


Přidám aktuální přípis co je doporučeno fordem...
Pokial nebudes lietat na plny plyn po dialnici, nie. Ak ano, upecies turbo.Marod22 píše:Dobre a môže dajme tomu Formula F napáchať nejaké škody aj keď bude menený napríklad po 10k km?
Zaujímalo by ma aký ročník bol ten P307 a v ktorom roku bol predaný.V12 píše:hihi :
Do turbomotorov podla mna nepatri A1/B1. je to vymysel ekologickej lobby a automobilky sa tymito mastnymi vodickami snazia znizovat emisie. Ked to ale je v zaruke, mozes akurat tak skripat zubami a po skonceni zaruky (ked sa jej dozije bez uhony) to predat.
fofok :
Ano, kolega odvaril turbo na sluzobnom P307. Stacilo mu 40 km jazdy 180-tkou a z mierne hijuukajuceho zvuku sa stal sanitkovy, pretoze ten mamlas nekontroloval teplotu oleja. Do servisu som siel s autom ja a pekne to tam schytal, ze do toho motora A5/B5 nepatri, pretoze to pod velkou zatazou a za vysokych teplot jednoducho neumaze. Bol tam zabozrutmi odporucany Ineo ECS 5W-30 A5/B5. Servis tam dal Edge TurboDiesel 5W-40 A3/B3/C3. Pruser bol v tom, ze to repasovane turbo zacalo opat hukat po cca 3000 km, pretoze to v servise neurobili tak, ako sa slusi a patri. Podnik to uz neriesil a auto predal v drazbe s hlucnym turbom, vyvolavacia cena 2k EUR, vydrazil sa za 5k EUR a auto skoncilo v ciferskom bazare, kde bolo za 6 tisic.
Teraz si polozme otazku, preco to turbo odislo po cca 120 tisic km - nabezne hrany lopatiek OK, skrina turba lopatkami nedotknuta, variabil plne funkcny v celom rozsahu, iba mechanicky poskodene lozisko, charakter poskodenia podla turbo repasnikov hovoril o velkom mnozstve abraziv v oleji. A co su abraziva v oleji ? Karbon. Co kua robil karbon v oleji, ked bol pouzity olej podla odporucania vyrobcu a meneny v zmysle predpisu po 20 tisic km ? Podotykam, ze sa jednalo o sluzobny voz, takze ziadna zmotanina. K autu sa vsetci spravali uctivo - ziadne dupanie na plyn za studena, ci vypinanie motora ihned po zatazi. Tak preco podla Teba to turbo skapalo ? Ja odpoved mam - nevhodny olej.
Na 2.0TDCI zacalo turbo hukat ihned po vymene oleja. Ked som si bol pre auto po ponakupnom servise (rozvody - filtre - naplne), mechanik mi hovoril, ze nieco nebude koser, pretoze v motore bol extremne husty olej. Nalial Edge 5W-40 A3/B3 (vtedy este nebol TurboDiesel 5W-40 A3/B3/C3), na moje stastie motor klepat nezacal a ani ten olej nezral, az mi to bolo podozrive. Iba po par km zacalo sanitkovat turbo. Po 20 tisic km vymena vstrekovacov a ajhla - motor spapkal na 10 tisic km pol litra oleja. Dovtedy nic. Cize nafta z vadnych vstrekov v oleji.
Určite ho nemám v rodine, pekných pár rokov dozadu kupujeme zásadne nové auta /mám dvoch známych čo robia s dovážanými autami a viem prečo to robím, no nebudem rozdúchavať vášne/, a myslím že sa to opláca. Skôr ma zaujímalo to, že do roku 2012 mal kolega P307 1,6 HDi FAP, bol to asi ročník 2006, alebo 2007, servisoval ho v Peugeote a spočiatku tam liali Total 5w40, posledný rok nejaký 5w30 ale a3b3b4. Zdá sa mi že až posledné ročníky boli zalievané a5b5 olejom. To iba na okraj.V12 píše:Ak si dobre pamatam, bol to 2007 a predany cca 2 roky dozadu, ked bol splateny 5 rocny leasing. Preco ? Dufam, ze ho nemas v rodine...
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 0 hostů