Stránka 156 z 265
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 08.02.2015 23:02
od Dingo-zetec se
mozete tam liat 5w40 neviem akeho vyrobcu je to stale to iste

motor pojde stale rovnako moja skusenost obvzlast nie dobre v zime,samozrejme motor bude stale dobre mazat.5w30 A1 je preto lahkobezny lebo to na tom motore je aj citit, pokial motor nema velke ubytky oleja tak lejte A1,alebo ked pouzivate ineho vyrobcu tak sa drzte uz len tej specifikacie. Skakanie v roznych znackach a vlasnostiach nevedie uz k nicomu dobre poznam to a motor uz je tam

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 08.02.2015 23:40
od fordkuga
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 09.02.2015 15:12
od Johny181
"fordkuga"
A jako co
jarod72pm píše:Tak jsem tam měl podle štítku nijak specifikovaný Mobil 5W-40 ,motor v léte ještě OK přes zimu se mi zdá hůř startuje a je takový líný na rozjezd až se pořádně zahřeje pak jede ale celkově nic moc
No tak hlavně v zimě než se pořádně ohřeje bys tomu vůbec neměl dávat.Nechat motor zahřát klidnou jízdou, ideální otáčky 2-2,5tis ot/min (žádný volnoběh!!! tak 10 max 15sec. a můžu jet)Třeba olej se údajně ohřeje na provozní teplotu až za nějaký 20 a víc km!!!Do té doby bych nešlapal autu nějak razantně za krk.No a když to máte do práce jako já 12km, tak to v zimě za celou cestu nevytočím málokdy nad 3tis.A to už musím mít nějakej ten kilometr ujetej.Spíš se to snažím držet do těch 3tis.ot./min tak se dá v klidu jezdit.A ty jsi porovnával takové zimní starty a rozjezdy s olejem 5W40 A3/B3 a 5W30 A5/B5(A1/B1)?Já ano a rozdíl v tom vůbec nevidím.A ani se není čemu divit když ty oleje mají stejné zimní číslo 5W.Rozdíl v těchto olejích by měl nastat až právě při zahřátí na provozní teplotu.To je to druhé číslo v tomto případě 30 nebo 40.Pak ještě oleje s označením A5/B5(A1/B1) neboli lehkoběžné oleje mají sníženou HTHS viskozitu oproti olejům A3/B3,B4.Tato viskozita se měří při 150°C a velkém smykovém spádu.Samozřejmě že to snižuje spotřebu a emise(což byl hlavní důvod proč Ford začal tyto oleje používat a doporučovat), ale za jakou cenu??? V případě příliš nízké HTHS viskozity může dojít k přetržení olejového filmu mezi dvěma třecími plochami, a ty pak nejsou dostatečně mazány.
Dingo-zetec se píše:mozete tam liat 5w40 neviem akeho vyrobcu je to stale to iste

motor pojde stale rovnako moja skusenost obvzlast nie dobre v zime,samozrejme motor bude stale dobre mazat.5w30 A1 je preto lahkobezny lebo to na tom motore je aj citit, pokial motor nema velke ubytky oleja tak lejte A1,alebo ked pouzivate ineho vyrobcu tak sa drzte uz len tej specifikacie. Skakanie v roznych znackach a vlasnostiach nevedie uz k nicomu dobre poznam to a motor uz je tam

Teda jako říct, že každý výrobce dělá stejný olej je trochu nadsázka.Jinak víše sem napsal co to znamená lehkoběžný olej

snížená HTHS viskozita.Takže pokud to na motoru bude cítit tak určitě né za studena(při použití oleje se stejným zimním číslem tady 5W).Ale musím souhlasit že pokud vám auto takovej olej nějak významě nežere tak u něho klidně zůstaňte..Jen si dejte pozor aby se vám olej nedoplňoval palivem a vy jste si nemyslely, jak úžasnej motor máte že si nevezme ani kapku :DJá sem přecházel na
A3/B3 a 5W
40 kvůli tomu že mi to žralo nejvíc když sem jezdil dlouhý trasy.Ovšem nutno přihlédnout k tomu, že olej 5W30 degraduje pomaleji než 5W40.(déle si drží své viskozitní vlastnosti při provozní teplotě s ohledem na počet ujetých km.Obecně platí že čím větší rozsah mezi zimním a letním číslem oleje (tzv. viskozitní index) tím rychleji degraduje.Výroba takového oleje znamená, že se musí použít větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje. A pak takovej olej 5W40 může mít po názejdu 10tis km. při provozní teplotě stejnou či dokonce nižší viskozitu než 5W30

Takže takový olej by měl mít pak logicky kratší interval výměny.Taky existují oleje 5W30 které splňují specifikaci A3/B3

.A závěrem bych si dovolil citovat tuto větu ze stránky oleje.cz:
"Motorové oleje s normální HTHS nad 3,5 mPa.s lze použít kdykoliv a nemohou uškodit žádnému motoru, oleje se sníženou HTHS viskozitou lze použít pouze u motorů, kde to výrobce povoluje."
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 09.02.2015 22:46
od Dingo-zetec se
Asi tak nejako

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 09.02.2015 23:05
od fordavid
Proč v zimě po startu žádný volnoběh?
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 09.02.2015 23:25
od Zizass
Taky jsm o tom četl,že moderní motory nemají rády delší volnoběh při zimním startu a mají se zahřívat klidnou jízdou.V praxi ovšem ,než se rozmrazí čelní okno + než oškrábu boční okna ,tak to netrvá 15 sec,ale i 2-3 min než vyjíždím.

