Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 15.12.2014 18:59
Jelikož podobná diskuze probíhá i na zeleném fóru,tak by se rád tady taky s váma podělil.Jelikož vlastní FF MK2 po FL 2008,tak po přečtení pár příspěvků jsem se ujistil že asi změním značku oleje který dávám do svého auta.Nyní Ford Formula F 5W-30 zaměním za Valvoline Durablend 5W-30,jelikož olej Ford Fomula E už se nevyrábí.Po přečtení pár řádek,které jsem si dovolil vypůjčit asi pochopíte proč.Jenom chci říci,najedu cca.10000 km ročně a olej měním každý rok na jaře.Text zde - Ahoj, koukám, že tu panuje dost zavádějících mýtů o olejích. Tak jen pár připomínek, aby se někdo při výběru oleje "nespálil". Neberte to jako machrování, ale není snad v autě druhá taková kapalina, o které se toho tolik navypráví a která dokáže udělat i neskutečnou paseku. Takže např.:
...že hustota není to samé, jako viskozita
...že např. oleje se stejným letním či zimním číslem nemusí být notabene stejně husté
...že 5W30 A1/B1 se sníženou HTHS viskozitou (Ford), je o dost jiný, než běžná 5W30 A3/B3
...že 5W30 A1/B1 nebo A5/B5 100% nebude mít v zimě stejnou viskozitu jako 5W40 A3/B3. Ani v létě, ani při provozní teplotě motoru. Už ze své podstaty. Doporučuji prostudovat technické listy jednotlivých olejů
...že věšina olejů jsou hydrokraky a určovat jestli "to je syntetika nebo ne" rozhodně nelze podle zimního čísla. Můžu mít na krásno 10W40 syntetiku a 5W40 hydrokrak.
...že olej Ford Formula E 5W40 A1/B1 byl vyráběn firmou Mobil. Bohužel s potřebou normy A5/B5 ho začal proFord vyrábět "Hrnec" a tento olej stojí za prd. Kdo chce prostudovat jeho vlastnosti, nechť na netu vyhledá list od Magnatecu 5W30 A5, nic jiného to totiž není, jen to má jinou flašku. No a kdo se trochu v olejích vyzná, tak ví, jak na tom řada Magnatecu je a co dokáže
Celkově se mi nezamlouvá značka, co nemá ani svou rafinérku, ale to už je každého věc.
Všeobecně bych ale oleje se sníženou HTHS viskozitou úplně nezatracoval, jen bych při výběru koukal na co nejvyšší číslo HTHS viskozity, co nejvyšší číslo TBN a na to, aby API bylo SJ nebo max. SL, a ne SM nebo SN. SJ je totiž poslední výkonostní stupeň, kdy byla používána ještě funkční aditiva co se týče čistících účinků. Od té doby se kvůli DPF a jiným ekokurvítkům obsah těchto látek rapidně omezil a rozhodně už nemá takové čistící schopnosti. Sám už jsem od olejů SM ustoupil, olej na sobě tolik neváže nečistoty a při provozu bývá dost čirý. Naprotitomu Sj je po pár stovkách km od výměny většinou černý jako bota. A to je správně. Kdosi tu psal o používání Oleje. TBN má celkem vysoké, Je to API SJ, Kin. viskozita při 100°C je taky docela vysoká (Oproti Formula F určitě), takže hurá do něj. Nejsem příznivce ani zastánce oleje se sníženou HTHS, ale bohužel třeba hydraulický napínák rozvodového řetězu u motoru Duratec s nimi počítá. Pokud budu přecházet na olej s normální HTHS, měl bych mít alespoň základní přehled o vlastnostech olejů. Když se člověk dočte, že někdo je z 5W30 A5 schopný skočit do 15W40 A3, tak by měl vědět co dělá a že to není jako si místo Coly nalejt Malinovku.
