Stránka 136 z 187

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 01.11.2020 21:49
od stano.
enjoy píše: 01.11.2020 00:00 Stano, když můžou moderní koncernový motory vycházet ze škody 1000MB? Kde je problém?
Problem je to, ze skyactive ma zlozitostou a kurvitkami velmi daleho od 15 rocnej atmosfery.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 01.11.2020 21:53
od stano.
enjoy píše: 01.11.2020 00:25 Kdyz zavřu obě oči ve prospěch litroveho ecoboostu a budu podle spritmonitor porovnávat 92kw tzv. moderní motor ve focusu III s prehistorickým 2.0i duratecem ve Focusu II, tak je rozdíl průměru přesně 1,43l.
Takze pri 15t km rocne je to 260eur na benzine. Plus netreba to tolko kvaltovat, potiahne aj v nizsich otackach (uzivatelsky privetivejsie), rychlejsie sa zahreje. Pre mnohych ludi dostatocne dovody.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 01.11.2020 21:56
od stano.
Karel2 píše: 01.11.2020 09:54 Zkuste opravit dnesni 3 valec nebo ten 2,0i zde spominany.
Na tom 3 valci nadherne kopu miesta vsade okolo. Este aj vyfuk otoceny spredu.
Na 2.0 chces vymenit ventil odvetrania spodku motora, alebo hadicku k nemu, alebo MAF senzor, a treba davat dole cele sanie. A co je to za debilnu robotu ani nehovorim, ked sa tam neda k nicomu poriadne dostat, lebo od chladica nie je miesto ani na prestrcenie ruky.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 01.11.2020 21:57
od stano.
enjoy píše: 01.11.2020 11:21 Dnešní auta mají v manuálu, že spotřeba 1,5l oleje na 1000/km je vlastnost, nikoliv závada.
Toto mal este Fiat Cinquecento z 1994 :ble2:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 01.11.2020 22:07
od stano.
miki21 píše: 01.11.2020 12:28 A proč asi? :totlsmile:
Lebo ti kreteni nedokazu ani poriadne zalozit vzduchovy filter. A maju robit GO motora?
Navyse, ked prinesies 8 rocne auto, kde cena dielov a prace dosahuje hodnotu auta, nikto normalny sa do toho nepusti.
A posledny dovod - ovela mensie tolerancie ako volakedy. Nestaci to tam len tak ledabolo nasekat. Na dodrzanie tolerancie povedzme na vybruse je treba na to mat zodpovedajucu masinu a schopnosti.

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 02.11.2020 06:27
od Karel2
stano. píše: 01.11.2020 21:56
Karel2 píše: 01.11.2020 09:54 Zkuste opravit dnesni 3 valec nebo ten 2,0i zde spominany.
Na tom 3 valci nadherne kopu miesta vsade okolo. Este aj vyfuk otoceny spredu.
Na 2.0 chces vymenit ventil odvetrania spodku motora, alebo hadicku k nemu, alebo MAF senzor, a treba davat dole cele sanie. A co je to za debilnu robotu ani nehovorim, ked sa tam neda k nicomu poriadne dostat, lebo od chladica nie je miesto ani na prestrcenie ruky.
to vidim taky jako vyhodu, vice mista na "bezne" opravy, ja spis myslel opravu jako velkou s motorem ven z auta

mm. kdyz mluvime o tom miste kolem motoru, obcas me dostava kdyz musis sundat kolo pro vymenu zarovky u nekterch novejsich aut :D

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 02.11.2020 06:48
od Hoffis
miki21 píše: 01.11.2020 12:52 pokud máš patřičné vybavení a znalosti, tak otázka jednoho dne. :wink:
pracovní doba je běžně 8 hodin.
podle tebe by měl člověk za 4 hodiny stihnout vyndat motor z auta a ještě ho rozebrat... to jsi asi z jiné planety....

za 4 hodiny se běžně dělají jen rozvody... :dih:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 02.11.2020 07:05
od miki21
Všechno jde, když se chce. Ale proč by si servis účtoval 8 hodin práce, když se na tom může motat týden.😀

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 02.11.2020 07:22
od Hoffis
tak ty absolutně nevíš která bije :irre:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 02.11.2020 07:28
od Stanley_vy
miki21 píše: 02.11.2020 07:05 Všechno jde, když se chce. Ale proč by si servis účtoval 8 hodin práce, když se na tom může motat týden.😀
Jojo, "vseci kradnu!".