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 10.02.2015 06:40
od fordavid
Aha, to jsem nevedel.. S tema oknama souhlasim, vzdy zapnu vyhrivani, pripadne skrabu (vypnu svetla) a jedu po delsi dobe.. Vetsinou uz je i motor ohratej na provozni teplotu.. A pak stejne jedu chvili setrne..
A i kdyz okno zamrzly neni, tak nastartuju a chvili to necham a taky si hraju s plynem.. Takze to delat nemam?
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 10.02.2015 08:39
od Mr.Zdenda
Za pár minut u baráku se ti to nemůže ohřát na provozní teplotu, kor v zimě. Problém je ten, že samozřejmě studený starty namáhají motor z hlediska vyššího tření, než se tam ten olej všude dostane tak to je těch prvních pár sekund. Doporučuje se nastartovat a ject, tedy, oškrábat, pak sednu nastartuju a jedu, za jízdy se ti to zahřeje rychleji neboť je motor i více zatížen. A žádnýmu motoru bys neměl šlapat na krk když je studenej, tam jde zase o teplotní roztažnosti.
A hrát si s plynem? To se praktikovalo možná tak u š120 ale z úplně jinýho důvodu, a to z toho, aby ti to nechcíplo
U motorky to máš to samé, sice po nastartování mi studenej motor na sytič točí třeba 3tisíce, ale to je pro motor, kterej běžně točí přes 10tis rpm jak prd..
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 10.02.2015 09:01
od fordavid
Fakt, za par minut je rafika teploty nahore nebo kdyz rovnou jedu tak na prvni krizovatce.. Cca 1 km? Mam benzin
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 10.02.2015 09:20
od Zizass
Sice to nepatří do téma oleje ,tak poslední poznámka k tomuto...
Rafička teploty je sice nahoře ,ale to neznačí ,že je motor zahřátý na provozní teplotu.Ono taky záleží na softwaru budíků ,teď tam mám tu novější verzi ,která ukazuje uplně jiné hodnoty,rafička se v zimě při např.-5C dostane po cestě do práce ( 10km)sotva nahoru.V létě je motor zahřátý dříve a taky to vše přesněji ukazuje.
Jinak oškrábat ,nasednout a jet v některé dny prostě nejde,i s výhřevem skla to nějakou minutku trvá než mohu vyrazit.Dříve jsem měl FoFo bez vyhř,skla a to jsem musel i několikrát zastvit a čistit sklo,než jsem bezpečně viděl na cestu.
Jinak co se týká oleje ,tak zatím leju 5w30 ale nebráním se v budoucnu přesedlat na 5w40.

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 10.02.2015 09:44
od vitr73
..vy davate za vinu nekdo horsi start motoru za studena v zime oleji (jinemu nez 5w40?) ....joo...jestli tam nekdo naleje m6a od Paramo...tak verim ze pri -10 uz to starter neotoci...ale jinak? ..lidi..rozum...

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 10.02.2015 09:57
od Zizass
M6A od Parama je vhodný i na řetěz do motorovky...
Já zase nevidím důvod lejt do auta 10w40 ,když auto nebere olej a motor je na to stavěný.

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 10.02.2015 11:06
od ballu
Jen chci připimenout, že i před 20 roky byly motory o oběmech 1,5 - 3 L a lil se do nich olej 10W40 nebo i 15W40. Mrzlo , že jezevčík se lámal v zatáčce a motory nejenom že v takových mrazech naskočily, jezdily, a mazaly, a hlavně jen s pravidelným seštelováním ventilů udělaly 400 tis. km jako prd........Když to přeženu a přirovnám k pneuservisu, na vše jsou specialisté, specialista na ventilek, specialista na závaží, specialista na ráfek, specialista na pneumatiky, a specialista - manažér na zorganizování aby přezutí gumy proběhlo nejrychleji a nejefektivněji pro nejvyšší cenu servisu.
A tak mohu pokračovat i olejích , specialista na vrty, specialista na těžbu, specialista na základový olej, specialista na aditiva.............a přitom stále jde o to, v zimě řidší a v létě hustší olej.
V poslední době se dávají přísady pro lehkoběžnost i do olejů A3/B3, - 5W30, 5W40, 10W40........tím pádem i tyto oleje nejsou již oprostěni o jejich nežravost motorem.
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 10.02.2015 11:39
od stano.
Si pozri vymenny interval pred tymi x rokmi. A pozri si vykon toho 1,5 l motora. Potom to porovnaj s dnesnymi.
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 10.02.2015 12:07
od ballu
A co jako mám porovnat, že dřív byla výměna po menší porci km , OK, nyní po větší, ale 3 L oleje doleje do výměny , tak že šul nul. Že dnešní 1,5L má výkon tehdejšího 2,0L , zadarmo ho nemá, co si 2,0L atmosféra natáhla, nynÍ to palivo do menšího prostoru narve turbo, zadarmo ani kuře nehrabe. Když porovnam 1,5L atmosféru nyní a dříve, vůbec nic se nezměnilo . Základ motoru je stejný, motor není pro emise utahnutý jako dříve, jinak to tehdy nešlo, nyní je výkonově puštěn z uzdy, řízen elektronikou, ale stejně sráží jeho výkon navěšané ekokurvítka. Tak když to shrnu, raději zůstanu u klasiky, kde se to méně sere.