

ACEA A3/B4 je problém. A ještě větší C3. Olej do Forda musí splňovat ACEA A1/B1, ev. A5/B5. Tímhle bys tomu autu moc neprospěl... To co máš, je "speciální" olej do moderních dieselů s DPF aby splňovaly přísné emisní limity. Má nízký obsah síry, fosforu a dalších ekologicky nežádoucích prvků. Tím pádem má i nižší obsah detergentů a tudíž nižší alkalickou rezervu. Prakticky to znamená že bude méně stabilní, než standardní olej...hazmec píše:Motorový olej GM/Opel 5W-30 Dexos 2 splňuje specifikace:
ACEA A3/B4, C3, B4,API SL/CF, GM-LL-A-025, GM-LL-B-025, LPG/CNG/DPF, BMW LL-04, VW 505.01, MB 229.51.
...fordí specifikace vyžadují výhradně A1/B1 resp. A5/B5pkadecka píše:A3/B3 je problém proč? Přímo v manuálu k focusu (vytištěném v roce 2000) se píše, že máš použít olej Ford/Motorcraft Formula E SAE 5W-30 nebo jiný olej SAE 5W-30 splňující specifikaci Ford WSS-M2C913-A nebo WSS-M2C912-A1.
...ještě jednou podtrhuji doplnění , nikoliv hlavní náplň. Motor to poškodit nemůže, ale co třeba životnost katu?pkadecka píše: A pak se tam píše, že pro doplnění můžeš použít SAE 5W-30 / 10W-40 / 5W-40 v závislosti na okolní teplotě, splňující specifikace A1/B1 nebo A3/B3. A nakonec "používání těchto olejů může mít za následek delší dobu spuštění motoru, snížení výkonu motoru, zvýšení spotřeby paliva a zvýšení úrovně emisí". Nic o poškození motoru se tam nepíše.
...no vidíš. A podobný efekt může mít i vyšší tlak v mazacím systému. Když je mazací systém konstruovaný na určitou viskozitu oleje a pak se tam dá olej s vyšší viskozitou, může se pak někam dostávat oleje více, než je zdrávo (třeba přes odvětrání klikové skříně nebo hlavy...).pkadecka píše:Co jsem slyšel / četl o oleji v souvislosti s poškozením katalyzátoru, tak problém je, když je ho moc, tj. nad horní rysku na měrce.
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 2 hosti