Apropós, ještě k mýtu uvolnění úsad, ucpání kanálků a následné zadření motor. Toto platilo naposled při přechodu z OLEJE M6A na M6AD. Od té doby nebyl důvod se něčeho takového obávat, oleje pak obsahovaly dostatek detergentů a disperzantů a motory se nezanášely.Bohužel už to zase neplatí. Oleje LL (pro longlife provoz) nemohou obsahovat tolik čistících aditiv, aby se brzo nezanesly a vydržely mazat tu neskutečnou porci kilometrů. A taky to vydrží. Bohužel po těch cca 30ti tis. km jsou už totálně vyčerpané a samozřejmě někam se nečistoty, vznikající při spalování paliva podít musí. Zůstávají v motoru. O to, že nelžu, se můžete přesvědčit sami - zde odkaz na motor, který je při 60tis. km (druhá výměna LL oleje) zralý na GO :
http://totalcarmagazine.com/tech/2013/1 ... ur_engine/
Jinak odkaz na zajímavé stránky, kde se dá dost o olejích nastudovat a najdete tam pár fundovaných lidí, kteří na tamním tribotechnickém fóru dokáží poradit:
http://www.oleje.cz/obsah/Poradna
A ještě jeden dodatek taky vypůjčení - Formula F nie je priama nahrada - je to uz olej specifikacie A3/B3/C3 WSS-M2C913-C a je syntetika. Podla Fordu je doporucovany pre auta po 2008 s DPF filtrom, alebo ho potom mozno liat do aut starsich, ale ktore maju este malo najazdene. A ještě jeden - Ford Formula F 5W-30
Je vysoce výkonný,plně syntetický motorový olej s nízkým třením se speciálním složením pro optimální výkon a úsporu pohonných hmot. Zajišťuje snížené tření a vysoký stupeň ochrany a účinnosti mazání.
Ford Formula F 5W-30 splňuje předchozí normy WSS-M2C913-A a WSS-M2C913-B a nově přidává normu WSS-M2C913C .
WSS-M2C913-A , WSS-M2C913-B, WSS-M2C913C, ACEA A1/B1
Ford Formula F 5W-30 je novinka pro rok 2009. Je nástupce řady Ford Formula E 5W-30.
Nově i pro naftové vozy s filtry pevných částic.
Specifikace Ford WSS-M2C913-C je určená pro vozidla vyráběná od ledna 2009.
Důvodem vývoje oleje typu 913C jsou zvýšené nároky na úsporu pohonných hmot a ekologicky šetrnější provoz motorových vozidel značky Ford.
Specifikace nového motorového oleje představuje pokrokový produkt, nová pravidla použití i podstatnější výhody pro zákazníky.
Doporučený pro všechny vozy Ford.Prodáváno v servisech Ford jako originální náhradní díl...!!!
...že hustota není to samé, jako viskozita
...že např. oleje se stejným letním či zimním číslem nemusí být notabene stejně husté
...že 5W30 A1/B1 se sníženou HTHS viskozitou (Ford), je o dost jiný, než běžná 5W30 A3/B3
...že 5W30 A1/B1 nebo A5/B5 100% nebude mít v zimě stejnou viskozitu jako 5W40 A3/B3. Ani v létě, ani při provozní teplotě motoru. Už ze své podstaty. Doporučuji prostudovat technické listy jednotlivých olejů
...že věšina olejů jsou hydrokraky a určovat jestli "to je syntetika nebo ne" rozhodně nelze podle zimního čísla. Můžu mít na krásno 10W40 syntetiku a 5W40 hydrokrak.
...že olej Ford Formula E 5W40 A1/B1 byl vyráběn firmou Mobil. Bohužel s potřebou normy A5/B5 ho začal proFord vyrábět "Hrnec" a tento olej stojí za prd. Kdo chce prostudovat jeho vlastnosti, nechť na netu vyhledá list od Magnatecu 5W30 A5, nic jiného to totiž není, jen to má jinou flašku. No a kdo se trochu v olejích vyzná, tak ví, jak na tom řada Magnatecu je a co dokáže

Všeobecně bych ale oleje se sníženou HTHS viskozitou úplně nezatracoval, jen bych při výběru koukal na co nejvyšší číslo HTHS viskozity, co nejvyšší číslo TBN a na to, aby API bylo SJ nebo max. SL, a ne SM nebo SN. SJ je totiž poslední výkonostní stupeň, kdy byla používána ještě funkční aditiva co se týče čistících účinků. Od té doby se kvůli DPF a jiným ekokurvítkům obsah těchto látek rapidně omezil a rozhodně už nemá takové čistící schopnosti. Sám už jsem od olejů SM ustoupil, olej na sobě tolik neváže nečistoty a při provozu bývá dost čirý. Naprotitomu Sj je po pár stovkách km od výměny většinou černý jako bota. A to je správně. Kdosi tu psal o používání Oleje. TBN má celkem vysoké, Je to API SJ, Kin. viskozita při 100°C je taky docela vysoká (Oproti Formula F určitě), takže hurá do něj. Nejsem příznivce ani zastánce oleje se sníženou HTHS, ale bohužel třeba hydraulický napínák rozvodového řetězu u motoru Duratec s nimi počítá. Pokud budu přecházet na olej s normální HTHS, měl bych mít alespoň základní přehled o vlastnostech olejů. Když se člověk dočte, že někdo je z 5W30 A5 schopný skočit do 15W40 A3, tak by měl vědět co dělá a že to není jako si místo Coly nalejt Malinovku.
Apropós, ještě k mýtu uvolnění úsad, ucpání kanálků a následné zadření motor. Toto platilo naposled při přechodu z OLEJE M6A na M6AD. Od té doby nebyl důvod se něčeho takového obávat, oleje pak obsahovaly dostatek detergentů a disperzantů a motory se nezanášely.Bohužel už to zase neplatí. Oleje LL (pro longlife provoz) nemohou obsahovat tolik čistících aditiv, aby se brzo nezanesly a vydržely mazat tu neskutečnou porci kilometrů. A taky to vydrží. Bohužel po těch cca 30ti tis. km jsou už totálně vyčerpané a samozřejmě někam se nečistoty, vznikající při spalování paliva podít musí. Zůstávají v motoru. O to, že nelžu, se můžete přesvědčit sami - zde odkaz na motor, který je při 60tis. km (druhá výměna LL oleje) zralý na GO :
http://totalcarmagazine.com/tech/2013/1 ... ur_engine/
Jinak odkaz na zajímavé stránky, kde se dá dost o olejích nastudovat a najdete tam pár fundovaných lidí, kteří na tamním tribotechnickém fóru dokáží poradit:
http://www.oleje.cz/obsah/Poradna
A ještě jeden dodatek taky vypůjčení - Formula F nie je priama nahrada - je to uz olej specifikacie A3/B3/C3 WSS-M2C913-C a je syntetika. Podla Fordu je doporucovany pre auta po 2008 s DPF filtrom, alebo ho potom mozno liat do aut starsich, ale ktore maju este malo najazdene. A ještě jeden - Ford Formula F 5W-30
Je vysoce výkonný,plně syntetický motorový olej s nízkým třením se speciálním složením pro optimální výkon a úsporu pohonných hmot. Zajišťuje snížené tření a vysoký stupeň ochrany a účinnosti mazání.
Ford Formula F 5W-30 splňuje předchozí normy WSS-M2C913-A a WSS-M2C913-B a nově přidává normu WSS-M2C913C .
WSS-M2C913-A , WSS-M2C913-B, WSS-M2C913C, ACEA A1/B1
Ford Formula F 5W-30 je novinka pro rok 2009. Je nástupce řady Ford Formula E 5W-30.
Nově i pro naftové vozy s filtry pevných částic.
Specifikace Ford WSS-M2C913-C je určená pro vozidla vyráběná od ledna 2009.
Důvodem vývoje oleje typu 913C jsou zvýšené nároky na úsporu pohonných hmot a ekologicky šetrnější provoz motorových vozidel značky Ford.
Specifikace nového motorového oleje představuje pokrokový produkt, nová pravidla použití i podstatnější výhody pro zákazníky.
Doporučený pro všechny vozy Ford.Prodáváno v servisech Ford jako originální náhradní díl...!!!