Stránka 146 z 265
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 14.01.2014 17:42
od stano.
Pozeram aj ja. To ked budete porovnavat vytlak pri vode a potom pri nejakom mazute, tam to moze mat rozdiel. A nie 5W-30 a 5W-40 alebo A1 vs. A3. Z hladiska vytlaku na cerpadle bude rozdiel minimalny. Kde by to mohlo zavazit su mazacie kanaliky. Ale tiez rozdiel minimalny. Uz len najazdom ma predsa motor vacsie vole.
Dolezitejsie je, aby cerpadlo udrzalo minimalny tlak v systeme, aby nebol zas prilis vysoky. A hlavne aby olejovy film bol stabilny. A nie ze pri prechode na A3 bude vytlacat tesnenia

Kolko ludi (vratane mna) preslo na A3 a motor ide aj po desiatkach tisic km. A nevyzera, ze by sa rozpadal, ani olej nemizne, ani tesnenia nevytlacilo, ani nic.
Skor sa tras, ked mas DPF (alebo vykuchane) a riedi ti olej naftou. Tam ti nici vlastnosti oleja a zvysuje sa ti hladina. Vtedy ti moze zhaprovat cerpadlo, pripadne zacnu ojnice narazat do hladiny, co tiez nekonci dobre.
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 14.01.2014 17:49
od ballu
Stano mě předběhl
Jsi přesvědčen, že víš, o čem píšeš. Mazání s olejem je třeba posuzovat jako celek a ne jen co se ti hodí a napsat jen "A" a na "B" zapomět. Píšeš o počátečním startu motoru, ano s hustějším olejem, čerpadlo vyvyne větší tlak , ale jeho tlak je sražen ventilem, tam jde o jinou věc, maléma otvory v bloku jsou ostřikovány válce a na to je pro počátek lepší řidší , lépe se rozstřikuje , hustší má menší tendenci, ale lépe ulpívá na válcích po vypnutí motoru. Tím eliminuje svou nevýhodu po startu motoru. Pak nastává ta skutečnost že olej zahřátý na pracovní teplotu je stejně tekutý, jestli se jedná o 5W30 nebo 10W40. Tam pak záleží na oleji, jak dovede mazat během práce motoru, která je určitě delší

než 10 s po startu.........................stále se řeší mazání po studených startech, ale že to pak neumaže během práce

asi není podstatné
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 15.01.2014 06:45
od George V.
ballu píše:.....stále se řeší mazání po studených startech, ale že to pak neumaže během práce

asi není podstatné
...pak by bylo dobré se také podívat, cože to znamená ta HTHS. Laicky řečeno je to viskozita při vysoké teplotě (150st), při které je olej schopen udržet souvislý mazací film. A taky se dá říci, čím vyšší hodnota HTHS, tím je ten mazací film silnější - nikoliv ovšem pevnější (!); tím pádem pak můžou být větší vůle v motoru. Pokud je motor konstruován pro používání lehkoběžných olejů (HTHS < 3.5 mPa.s, typ. 2.9 mPa.s u A1/B1), bývá vyráběn s menšími vůlemi, takže se může také stát, že při použití oleje s běžnou hodnotou HTHS nebude dostatečný prostor pro vytvoření dostatečně silného (a pevného) mazacího filmu. A samozřejmě to funguje i naopak (a to především), kdy se v motoru konstruovaném pro oleje s normální HTHS při použití lehkoběžného oleje vytvoří příliš tenký mazací film, který nestačí na vymezení vůle mezi pohybujícími se součástmi a olej pak špatně maže... Což může být i důvod problémů s turbem u "slavného" TDCi od PSA ve Fordu... Ten druhý případ je samozřejmě mnohem nebezpečnější...
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 15.01.2014 11:55
od V12
Problem 1.6HDI nie je v mazacom filme a volach v motore, ale v jeho nezmyselnom layoute, ktory priamo smazi olej v mazacich kanaloch bloku a hlavy. Iba pako moze dat 3 najhorucejsie casti pred blok motora. A zaklincuje to absolutne nechladitelnou trubkou mazania turba na takom mieste, ze k nej prudi iba nahriaty vzduch z katu a DPF. Ked zacne regeneracia DPF, filter ma 600 stupnov a trubka mazania oleja je kusok od neho. A co sa deje v tej trubke Kefaline ? No karbonizuje to tam, karbonizuje !!!
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 18.01.2014 09:18
od ballu
George V. - součástí pístů jsou kroužky jak těsnící a také stírací, které udržují optimální vrstvu oleje na válcích dle opotřebení. Kruhovitost po 100 tis km je ta tam, geometrie válce jde do elipse, mozajka na povrchu je vyhlazená a tak jde vše na bedra oleje, který nerovnosti srovnává. Při větším filmu oleje A3/B3 je pokaždé na stěně něco na zaříznutí pro srovnání , ale u A1/B1 na seříznutí pro potřebné srovnání nerovností nemusí být v některých místech válce z čeho brát, pro tenký film a již to fouká do skříně, odsávání kliky se z toho může podělat a tento koloběh se opakuje a "efektivnost" zvětšuje EGR, zasrané sání s volnoběžnou klapkou atd....... Degradace oleje má zrychlenou křivku

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 20.01.2014 08:55
od George V.
Nepřeháněj. Můj starej Escort měl najeto přes 190tis. km, když šel z domu a na A1/B1 fungoval bez problémů; mezi výměnama by vydržel bez dolévání. A to po výměně zapečených kroužků (které ten povrch válce ohoblovaly dost).
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 20.01.2014 13:55
od ballu
Ale vyměňoval jsi zapečené kruhy po A1/B1 za pět minut dvanáct, u esca pro 1 výbrus mají , ale na ty naše již výbrusové neseženeš, my měníme polomotor, tak se proto k problematice mazání musíme chovat s respektem

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 21.01.2014 06:08
od George V.
ballu píše:Ale vyměňoval jsi zapečené kruhy po A1/B1 za pět minut dvanáct
...kruhy byly zapečené kvůli neotevírajícímu termostatu (a to ještě kdoví jestli, mohlo to být už od dřívějšího majitele, který tam pravděpodobně lil A3/B3). Po výměně jsem na tom nalítal skoro 50 000km a spotřeba oleje A1/B1 byla stabilní...
ballu píše:my měníme polomotor, tak se proto k problematice mazání musíme chovat s respektem

...vždyť právě, leju tam to, co je doporučeno výrobcem

.
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 10.02.2014 16:13
od VasekPel
Prosím poraďte, od poslední výměny mám 1L oleje CASTROL Magnatec A1 a nyní jsem pro další letošní výměnu objednal 3L téhož oleje ale přišel mi CASTROL Magnatec A5. Na můj dotaz mi bylo řečeno, že A1 se už nevyrábí a A5 jej nahrazuje. Ptám se je, zda mohu bez obav a jakéhokoli nebezpečí poškození motoru dát při výměně 3L A5 a 1L A1 nebo raději doobjednat 1L A5 a nemíchat to? Jde o motor v C-MAX 1,6 benzin 74kW r.v. 2010.
Díky za radu.
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 10.02.2014 16:57
od djdekl
Jaky dalsi specifikace maji ?
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 10.02.2014 17:21
od VasekPel
Castrol Magnatec A1 má specifikaci: SAE 5W -30; API SL; ILSAC GF-3; ACEA A1/B1; A5/B5; Meets Ford WSS-M2C913A, WSS-M2C913B, WSS-M2C913C
Castrol Magnatec A5 má specifikaci: SAE 5W -30; API SN; ILSAC GF-4; ACEA A1/B1; A5/B5; Meets Ford WSS-M2C913C, WSS-M2C913D
(údaje opsány z etikety na obalu oleje)
V návodu pro můj motor mám uvedenu normu WSS-M2C913C, motor má najeto 27 tis. km.
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 11.02.2014 06:17
od George V.
Každopádně ty oleje bez problému smíchej, oba splňují fordí normu a mají i stejnou ACEA... Stejně Ti při výměně v motoru zůstane něco původního oleje, no tak holt ho tam bude o trochu víc

...
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 11.02.2014 06:27
od djdekl
No ja bych dokoupil par flasek, abys tam nalil stejnej... sice to nebude asi zasadni problem, ale ja mam radsi vsechno "dokonale"

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 12.02.2014 07:52
od hihi
Já bych ten litr použil na proplach. 5ešit 200,- (nebo kolik) v nákladech na 15 tis. km nepovažuji za podstatné. Ale slití nemůže ničemu vadit. V servisu by asi to neřešili.
Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1
Napsal: 20.02.2014 15:20
od Marod22
Chalani čo si myslíte o olejoch 5W30 A3/B3? Mohol by som to chápať ako kompromis medzi 5W30 A1/B1 A 5W40 A3/B3?