Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 16.01.2021 20:41

To, že ekoteroristi ničí vše, nejen auta, je známo. To samé i pod zprávama, pod určité témata taky nepovolí vyjádření z davu.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od pkadecka » 17.01.2021 06:15

Autoforum je bulvár.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od smoula » 17.01.2021 07:39

Tjn, žádné testy, jen kecy! A přitom kdysi dávno, šéfredaktor měl pěkné videjka na netu :mrgreen: :mrgreen:

YouTube Video

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od pbjun » 17.01.2021 08:26

Jako nejezdím pomalu, většinu času jezdím mimo předpisy, ale rozhodně nejezdím přes dva/tři pruhy, přes dvojtou plnou atd... To už je celkem dost i na mě. Navíc je vidět, že to nemá v ruce tak jak bych si představoval, v některých přejezdech mezi auty a pruhy je vidět, že hodně zasahovala elektronika auta a to by dobrý řidič nepotřeboval - jel by na jistotu.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 17.01.2021 09:51

pbjun píše: 16.01.2021 20:22 To nic nemění na tom, že bych tam raději 2,0 bez turba (není) klidně za daleko vyšší spotřebu, spotřeba je jedna z posledních věcí co mě na autě zajímá.
Daleko vyssi by nebyla. Uz jsem tu psal reálné rozdily 1.0eb ve focusu vs 2.0 v Mondeu. Na dalce rozdil kolem 1l/100km pri povolenych rychlostech, coz tu potvrdil neprimo i smoula,kdyz si vzal 2.0 nekam do CB a prijel za 6,8. Ve meste v hustem provozu by to jiste byl rozdil vetsi, ale na to si většina lidi auta nekupuje. Do dvoulitru 6q, cenu odpovidajici jednoduchosti motoru a nejakou spotrebu by clovek ani nemusel resit. Z hlediska ekologie je neprimy vstrik s euro 5 zlaty.
Ja mam ted na pp 7,4 a to jezdim jen po Praze a okoli. Žádné dlouhe trasy, obcas 30km, vic ne.
Clanek, co na nej hodil link ZaQik, opakuje v podstatě to, co uz je známo. S těžkou nohou zere tb travu kolem cesty a lehkou nohu to nemá moc rado.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od pbjun » 17.01.2021 10:49

1) Nejde srovnávat mondeo 2,0 a focuse 1,0 jsou to zcela jiné auta
2) Bohužel se tento focus snad s 2,0 atmosférou nedělal jestli se nepletu takže nejde porovnávat ani 2,0 focuse s 1,0 focusem, bohužel

Tím pádem nemůžu reálně srovnávat. Ale pokud já jedu dálku předpisově (neumím jet celou cestu předpisově) tak jsem na 4,9/100. Takže někde okolo 2l rozdíl. Ale pořád řešíme to, že neexistují dva focusy co bychom mohli reálně srovnat. S mondeem jedeš úplně jinak, je jiná převodovka, jinak plachtí atd atd atd...

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24747
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ZaQik » 17.01.2021 10:55

pbjun píše: 17.01.2021 10:49... tento focus snad s 2,0 atmosférou nedělal ...
delal, ale jen pro trhy USA a okoli
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 17.01.2021 10:59

Ja je srovnavam proto, ze uz mockrat jsme s temito auty jeli za sebou. Lepsi realnou ukazku toho, ze ty turbomotory o tolik uspornejsi nejsou, nemam
Nevim, co mas za typ motoru, ale focus, o kterem mluvim, ma prumer 6,5. Ja mam 7,5. Je mi jasny, ze to jsou dve ruzna auta, tim spis, ze mondeo je tezsi, větší, ma jen 5q, to mi ten rozdíl tak brutalni ne prijde. Tech 170Nm z toho fokalu mam na 2.0 uz taky nekde kolem 2000 ot.
Pokud by se atmosfery delaly, tak to pro lidi s nejakym najezdem ma ekonomicky smysl i pres treba mirne vyssi spotrebu.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 17.01.2021 11:45

Ma.rt píše: 17.01.2021 10:59 Tech 170Nm z toho fokalu mam na 2.0 uz taky nekde kolem 2000 ot.
2500ot, ked uz. Pri 2000 zabudni.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 17.01.2021 11:57

Tvl pisu KOLEM, myslis, ze mi graf visi v obyvaku :-D
Ty zabudni pak na nejaky narust u EB s otackami. To ta atmosféra mi nikdy nepripravila tolik adrenalinu pri predjizdeni :-D
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od 321910336 » 17.01.2021 12:10

Spotřebu už máme vyřešenou na docela reprezentativním vzorku, to nemusíte řešit pořád dokola.
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 17.01.2021 12:52

Ma.rt píše: 17.01.2021 11:57 Ty zabudni pak na nejaky narust u EB s otackami. To ta atmosféra mi nikdy nepripravila tolik adrenalinu pri predjizdeni :-D
Ja ho ani neocakavam. Ze si nevedel ako sa sprava motor, priebeh vykonu a krutaku, je tvoja chyba. Keby ides na naftaku, tak tiez by bolo zle, ze zvadol za 3800otackami a benzinova atmo taha do 6000?
Turbobenzin (zalezi samozrejme od motoru) taha tiez kludne do 6000 otacok. Len nema ten pocit prudsieho narastu vykonu cez 4000, on pride skor a potom len postupne stupa.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 17.01.2021 14:10

Co to blabolis? Prave ze vim, ako sa správa. To jsem vedel uz v dobe, kdy ty jsi tahal kacera a od vas chodily Rapidy v takovy kvalite, ze i Dacia by se za to stydela.
Btw kroutak ti sam o sobe řekne kulovy, protoze jde o vykon, tak si to bez dogooglit.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od enjoy » 17.01.2021 14:14

Přesné..
Baví mě, jak někdo třeba řekne, že jeho 80kw turbo natře 100kw atmosféru, protože má větší krouťák :mrgreen:
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

maxik25
Nováček
Nováček
Příspěvky: 69
Registrován: 14.09.2020 18:45
Bydliště: Mělník

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od maxik25 » 17.01.2021 14:28

Mě baví ,když nějaká 1,0 EB to natře nějaké 1,6 atm. ,nebo nějaká 1,5 EB to natře 2,0 atm. :lol:

a hlavně se nesmí zapomínat ,že motory stárnou a opotřebovávají se a když při koupi mají třeba 100 kW , tak po 10 letech už mají třeba jen 85 kW ,ale to tady odborníci určitě vědí :wink: :D
Naposledy upravil(a) maxik25 dne 17.01.2021 14:50, celkem upraveno 1 x.
+ FF IV combi ACTIVE 2,0 - 110kW - r.v. 2020
- FF III 1,5 EB - 110kW - r.v. 2017

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů