Stránka 131 z 265

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Napsal: 22.03.2013 20:58
od VH123
Na M6A mi nesahejte, nebožtík Swift na něj najezdil posledních 30 tkm. A ani měnit ho nebylo potřeba, motor ho žral tak rychle že se nestihl opotřebovat, taková přídavná nádrž na PHM. :mrgreen:
Výkonnostní třída A3/B3 neznamená automaticky ve všech ohledech kvalitnější olej. Není to systém čím víc proužků, tím víc Adidas. Ano, za jistých podmínek může být použitý jako longlife, ale při dodržení intervalu výměny a běžném provozování nemusí být A1/B1 o nic horší než A3/B3.

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Napsal: 22.03.2013 21:07
od ballu
Všude je předhazována ta " čerpatelnost oleje" , vysvětlím v pár krocích, jak to funguje na motorovém olejovém čerpadle.
U klasických čerpadel je udávána sací výška a výtlaková výška , ta je závislá na výši podtlaku které čerpadlo vyvine a je závislé na tekutosti,jak si poradí nasát tekutinu, pak následuje tlak na výstupu- výkonu čerpadla , jakým tlakem kapalinu dovede čerpadlo tlačit do potřebných míst. Toto čerpadlo musí mít na sání klapku aby zůstalo zalité pro další zapnutí po vypnutí.
U zubového olejového čerpadla v motoru to je jiná. Protože toto čerpadlo nemá možnost konstrukčně nasávat olej, musí být proto do oleje ponořeno. To samovolné vtékání do vstupu čerpadla je pak závislé na tekutosti - to je ten údaj čepatelnosti, jak rychle dovede mezi ozubená kolečka samovolně vtékat. To znamená, že i s olejem o hustotě medu si poradí, protože při startu na volnoběh stále bude vtékat potřebné množství. Konstrukce zubového čerpadla nedovolí ani padání oleje a s podporou zpětného a regulačního ventilu, zůstávají kanálky plné. Již jak bylo zmiňováno, prvním otočením startéru vzniká tlak a dle specifikace oleje, tlakový spinač zhasne tlakovou kontrolku mazání po půl otáčce - celé nebo dvou otáčkách motoru na startér.
Tady vidíte, že co napsali, že motor půl minuty nemaže, je absolutní blud. :wink:

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Napsal: 22.03.2013 21:11
od enjoy
Nesouhlasím.
Ale nejsem ve stavu, kdybych ti mohl věcně oponovat :mrgreen:

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Napsal: 22.03.2013 21:19
od ballu
VH123 píše:Na M6A mi nesahejte, nebožtík Swift na něj najezdil posledních 30 tkm. A ani měnit ho nebylo potřeba, motor ho žral tak rychle že se nestihl opotřebovat, taková přídavná nádrž na PHM. :mrgreen:
Výkonnostní třída A3/B3 neznamená automaticky ve všech ohledech kvalitnější olej. Není to systém čím víc proužků, tím víc Adidas. Ano, za jistých podmínek může být použitý jako longlife, ale při dodržení intervalu výměny a běžném provozování nemusí být A1/B1 o nic horší než A3/B3.
Já netvrdím, že olej A3/B3 je kvalitnější, než A1/B1 ale je tam rozdíl v tom, že olej A1 zanechává menší olejový film do 2,9 než A3 od 3,5 na kluzných a těsnících plochách. Při menším filmu dochází k častějšímu zapékání pístních kroužků, viz kapitoly na foru jinde, o ztrátě výkonu a větší spotřebě oleje. :?
Já nikomu nevnucuji, co tam má lít, ale chci poradit z praxe, protože většina má káry z druhé ruky, někdo i stočenky a předešlý majitel se nemusel k motoru chovat jak měl. Pro mne to je praxe, pro jiného jen teorie, ale z mé zkušenosti mohu potvrdit, že pak při rozborce motorů byla ve většině případů diagnoza přičiny to, co tu popisuji. :(

PS: 20 let jsem byl u prototypů točivých díllů hydrauliky strojů i olejových čerpadel motorů s příslušenstvím.

