Stránka 15 z 21
Re: Pístní kroužky
Napsal: 08.03.2013 19:08
od vitr73
no nechci bejt spicatej ale...mam na motoru ted 320 tisic km a od vymeny k vymene doleju tak max litr...vic ne a to bych tedy videl na to ze kdyz to bere tak strasne olej tak to ma najeto daaaleko vic(njn stocit tachak je vec)
Re: Pístní kroužky
Napsal: 07.10.2013 20:46
od Fíkus1596
Zdravím,
nedávno mi bylo od známého řečeno, že když jel za mnou, tak mi šel z výfuku namodralý kouř (šlapal jsem FoFu na krk), okamžitě jsem zkontroloval stav motorového oleje a ubyl mi necelí litr na 2000 km, což se mi zdá dost. Dnes jsem se chtěl sám přesvědčit, zda jde opravdu z výfuku modrý kouř. Zdá se mi, že z něj nic nejde viz. video:
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=MNjke-GerPU[/youtube]
Točil jsem do 5 000 otáček, má se to dělat za jízdy? Aby byl motor více namáhán?
Jinak, louže se pod autem netvoří a ani nikde olej nerosý, takže jsem nějaké ty netěsnosti vyloučil. Napadá někoho něco?

Re: Pístní kroužky
Napsal: 07.10.2013 20:53
od Dragic
jestli ti ubyl necelí litr na 2000km tak to je v pohodě
Taková mez kdy se to má řešit je 1L na 1000km
a věř že je to pak vidět i když to vytočíš na místě

Re: Pístní kroužky
Napsal: 08.10.2013 07:53
od V12
Norma je sice liter na 1000 km, ale to je na moj vkus nenormalne. Pol litra na 1000 km mi nebrala ani stara Skodofka 105L. Najvyssi cas sa toho zbavit, alebo vymenit motor. Opravovat tento sa neoplati, mozes na tom neskutocne prerobit. Pbjun o tom vie svoje...
Re: Pístní kroužky
Napsal: 08.10.2013 08:26
od stan
na jednej nemenovanej cerpacej stanici mi pumpar poradil 5w-50, olej totiz zacne spalovat ked je zahriaty , tak skusim, do motora uz sprtat nedam a "novy" je tiez loteria. momentalne dolievam 10w-40 ktory je pouzity z mojej motorky po cca 7mth. berie mi 1l na 500km zhruba a neverim ze 1l na 1000km je v pohode a ani 1 na 2t/ km nie je, to by som chcel vidiet ako by si presiel cez emisnu
Re: Pístní kroužky
Napsal: 08.10.2013 13:43
od Fíkus1596
Mám s tím něco tedy dělat? V pátek jedu na měření tlaků...
Re: Pístní kroužky
Napsal: 08.10.2013 13:52
od stan
urob a daj vediet vysledok, ja svojho pouzivam uz iba ako druhe, mestske vozidlo a na jazdy do 50km, akurat musim dat spojku vymenit a kym motor neklakne , tak donho nedam okrem oleja nic,
Re: Pístní kroužky
Napsal: 08.10.2013 19:07
od Dragic
taková otázka jak dlouho si chceš tohle auto nechat

Re: Pístní kroužky
Napsal: 08.10.2013 19:15
od miki21
Až začne spalovat olej a benzín v poměru 1:1, tak už to nemá smysl.

Re: Pístní kroužky
Napsal: 08.10.2013 19:52
od stan
Necham si ho kym pojde. Predsa len ma este vozi, predat sa ho neoplati. Ale ivestovat do motoracsa neoplati jedine ak tak polomotor ale to by som musel 2litre obetovat
Re: Pístní kroužky
Napsal: 08.10.2013 19:55
od Jardak
Pokud bere 1 litr na 500 km je to na intenzivní shánění jinýho motoru. Zvláště pokud je tato spotřeba u 10w-40, tak olej 5W-50 jí nějak znatelně nezmenší....
Jedině pokud by jsi ho dal 1 : 1 s rozehřátou vazelínou....

Re: Pístní kroužky
Napsal: 08.10.2013 23:08
od hihi
Při najetých 250 tis. jsem měl na strém fofo na 15 tis. km spotřebu cca 0,7 litru oleje... Takže mezi na měrce od rysky k rysce...
Re: Pístní kroužky
Napsal: 09.10.2013 00:31
od Dragic
a měl jsi 1.6? Ta je na tohle pověstná
Já být tebou tak to nechám tak jak to je a jen dolévám. Vím že teď si dal kámoš do oleje nějakej americkej sajrajt (kdyžtak zjistím co to je) a že se mu to zlepšilo ale nemám to osobně potvrzené. A prostě to dojezdím. Já sem dělal repas motoru a stálo mě to skoro 50tis

(teď stojí v garáži na paletě

) A dnes bych už to řešil víměnou za motor 1.8 s přepisem a ještě bych půlku ušetřil

Re: Pístní kroužky
Napsal: 09.10.2013 08:42
od stan
tak urcite 1,8 taky problem nema, stara koncepcia , tie 1,6 ladene spolu s yamahou su loteria, idu ako blesk , pekny zvuk, ale drviva vacsina pri 200t/km ma pred generalkou a to som jej ani nenakladal, kua. svagor ma to iste dava jej poriadne zabrat a zatial je v pohode, je sice pravda ze este 200t/km nema

Re: Pístní kroužky
Napsal: 09.10.2013 10:11
od ballu
Po revoluci, kdy se sem začala tahat silná auta, tak policajti ve favoritech nestíhali a na silné služební káry nebylo. Řešení bylo takové, že jsem vložky převrtával na průměr pístů a kroužků z Renaultu. Pak ty pekelné stroje favorit, vážící 800 kg měly 1600 obsah a přes 100 koní, výdrž 25 tis, km. To se pak machři v bavoráku divili , jak jim fávo líže prdel. To jen pro ilustraci, jak se dá z průseru vybruslit. Přikládám tabulku, ve které jsou rozměry vrtání jiných motorů a k nim písty a kroužky. Když nejde sehnat origo kroužek, tak vem stejného rozměru nebo max do 1 mm navíc, zámek zapiluj a dej na píst do motoru, Válec je stejně již exentricky vydřený, kroužky budou taktéž + určitě nějaký rozlomený. Časem se nový kroužek srovná s válcem a bude to těsnit. Toto je jediná možnost, jak to dát ještě dohromady za lavnější peníz. Při zapilovávání musí být v zámku co nejmenší mezera, ale kroužek musí být volný. Časem najetýma km se vůle v zámku bude zvětšovat ale lépe bude kroužek sedět ve válci. Kroužek s válcem se vzájemně opotřebí - zabrousí a je na další 100 tis km s motorem klid. Z počátku častější výměna filtru a oleje pro možné mikropiliny.
Odzkoušeno na více autech a hlavně na veteránech, kde se musí improvizovat nejčastěji.
http://www.cesomot.cz/vyprodej.php