

....ale trvá to len chvíľku...a potom je po pachu....a tak isto sa Vám zdá že ak vám auto stojí dlhšie tak ma iný zvuk hneď ako ho naštartujem a potom asi po 2min...hneď po naštartovaní počuť taky klepot asi strekov a po čas ak sa trochu zohreje je to ok...pozorujete aj vy tie zmeny zvuku.??..je to normálne alebo nie.??
Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo
Napsal: 25.07.2013 21:33
od Marod22
Jasnééééé...kým pol minúty netraktoruje na tri valce je to v poho

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo
Napsal: 25.07.2013 21:35
od marosmanik25
tak fajn...to su slova, ktoré ma dokážu potešiť....

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo
Napsal: 26.07.2013 07:12
od Marod22
Ale ja to beriem s nadhladom, sú tu jedinci čo ťa s tým pošlú do dieselservisu
Ja som dnes ráno tiež štartoval na tri valce, ale len asi sekundu dve, neriešim to....teda riešim..najbližšie načapujem maxxmotion. BTW, klasika od OMV sa mi vidí horšia ako klasika od SHELLu, ale to by som nechcel velmi rozoberať.
Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo
Napsal: 26.07.2013 07:31
od V12
Marod22 píše:Jasnééééé...kým pol minúty netraktoruje na tri valce je to v poho

Prave preto je dolezite mat vporiadku zhavice a
vstrekovace. Ak to pol minuty ide na 3 valce, v tom stvrtom bude taka hromada nafty, ze ked sa zapali, ojnica ma z toho ohromnu radost. V mojom pripade prave vadny vstrekovac mohol sposobit, ze ojnica v prislusnom valci bola uz ohnuta a kusok skratena, takze aj po vymene vstrekovacov za zanovne sa to nedostalo do idealneho stavu. Traktorovanie pretrvalo, len sa teplotne posunulo o 10 - 15 stupnov nizsie. Pred vymenou naznaky traktorovania pri 5 - 8 stupnoch, po vymene az 5 pod nulou, intenzivne klepanie a vynechavanie jedneho valca pred vymenou uz okolo -5, po vymene az pri -12 az -15.
Auto malo absolvovat STK/EK uz v aprili, zatial na nej nebolo (!!!) a skodova udalost na nom evidovana nie je. Pokial sa moj informator nemyli, Plechac stoji u majitela uz pol roka na dvore prave s ojnicou trciacou z bloku a nie je na opravu. Cize - nech ziju jazdene diesle

Je zrejme, ze som sa ho zbavil vcas
Vidim, ze si pripisal novy prispevok - Ked som natankoval OMV Premium (teraz MaxxMotion), tak sa hranica chrochtania posunula minimalne 5 stupnov dolu a motor sa utisil za polovicny cas, ako na standardnu naftu.
Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo
Napsal: 26.07.2013 09:32
od Marod22
Ono to rachotanie na tri valce počujem ozaj len bezprostredne po štarte s tým, že sa hneď upraví a ešte dva - tri krát jemne cukne (ešte na voľnobehu), ale mimo toho je chod motora pravidelný, aj keď už trošku hrubší (výraznejší klepot vstrekov), ale štart za každých okolností na brnk, či je zima či leto.
Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo
Napsal: 26.07.2013 15:56
od marosmanik25
Ja to mam presne tak ako ty Marod..ráno naštartujem..na 3 valce mi to ešte zatiaľ neišlo..štartuje to na šupu...a ešte postreh zo zimy...či bolo -13 alebo -20...a už som točil aj pri -23 tak žhavenie tam naskočilo asi na 2 sekundy pretočil som kľúčikom a naskočil hneď...skušali sme štartovať ja a + ďalšie 2 octavky 81kw a 66kw..tak tym žhavenie trvalo aj 10-15sekund čo som sa až čudoval lebo som sa stym nestretol...a nenaštartovali hneď ale až asi v priebehu 5sekund...takže až mi to nebude štartovať na šupu a bude traktorovy zvuk aspoň minutu na 3valce tak to budem riešiť zo sviečkami žhaviacimi alebo viem že mam dačo zo strekmi....
Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo
Napsal: 26.07.2013 17:54
od smoula
Myslím, že 1.6 TDCI má rychložhavení