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Napsal: 22.03.2013 21:23
od vitr73
motor co nemazal jsem mnel v pazoutu....na volnobeh svitilo mazani na teplem motoru...a oleje zral vic nez benzinu.....m6ad tedy bylo to max nejlepsi co jsem mu daval...a hold nekdy dostal i kompresorovej olej..a nekdy i prevodovej-proste co zrovna bylo po ruce:mrgreen: ..i tak najezdil jeste vic nez 10 tisic km a podle zvuku v nem pisty uz delali kotrmelce...no a stacilo mu ze to do nej nalite bylo mastne :mrgreen:

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Napsal: 22.03.2013 21:30
od matys
..............při silnější vrstvě oleje dochází ve vyšší míře ke spalování oleje (karbonizaci) a proto je vložen spínací ventil tlaku oleje pro zamezení vyššího, než optimálního tlaku a tím omezení i silné vrstvy oleje.

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Napsal: 22.03.2013 21:45
od Váňa
Třeba jsou to bludy, třeba jsem to nepřesně přeložil, tak raději origo aby nemohlo dojít k nedorozumění.
"Die motorische Lebensdauer ist im Wesentlichen vom eingesetzten Grundöl sowie von der Viskosität abhängig. Ob das Öl die letzte Schmierstelle im Motor bei tiefen Temperaturen in 2,8 Sekunden bei 0W-XX Ölen, oder in 48 Sekunden bei 15W-XX Ölen erreicht, ist hierbei ein entscheidendes Kriterium der Motorlebensdauer."
zdroj: Liqui Moly

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Napsal: 22.03.2013 21:47
od ballu
matys píše:..............při silnější vrstvě oleje dochází ve vyšší míře ke spalování oleje (karbonizaci) a proto je vložen spínací ventil tlaku oleje pro zamezení vyššího, než optimálního tlaku a tím omezení i silné vrstvy oleje.
Tak to není, optimální vrstvu oleje dle opotřebení stanoví si ve válci motor sám a to stiracími kroužky. Válce jsou mazány z klikové skříně rozstřikem malých trysek v bloku Když tam je více oleje setře na potřebnou sílu, když je malá vrstva nemá co setřít a kde vezme ten potřebný olej na vymezení vůle a těsnosti tlaků ve válcích. Tlak oleje je regulován z důvodu, aby neprovalil některé gufero a sílu ulpívající na kluzných plochách ma na starosti molekulární vazba částic v oleji - to jsou ty různé přísady, :? a vypočteným potřebným tlakem na výstylkách kliky a ojnic, aby vznikal olejový polštář a kovové dílce nešly natvrdo po vystélce šálků. :? Stačí to tak vysvětlit? :wink:

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Napsal: 22.03.2013 21:51
od kaminek
No já se taky připojím do vaší debaty :wink: Já se tedy přikláním k tomu,že motor těsně po startu je hodně špatně mazaný ,ne nadarmo se říká ,že největší opotřebení motoru je právě při tom startování ,myslím při studeném.Jako nemyslím si ,že je motor mazaný již při pouhým otočením startéru aniž by chytil motor,na to jsem se již při startu zaměřil několikrát a kontrolka mazání zhasla vždy až po naskočení motoru .Při studeným startu když mi naskočí motor (studená garáž) tak jsou slyšet ,tak 1 až 2 vteřiny na vršku hydroštely ,jak jdou na sucho ,nebo polosucho ,nevím ,ale rozhodně nejsou dostatečně namazaný ,jak tu někdo psal ,že zůstane všude nějaký olej a celkem souhlasím s tímhle :wink: http://cs.autolexicon.net/articles/studeny-start/

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Napsal: 22.03.2013 21:55
od ballu
Váňa píše:Třeba jsou to bludy, třeba jsem to nepřesně přeložil, tak raději origo aby nemohlo dojít k nedorozumění.
"Die motorische Lebensdauer ist im Wesentlichen vom eingesetzten Grundöl sowie von der Viskosität abhängig. Ob das Öl die letzte Schmierstelle im Motor bei tiefen Temperaturen in 2,8 Sekunden bei 0W-XX Ölen, oder in 48 Sekunden bei 15W-XX Ölen erreicht, ist hierbei ein entscheidendes Kriterium der Motorlebensdauer."
zdroj: Liqui Moly
:mrgreen: Já nejsem nějak kovaný na jazyky , ale vem to i selským rozumem. Dovedeš si představit tu variantu, že každé startování to 10 sekund nebude mazat. :( Zkus otevřít u studeného motoru víčko ventilů a nech někoho nastartovat, za jak dlouho začne téci olej na vačkách. Ani nemrkneš okem a bude stékat a utčitě to nebude i těch udávaných 10 sekund, na to dám krk. :wink: Pak dej sem vědět že se nepletu. :wink:

