Problem je to, ze skyactive ma zlozitostou a kurvitkami velmi daleho od 15 rocnej atmosfery.enjoy píše: 01.11.2020 00:00 Stano, když můžou moderní koncernový motory vycházet ze škody 1000MB? Kde je problém?
Atmosféra vs. downsizing motory
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Takze pri 15t km rocne je to 260eur na benzine. Plus netreba to tolko kvaltovat, potiahne aj v nizsich otackach (uzivatelsky privetivejsie), rychlejsie sa zahreje. Pre mnohych ludi dostatocne dovody.enjoy píše: 01.11.2020 00:25 Kdyz zavřu obě oči ve prospěch litroveho ecoboostu a budu podle spritmonitor porovnávat 92kw tzv. moderní motor ve focusu III s prehistorickým 2.0i duratecem ve Focusu II, tak je rozdíl průměru přesně 1,43l.
Naposledy upravil(a) stano. dne 01.11.2020 22:18, celkem upraveno 1 x.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Na tom 3 valci nadherne kopu miesta vsade okolo. Este aj vyfuk otoceny spredu.
Na 2.0 chces vymenit ventil odvetrania spodku motora, alebo hadicku k nemu, alebo MAF senzor, a treba davat dole cele sanie. A co je to za debilnu robotu ani nehovorim, ked sa tam neda k nicomu poriadne dostat, lebo od chladica nie je miesto ani na prestrcenie ruky.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Toto mal este Fiat Cinquecento z 1994enjoy píše: 01.11.2020 11:21 Dnešní auta mají v manuálu, že spotřeba 1,5l oleje na 1000/km je vlastnost, nikoliv závada.

-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13538
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Lebo ti kreteni nedokazu ani poriadne zalozit vzduchovy filter. A maju robit GO motora?
Navyse, ked prinesies 8 rocne auto, kde cena dielov a prace dosahuje hodnotu auta, nikto normalny sa do toho nepusti.
A posledny dovod - ovela mensie tolerancie ako volakedy. Nestaci to tam len tak ledabolo nasekat. Na dodrzanie tolerancie povedzme na vybruse je treba na to mat zodpovedajucu masinu a schopnosti.
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6882
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
to vidim taky jako vyhodu, vice mista na "bezne" opravy, ja spis myslel opravu jako velkou s motorem ven z autastano. píše: 01.11.2020 21:56Na tom 3 valci nadherne kopu miesta vsade okolo. Este aj vyfuk otoceny spredu.
Na 2.0 chces vymenit ventil odvetrania spodku motora, alebo hadicku k nemu, alebo MAF senzor, a treba davat dole cele sanie. A co je to za debilnu robotu ani nehovorim, ked sa tam neda k nicomu poriadne dostat, lebo od chladica nie je miesto ani na prestrcenie ruky.
mm. kdyz mluvime o tom miste kolem motoru, obcas me dostava kdyz musis sundat kolo pro vymenu zarovky u nekterch novejsich aut

Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- Hoffis
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 21.05.2020 15:58
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
pracovní doba je běžně 8 hodin.
podle tebe by měl člověk za 4 hodiny stihnout vyndat motor z auta a ještě ho rozebrat... to jsi asi z jiné planety....
za 4 hodiny se běžně dělají jen rozvody...

Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13478
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Všechno jde, když se chce. Ale proč by si servis účtoval 8 hodin práce, když se na tom může motat týden.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- Hoffis
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 21.05.2020 15:58
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5806
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jojo, "vseci kradnu!".miki21 píše: 02.11.2020 07:05 Všechno jde, když se chce. Ale proč by si servis účtoval 8 hodin práce, když se na tom může motat týden.![]()
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13478
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ne, všichni chtějí vydělat.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3126
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Docela mě zaujalo vyjet si na spritmonitor.de údaje jednotlivých generací.
- možná nefiltruju kritéria úplně dobře, ale zadávám:
Ford Focus, min 5000km pokryto, manuál, výkon 95-112kW, benzín.
roky
2016 - 2018, průměr 7,41, nejčastěji 7,2
2012 - 2014, 7,48, resp. 7,3
2007 - 2009, 8,03, resp. 7,8
2001 - 2003, 8,83, resp. 8,7
Ford Focus, min 5000km pokryto, manuál, výkon 85-95kW, benzín.
roky:
2016 - 2018, průměr 6,68, nejčastěji 6,7
2012 - 2014, 6,61, resp. 6,4
2007 - 2009, 7,90, resp. 7,9
2001 - 2003, 8,42, resp. 8,7
Ford Focus, min 5000km pokryto, manuál, výkon do 75kW, benzín.
roky
2016 - 2018, průměr 6,60, nejčastěji 6,9
2012 - 2014, 6,57, resp. 6,3
2007 - 2009, 7,64, resp. 7,9
2001 - 2003, 7,42, resp. 7,3
dovolím si k tomu zase několik závěrů:
- mezigeneračně mě překvapil malý rozdil u nejsilnějších motorizací - 0,8, 0,55 a 0,07, pokud bych vzal rozdíl u Mk1 2,0 a 1,5 ecoboost v Mk3, tak je rozdíl pod 1,4l.
- markatní je příspěvek litrových tříválců v 92kW verzi - ale tady se už ukazuje, že nejnovější motory nemají nízké emise zadarmo. Rozdíl kolem 1,75 l/100 je nejpatrnější
- v kategorii nejslabších motorů se přeplńování tolik neuplatnilo, pokles je nejmenší, něco přes 0,75l - opět je vidět nárůst u nejnovějších. Navíc Mk2 focusy nabraly na váze a zkrátily převody oproti Mk2 - výrazný nárůst spotřeby se zde musel projevit. I to je zajímavé, zatímco u slabších motorů šla spotřeba Mk1 vs Mk2 nahoru, u silnějších naopak.
Troufám si na základě dat tvrdit, že se pomocí downsizingu podařilo snízít spotřebu / CO2 zhruba kolem 20% za cca 15 let. Ale je zajímavý, že třeba dvoulitr v Mk2 jezdí s o 0,8l lepší spotřebou než dvoulitr v MK1 (obě atmosféry, ale technika odlišná - o generaci novější Duratec-HE je proti starším ZETECům skutečně výrazně úspornější). Naopak Mk3 vs Mk2 je rozdíl atmosféra vs přeplňování jen 0,55l, byť přeplňované motory jsou mnohem dynamičtější. Jen ten 1.6 ZETEC, později jen přeznačený na Duratec, přežil celou éru Focusu až do konce Mk3; dle mého pro MK1 nejlepší motorizace, v Mk2 se ale trápí s vysokou hmotností a krátkými převody. A vlastně se i dočkal reinkarnace v podobě 1.6 ecoboost.
Jen taková úvaha - a co bude dál? Co s tím provede nástup mild/ plug-in hybridů?
- možná nefiltruju kritéria úplně dobře, ale zadávám:
Ford Focus, min 5000km pokryto, manuál, výkon 95-112kW, benzín.
roky
2016 - 2018, průměr 7,41, nejčastěji 7,2
2012 - 2014, 7,48, resp. 7,3
2007 - 2009, 8,03, resp. 7,8
2001 - 2003, 8,83, resp. 8,7
Ford Focus, min 5000km pokryto, manuál, výkon 85-95kW, benzín.
roky:
2016 - 2018, průměr 6,68, nejčastěji 6,7
2012 - 2014, 6,61, resp. 6,4
2007 - 2009, 7,90, resp. 7,9
2001 - 2003, 8,42, resp. 8,7
Ford Focus, min 5000km pokryto, manuál, výkon do 75kW, benzín.
roky
2016 - 2018, průměr 6,60, nejčastěji 6,9
2012 - 2014, 6,57, resp. 6,3
2007 - 2009, 7,64, resp. 7,9
2001 - 2003, 7,42, resp. 7,3
dovolím si k tomu zase několik závěrů:
- mezigeneračně mě překvapil malý rozdil u nejsilnějších motorizací - 0,8, 0,55 a 0,07, pokud bych vzal rozdíl u Mk1 2,0 a 1,5 ecoboost v Mk3, tak je rozdíl pod 1,4l.
- markatní je příspěvek litrových tříválců v 92kW verzi - ale tady se už ukazuje, že nejnovější motory nemají nízké emise zadarmo. Rozdíl kolem 1,75 l/100 je nejpatrnější
- v kategorii nejslabších motorů se přeplńování tolik neuplatnilo, pokles je nejmenší, něco přes 0,75l - opět je vidět nárůst u nejnovějších. Navíc Mk2 focusy nabraly na váze a zkrátily převody oproti Mk2 - výrazný nárůst spotřeby se zde musel projevit. I to je zajímavé, zatímco u slabších motorů šla spotřeba Mk1 vs Mk2 nahoru, u silnějších naopak.
Troufám si na základě dat tvrdit, že se pomocí downsizingu podařilo snízít spotřebu / CO2 zhruba kolem 20% za cca 15 let. Ale je zajímavý, že třeba dvoulitr v Mk2 jezdí s o 0,8l lepší spotřebou než dvoulitr v MK1 (obě atmosféry, ale technika odlišná - o generaci novější Duratec-HE je proti starším ZETECům skutečně výrazně úspornější). Naopak Mk3 vs Mk2 je rozdíl atmosféra vs přeplňování jen 0,55l, byť přeplňované motory jsou mnohem dynamičtější. Jen ten 1.6 ZETEC, později jen přeznačený na Duratec, přežil celou éru Focusu až do konce Mk3; dle mého pro MK1 nejlepší motorizace, v Mk2 se ale trápí s vysokou hmotností a krátkými převody. A vlastně se i dočkal reinkarnace v podobě 1.6 ecoboost.
Jen taková úvaha - a co bude dál? Co s tím provede nástup mild/ plug-in hybridů?
Naposledy upravil(a) jenikHK dne 10.11.2020 21:58, celkem upraveno 3 x.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9505
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Za 15 let to neni jen downsizing.. právě ze i ty atmosfery byly účinnější, ale bez dopadu do spolehlivosti.
Ja mel escorta combi 1.6 66kW a s tim jsem jezdil za 7,7, nasledovalo Mondeo 1.8 92 kW za 8,1 (to me překvapilo nejvíc, protože mi prislo, ze to jezdi celkem úsporne, ale caste krátké trasy v zime to dost ovlivnily) a ted mondeo kombi 2.0 107 kW za 7,5.
Kdyz jeste zohlednim narust hmotnosti, tak ten 2.0 na atmosku uz jezdi za slusnou spotrebu. 1.6Eb by byla lepsi max o litr, ale ty starosti s tim...
Ja mel escorta combi 1.6 66kW a s tim jsem jezdil za 7,7, nasledovalo Mondeo 1.8 92 kW za 8,1 (to me překvapilo nejvíc, protože mi prislo, ze to jezdi celkem úsporne, ale caste krátké trasy v zime to dost ovlivnily) a ted mondeo kombi 2.0 107 kW za 7,5.
Kdyz jeste zohlednim narust hmotnosti, tak ten 2.0 na atmosku uz jezdi za slusnou spotrebu. 1.6Eb by byla lepsi max o litr, ale ty starosti s tim...
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6882
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
never tomu ze o litr min, 7-8 je pro "normalni" jezdeni u 1,5 

Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů