Stránka 136 z 265

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Napsal: 19.06.2013 09:13
od Sagic
Tak to jsi jezdil jako s dieslem ne? Rozsah otacek jen cca 1500 ot/min (5000 - 6250 do omezovace)

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Napsal: 19.06.2013 10:16
od ballu
OT :Sprinty byly v pohodě, ale slalom dělal problém . Byl poskládaný tak , že se to dost utahovalo , spíše slalom pro escorty a fokuse. Tak jsem nejprve jel celý za dva , ale při výjezdech ztrácel pak jen rovinky za dva, při zařazení za dva jsem opět šel na brzdy před dalším kuželem, tak nakonec celý slalom za jedna a hned byl čas o 5 sekund lepší. Fanouš z fordfans, co má taky M3 kombaj, ale s V6 motorem, byl na tom lepší o 3 sekundy, ten na tu dvojku ho mohl jet celý. :wink:

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Napsal: 22.06.2013 07:18
od lahvik
Já dávám Castrol Magnatec 5W-30 měním ho každý rok před zimou bez ohledu na to kolik najedu km,takže třeba i po 5000 km jde do motoru nový olej.Momentálně najeto celkem 184 tisíc.Motor jede jak hodinky za šest let co fokuse mám žádná porucha jen běžné opravy brzdy desky kotouče atd. :Dancer:

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Napsal: 22.06.2013 08:02
od djdekl
ballu píše:
Jardak píše:
ballu píše: Od minulého týdne tam mám na léto odzkoušený 10W-40 Valvolíne, protože ta složka 5W mě nesedí a ten zůstane i přes zimu.
Jj pokud by mi po ohřátí na volnoběh problikávalo mazání, tak tam taky nacpu 10w 40.... :wink:
Nemět na letišti v částkovicách v motoru 10W-40, tak mě svítí celá palubka :mrgreen: Na volnoběh mě svítilo dobíjení , protože půl hodiny jsem auto honil po dráze od 5000 ot a výše, tak se baterka přebíjela a při volnoběhu bylo na baterce více voltů, než dával altík. Mít tam jakýkoliv olej 5W , tak se k dobíjení přidá i mazání. :(
Neprehanej zas, vypravis to jak kdyz si jel 24hod lemans + vrouci brzdovka jinde... no coment :shock:

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Napsal: 22.06.2013 08:57
od ballu
Omlouvám se za OT
Deklíku nevysírej,s lemansem jsem jel, :lol: , jestli po 3 slalomech přijedu na start zastavím se zařazenou jedničkou, spojku mám vyšlápnutou na podlaze a auto mě popojíždí, převodovka je pod tahem a nemohu ani vyřadit, tak čím asi to je??? Říká ti něco roztažnost kapalin, konkrétně brzdovka po delší době obsahující vlhkost. Nehledě na to že během měsíce bude brzdovka měněna, protože co káru mám, ještě jsem neměnil a kdo ví kdy byla měněna. Po částkách najeto dalších 800 km a spojka v pohodě.

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Napsal: 22.06.2013 09:21
od kaminek
ballu píše:
Jardak píše:
ballu píše: Od minulého týdne tam mám na léto odzkoušený 10W-40 Valvolíne, protože ta složka 5W mě nesedí a ten zůstane i přes zimu.
Jj pokud by mi po ohřátí na volnoběh problikávalo mazání, tak tam taky nacpu 10w 40.... :wink:
Nemět na letišti v částkovicách v motoru 10W-40, tak mě svítí celá palubka :mrgreen: Na volnoběh mě svítilo dobíjení , protože půl hodiny jsem auto honil po dráze od 5000 ot a výše, tak se baterka přebíjela a při volnoběhu bylo na baterce více voltů, než dával altík. Mít tam jakýkoliv olej 5W , tak se k dobíjení přidá i mazání. :(
Nevím,nechci se hádat :? ale 5W40 má zrovna tak pevný olejový film jako 10W40 ,tak jsem docela překvapen že se tady tvrdí ,že neumaže tolik co 10W40 ,tam je jediný rozdíl a to ten ,že má 5W40 lepší čerpatelnost v chladném počasí ,to znamená ,že rychleji promaže motor,to je jediný rozdíl,po zahřátí na provozní teplotu jsou na tom oba oleje stejně a že se dává do horších motorů 10W40 ? Je to jenom proto ,že je o dost levnější a je zbytečný tam kupovat dražší ,a než se motor ohřeje ,může mít i větší spotřebu oleje ,ale po zahřátí jsou na tom oba oleje stejně :? Já používám olej 0W40 a nemám sebemenší obavy ,že když dám autu čočku ,že by mi olej motor neumazal ,jednou tam je 40tka a byť je to 0W ,tak po zahřátí maže tak dobře ,jak 10W40.Čau rafani :D