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 02.11.2020 07:38
od miki21
Ne, všichni chtějí vydělat.😉

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 10.11.2020 21:09
od jenikHK
Docela mě zaujalo vyjet si na spritmonitor.de údaje jednotlivých generací.
- možná nefiltruju kritéria úplně dobře, ale zadávám:

Ford Focus, min 5000km pokryto, manuál, výkon 95-112kW, benzín.
roky
2016 - 2018, průměr 7,41, nejčastěji 7,2
2012 - 2014, 7,48, resp. 7,3
2007 - 2009, 8,03, resp. 7,8
2001 - 2003, 8,83, resp. 8,7

Ford Focus, min 5000km pokryto, manuál, výkon 85-95kW, benzín.
roky:
2016 - 2018, průměr 6,68, nejčastěji 6,7
2012 - 2014, 6,61, resp. 6,4
2007 - 2009, 7,90, resp. 7,9
2001 - 2003, 8,42, resp. 8,7

Ford Focus, min 5000km pokryto, manuál, výkon do 75kW, benzín.
roky
2016 - 2018, průměr 6,60, nejčastěji 6,9
2012 - 2014, 6,57, resp. 6,3
2007 - 2009, 7,64, resp. 7,9
2001 - 2003, 7,42, resp. 7,3

dovolím si k tomu zase několik závěrů:
- mezigeneračně mě překvapil malý rozdil u nejsilnějších motorizací - 0,8, 0,55 a 0,07, pokud bych vzal rozdíl u Mk1 2,0 a 1,5 ecoboost v Mk3, tak je rozdíl pod 1,4l.
- markatní je příspěvek litrových tříválců v 92kW verzi - ale tady se už ukazuje, že nejnovější motory nemají nízké emise zadarmo. Rozdíl kolem 1,75 l/100 je nejpatrnější
- v kategorii nejslabších motorů se přeplńování tolik neuplatnilo, pokles je nejmenší, něco přes 0,75l - opět je vidět nárůst u nejnovějších. Navíc Mk2 focusy nabraly na váze a zkrátily převody oproti Mk2 - výrazný nárůst spotřeby se zde musel projevit. I to je zajímavé, zatímco u slabších motorů šla spotřeba Mk1 vs Mk2 nahoru, u silnějších naopak.

Troufám si na základě dat tvrdit, že se pomocí downsizingu podařilo snízít spotřebu / CO2 zhruba kolem 20% za cca 15 let. Ale je zajímavý, že třeba dvoulitr v Mk2 jezdí s o 0,8l lepší spotřebou než dvoulitr v MK1 (obě atmosféry, ale technika odlišná - o generaci novější Duratec-HE je proti starším ZETECům skutečně výrazně úspornější). Naopak Mk3 vs Mk2 je rozdíl atmosféra vs přeplňování jen 0,55l, byť přeplňované motory jsou mnohem dynamičtější. Jen ten 1.6 ZETEC, později jen přeznačený na Duratec, přežil celou éru Focusu až do konce Mk3; dle mého pro MK1 nejlepší motorizace, v Mk2 se ale trápí s vysokou hmotností a krátkými převody. A vlastně se i dočkal reinkarnace v podobě 1.6 ecoboost.

Jen taková úvaha - a co bude dál? Co s tím provede nástup mild/ plug-in hybridů?

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 10.11.2020 21:23
od phofy
Pěkná rozborka :gott: :bravo22: :bravo22:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 11.11.2020 13:05
od Ma.rt
Za 15 let to neni jen downsizing.. právě ze i ty atmosfery byly účinnější, ale bez dopadu do spolehlivosti.
Ja mel escorta combi 1.6 66kW a s tim jsem jezdil za 7,7, nasledovalo Mondeo 1.8 92 kW za 8,1 (to me překvapilo nejvíc, protože mi prislo, ze to jezdi celkem úsporne, ale caste krátké trasy v zime to dost ovlivnily) a ted mondeo kombi 2.0 107 kW za 7,5.
Kdyz jeste zohlednim narust hmotnosti, tak ten 2.0 na atmosku uz jezdi za slusnou spotrebu. 1.6Eb by byla lepsi max o litr, ale ty starosti s tim...

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Napsal: 11.11.2020 13:36
od Karel2
never tomu ze o litr min, 7-8 je pro "normalni" jezdeni u 1,5 :)