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Napsal: 22.03.2013 22:09
od ballu
kaminek píše:No já se taky připojím do vaší debaty :wink: Já se tedy přikláním k tomu,že motor těsně po startu je hodně špatně mazaný ,ne nadarmo se říká ,že největší opotřebení motoru je právě při tom startování ,myslím při studeném.Jako nemyslím si ,že je motor mazaný již při pouhým otočením startéru aniž by chytil motor,na to jsem se již při startu zaměřil několikrát a kontrolka mazání zhasla vždy až po naskočení motoru .Při studeným startu když mi naskočí motor (studená garáž) tak jsou slyšet ,tak 1 až 2 vteřiny na vršku hydroštely ,jak jdou na sucho ,nebo polosucho ,nevím ,ale rozhodně nejsou dostatečně namazaný ,jak tu někdo psal ,že zůstane všude nějaký olej a celkem souhlasím s tímhle :wink: http://cs.autolexicon.net/articles/studeny-start/
Souhlasím, proto po startu žádné pozvolné rozjetí, jak to píší v manuálu, ale nachat motor ze dvě minuty prohřát. Mám to odzkoušený i pak následná spotřeba je menší, protože motor nejede ihned pod plnou bohatou směsí. Samozřejmě, že po startu, ikdyž tam nějaký olej zůstává, nemaže jak by měl, jen zde vyvracím teorii, že nemaže 10 - 30 sekund a to i tobě určitě až po tak dlouhé době nezhasne kontrolka. :wink:

Já když dovezl mondeo a pořádně ho protáhl, tak na A1 při volnoběhu kontrolka oleje problikávala. Provedl jsem změnu oleje a již dalších 80 tis. km toto problikávání jsem neměl. Za 15 tiskm od výměny k výměně nedolévám a strašení, že se mně zvýší spotřeba benzínu jsem nespozoroval. :wink:

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Napsal: 22.03.2013 22:15
od enjoy
Technická..
Těch 30 sekund je myšleno tak, že je to doba, do které dojde k plnému mazání všech pohyblivých součástí.Ne, že motor není po 30 sekund mazán.
ps:myslím, že to celkově moc řešíte, ale je to vaše věc.

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Napsal: 22.03.2013 22:17
od stano.
30 sekund? A to ten olej kam ma este ist? Neviem o mieste v motore, kam by sa olej mohol dostat za 30 sekund. Jedine ak by si tlacil zmrazeny 15W-xx cez otvor velkosti ihly. Ale zas motor stavany na 15W nema take tenke kanaliky.

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Napsal: 22.03.2013 22:27
od ballu
enjoy píše:Technická..
Těch 30 sekund je myšleno tak, že je to doba, do které dojde k plnému mazání všech pohyblivých součástí.Ne, že motor není po 30 sekund mazán.
ps:myslím, že to celkově moc řešíte, ale je to vaše věc.
Po zhasnutí kontrolky mazání je motor mazán v plnné hodnotě. Problém je ten, kdo ihned vyjede a začne zvyšovat otáčky, nemusí, jak jsem psal výše, dostatečně natékat ztuhnutý olej do čerpadla.
Proto kdo po startu nechá motor - olej trochu prohřát , eliminuje opotřebení při startu na minimum. :?

Re: motorový olej pro focus-všechny informace na str.1

Napsal: 22.03.2013 22:44
od sitalik
ballu píše: U zubového olejového čerpadla v motoru to je jiná. Protože toto čerpadlo nemá možnost konstrukčně nasávat olej, musí být proto do oleje ponořeno. To samovolné vtékání do vstupu čerpadla je pak závislé na tekutosti - to je ten údaj čepatelnosti, jak rychle dovede mezi ozubená kolečka samovolně vtékat. To znamená, že i s olejem o hustotě medu si poradí, protože při startu na volnoběh stále bude vtékat potřebné množství. Konstrukce zubového čerpadla nedovolí ani padání oleje a s podporou zpětného a regulačního ventilu, zůstávají kanálky plné.
Co jsem zatim mel rozebrane motory (skoda favorit a subaru impreza) a co jsem vyguglil, nikdy nebylo olejove cerpadlo ponoreno v oleji, tzn. pod hladinou oleje v olejove vane. Mas necim toto tvrzeni podlozene?
odkaz na obrazek napr zde:
http://www.aa1car.com/library/oil_system.jpg
a zde:
http://www.honda-gx.ru/picture/gx630-hi ... l-pump.jpg