Stránka 15 z 38
Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo
Napsal: 17.06.2013 23:03
od vita_k
kdyz nemaj cas tak idealni doba na vlastni investigovani:)
elm327 stoji na aukru par stovek a telefon s androidem ma kdejaky teenager:)
pres elm bych nahral spoustu dat a dal jsem at se na to v12 podiva v dobe, kdy to bude cukat. Divil bych se, kdyby se nic na datech z MAP, MAF rail pressure neco neukazalo.
Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo
Napsal: 18.06.2013 07:43
od V12
Zozbierat co najviac dat a potom sa v nich vrtat. Ked to prestane tahat, niekde sa to objavit musi. Zbierat treba :
- otacky
- poloha plynu
- MAP
- MAF
- tlak v raile
To by ELM327 mal dokazat snimkovat kazdu polsekundu. Takze ked ten vypadok v tahu bude trvat cca sekundu, je velmi realna sanca, ze sa tam prejavi. Dalsie 2 zaujimave veci ale s ELM nevyhodnotim - funkcnost cidiel klukovky a vackovky. Pocas zberu dat treba jazdit podla moznosti co najplynulejsie bez tempomatu, aby nedoslo k nejakym omylom pri vyhodnocovani.
Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo
Napsal: 18.06.2013 11:53
od vita_k
tak sup sup Klvys, neflakat se a sehnat ELM327 a Torque nahrat data, ja uz se na ne tesim a v12 taky aby si mohl zanadavat:)
Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo
Napsal: 29.06.2013 15:02
od Klvys
Vubec nevím o čem píšete co to je? to vypíše normalní diagnostika? V pondělí by to mělo jit do servisu a chci po nich aby stím aspon hodinu jezdili davlai tomu, jeli na dalnici a jestli to něco napíše nebo ne
Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo
Napsal: 30.06.2013 06:55
od vita_k
Doporučil bych nejdriv Google, Youtube pro ziskani predstavy. Neni to zadna magie

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo
Napsal: 03.07.2013 16:20
od Klvys
Tak bylo to unas v servise žádne chyby nenašli. říkali mi že kdyby to něco zahaprovalo nebo tak že by to mělo vyskočit v chybách ale nic žádné chyby. Mají diagnostiku Bosch. pry se mam zeptat ve fordu jestli mají nějakou diagnostiku která jim vypíše "nějakou sinusovku třeba" vykonu kdy to cukne.
Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo
Napsal: 04.07.2013 10:33
od V12
Jazdili na tom so zapnutym zberom dat ? Ked nie, tak ta navsteva bola uuuplne zbytocna strata casu a prachov. Takato zavada v chybach byt nemusi, pretoze sa nemuseli splnit vsetky podmienky zapisu FreezeFrame do pamate zavad. A obcas tych podmienok nie je prave malo - teplota chladiacej zmesi X stupnov, otacky motora v rozmedzi od - do pocas Y sekund pri polohe plynu Z atd. atd. Najprisnejsie su strazene veci okolo emisii - staci aby EGR zareagoval neskor a chyba vyskoci hned. Na druhu stranu - chyba snimaca pozicie vacky nudzovy rezim vyvolat nemusi a motor pojde normalne. Len pri dalsom startovani nemusi naskocit. To zalezi od toho, ako to je poriesene softwarovo. Velka vacsina snimacov je navzajom nepriamo zalohovana, porucha tych, co zalohovane nie su obvykle vyvolava nudzovy rezim.
Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo
Napsal: 04.07.2013 12:26
od Klvys
nejezdili on mi řekl když stím jezdím tak i nějaké kolisavé věci by se měli ukazat pokud to cukne. A nikdy se nestalo že bych to snad nenastartoval možná po ranu.
Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo
Napsal: 06.07.2013 20:10
od V12
Tie kolisave veci sa ukazu iba vtedy, ked ich nahras. Inak nie. Tiez som netusil, preco moj 2.0TDCI z casu na cas na prvy pokus nestartoval a nevyhodilo ziadnu poruchu. Podstatu problemu som zistil az monitorovanim zivych dat - startovaci tlak paliva v raile nebol pozadovanych 125 barov. Tazke staticke nacitanie chyb je v tomto pripade na 2 veci.
Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo
Napsal: 11.07.2013 18:31
od Klvys
Tak jsem byl v novem jičině se jich na to zeptat a řekli mi to same že žádne data mi takhle nedoakží zjistit. Pokud to neděla pravidelně a neuloží se ta chyba tak že stím nic nezmužou. říkali že by to mohli dělat ty 2 stare vstřiky. Ale jak mi mají něco zjístit když teď už to 2 tydny neudělalo ani jednou ani na dalnici ani tadyk na okreskach

