Stránka 149 z 187

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 16.01.2021 20:41
od ballu
To, že ekoteroristi ničí vše, nejen auta, je známo. To samé i pod zprávama, pod určité témata taky nepovolí vyjádření z davu.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.01.2021 06:15
od pkadecka
Autoforum je bulvár.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.01.2021 07:39
od smoula
Tjn, žádné testy, jen kecy! A přitom kdysi dávno, šéfredaktor měl pěkné videjka na netu :mrgreen: :mrgreen:

YouTube Video

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.01.2021 08:26
od pbjun
Jako nejezdím pomalu, většinu času jezdím mimo předpisy, ale rozhodně nejezdím přes dva/tři pruhy, přes dvojtou plnou atd... To už je celkem dost i na mě. Navíc je vidět, že to nemá v ruce tak jak bych si představoval, v některých přejezdech mezi auty a pruhy je vidět, že hodně zasahovala elektronika auta a to by dobrý řidič nepotřeboval - jel by na jistotu.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.01.2021 09:51
od Ma.rt
pbjun píše: 16.01.2021 20:22 To nic nemění na tom, že bych tam raději 2,0 bez turba (není) klidně za daleko vyšší spotřebu, spotřeba je jedna z posledních věcí co mě na autě zajímá.
Daleko vyssi by nebyla. Uz jsem tu psal reálné rozdily 1.0eb ve focusu vs 2.0 v Mondeu. Na dalce rozdil kolem 1l/100km pri povolenych rychlostech, coz tu potvrdil neprimo i smoula,kdyz si vzal 2.0 nekam do CB a prijel za 6,8. Ve meste v hustem provozu by to jiste byl rozdil vetsi, ale na to si většina lidi auta nekupuje. Do dvoulitru 6q, cenu odpovidajici jednoduchosti motoru a nejakou spotrebu by clovek ani nemusel resit. Z hlediska ekologie je neprimy vstrik s euro 5 zlaty.
Ja mam ted na pp 7,4 a to jezdim jen po Praze a okoli. Žádné dlouhe trasy, obcas 30km, vic ne.
Clanek, co na nej hodil link ZaQik, opakuje v podstatě to, co uz je známo. S těžkou nohou zere tb travu kolem cesty a lehkou nohu to nemá moc rado.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.01.2021 10:49
od pbjun
1) Nejde srovnávat mondeo 2,0 a focuse 1,0 jsou to zcela jiné auta
2) Bohužel se tento focus snad s 2,0 atmosférou nedělal jestli se nepletu takže nejde porovnávat ani 2,0 focuse s 1,0 focusem, bohužel

Tím pádem nemůžu reálně srovnávat. Ale pokud já jedu dálku předpisově (neumím jet celou cestu předpisově) tak jsem na 4,9/100. Takže někde okolo 2l rozdíl. Ale pořád řešíme to, že neexistují dva focusy co bychom mohli reálně srovnat. S mondeem jedeš úplně jinak, je jiná převodovka, jinak plachtí atd atd atd...

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.01.2021 10:55
od ZaQik
pbjun píše: 17.01.2021 10:49... tento focus snad s 2,0 atmosférou nedělal ...
delal, ale jen pro trhy USA a okoli

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.01.2021 10:59
od Ma.rt
Ja je srovnavam proto, ze uz mockrat jsme s temito auty jeli za sebou. Lepsi realnou ukazku toho, ze ty turbomotory o tolik uspornejsi nejsou, nemam
Nevim, co mas za typ motoru, ale focus, o kterem mluvim, ma prumer 6,5. Ja mam 7,5. Je mi jasny, ze to jsou dve ruzna auta, tim spis, ze mondeo je tezsi, větší, ma jen 5q, to mi ten rozdíl tak brutalni ne prijde. Tech 170Nm z toho fokalu mam na 2.0 uz taky nekde kolem 2000 ot.
Pokud by se atmosfery delaly, tak to pro lidi s nejakym najezdem ma ekonomicky smysl i pres treba mirne vyssi spotrebu.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.01.2021 11:45
od stano.
Ma.rt píše: 17.01.2021 10:59 Tech 170Nm z toho fokalu mam na 2.0 uz taky nekde kolem 2000 ot.
2500ot, ked uz. Pri 2000 zabudni.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.01.2021 11:57
od Ma.rt
Tvl pisu KOLEM, myslis, ze mi graf visi v obyvaku :-D
Ty zabudni pak na nejaky narust u EB s otackami. To ta atmosféra mi nikdy nepripravila tolik adrenalinu pri predjizdeni :-D

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.01.2021 12:10
od 321910336
Spotřebu už máme vyřešenou na docela reprezentativním vzorku, to nemusíte řešit pořád dokola.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.01.2021 12:52
od stano.
Ma.rt píše: 17.01.2021 11:57 Ty zabudni pak na nejaky narust u EB s otackami. To ta atmosféra mi nikdy nepripravila tolik adrenalinu pri predjizdeni :-D
Ja ho ani neocakavam. Ze si nevedel ako sa sprava motor, priebeh vykonu a krutaku, je tvoja chyba. Keby ides na naftaku, tak tiez by bolo zle, ze zvadol za 3800otackami a benzinova atmo taha do 6000?
Turbobenzin (zalezi samozrejme od motoru) taha tiez kludne do 6000 otacok. Len nema ten pocit prudsieho narastu vykonu cez 4000, on pride skor a potom len postupne stupa.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.01.2021 14:10
od Ma.rt
Co to blabolis? Prave ze vim, ako sa správa. To jsem vedel uz v dobe, kdy ty jsi tahal kacera a od vas chodily Rapidy v takovy kvalite, ze i Dacia by se za to stydela.
Btw kroutak ti sam o sobe řekne kulovy, protoze jde o vykon, tak si to bez dogooglit.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.01.2021 14:14
od enjoy
Přesné..
Baví mě, jak někdo třeba řekne, že jeho 80kw turbo natře 100kw atmosféru, protože má větší krouťák :mrgreen:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 17.01.2021 14:28
od maxik25
Mě baví ,když nějaká 1,0 EB to natře nějaké 1,6 atm. ,nebo nějaká 1,5 EB to natře 2,0 atm. :lol:

a hlavně se nesmí zapomínat ,že motory stárnou a opotřebovávají se a když při koupi mají třeba 100 kW , tak po 10 letech už mají třeba jen 85 kW ,ale to tady odborníci určitě vědí :wink: :D