Motorový olej pro Focus - informace na str.1

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13551
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od stano. » 14.01.2014 17:42

Pozeram aj ja. To ked budete porovnavat vytlak pri vode a potom pri nejakom mazute, tam to moze mat rozdiel. A nie 5W-30 a 5W-40 alebo A1 vs. A3. Z hladiska vytlaku na cerpadle bude rozdiel minimalny. Kde by to mohlo zavazit su mazacie kanaliky. Ale tiez rozdiel minimalny. Uz len najazdom ma predsa motor vacsie vole.
Dolezitejsie je, aby cerpadlo udrzalo minimalny tlak v systeme, aby nebol zas prilis vysoky. A hlavne aby olejovy film bol stabilny. A nie ze pri prechode na A3 bude vytlacat tesnenia :dih: Kolko ludi (vratane mna) preslo na A3 a motor ide aj po desiatkach tisic km. A nevyzera, ze by sa rozpadal, ani olej nemizne, ani tesnenia nevytlacilo, ani nic.
Skor sa tras, ked mas DPF (alebo vykuchane) a riedi ti olej naftou. Tam ti nici vlastnosti oleja a zvysuje sa ti hladina. Vtedy ti moze zhaprovat cerpadlo, pripadne zacnu ojnice narazat do hladiny, co tiez nekonci dobre.

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od ballu » 14.01.2014 17:49

Stano mě předběhl :palec_nahoru:

Jsi přesvědčen, že víš, o čem píšeš. Mazání s olejem je třeba posuzovat jako celek a ne jen co se ti hodí a napsat jen "A" a na "B" zapomět. Píšeš o počátečním startu motoru, ano s hustějším olejem, čerpadlo vyvyne větší tlak , ale jeho tlak je sražen ventilem, tam jde o jinou věc, maléma otvory v bloku jsou ostřikovány válce a na to je pro počátek lepší řidší , lépe se rozstřikuje , hustší má menší tendenci, ale lépe ulpívá na válcích po vypnutí motoru. Tím eliminuje svou nevýhodu po startu motoru. Pak nastává ta skutečnost že olej zahřátý na pracovní teplotu je stejně tekutý, jestli se jedná o 5W30 nebo 10W40. Tam pak záleží na oleji, jak dovede mazat během práce motoru, která je určitě delší :wink: než 10 s po startu.........................stále se řeší mazání po studených startech, ale že to pak neumaže během práce :wink: asi není podstatné
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od George V. » 15.01.2014 06:45

ballu píše:.....stále se řeší mazání po studených startech, ale že to pak neumaže během práce :wink: asi není podstatné
...pak by bylo dobré se také podívat, cože to znamená ta HTHS. Laicky řečeno je to viskozita při vysoké teplotě (150st), při které je olej schopen udržet souvislý mazací film. A taky se dá říci, čím vyšší hodnota HTHS, tím je ten mazací film silnější - nikoliv ovšem pevnější (!); tím pádem pak můžou být větší vůle v motoru. Pokud je motor konstruován pro používání lehkoběžných olejů (HTHS < 3.5 mPa.s, typ. 2.9 mPa.s u A1/B1), bývá vyráběn s menšími vůlemi, takže se může také stát, že při použití oleje s běžnou hodnotou HTHS nebude dostatečný prostor pro vytvoření dostatečně silného (a pevného) mazacího filmu. A samozřejmě to funguje i naopak (a to především), kdy se v motoru konstruovaném pro oleje s normální HTHS při použití lehkoběžného oleje vytvoří příliš tenký mazací film, který nestačí na vymezení vůle mezi pohybujícími se součástmi a olej pak špatně maže... Což může být i důvod problémů s turbem u "slavného" TDCi od PSA ve Fordu... Ten druhý případ je samozřejmě mnohem nebezpečnější...
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od V12 » 15.01.2014 11:55

Problem 1.6HDI nie je v mazacom filme a volach v motore, ale v jeho nezmyselnom layoute, ktory priamo smazi olej v mazacich kanaloch bloku a hlavy. Iba pako moze dat 3 najhorucejsie casti pred blok motora. A zaklincuje to absolutne nechladitelnou trubkou mazania turba na takom mieste, ze k nej prudi iba nahriaty vzduch z katu a DPF. Ked zacne regeneracia DPF, filter ma 600 stupnov a trubka mazania oleja je kusok od neho. A co sa deje v tej trubke Kefaline ? No karbonizuje to tam, karbonizuje !!!
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od ballu » 18.01.2014 09:18

George V. - součástí pístů jsou kroužky jak těsnící a také stírací, které udržují optimální vrstvu oleje na válcích dle opotřebení. Kruhovitost po 100 tis km je ta tam, geometrie válce jde do elipse, mozajka na povrchu je vyhlazená a tak jde vše na bedra oleje, který nerovnosti srovnává. Při větším filmu oleje A3/B3 je pokaždé na stěně něco na zaříznutí pro srovnání , ale u A1/B1 na seříznutí pro potřebné srovnání nerovností nemusí být v některých místech válce z čeho brát, pro tenký film a již to fouká do skříně, odsávání kliky se z toho může podělat a tento koloběh se opakuje a "efektivnost" zvětšuje EGR, zasrané sání s volnoběžnou klapkou atd....... Degradace oleje má zrychlenou křivku :?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od George V. » 20.01.2014 08:55

Nepřeháněj. Můj starej Escort měl najeto přes 190tis. km, když šel z domu a na A1/B1 fungoval bez problémů; mezi výměnama by vydržel bez dolévání. A to po výměně zapečených kroužků (které ten povrch válce ohoblovaly dost).
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od ballu » 20.01.2014 13:55

Ale vyměňoval jsi zapečené kruhy po A1/B1 za pět minut dvanáct, u esca pro 1 výbrus mají , ale na ty naše již výbrusové neseženeš, my měníme polomotor, tak se proto k problematice mazání musíme chovat s respektem :(
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od George V. » 21.01.2014 06:08

ballu píše:Ale vyměňoval jsi zapečené kruhy po A1/B1 za pět minut dvanáct
...kruhy byly zapečené kvůli neotevírajícímu termostatu (a to ještě kdoví jestli, mohlo to být už od dřívějšího majitele, který tam pravděpodobně lil A3/B3). Po výměně jsem na tom nalítal skoro 50 000km a spotřeba oleje A1/B1 byla stabilní...
ballu píše:my měníme polomotor, tak se proto k problematice mazání musíme chovat s respektem :(
...vždyť právě, leju tam to, co je doporučeno výrobcem :D .
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

VasekPel
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 14.02.2011 20:27

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od VasekPel » 10.02.2014 16:13

Prosím poraďte, od poslední výměny mám 1L oleje CASTROL Magnatec A1 a nyní jsem pro další letošní výměnu objednal 3L téhož oleje ale přišel mi CASTROL Magnatec A5. Na můj dotaz mi bylo řečeno, že A1 se už nevyrábí a A5 jej nahrazuje. Ptám se je, zda mohu bez obav a jakéhokoli nebezpečí poškození motoru dát při výměně 3L A5 a 1L A1 nebo raději doobjednat 1L A5 a nemíchat to? Jde o motor v C-MAX 1,6 benzin 74kW r.v. 2010.
Díky za radu.
C-Max 1,6 74 kW, r.v. 2010

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4039
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od djdekl » 10.02.2014 16:57

Jaky dalsi specifikace maji ?

VasekPel
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 14.02.2011 20:27

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od VasekPel » 10.02.2014 17:21

Castrol Magnatec A1 má specifikaci: SAE 5W -30; API SL; ILSAC GF-3; ACEA A1/B1; A5/B5; Meets Ford WSS-M2C913A, WSS-M2C913B, WSS-M2C913C

Castrol Magnatec A5 má specifikaci: SAE 5W -30; API SN; ILSAC GF-4; ACEA A1/B1; A5/B5; Meets Ford WSS-M2C913C, WSS-M2C913D
(údaje opsány z etikety na obalu oleje)

V návodu pro můj motor mám uvedenu normu WSS-M2C913C, motor má najeto 27 tis. km.
C-Max 1,6 74 kW, r.v. 2010

George V.
Junior
Junior
Příspěvky: 406
Registrován: 29.03.2010 07:02
Bydliště: Kadaň

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od George V. » 11.02.2014 06:17

Každopádně ty oleje bez problému smíchej, oba splňují fordí normu a mají i stejnou ACEA... Stejně Ti při výměně v motoru zůstane něco původního oleje, no tak holt ho tam bude o trochu víc :) ...
Ford Focus II 1,6 Duratec Kombi Trend+ 2010 Blazer Blue

Obrázek

Dříve: Ford Escort Kombi 1,6 16v, r.v. 1999

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4039
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od djdekl » 11.02.2014 06:27

No ja bych dokoupil par flasek, abys tam nalil stejnej... sice to nebude asi zasadni problem, ale ja mam radsi vsechno "dokonale" :D

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1017
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od hihi » 12.02.2014 07:52

Já bych ten litr použil na proplach. 5ešit 200,- (nebo kolik) v nákladech na 15 tis. km nepovažuji za podstatné. Ale slití nemůže ničemu vadit. V servisu by asi to neřešili.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
Marod22
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 844
Registrován: 09.05.2012 08:19
Bydliště: Bratislava

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Příspěvek od Marod22 » 20.02.2014 15:20

Chalani čo si myslíte o olejoch 5W30 A3/B3? Mohol by som to chápať ako kompromis medzi 5W30 A1/B1 A 5W40 A3/B3?

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host