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo
Napsal: 11.07.2013 21:04
od V12
Kua, tak na toto nemam slov !
Co je telemetria v F1 ? Presne to iste - diagnostika on-line. A naco to je ? Aby sa pilot vcas dozvedel, ze ma ist do boxov, lebo nieco nie je OK. A ako to mechanici zistia ? Ze cumia do zivych dat pri jazde...
Opat dodam stare zname - do pamate zavad sa problem zapise az vtedy, ked je splnenych viac podmienok. Pri zacukani ale vsetky podmienky na vznik freezeframe nemusia byt splnene, takze zapis nevznikne. Co je na tom tazke pochopit ? Ten motor zere naftu, ktora je don vstrekovana cez nejake vstrekovace, ktore su riadene na zaklade niecoho, vstrekovaci tlak je taktiez premenna velicina, okrem toho je tam nejake to turbo vyvijajuce nejaky tlak na v zavislosti od polohy lopatiek variabilneho rozvadzaca atd. A to vsetko zavisi na jedinej hodnote - poloha plynoveho pedalu. Ked to teda zacuka, na nejakej tej hodnote sa to MUSI prejavit - bud chyba plynoveho pedala, zmena tlaku paliva v raile, sirka riadiaceho impulzu vstrekovaca, nahla zmena polohy variabilu v turbe, vypadok signalu z CKP, CMP atd. atd.
Ze to nebude vidiet nech hovoria tomu, co seno zerie ! Nie som servisak, ale 2 + 2 su 4.
Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo
Napsal: 11.07.2013 23:04
od vita_k
Těžký ale určit, co je příčina a co důsledek. A jestli to třeba není naopak ...
Ale nějaká snaha by mela být vyvíjena. Jsou to amatéři tak jako tak.
Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo
Napsal: 12.07.2013 08:03
od V12
vita_k :
Ano, to je pravda. Ale aspon je coho sa chytit. Doslednym skumanim nameranych hodnot sa da zistit, co bol prvy prejav cuknutia. Ja osobne si myslim, ze to je sirka pulzu vstrekovaca a teda vstreknute mnozstvo paliva, alebo poloha plynu. Vsetko ostatne - tlak turba, poloha variabilu atd. sposobi pomalsiu zmenu, ktora nema charakter cuknutia. Ak teda napr. zistia, ze cuka, ale sirky pulzov vstrekov su rovnake a pod rovnakym tlakom, jednoznacne to bude problem niektoreho vstrekovaca - viazne a aj napriek spravnemu impulzu sa neotvoril v pozadovanom case na pozadovanu dobu. Ak sa ale bude lisit sirka pulzu, treba patrat inde - co sposobilo zmenu - chybny signal z cidla tlaku paliva, pozicie vacky, klukovky, polohy plynu atd. Je tam toho dost.
To by sa ale mechanikom muselo chciet, resp. by tomu mali rozumiet. A nie fungovat na vysledkoch z diagnostiky - chyba Pxxxx => nizky tlak paliva v raile => vymenit CR cerpadlo, ved zakaznik zaplati. A pritom to moze byt upchaty filter, alebo vadny konektor na FRP cidle, ako bolo viackrat spominane aj tu na fore.
Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo
Napsal: 12.07.2013 14:09
od Marod22
V12, prečo ty vlastne nezainvestuješ do origo diagnostiky a neponúkaš tu svoje služby? Faktom je, že drvivá väčšina servisov nemá potrebné znalosti na sledovanie live dát a následnej diagnostiky problému. Postupujú podľa tvojho postupu vyššie - napichnú staticky na svoju uni diagnostiku a keď nič nenájdu, akurát myknú plecami. Ty by si problém zdiagnostikoval a naordinoval liečbu. Zrátaj si koľko je tu ľudí s podobnými problémami a keby si od každého zobral len 5€...

...a to teraz nesrandujem...alebo ťa k tomu dokopeme

Re: Výměna vstřikovačů a čerpadla - věci okolo
Napsal: 12.07.2013 22:36
od stano.
... alebo ho dokopeme
Ja si to uplne neviem predstavit. Ako by to realne fungovalo. Ved keby sa vo dverach zjavil chrochtavy 1,6TDCi/HDi, to by V12 nebral do ruky diagnostiku, ale metrovy roxor