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Napsal: 22.06.2013 20:48
od djdekl
Jelikož seš pečlivý uživatel auta, tak se divím, že neměníš brzdovku v pravidelných předepsaných intervalech a máš jí tam tak 4-5 let :roll:

Jinak se tedy divím, že ST220 na okruhu brzdy neuvaří a baterka nebouchne jak je přebitá a přehřátá... a to se tam jezdí trochu rychleji :roll: No nic, zas tvá moudra...

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Napsal: 23.06.2013 08:25
od ballu
:roll: :roll: :roll: má cenu na to odpovídat v OT, kapalina to souhlasím, je můj bordel, ale zbytek, zeptej se zkušených jak sjíždí serpentiny někde na balkáně s naloženým autem, a zeptej se , jaká je příčina. Okruh, tam se jezdí rychleji, ale rychlost nemá nic společnýho s kratším intervalem kdy nemají brzdy čas ochládnout , když na slalomu jdeš tvrdě po nich každých 30m. :bebng:

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Napsal: 23.06.2013 08:45
od djdekl
OK, a co ten zbytek? Mazani 5W vs 10W a svitici dobijeni?

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Napsal: 23.06.2013 10:32
od Jardak
Brzdová kapalina začne vařit tam kde je nejvíc teplo tedy v třmenech. Pak se tedy může stát, že brzdy měknou. Ale aby se vroucí kapalina dostala potrubím do nádržky a dále přes spojkovou pumpu do okruhu spojky je blbost. Je třeba si uvědomit, že kapalina v okruhu nekoluje, pouze se o kousek přesunuje při stlačení pedálu.

Pokud dobíjení přebíjí, tak se rozsvítí kontrolka. Pokud je však dobíjení v pořádku, tak alternátor nepřebíjí ani v maximálních otáčkách.

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Napsal: 23.06.2013 20:20
od ballu
Dojel jsem slalom, že to prubnu znovu a svítí na volnoběh dobíjení, zatrilkuji plynem kontrolka zhasla a již je týden OK.
Jelikož olej není jen letní "40" , ale celoroční dvojsložkový 5W-40 tak jsem měl trocu obavu při těch kapkách, co jsem mu dával, že mě na volnoběh problikne mazání i s tímto olejem.
Jardak uvědom si, že brzdy a spojka má stejnou nádobku a nemají zpětnou klapku, tak vlastně oba válce s písty v klidu jsou otevřený do nádržky, jinak by nedocházelo k doplňování a tak to pumpuje nahoru a dolů a ta mezi hlavním pístem a třmenem začne teplotně pouštět bublinky a je jedno jestli se jedná o spojku nebo brzdy......... :wink:

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Napsal: 23.06.2013 20:29
od stano.
Pri brzdeni a stlacani spojky ale nedochadza k takej cirkulacii kvapaliny, aby sa prehriata brzdovka zo strmenov dostala co i len do ABS pumpy, nieto do nadrzky a odtial do spojky.

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Napsal: 23.06.2013 20:36
od ballu
Tak mě vysvěli, že po zahřátí na ostrých slalomech po vymáčknutí spojky na podlahu a zařazenou jedničkou na místě, se mě auto rozjíždělo a nešlo zastavit, jen rychlým zhasnutím motoru puštěním spojky, pak nastartování a vše OK .

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Napsal: 23.06.2013 20:53
od Jardak
A co brzda, když tvrdíš že ti kapalina vařila - to musel jít pedál skoro na podlahu, ne?

Co se týče tý spojky - třeba se vypínací ložisko jenom víc vrátilo do výchozí polohy. Možná kdyby jsi spojku povolil a sešlápl znovu, tak už vystaví normálně.

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Napsal: 23.06.2013 22:14
od PeS
ballu píše:Tak mě vysvěli, že po zahřátí na ostrých slalomech po vymáčknutí spojky na podlahu a zařazenou jedničkou na místě, se mě auto rozjíždělo a nešlo zastavit, jen rychlým zhasnutím motoru puštěním spojky, pak nastartování a vše OK .
Nemůže to být tím že je žhavá spojka ? Třeba se tam taky něco roztáhne teplem a pak to drhne.