spotřeba oleje
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: spotřeba oleje
Pokud je to pres dudika tak na to asi dostanes nejakou zaruku a pokud je to z bouracek v nemecku s realnyma km tak mas cca 200 tis km klid... samozrejme pri dobrem zachazeni
- gordon7
- Nováček
- Příspěvky: 151
- Registrován: 18.04.2008 13:24
Re: spotřeba oleje
Je to cez Dudíka, spomenul, ze sa na to pozrie, zmera tlaky a pod., na cene sme sa este nedohodli
Grand C max 92 kw 2015
- pbjun
- Test driver
- Příspěvky: 5869
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: spotřeba oleje
Mam novej motor a pri ceste cca 1000km po dalnici rychlosti 150 - 180 nesezral ani kapku
Proste motor ktery je naprosto v poradku a je novej by olej zrat nemel...

- maxo111
- Zkušený
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 23.10.2008 18:53
- Bydliště: BB, BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: spotřeba oleje
Pridavam sa do klubu majitelov so zvysenou spotrebou oleja. Po nastaveni vole ventilov a rozvodu zacal prepustat simering klukovky. Spravne nastavenie motora sposobilo ze je "zivsi", ide lepsie za plynom, ale zrejme to sposobilo vacsie tlaky v motore. Simering klukovky sa vymenil (olej kvapkal po zemi, takze sa to muselo riesit), ale olej motor zerie stale. Cez emisie to pred mesiacom preslo (ajked natesno), motor ide ok, dym z vyfuku tiez neni moc cierny. Ale nebavi ma furt dolievat olej. Takze mam v plane postupne prejst z Ford Formula F 5w-30 acea a1/b1, na acea a3/b3 (zrejme 10w-40 kedze 5w-40 su dost drahe). Auto ma na tacho cez 170 000 km, takze motor ma najlepsie roky uz za sebou 

Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13518
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: spotřeba oleje
Já mám na tacho 130 a motor měl něco přez 300-nebral ani kapku
Jelikož začal klepat,tak se opatřil jiný se 160,tak se uvidí jak na tom bude.
Přechodem na 10w 40 jen uspíšíš smrt motoru.Volil bych radši 5w40 a3/b3.

Přechodem na 10w 40 jen uspíšíš smrt motoru.Volil bych radši 5w40 a3/b3.
Naposledy upravil(a) miki21 dne 13.11.2011 17:42, celkem upraveno 1 x.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- maxo111
- Zkušený
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 23.10.2008 18:53
- Bydliště: BB, BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: spotřeba oleje
Preco s a3/b3 10w-40 urychlim smrt motora a s a3/b3 5w-40 nie ? Vykonove parametre maju rovnake, ina je len viskozita. Take zimy u nas nebyvaju aby to bol problem.
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010
- gargulakj
- Junior
- Příspěvky: 467
- Registrován: 30.04.2009 17:05
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: spotřeba oleje
Tak tak nenech si do toho kecat
Já po koupi kdy sem měl na tachu nějakých 70tis jsem tam nalil 10w40 a3/b3 a jezdil tak 30 tis a pak, jak píšeš horší byla ta zima, kdy třeba při minus deseti se mi zdál po startu chod motoru dost hrubý tak jsem dal 5w40. A je fakt že 10w40 neubyla ani kapka za 15tis km a ted s 5w40 je spotřeba tak 1l na 15tis km.

Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: spotřeba oleje
Oleje se liší :
tekutostí za studena = určuje v jakých venkovních teplotách ho dát do motoru /zima - léto, celoročně/
Při pracovní teplotě v motoru, mají všechny druhy olejů stejnou tekutost
oleje se liší jen přísadama /pro nerezavění, menší saze atd../ a velikostí filmu / A1, A5 -A3, A4/.
To že 10W-40 olejem , se motor odrovná, jsem psal já někdy dříve , ale za jiných podmínek a v jinem kontextu. Vše záleží, na co motor jezdil doposud, v jakém je stavu. Pak se teprve mohu rozhodnout, jestli tam dát 10W-40 a budu mít dalších 100 tis. km klid. Nejde o to, že by ten olej byl špatný, ale naopak , on je tak nepotřebně dobrý. Kdo zná fyziku motoru , tak ví, že prvotní počátky opotřebení přichází na šálkách, ventilech, pístních kroužcích, když nepočítám ještě k tomu jejich zapečení. Kroužky a ventily mají vliv na spotřebu jak PHM tak oleje a na výkon motoru. Ty se opotřebí do určité míry a pak v opotřebení stagnují. To však šálky se opotřebují úměrně najetým km, ale jestli já v době, kdy je lépe již dojezdit motor na řidší, tam dám 10W-40, tak se zatěsní motor a písty přes kliku se do těchto šálků opřou jako za mlada a motor jede jako ďas. Za nějakou dobu tam pak vychozený šálek jde přes šálek, klika se kousne a ojnice na vás kouká z bloku. To je pak ta rychlá smrt, ale to opravdu u motoru, které mají již půl mega km ze surovým zacházením za sebou. Těm, kteří mají káry v garáži, bych se nebál, a dal tam 10W40, co parkují venku, tak 5W-40 celoročně.
tekutostí za studena = určuje v jakých venkovních teplotách ho dát do motoru /zima - léto, celoročně/
Při pracovní teplotě v motoru, mají všechny druhy olejů stejnou tekutost
oleje se liší jen přísadama /pro nerezavění, menší saze atd../ a velikostí filmu / A1, A5 -A3, A4/.
To že 10W-40 olejem , se motor odrovná, jsem psal já někdy dříve , ale za jiných podmínek a v jinem kontextu. Vše záleží, na co motor jezdil doposud, v jakém je stavu. Pak se teprve mohu rozhodnout, jestli tam dát 10W-40 a budu mít dalších 100 tis. km klid. Nejde o to, že by ten olej byl špatný, ale naopak , on je tak nepotřebně dobrý. Kdo zná fyziku motoru , tak ví, že prvotní počátky opotřebení přichází na šálkách, ventilech, pístních kroužcích, když nepočítám ještě k tomu jejich zapečení. Kroužky a ventily mají vliv na spotřebu jak PHM tak oleje a na výkon motoru. Ty se opotřebí do určité míry a pak v opotřebení stagnují. To však šálky se opotřebují úměrně najetým km, ale jestli já v době, kdy je lépe již dojezdit motor na řidší, tam dám 10W-40, tak se zatěsní motor a písty přes kliku se do těchto šálků opřou jako za mlada a motor jede jako ďas. Za nějakou dobu tam pak vychozený šálek jde přes šálek, klika se kousne a ojnice na vás kouká z bloku. To je pak ta rychlá smrt, ale to opravdu u motoru, které mají již půl mega km ze surovým zacházením za sebou. Těm, kteří mají káry v garáži, bych se nebál, a dal tam 10W40, co parkují venku, tak 5W-40 celoročně.

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Dingo-zetec se
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 08.01.2009 01:19
- Bydliště: Trenciansky kraj
Re: spotřeba oleje
Nazdar panove,,tak spotreba oleja trapi aj mna 1l na 8000km
dokonca som zistil ze mi presakuje aj veko na ventili nie cele ale zadna cast od zvodov,, po kazdej jazde tam mozem utierat handrickou naslzeny olej.Moze aj to prispievat k spotrebe oleja ???
pouzivam olej MOBIL super 3000 formula FE 5W30 mal by byt pre Ford.... ci?


- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5659
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: spotřeba oleje
Člověče: Když ti něco někde uniká,tak se to asi někde objeví!!!!!!!!!!!!!!Dingo-zetec se píše:Nazdar panove,,tak spotreba oleja trapi aj mna 1l na 8000kmdokonca som zistil ze mi presakuje aj veko na ventili nie cele ale zadna cast od zvodov,, po kazdej jazde tam mozem utierat handrickou naslzeny olej.Moze aj to prispievat k spotrebe oleja ???
pouzivam olej MOBIL super 3000 formula FE 5W30 mal by byt pre Ford.... ci?
Když,špatně zavřeš láhev s vodou, a ona ti kape,tak se celkové množství asi taky neodpařuje!!!









Jinak: tento dotaz mě pobavil.


FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- Dingo-zetec se
- Junior
- Příspěvky: 491
- Registrován: 08.01.2009 01:19
- Bydliště: Trenciansky kraj
Re: spotřeba oleje
co som chcel to som aj dostal





-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: spotřeba oleje
Je to jednoduché vysvětlení. Jestli mám motor OK a nikde přes těsnění neprolíná, to znamená, že těsnění se teplotně připeče na těsnící plochy a těsní. Pak při stejném oleji ale od jiného výrobce může začat olej prolínat. Každý výrobce tam dává jiné složení přísad na odstranění, spíše zamezení vzniku usazenin. Tato složka dle výrobce může být na zamezení usezenin méně, či více agresivní a naruší těsnění. Proto i po delší době ,kdy motor neteče, začne po výměně oleje najednou olej chcát po bloku. V tomto případě nezáleží ani na výkonové specifikaci oleje, ale na přemrštěné dávce přísad v oleji.
Je zde i všude jinde na webech opomíjena jedna důležitá věc. Nikdy nebudete mít v motoru ideální olej z jednoho prostého důvodu. Složení a vlastnost oleje je laděná na složení třeba benzínu. Máte na stojanech cedulku s jeho složením , třeba % obsahu síry?
Nemáte a toto je i další věc, protože některé oleje jsou třeba do 0,5% síry v benzínu, druhé 0,8% atd. a k tomu jsou v technických tabulkách oleje udávány hodnoty , do jaké míry jsou oleje schopny slložení benzínu eliminovat.To znamená, že značka ideál je stejný benzín, a k tomu doladěn olej. A jsme v pr.... jako Baťa s dřevákama. Alfou a Omegou životnosti ,výkonu a spotřeby motoru je a vždy bude kvalitní benzín a olej. Tím pádem nějaká specifikace pro Ford, BMW, Škoda, Pažaur atd je jen oblbování lidí a držení řidičů na uzdě pro smluvní dodavatele oleje do prvovýroby 
Je zde i všude jinde na webech opomíjena jedna důležitá věc. Nikdy nebudete mít v motoru ideální olej z jednoho prostého důvodu. Složení a vlastnost oleje je laděná na složení třeba benzínu. Máte na stojanech cedulku s jeho složením , třeba % obsahu síry?


BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- gargulakj
- Junior
- Příspěvky: 467
- Registrován: 30.04.2009 17:05
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4038
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: spotřeba oleje
a proto máme palivové normy 590 a 228 ne ?
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: spotřeba oleje
Deklíku, stačí si jen přečíst seznam oflastrovaných benzínek, jakou kvalitu tankujem a někdy přímo z rafinérek. To je jedna věc, a druhá je ta, že každá norma udává i to, kolik musí mít palivo určitých složek od tud po tud a hlavně záleží, z jaké ropy je základní olej vyráběn. Ruská není Kuvajtská a za dob RVHP a tuzexů, kde se kupovaly zahraniční káry na naftu, byl majitel upozorněn na suchou a s větším obsahem síry ruskou naftu ala slovnaft., do které se na nádrž lilo půl litra oleje, aby se nezadřely pístky vstřikovacího čerpadla. Nafta i benzín převozem a delším uskladněním mění své hodnoty , hlavně při obnově rozprodejem starých státních rezerv. Pak spalováním takového humusu dostává olej pěkně na prdel. A jedna otázka pro tebe. Proč na benzín a naftu natankovanou v zahraničí jedou káry znatelně lépe a mají i menší spotřebu?
Jednoduché, u nás ty super +++ benzíny a nafta prodávané za větší peníz, jsou za hranicema ten nejzákladnější benzín a nafta. Proto u nás ty problémy s volnoběhy, výkonem, emisema a spotřebou, nebo tuto věc mě chceš vyvrátit nějakou ČSN normou, ze kterou si celá distribuce PHM vytírá prdel pod záštitou státu. 
Neber to nějak osobně, ale je zde většina kdo nemá ponětí, jaká je závislost, olej a PHM. Je to propojeno tak, že na vysvětlování je hodně technických pojmů a vazeb, které zde málo lidí pochopí. Musel by si někdo dát tu práci, aby technické názvy Akademie věd, přeložil do hospodské řeči.


Neber to nějak osobně, ale je zde většina kdo nemá ponětí, jaká je závislost, olej a PHM. Je to propojeno tak, že na vysvětlování je hodně technických pojmů a vazeb, které zde málo lidí pochopí. Musel by si někdo dát tu práci, aby technické názvy Akademie věd, přeložil do hospodské řeči.

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti